Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:01:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Lagi szlifować czy nowe  (Przeczytany 4146 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

johndeere7930

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • JAWA TS 350 638.1 1988 SUZUKI GSF 600 BANDIT 2001
Lagi szlifować czy nowe
« dnia: Grudnia 31, 2014, 18:47:46 »

Witam panowie!
Mam szybkie pytanie odnośnie lagi do mojej 638. Czy da się ją uratować bo według mnie jest w opłakanym stanie? Oleju w tym amorku było pare kropel. Cała przerdzewiała i rysy. Zacząłem szlifować i rdza trochę schodzi ale rysy nic. Nie mam tokarki ani profesjonalnych sprzętów. Co sądzicie opłaca mi się w ogóle coś z nią robić czy kupić używaną na olx ?   :)
Zapisane
Prawdziwy motocykl odpala się z kopa
Bez młota to nie robota

ObeliX-66

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • Jawa live is live
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 31, 2014, 19:00:54 »

TO PODRZUĆ GDZIES NA TOKARNIE DO ZAKŁADU NIECH TE LAGI PRZESZLIFUJĄ
NIE JSET ŹLE- TROCHE PRACY I BĘDZIE OK
Zapisane
    Status GG

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 31, 2014, 19:50:57 »

Jak przetoczysz będą  miały mniejszą średnicę i będą miały luz w goleniach
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:08:19 »

Jak przetoczysz będą  miały mniejszą średnicę i będą miały luz w goleniach

W 634-7 szlifowałem lagi z drobnych rys w miejscu pracy uszczelniacza. W żaden sposób nie wpłynęło to na luz, ponieważ laga ślizga się na wymiennych tulejkach, które są osadzone poniżej miejsca szlifowanego . Chyba, że w 638 jest inaczej.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 31, 2014, 20:10:48 wysłana przez second »
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

johndeere7930

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • JAWA TS 350 638.1 1988 SUZUKI GSF 600 BANDIT 2001
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:10:32 »

Za 80 zł mogę kupić używane dwie w niezłym stanie na olx.
Zapisane
Prawdziwy motocykl odpala się z kopa
Bez młota to nie robota

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:19:45 »

Za 80 zł mogę kupić używane dwie w niezłym stanie na olx.

Przeszlifowałem lagi za cenę wodnego papieru ściernego. Nie potrzeba do tego tokarki. Oczywiście rysy nie były głębokie - wystarczył papier 1000, później 1500 i wykończenie na połysk 2000. Po tym zabiegu powstała szczelność nie tylko olejowa - lagi przy próbie trzymały ciśnienie powietrza.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 31, 2014, 20:21:29 wysłana przez second »
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

johndeere7930

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • JAWA TS 350 638.1 1988 SUZUKI GSF 600 BANDIT 2001
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:33:56 »

second a mocno miałeś porysowane? coś jak moje czy mniej? ;p
Zapisane
Prawdziwy motocykl odpala się z kopa
Bez młota to nie robota

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:39:14 »

second a mocno miałeś porysowane? coś jak moje czy mniej? ;p

Ze zdjęć trudno o jednoznaczne wnioski, dlatego powiem tak: Lagi były porysowane przez stwardniałe uszczelniacze. Nie były to rysy powstałe z tarcia metalu o metal.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

johndeere7930

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • JAWA TS 350 638.1 1988 SUZUKI GSF 600 BANDIT 2001
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:50:16 »

U mnie druga laga jest w porządku ma głębokie rysy w górnej części ale nie cieknie. Ta nie ma takich mocno głębokich ale za to rdza ją zżera. ;p
Zapisane
Prawdziwy motocykl odpala się z kopa
Bez młota to nie robota

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 31, 2014, 20:56:19 »

Jeżeli rdza jest powierzchowna to może coś z tego będzie. Jeśli są głębsze wżery to nie wiem... mała szansa.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

johndeere7930

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • JAWA TS 350 638.1 1988 SUZUKI GSF 600 BANDIT 2001
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 31, 2014, 21:01:44 »

Rdza powierzchowna bo papierem p500 ładnie schodzi. Wyszlifuje i zobaczę co z tego będzie. ;p
Zapisane
Prawdziwy motocykl odpala się z kopa
Bez młota to nie robota

ObeliX-66

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 98
  • Jawa live is live
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 31, 2014, 21:31:56 »

dokładnie albo ręcznie pojechać albo tokarzowi dać to przeszlifuje na glanc, jak sa porysowane w górnej części pod półką to i tak tam nie pracuje laga, przeszlifować dla wyglądu
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Lagi szlifować czy nowe
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 02, 2015, 16:58:48 »

Za czasów Aprilii RS 50 miałem wżery na lagach w okolicy pracy uszczelniacza. I szybko mi uszczelniacze puszczały. W serwisie po przeszlifowaniu nadal ciekły. W końcu (koleś z serwisu na zasadzie reklamacji uznał) zamówił uszczelniacze z "grubszą wargą". Problem ustał na 4 lata,motocykl sprzedałem i dalej jeździ na tych grubszych bez przecieków:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Nowe świece NGK i już nie działają...

Zaczęty przez sadziu90 « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
15020 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 02, 2007, 16:23:08
wysłana przez Mienki
Nowe pierścienie.

Zaczęty przez ziajka1991 Mechanika

10 Odpowiedzi
5656 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 21, 2011, 22:54:21
wysłana przez FIS
4 Odpowiedzi
3472 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 10, 2013, 07:22:42
wysłana przez janosikmz19822
5 Odpowiedzi
4060 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 01, 2014, 11:05:33
wysłana przez marian
1 Odpowiedzi
2227 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2016, 21:07:56
wysłana przez muczos