Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 21:26:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze  (Przeczytany 16649 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 17, 2014, 22:40:24 »

Ktoś zechce kontynuować ten temat ?
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 17, 2014, 22:52:45 »

A to cykanie to nie przypadkiem iskra wylatująca z przewodu WN? Sprawdzałeś czy na pewno nie ma przebicia? Załóż jakąś świecę na przewód od prawego cylindra, połóż na głowicy, zapal na jednym cylindrze i zobacz czy jest iskra.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 19, 2014, 09:11:27 »

To raczej mechaniczny dźwięk, dalej nie rozwiązuje to problemu przerywającego prawego gara.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 19, 2014, 12:33:17 »

Dokładnie oczyściłem powierzchnię, założyłem uszczelkę i nasadziłem cylindry, kruciec zakładałem na silikonie. Najpierw mocno dokręciłem kruciec żeby ściągnął do siebie równo cylindry, potem założyłem głowicę i dokręciłem ile się dało.

Kolejność poprawna więc powinno być ok. Proszę o kolejne sugestie.

Czy pod kruciec dałeś uszczelkę czy tylko silikon?
Zapisane

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 19, 2014, 20:34:00 »

Hej,
Dałem tylko silikon, w sumie nie wiem dlaczego. Uszczelki papierowe mam 3 sztuki, ale dałem tylko silikon.

Nie powinno puszczać, silikon dokładnie i równo rozprowadziłem.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 19, 2014, 23:26:48 »

Gdyby wystarczył silikon to w fabryce nie zakładaliby uszczelek pod kruciec. Kup materiał na dobrą uszczelkę, dotnij i próbuj. Może to być przyczyna twoich problemów.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 20, 2014, 12:52:17 »

Tam musi być gruba uszczelka, która skompensuje odchyłki pomiędzy lewym a prawym garem, bo ciężko ustawić płaszczyzny obu garków idealnie równolegle.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 20, 2014, 20:53:34 »

To ze ciezko idealnie to wiem ale silikon chyba wlasnie spelnia taka funkcje?
Przepraszam za break znakow polskich ale pisze z tableta.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 21, 2014, 08:11:50 »

Nie. Silikon uszczelnia dobrze tylko wtedy gdy powierzchnie przylegają do siebie prawie idealnie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 21, 2014, 20:54:33 »

hmmm, no dobra kupię jakiś materiał na uszczelki gruby i wytnę, zobaczymy.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 21, 2014, 23:18:01 »

Jak masz te z kompletów to śmiało możesz je zakładać. Chyba że są cienkie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpnia 25, 2014, 21:24:28 »

Te z kompletów są cienkie jak papier techniczny, podjechałem do sklepu i ku mojemu zdziwieniu dostałem ponoć oryginalną czeską uszczelkę taka szara jakaś i gruba na 1,5mm, dość giętka ale nie miękka.

W każdym razie założyłem ją dzisiaj i od razu zaczął elegancko działać prawy garnek ;P
Ale lewy padł ;P
Masakra !!

W każdym razie jak poruszam kablem W/N to podstrzeliwuje więc jutro kupuję komplet nowych kabli bo te co mam to nie dość że nie od jawy tylko chyba od malucha to jeszcze najwyraźniej lewy padł bez wyraźnej przyczyny ;/

Polecicie jakieś przyzwoite kable do jawy ? Najlepiej z własnego doświadczenia.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpnia 25, 2014, 22:23:20 »

Kup przewody silikonowe, nie muszą być dedykowane Jawie. Silikony są miękkie i miękkie będą bardzo długo a standardowe zdrewnieją w krótkim czasie. Nie musisz też kupować tradycyjnych fajek. Mogą być typowo samochodowe zakończenia a na świece nakręć nakrętki( te które kupujesz ze świecami) i będzie gitara.  Swoją drogą , jeżeli w dalszym ciągu będziesz miał problemy z pracą silnika to może się okazać że twój silnik został żle złożony.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2014, 22:28:53 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpnia 25, 2014, 23:33:56 »

Co znaczy źle złożony? przecież ten silnik jest prosty jak obsługa cepa, a w środku praktycznie nic nie ma ;)

Silnik jest złożony na 100% poprawnie jeżeli chodzi o skrzynię i uszczelnienie.
Jutro podjadę po przewody i dam znać.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpnia 26, 2014, 09:39:52 »

Pisząc żle złożony nie mam na myśli uszczelnienia i skrzyni.Chodzi mi o to że silnik po społowieniu jest centrowany : 1 -z tyłu , tulejką którą wbija się w kartery .2 -z przodu powinna być również tulejka ale przelotowa w otworze o większej średnicy ( ucho do mocowania silnika w ramie z dwoma otworami). Często jest tak że silnik który jest rozbierany po raz kolejny nie posiada tej tulejki a w tedy może dojść do minimalnego przesunięcia karterów względem siebie. Powoduje to brak możliwości uszczelnienia króćca względem cylindrów. Po prostu cylindry są ułożone w minimalne V .Ja przy składaniu silników Jawy w ten otwór wciskam wałek pośredni ze skrzyni Jawki 50 .Pasuje idealnie i wtedy mam gwarancję że silnik zarówno z tyłu jak i z przodu jest wyosiowany. Chyba że kartery nie są z tej samej pary.  I nie piszę że tak jest u Ciebie ale może tak być. Oby nie.
Zapisane

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpnia 26, 2014, 23:17:25 »

Mam silnik który po raz pierwszy od wyjścia z fabryki ja rozbierałem, wszystko robione na ściągaczach, 100% kompletny i każda tulejka na swoim miejscu, na karterach nie ma najmniejszego śladu śrubokręta. Wszystko składa się na papierowych uszczelkach bez grama silikonu, połówki poskładane na masie uszczelniającej Victor Reinz a nie na silikonie za 5zł.

Dzisiaj wymieniłem przewody na nowe dedykowane jawie czyli z drutami w środku, nowe fajki. Efekt ten sam i po chwili zamieniłem miejscami świece i co? prawy nie działa ;)

Dziwne że świecę szlak trafił podczas wymiany uszczelki krućca.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpnia 27, 2014, 09:07:04 »

No to załóż nową świecę i próbuj. Możesz również wskrzesić tą która padła wypalając ją palnikiem . Po takim zabiegu powinna działać.
Zapisane

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 331
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpnia 27, 2014, 09:38:49 »

Mam czasami podobna sytuację że przerywa. U mnie na 99% to zły akumulator (właśnie czekam na nowy). Spróbuj podłączyć prostownik do akumulatora i ładować go i uruchom silnik gdy akus pod prostownikiem i zobaczysz jak nie będzie przerywać to znakiem tego że nie masz prądu.
Zapisane

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpnia 27, 2014, 21:24:33 »

Ja naprawdę bardzo proszę o nie wypowiadanie się osób które nie zadały sobie najmniejszego trudu żeby przeczytać choć kawałek tematu.

Teraz do rzeczy.

Założyłem dzisiaj nową świecę i już nie ma najmniejszego problemu z działaniem na oba gary.
Zmieniałem łańcuch sprzęgłowy ostatnio bo po nagrzaniu się silnika zaczynał on wydawać terkoczący dźwięk jakby łańcuch bił o obudowę.

Dźwięk niestety dalej występuje, pojawia się tylko jak silnik się porządnie nagrzeje, po przejechaniu kilku dobrych kilometrów, nie wpływa na jazdę, nie szarpie ani nic. Po prostu jest, jak Jawa ostygnie to znowu go nie ma i pojawia się przy nagrzanym silniku.

Wróżbitów i jasnowidzów proszę o nie wypowiadanie się. Proszę o informację co to może być i przede wszystkim jasne i logiczne pytania.

Oto filmik z przed godziny:
https://www.youtube.com/watch?v=6-BeaEOz33A&feature=youtu.be

Ponieważ nic nie widać to napiszę że przez większą część filmu telefon trzymałem blisko pokrywy sprzęgła, dźwięk lekko cichnie gdy silnik ciągnie.
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpnia 27, 2014, 22:41:26 »

Według mnie silnik nadaje się do ponownej rozbiórki. Wał jest żle wycentrowany lub klocek środkowy jest zbyt lużny. Tak czy inaczej silnik do rozbiórki. Podejrzewał bym również czoło wału ale zaraz pojawią się głosy że "coście się uczepili tego czoła" .Kilkanaście lat temu mój kolega miał taki sam objaw i skończyło się na tym że ukręcił mu się wał na środkowym czopie  a czoło wału latało jak przysłowiowy "Żyd po pustym sklepie":-X. .
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 27, 2014, 22:47:38 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 27, 2014, 22:49:57 »

Wał jest ok bo oryginalny, nigdy nie regenerowany z małym przebiegiem, brak luzów na korbach. Więc nie ma mowy o złym wycentrowaniu, dodam że problem się pojawił po tym jak popierdzieliłem tłoki i pomyliłem prawy z lewym.

Po wielu próbnych przejazdach i nie możliwości ustawienia wolnych obrotów to odkryłem i zamieniłem tłoki.

Czy taka zamiana może powodować coś takiego ? tłoki już trochę chodziły w nie swoich cylindrach i są to tłoki polskiej produkcji a pierścienie jak domniemam chińskiej ?
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 27, 2014, 22:55:21 »

To nie jest wina tłoków ,sprawdzałeś wał przed montażem? Czy jest wycentrowany? , jaką masz gwarancję że poprzedni właściciel (lub mechanik) założył wał bez użycia młotka itp.? To co nagrałeś na filmie to nie jest dźwięk lużnych korbowodów, to jest wina środka wału .Tak jak napisałem w poprzednim poście.
Zapisane

chmielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpnia 27, 2014, 22:59:40 »

Byłem pierwszą osobą która rozbierała ten silnik, czoła wału nawet nie ściągałem, wał, czoło i połówki są od kompletu. Problem pojawił się dopiero przy zamianie tych tłoków na poprawne.

Staram się najpierw znaleźć logiczne wyjaśnienie przed połowieniem silnika.

Dlaczego coś takiego pojawia się dopiero po ponownym rwaniu cylindrów ? może ruszyłem ten klocek pod cylindrami ? dlaczego dźwięk pojawia się dopiero przy porządnie nagrzanym silniku ?

Czy przypadkiem jakby to był środek wału to logicznie dźwięk nie powinien być w miarę jednostajny ?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 27, 2014, 23:01:52 wysłana przez chmielo »
Zapisane
    Status GG
Kawasaki ZZR1100 92r.
Jawa 350TS 90r.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpnia 27, 2014, 23:12:47 »

Nie znam historii twojego silnika ale jeżeli zdjąłbyś cylindry to na 99,9% wyjmiesz klocek bez problemu. a tak być nie powinno . Na początek zdejmij cylindry i sprawdź klocek. Jeżeli jest lużny to musisz rozpołowić silnik .Nie piszę tego żeby Cię narazić na dodatkowe koszt związane z rozbiórką silnika(nie mam w tym żadnego interesu) tylko po to abyś mógł się cieszyć z Jawy a nie narzekać na nią. A co do dźwięku, to na wolnych obrotach jest on bardzo jednostajny a jego częstotliwość wzmaga się wraz ze wzrostem obrotów.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 27, 2014, 23:25:41 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Jawa 350 TS przerywa na prawym cylindrze
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpnia 27, 2014, 23:29:21 »

Stówa ma rację. Te dźwięki to może być klocek, labirynt, czoło, albo cokolwiek jeszcze. Z dwóch średnich silników nie złożysz idealnego. W pierwszych postach piszesz, że nie da się ustawić identycznego kąta wyprzedzenia zapłonu dla obu cylindrów. Czyli wał jest przestawiony ( korbowody nie są ustawione idealnie na 180 st,).
To, że składasz motor z należytą starannością to się chwali, ale jak nie dasz wału do sprawdzenia to sobie możesz składać silnik do usr...nej śmierci i tak nie będzie działał.


Jawa mimo swojej prostoty wybacza niewiele niedokładności.
Moja propozycja. Wał do dobrego warszatu na sprawdzenie i/lub do regeneracji, cylindry do szlifierza żeby pomierzył i ewentualnie spasował z tłokami. Zainwestuj też w dobre pierścienie. Oczywiście nowe wszystkie łożyska i uszczelniacze. Sam sie zdziwisz różnicą jak to poskładasz 

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6503 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 24, 2006, 22:35:12
wysłana przez lucaszz
17 Odpowiedzi
8504 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 27, 2013, 15:42:02
wysłana przez Pablo1
4 Odpowiedzi
3011 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 07, 2014, 20:35:22
wysłana przez posiadacz
24 Odpowiedzi
8597 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 21, 2014, 18:55:51
wysłana przez Jawolotmen
21 Odpowiedzi
8991 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 17, 2015, 20:34:05
wysłana przez Człowieklasu