Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 22:25:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.  (Przeczytany 5966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 691
  • Motór nie umiera nigdy
Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« dnia: Listopada 23, 2014, 08:22:09 »

Jak w temacie, połowie silnik i mam paskudny problem ze śrubami. Silnik był już rozbierany, niestety złożony został na tych samych śrubach. Dodatkowo ktoś aby mieć pewność że mu się nie odkręcą posmarował gwinty jakimś mazidłem które ma obecnie formę betonu. Za diabła nie chcą się odkręcić, a obrobione główki nie pomagają. Na pewno zna ktoś sposób jak te france unieszkodliwić nie robiąc krzywdy połówkom. A może możecie polecić jakieś narzędzie dzięki któremu w magiczny sposób okręcą się trywialnie prosto? Śrubki mają łebki na zwykły płaski śrubokręt, po polskiemu wkrętak.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 23, 2014, 08:32:07 »

Śruby i tak stracone, to można zastosować 3 metody:

1. pobijanie śrubokrętem pod kątem ok 90 stopni, powinno pomóc (uwaga, żeby nie uszkodzić karterów)

2. zastosować cudo zwane wkrętakiem udarowym
http://24usb.pl/produkt/yato-wkretak-udarowy-cr-v-6-bitow-yt-2801?utm_source=ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=201411

3. dospawać śrubę z łbem sześciokątnym i odkręcać z wyczuciem kluczem oczkowym

Można spróbować również grzać karter lampą lutowniczą (ostrożnie, żeby nie odkształcić karterów)
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 23, 2014, 09:00:48 »

Polecam wykrętak udarowy, jak nie pomoże to rozwiercaj łby wiertłem  7-8mm, tak, żeby ze śrub zostały same "kikuty", również musisz uważac, zeby wiertło nie zboczyło na karter.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Glider

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Jawa 555, CZ 125/453
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 23, 2014, 10:24:05 »

A podgrzanie karterów do 80stC nic nie pomoże?
Zapisane
Pozdrawiam
Misiek

Jawka 555 '60
CZ 125 453 '66

von_Majzel

  • Gość
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 23, 2014, 10:49:25 »

Kartery grzej do 120C , tak jak do skladania , dopiero wtedy alu sie rozszerzy i pomoze zluzowac sruby . Ponizej 100C to karterom nic nie da , ewentualnie tylko klej moze zmieknac , jesli jest podatny na temperature .
Zapisane

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 23, 2014, 11:23:13 »

Możesz spróbować dospawać migomatem nakrętki do tych obrobionych łbów i po ostygnięciu odkręcać kluczem nasadowym . Metoda ma jeszcze tą zaletę że mocno nagrzewa śrubę co często powoduje "zepsucie" wiązań chemicznych kleju,ja tak odkręcałem ostatnio pompę wodną w AHU (znawcy VW wiedzą o co chodzi) :)

Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

jabu70

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • Cz 350 silnik typ 632 `81r
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 23, 2014, 11:24:14 »

Rozwiercić łby, zdjąć pokrywę i dopiero wykręcić kikuty, ewentualnie podgrzewając, dużo lepszy chwyt.
Zapisane
Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 691
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 23, 2014, 12:10:11 »

yuzik, o takie coś mi chodziło o ile to się faktycznie sprawdza. Jak nie to będę wiercić bo na spawanie nie ma miejsca w większości wypadków, są to śruby trzymające połówki poc-owane po kątach. Te które można było wykręcić młotkiem i punktakiem już poległy :D
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 23, 2014, 12:31:23 »

Ten wykrętak z yato kupiłem do jednego opornego silnika mz. Poezja jak go szybko rozkręciłem ;D

Ma on tylko jedną wadę, bity z gównolitu :P .
Możesz do łba śruby przyspawać nakrętkę, założyć klucz i ogień.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Grzegorz Moto Naprawy

  • Gość
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 23, 2014, 12:49:31 »

ale zamiast tego udarowego co jest super sprawą weź dobry płaski i od góry walnij w niego w każdą śrubę z pięć razy powinno puścić
Zapisane

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 23, 2014, 12:53:39 »

Jak tak zrobi to rozdupcy śrubokręt , chyba że ma takie do pobijania
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 691
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 23, 2014, 13:05:59 »

ale zamiast tego udarowego co jest super sprawą weź dobry płaski i od góry walnij w niego w każdą śrubę z pięć razy powinno puścić

Sprawdzone, nie pomogło, ktoś miał dobry dzień jak je zakręcał, a dodatkowo siedziały ładnych parę lat nieruszone. WD 40 też nie pomogło. Jak będzie chwila czasu to nabędę to ustrojstwo i podzielę się wrażeniami. Pytanie tylko czy w moim narzędziowym będą to mieli.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

GKopeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz 175/487
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 23, 2014, 13:14:13 »

weź wiertło i rozwierć głowkę aż dojdziesz do jej konca i głowkę wyjmiesz a jak rozpołowisz kartery to potem kombinerkami wykręcisz tego "pręcika bez głowki" tak ja robiłem i nic sie nie poniszczyło

Zapisane
    Status GG

Rider350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa'83 Huska'07
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 23, 2014, 13:59:38 »

Ja w takiej sytuacji nawiercam śruby odpowiednim wiertłem i używam takich wykrętaków :
http://m-hurt.kei.pl/fotki/2_img_6877.jpg
http://images.budujesz.pl/full/3106_0_f.jpg
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2014, 14:01:21 wysłana przez Rider350 »
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 23, 2014, 15:25:16 »

Śruby śa dosyć twarde i łatwo zboczyć z kursu uszkadzając gwint. Zastosuj, jeżeli reszta sposobów zawiedzie:)
Zapisane

Tomek

  • Knedlarz z wyboru
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • CZ 472.5, 450.01, Jawa p20
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 23, 2014, 18:09:24 »

Również polecam wkrętak udarowy. 
Z wykrętakami trzeba uważać. W karterach od 450 został mi parę mm poniżej płaszczyzny kawałek szpilki. Wywierciłem otwór, wkręciłem wykrętak i już tam został. Teraz nawet węglik na frezarce wymięka ;D Klej może trzymać naprawdę mocno, więc ryzykowne metody warto zostawić na koniec.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 23, 2014, 18:20:10 »

W przypadku klejów do gwintów i łożysk trzeba mocno podgrzać.

Po kolorze kleju można określić jaki to klej. Zazwyczaj niebieski to średni klej do gwintów, czerwony to może być klej do łożysk i tu już może być ciężko.
Najłatwiej będzie rozwiercić łeb śruby.
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2014, 18:23:35 wysłana przez Lopez »
Zapisane

dudek840

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 638.5 83r Simson S51 Enduro 86r
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 23, 2014, 19:35:18 »

Witam
Wykretaki co proponuje Kolega Raider to moim zdaniem troche niebezpieczny pomysl, po pierwsze wykretak ten jeszcze bardziej rozpycha srube a po drugie jak sie urwie to tragedia to rozwiercic. Srubokret udarowy lub pozbyc sie glowek srub.
Pzdr
Zapisane

posiadacz

  • Łotwa 2016
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 452
  • jawa ts 350 1990r
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 23, 2014, 19:59:29 »

Kleje do gwintów trzymają do 100-250 stopni , w pracy  podgrzewamy opalarkami elektrycznymi .
Zapisane
jawa ts 350

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 691
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 24, 2014, 18:47:43 »

Nabyłem takie cudo:
http://www.bimex.pl/product-pol-806-WKRETAK-UDAROWY-DO-POBIJANIA-JONNESWAY-AG010138.html
I powiem tak: Jest epicko genialnie ;D Ze wszystkich śrub została jedna do której nie mogę się dostać ( ta pod żeberkami). Reszta poległa w ekspresowo. Wystarczyło dobrać impulsator punktowy (Młotek ;) ) o odpowiedniej wadze i po sprawie
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 24, 2014, 19:38:23 »

Gdzieś czytałem, słyszałem ?? że do tych udarowych wykrętaków nie powinno stosować się zwykłego stalowego młotka.
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 24, 2014, 20:10:44 »

Narzędzia jonnesway'a są świetne. Polecam też przystawkę do smarowania linek, przystawka pasuje i do linek od skosów i również do tych w knedlu.


Co do wykrętaków. Nawet drogie współczesne wytwory są do niczego. Jedyne wykrętaki, które działały zgodnie z zamierzonym celem to te czeskiej zbrojovki(oczywiście z czasów Czechosłowacji).


Podgrzewaj i walcz z wykrętakiem udarowym.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 24, 2014, 20:17:04 »

Nie polecam wkrętaka udarowego YATO. Sam w sobie co prawdę nie jest zły, jednak ma kiepskiej jakości końcówki. Moje się poszczerbiły przy drugim użyciu........
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 25, 2014, 10:34:46 »

Nie polecam wkrętaka udarowego YATO. Sam w sobie co prawdę nie jest zły, jednak ma kiepskiej jakości końcówki. Moje się poszczerbiły przy drugim użyciu........

To właśnie pisałem wcześniej. Po za tym mają one nietypowy wymiar chyba 8mm a w sklepie ciężko dostać je. Przynajmniej w mojej okolicy.
Ostatnio próbowałem koło w aucie odkręcić nim tak by go wytestować. Dał radę ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Śruby wkręcone na kleju z obrobionymi główkami.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 25, 2014, 13:02:26 »

Przyspawaj kawał pręta do śruby i odkręć, możesz jeszcze grzać karter palnikiem i wtedy spróbuj odkręcić.
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
4983 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 13, 2006, 22:40:34
wysłana przez Płosior
śruby - gęstość

Zaczęty przez gringo Mechanika

8 Odpowiedzi
4797 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2008, 11:11:07
wysłana przez gringo
16 Odpowiedzi
7559 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 22, 2012, 10:01:07
wysłana przez andree
10 Odpowiedzi
5433 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 14, 2013, 19:08:08
wysłana przez ForesT
9 Odpowiedzi
7055 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 27, 2017, 10:24:43
wysłana przez muczacz