Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:27:33
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Ankieta

Jak u Ciebie wygląda eksploatacja Soveka?

Zrobiłem ponad 1000km i wszystko działa bez zarzutu
- 10 (28.6%)
Pojeździłem trochę i się zepsuł tzn iskry brak
- 6 (17.1%)
Pojeździłem trochę i uklad gubi mapy zapłonowe, przerywa itp
- 2 (5.7%)
Nie mam Soveka i sprawdzam wyniki
- 17 (48.6%)

Głosów w sumie: 34


Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: Awarie w soveku  (Przeczytany 37143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 01, 2014, 22:45:59 »

Cewka ma dobre zasilanie,ponieważ przy wejściu producent zaznaczył,gdzie +,a gdzie -.
Jak zmienię fajki to nic nie daje,ponieważ nadal prawy gar odpada. Strasznie mnie ciekawi,czemu na łuku elektrycznym zaskakuje garnek....

Kompresja na zimnym i na ciepłym jest równa. Nie pamiętam dokładnych wartości(7,5,może 8 barów),ale różnicy pomiędzy nimi prawie w ogóle nie ma.

Czy korba szczelna - to sprawdzę,jak silnik złożę.
Kąt wyprzedzenia zapłonu - jak wspominałem - jest idealny,a wał był regenerowany i centrowany u Pana w Poznaniu(z tego forum). Jak tylko ruszę zapłon to przestaje odpalać od kopa,traci moc,pojawia się kichanie i strzelanie w rurę.


Grzegorz Moto Naprawy - jak możesz to prześlij mi objawy padającej cewki

Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 02, 2014, 00:18:26 »

Ale czy na obu cylindrach jest dokładnie to samo wyprzedzenie. Bo co z tego że masz idealnie ustawiony wał jak śmigiełko jest wycięte od siekiery.
Moja Jawa paliła i jeździła bez problemu na zapłonie ustawionym na kilka setek po GMP. Tylko troszkę ciężej odpalała na zimnym silniku.
To zaskakiwanie na łuku elektrycznym wydaje mi się typowe dla świec które mają przebicie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 02, 2014, 06:45:54 »

Strasznie mnie ciekawi,czemu na łuku elektrycznym zaskakuje garnek....
"Odpalanie" swiecy poprzez luk elektryczny powoduje, ze na elektrodach swiecy iskra pojawia sie nagle i ma duza energie. Nawet zaplon elektroniczny, taki jak sowek, ma pewien czas narastania napiecia i jesli na swiecy prad gdzies ucieka, to moze to prowadzic do calkowitego wygaszenia iskry.
Gdzies widzialem mocowane na przewodzie wysokiego napiecia urzadzenie, w ktorym widac przeskakujaca iskre. W instrukcji bylo napisane, ze napiecie wyladowania narasta na przerwie tego ustrojstwa a na swiecy iskra skacze z pelna moca po pojawieniu sie luku elektrycznego co ma polepszac rownomiernosc pracy silnika. Sa tez fajki z okienkiem lub przezroczystym fragmentem, w ktorym widac ten luk elektryczny.

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 02, 2014, 09:35:25 »

Zaraz dojdziecie do zapłonu plazmowego a tam była taka specjalna przerwa w świecy. Tylko świeca trochę inna.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 02, 2014, 10:50:36 »

Az tak daleko sie chyba nie zapatrujemy. Sovek to po prostu zaplon elektroniczny, do ogarniecia jak kazdy inny, a jego dzialane (lub niedzialanie) jest bardzo czesto zwiazane ze stanem Knedla do ktorego jest przyczepiony.
Przewody i fajki z lukiem elektrycznym tylko widzialem i o nich czytalem ale osobiscie uwazam je za obciach. Jednak niektorym takie swiecidelka sie podobaja.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 02, 2014, 12:27:36 »

Ok,rozumiem z łukiem elektrycznym. Teraz tylko zrozumieć trzeba,czemu nie działa to u mnie jak powinno:P

Zapomniałem dodać:
- świece różnych firm,różna ciepłota,nowe i używane - to samo,
- elektryka w motorku w 100% fabryczna,oryginalna i w lepszym stanie niż ja sam:P
- aku nowy,połączenia sprawdzałem przed sovekiem i w trakcie jego użytkowania.
- uszczelniacze silnika nowe,łożyska nowe,
- śmigiełko - na oko wydaje mi się okey. Zresztą przecież jak lekko zapłon na luzie na jednym z garów jest za późny lub za wczesny to i tak ten gar pracuje,a nie całkowicie odpada
- cewka i styki w cewkce czyszczone,świcą się jak psu jajca

Jak pomaluje moto i złoże to poszukam cewki,to jedyne,co nie mogłem zrobić w sezonie:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

debrzyna

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • Dwa x TS 350 jeden x cz 350
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 02, 2014, 13:22:29 »

Co to znaczy? Złoże to poszukam cewki. Mógłbyś to rozwinąć ,bo wygląda na to ze ty cewki  nie masz.

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 02, 2014, 13:25:06 »

ale kurcze jak zamieniałeś fajki z jednego na drugi i było to samo na tym samym garze to i cewkę trzeba powoli wykluczyć z awarii.
jak wyżej pisałem sprawdź szczelność komory korbowej i to najlepiej na rozgrzanym silniku.
bo dziwne jest to że masz cały czas świeczkę ładnie wypaloną i suchą to tak jak by nie dostawała beny,w przeciwnym wypadku gdy garnek zdycha była by mokra (zalana) a u ciebie jak piszesz jest sucha.
więc w tym momencie aby nie dostawał garnek wachy to musi być brak podciśnienia w komorze korbowej skoro ciśnienie na garach masz zmierzone na ciepłym i zimnym i jest ok.
teoretycznie to nie mam już więcej pomysłów na tą usterkę a silnik swoją budową jest prosty jak cep
a zapłon i wał też musi być zgrany bo by inaczej świeczka była czarna źle wypalona
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 02, 2014, 13:34:15 »

Oprocz cewki, ktorej niedyspozycji nie nalezy przedwczesnie wykluczac, warto zmienic tez na nowe przewody wysokiego napiecia i ich fajki (oczywiscie odpowiednia ich opornosc jest tu bardzo wazna). A cewka to nie tylko styki - jesli wewnatrz cos nie gra to polerowanie ich nawet na lustro nic nie da. Jesli pali jeden gar i silnik jest w porzadku to po uporzadkowaniu ukladu wysokiego napiecia musi palic i drugi. Sovek nie jest winowajca.
A tak na marginesie to na podobnych watkach moznaby ustawic pod pregierzem kazdy inny typ zaplonu. Prosze zauwazyc, jak liczne sa wpisy typu "Nie pali na jeden gar! POMOCY!" - to o klasycznych platynkach, albo "Problem z Prameti" czy http://www.jawacz.pl/elektryka/zaplon-vape-problem-z-cewka/

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 02, 2014, 13:45:26 »

ale kolega pisał że zamieniał z jednego na drugi gar przewody i problem był nadal na tym samym garze więc kwestia cewki zaczyna odpadać,jeżeli cewka była by winowajcą to po zamianie przewodów z jednego na drugi przestał by palić drugi gar a nadal wypada ten sam a te cewki walą na dwa gary iskrę w tym samym czasie,cewka z cieniasa to jedna cewka dwu strzałowa
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 02, 2014, 14:42:01 »

Ok,rozumiem z łukiem elektrycznym. Teraz tylko zrozumieć trzeba,czemu nie działa to u mnie jak powinno:P

Zapomniałem dodać:
- świece różnych firm,różna ciepłota,nowe i używane - to samo,
- elektryka w motorku w 100% fabryczna,oryginalna i w lepszym stanie niż ja sam:P
- aku nowy,połączenia sprawdzałem przed sovekiem i w trakcie jego użytkowania.
- uszczelniacze silnika nowe,łożyska nowe,
- śmigiełko - na oko wydaje mi się okey. Zresztą przecież jak lekko zapłon na luzie na jednym z garów jest za późny lub za wczesny to i tak ten gar pracuje,a nie całkowicie odpada
- cewka i styki w cewkce czyszczone,świcą się jak psu jajca

Jak pomaluje moto i złoże to poszukam cewki,to jedyne,co nie mogłem zrobić w sezonie:)

Na oko to chłop w szpitalu umarł. U mnie śmigiełko powodowało opóźnienie chyba o 0,3mm. Jeśli u ciebie będzie jeszcze więcej to może dojść do takiej sytuacji że na zgaszonym silniku wyprzedzenie będzie wypadać prawie równo z GMP, a po odpaleniu na wolnych będzie na tyle późne że cylinder zacznie pracować dopiero na wyższych obrotach gdy moduł zwiększy wyprzedzenie.


Żeby uzyskać prawidłowe wyprzedzenie spiłowałem może 0,1mm materiału i gołym okiem nie widać żadnej różnicy na śmigle, po za tym że nie ma ocynku w piłowanym miejscu.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2014, 14:48:52 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 02, 2014, 14:55:23 »

Cytuj
- ze skrzynki nic nie ubywa


Jak straciła szczelność w okolicy czoła to mieszanka ucieka w zagłębienie zaraz pod komorą korbową. Jak masz szczelną krawędź dolną karteru to paliwo nie będzie się wylewać.


Na cewce od cieniasa musi palić. Problem zazwyczaj pojawia się na cewkach łączonych równolegle np. 2 różne. Na kombinacji mieszanej na sucho miałem widoczną iskrę i mocną na obu garach, ale... Po wkręceniu jeden gar nie zamierzał odpalić, czasami coś kichnął dymkiem z komina i koniec. Jeżeli kicha i beznadziejnie pracuje to próbuj przyśpieszać zapłon. Na ustawieniu z instrukcji mój moduł sprawiał, że motocykl jeździł do tyłu i normalnie pracował. Na 0,5 chodził lepiej, zbierał się ok, ale podczas równomiernej jazdy odgłos pracy serducha nie był taki jaki powinien być. No i jeszcze mimo paru regulacji gaźnika nigdy nie miałem miałem idealnej świecy.


Za opinii innych na tym forum to mogę tylko wywnioskować tyle, że każdy moduł raczej jest do ustawienia indywidualnie. Każdy ma inaczej i chwali inne ustawienie.



Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 02, 2014, 16:46:30 »

Kurde,Panowie....
Czytajcie:)
Nowe,dedykowane do tej cewki i tego samochodu przewody.
Ktoś się pytał,co oznacza:"Jak złożę" - mam rozebrany motocykl do ostatniej śrubki(malowanie),a stare kartery zostaną zamienione na te,które nigdy nie były rozbierane(moje obecne mają porządnie gniazda łożysk wyrobione). Jak złoże motocykl po malowaniu,a w kartery przełożę bebechy silnika to spróbuje podmienić cewkę.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 02, 2014, 17:44:16 »

jak podmienisz kartery czyli złożysz silnik na nowo to nie podmieniaj póki co cewki tylko rozpal maszynę na tej cewce co jest teraz i zobaczymy co się będzie działo i czy moje przewidywania
że maszyna będzie chodzić normalnie się sprawdzą.
bo jeżeli jest to co pisałem wyżej po wymianie karterów i złożeniu silnika od nowa powinna chodzić lux jeżeli nie będzie to wtedy podmiana cewki.

ps później ci opisze i podeśle o awariach tych cewek gdzie i jak padają  podaj mi maila na pw
to podeśle ci opis z foto
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 02, 2014, 17:46:25 »

Taki mam zamiar:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 04, 2014, 10:50:46 »

efekt soveka na ruskiej świecy
Zapisane

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 04, 2014, 10:53:06 »

reklamowałem to ustrojstwo u dystrybutora
producent twierdzi, że wszystko jest OK i powtarza wymień:
kable, cewkę, świece itp itd
wróciłem do platynek i końcówkę sezonu przejeździłem bez żadnych usterek


Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 04, 2014, 11:18:14 »

Sovek jako spawarka... Moze mial za mala opornosc miedzy cewka a elektrodami swiecy? U mnie z 5 kiloomowymi fajkami iskrzy bez problemow.

debrzyna

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • Dwa x TS 350 jeden x cz 350
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 04, 2014, 12:16:59 »

Jak to właściwie jest Czy zapłon może być odpowiedzialny za taką iskrę co topi świece .Po raz pierwszy widzę taką świece a widziałem ich w życiu sporo . ta świeca z odpowiednim opisem powinna sie znaleźć w muzeum techniki 

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 04, 2014, 12:38:29 »

Fajki były wbudowane w przewody silikonowe marki sentech
Używam ich przewodów w wielu autach i nigdy nie było problemów.
Kable zmieniałem na używane z mojego punto i żadnej różnicy.
Mam jeszcze spaloną iskrę F95
Zewnętrzna elektroda zniknęła  :o


 
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #45 dnia: Grudnia 04, 2014, 13:24:30 »

Trudno stawiac diagnoze na odleglosc i bez danych o opornosci uzwojen cewki i przewodow wysokiego napiecia w Twoim motocyklu. Moze w wyniku zwarcia w uzwojeniu wtornym cewki zmienila sie jej "przekladnia transformatorowa" i faktycznie uklad zaplonowy dzialal jak mala spawarka? Poniewaz moto masz w proszku wiec sprawdzic to bedziesz mogl jak znow stanie na kolach.

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #46 dnia: Grudnia 04, 2014, 13:30:36 »

Drogi Yabamenie chyba pomyliłeś adresata odpowiedzi
Chętnie przeczytam wskazówki do diagnozy mojego układu
W 1 poście opisałem co robiłem
Na chwilę obecną dałem za wygraną z ukraińską elektroniką  :-X

Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #47 dnia: Grudnia 04, 2014, 13:38:07 »

Przepraszam za pomylke. Czytam watek "z doskoku" i z przerwami i mi sie zamacilo.
Ale generalnie podtrzymule swoja uwage o "spawarce". Dotyczyla ona Twojego opisu z pierwszego postu i ze zdjec. Wyniki pomiarow napiec, pradow i opornosci w ukladzie zaplonowym bylyby cennym materialem do jego oceny.

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #48 dnia: Grudnia 04, 2014, 15:01:36 »

wzbudzenie cewek jak i cała instalacja to standardowe 12V
Oporność przewodów wysokiego napięcia to około 5k omów

co jeszcze mogę zmierzyć standardowym miernikiem?
mam zdemontowany układ i nie mam ochoty na jego ponowny montaż

Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Awarie w soveku
« Odpowiedź #49 dnia: Grudnia 04, 2014, 15:28:19 »

Napiecie i prad na wyjsciu z modulu soveka podlaczonego zgodnie ze schematem do zasilania, cewki zaplonowej i czujnika optycznego (w stanie wlaczony i wylaczony), oraz opornosci uzwojenia pierwotnego i wtornego cewki. Da sie to chyba zrobic "na stole" po zmontowaniu wszystkich elementow.
I czy nie uzywales cewki, ktora w czasie pracy powinnna byc zasilana przez przewod z podwyzszona opornoscia? Normalny przewod sluzyl tam tylko do rozruchu i zapewnial wtedy wieksza energie wyladowania iskrowego. Wiele lat temu zalozylem sobie taka cewke do M72 (pradnice mialem tam od malucha) i z zaplonem tez mialem dziwne przygody. Topienia swiec nie bylo ale padaly jedna po drugiej az w koncu umarla cewka. Dopiero pozniej dowiedzialem sie co bylo nie tak jak powinno.
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
6255 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 01, 2014, 22:56:48
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
33 Odpowiedzi
12368 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2016, 12:52:49
wysłana przez Dragon on the Blue Sky