Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 03:11:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika  (Przeczytany 26794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« dnia: Stycznia 14, 2015, 00:12:41 »

Witam jestem tu nowy więc za wszystkie moje błędy sorry. Posiadam Cezete 350, silnik nominał nigdy nie rozpoławiany,nie posiada luzów na korbowodach, ładnie odpala, skrzynia biegów i sprzęgło chodzi bardzo dobrze,biegi bez zgrzytów. Mam pytanie czy jest możliwość wymiany łożysk wału bez rozpołowienia silnika, posiadają wyczuwalny luz, wiem że od strony sprzęgła łożysko wyjdzie ale nie wiem czy od strony alternatora da radę je wyciągnąć. Zrobić to chciałbym za pomocą ściągacza do łożysk takiego jak ten:
 https://www.google.pl/search?q=sciagacz+lozysk+tocznych&biw=1280&bih=750&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=U6W1VPvPEsOvUdWchLgF&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=sciagacz+lozysk++kulkowych&imgdii=_&imgrc=kVNICV_CBAqDkM%253A%3BMImJ1vhGizXLLM%3Bhttp%253A%252F%252Fjolube.com.pl%252F10129-16726-thickbox%252Fsciagacz-lozyskowy-20-1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fjolube.com.pl%252Fnarzedzia-lozyskowe%252F10129-sciagacz-lozyskowy-20-1-4021176021138.html%3B600%3B600
Chcę się dowiedzieć czy jest to do zrobienia,czy od strony alternatora da się wyjąć łożysko,bo od strony sprzęgła łożysko da się wyciągnąć.Bardzo proszę o szybką odpowiedź,piszę gdyż szkoda mi rozpoławiać nominalny silnik, z góry dziękuję za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 11:00:20 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 14, 2015, 00:27:22 »

po co zabierać się od d*py strony, łożyska na środku wału też pewnie są do kitu, tak czy tak musisz rozpołowić
żeby też nie było tak że przy wciskaniu łożysk wciśnie się wał.

ps. to że w tej chwili nie ma luzów na korbowodach to nie znaczy że nie pojawią się za np. 1000km
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 00:29:22 wysłana przez Turbo »
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 14, 2015, 00:45:50 »

chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwosc wyjecia tych lozysk,posiadam taki sciągacz a lozyska to groszowe sprawy,jesli cos nie wyjdzie to rozpolowie,ale powiedz mi czy te lozyska wyjdą?
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 14, 2015, 03:18:53 »

Popatrz tutaj:
http://www.sesa-moto.cz/obrazky/minulost3/cezeta_350_typ_472/katalog/06.jpg
I będziesz wiedział.
Fizycznych przeszkód jako takich nie ma.
Wyciągasz pierścień zabezpieczający, simering i masz łożysko  - ale czy wyjdzie.... się dowiesz  ;)
I mam nadzieję, że opiszesz dokładnie jak poszło.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 03:24:04 wysłana przez jawol »
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3008
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 14, 2015, 07:23:29 »

Tekst oryginalny:

Witam jestem tu nowy wiec za wszystkie moje błędy sorry.Posiadam czezete 350,silnik nominał nigdy nie rozpolawiany,nie posiada luzów na korbowodach,ladnie odpala,skrzyniabiegów i sprzegło chodzi bardzo dobrze,biegi bez zgrzytów.mam pytanie czy jest mozliwosc wymiany lozysk walu bez rozpolowienia silnika,posiadają wyczuwalny luz,wiem ze od strony sprzegła lozysko wyjdzie ale nie wiem czy od strony alternatora da rade je wyciągnąc.,zrobic to chcialbym za pomocą sciągacza do lozysk takiego jak ten:
 https://www.google.pl/search?q=sciagacz+lozysk+tocznych&biw=1280&bih=750&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=U6W1VPvPEsOvUdWchLgF&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=sciagacz+lozysk++kulkowych&imgdii=_&imgrc=kVNICV_CBAqDkM%253A%3BMImJ1vhGizXLLM%3Bhttp%253A%252F%252Fjolube.com.pl%252F10129-16726-thickbox%252Fsciagacz-lozyskowy-20-1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fjolube.com.pl%252Fnarzedzia-lozyskowe%252F10129-sciagacz-lozyskowy-20-1-4021176021138.html%3B600%3B600
Chce sie dowiedziec czy jest to do zrobienia,czy od strony alternatora da sie wyjąc lozysko,bo od strony sprzegła lozysko da sie wyciągnąć.Bardzo prosze o szybką odpowiedz,piszę gdyz szkoda mi rozpolawiać nominalny silnik,z góry dziekuję za odpowiedz

Po poprawkach

Witam jestem tu nowy więc za wszystkie moje błędy sorry. Posiadam Cezete 350, silnik nominał nigdy nie rozpoławiany,nie posiada luzów na korbowodach, ładnie odpala, skrzynia biegów i sprzęgło chodzi bardzo dobrze,biegi bez zgrzytów. Mam pytanie czy jest możliwość wymiany łożysk wału bez rozpołowienia silnika, posiadają wyczuwalny luz, wiem że od strony sprzęgła łożysko wyjdzie ale nie wiem czy od strony alternatora da rade je wyciągnąć. Zrobić to chciałbym za pomocą ściągacza do łożysk takiego jak ten:
 https://www.google.pl/search?q=sciagacz+lozysk+tocznych&biw=1280&bih=750&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=U6W1VPvPEsOvUdWchLgF&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=sciagacz+lozysk++kulkowych&imgdii=_&imgrc=kVNICV_CBAqDkM%253A%3BMImJ1vhGizXLLM%3Bhttp%253A%252F%252Fjolube.com.pl%252F10129-16726-thickbox%252Fsciagacz-lozyskowy-20-1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fjolube.com.pl%252Fnarzedzia-lozyskowe%252F10129-sciagacz-lozyskowy-20-1-4021176021138.html%3B600%3B600
Chcę się dowiedzieć czy jest to do zrobienia,czy od strony alternatora da się wyjąć łożysko,bo od strony sprzęgła łożysko da się wyciągnąć.Bardzo proszę o szybką odpowiedź,piszę gdyż szkoda mi rozpoławiać nominalny silnik, z góry dziękuję za odpowiedź.

Poprawiłem z grubsza błędy bo zęby bolą jak się to czyta. Nawet tytuł wątku jest niepoprawny "wyminal" to nie to samo co "wymiana". Pisz poprawnie korzystaj z podpowiedzi edytora, który podkreśla błędy.
elkinio

« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 08:47:24 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 14, 2015, 07:35:09 »

Witaj w Strefie.
Osobiscie nie ryzykowalbym wbijania lozyska na wal w zmontowanym silniku. Bardzo obciazy to dolny czop prawego korbowodu co moze prowadzic do zwichrowania przeciwwag i calego walu. Jesli sie jednak tego podejmiesz to chyba warto wstawic dosc ciasno jakies plaskowniki miedzy przeciwwagi obu korb tak aby oba boczne czopy zaparly sie o srodkowy przy wciskaniu lozyska.
Lepiej chyba jednak rozpolowic i porzadnie naprawic silnik niz narazac go na powazne uszkodzenie przy tak brutalnym traktowaniu.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 14, 2015, 09:34:45 »

Bardzo proszę o szybką odpowiedź,piszę gdyż szkoda mi rozpoławiać nominalny silnik, z góry dziękuję za odpowiedź.


Mniejszą szkodą dla silnika będzie rozpołowienie go i zrobienie tego tak jak ma być, niż takie kombinowanie. Co z tego że powymieniasz zewnętrzne łożyska wału jeśli środkowe będzie miało luzy?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 09:45:09 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 14, 2015, 10:02:31 »

Za czasów młodości robiłem takie rzeczy właśnie z prawym łożyskiem wału. żamiast ściągacza użyłem wykonanego młotka wstecznego - czyli tulejka o średnicy wewnętrznej troszkę większej od czopu przyspawana w kilku miejscach do bieżni wewnętrznej łożyska. Do tulejki poprzeczka, do poprzeczki pręt, na pręt założony sworzeń tłokowy z chyba ciągnika i na końcu pręta ogranicznik. 3 stuknięcia i łożysko było na wierzchu. Z zakładaniem nowego łożyska też problemu nie ma - można przecież podgrzać karter no opalarką żeby miało lżej.  Robiłem tak tylko dla tego, bo do wymiany kwalifikowało się tylko jedno łożysko, ponieważ głośno pracowało.
W CZ jest troszkę inaczej, masz jedno łożysko w przegrodzie między połówkami wału. Ono jest najbardziej obciążone i pada najszybciej. Zaczynało je być już słychać w fabrycznie złożonych silnikach po 15 tyś km przebiegu...
Zapisane

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 14, 2015, 10:59:08 »

 Dzięki za rady, podejmę się tej wymiany łożysk ściągaczem ,jak pójdzie cos nie tak to zorbie remont generalny, z tym wyciąganiem łożysk to chodzi mi otoczy łożysko od strony alternatora wyjdzie ,czy niema tam jakiegoś ograniczenia , nigdy nie rozpoławiałem silnika od jawy  wiec tak pytam, wiem ze w silniku simsona s51 łożysko wyszło by tylko od strony magneta, bo on strony sprzęgła nie pozawala na to budowa karteru https://www.google.pl/search?q=simson+kartery&biw=1280&bih=750&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0Ty2VObJD8X3UtS2gKgI&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=4UiRhahUw1kawM%253A%3BHrNQCBy_dGQnYM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages24.fotosik.pl%252F45%252Fcc9bc0f232291af5.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Farchiwumallegro.pl%252Flewy_karter_do_simsona_s51_sr_50_kartery-222107385.html%3B700%3B525
Chce się dowiedzieć czy w cezecie czegoś takiego nie ma, bo wiem ze od strony sprzęgła nie ale nie wiem czy od strony alternatora. Nigdy nie rozbierałem silnika cezety, simsonowskie i od komarków tak. Proszę o szybką odpowiedz
 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 11:01:16 wysłana przez Mateusz »
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

TomekTS350

  • Gość
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 14, 2015, 11:22:39 »

Takie cyrki to sobie możesz robić jak Ci moto nawali w trasie, przykładowo walnie łożysko od strony sprzęgła lub zapłonu i w tedy taki ściągacz jak najbardziej przydatny. I wymiana sensowna bo po to by dojechać, a nie pseudo remonty...
Zapisane

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 14, 2015, 11:28:58 »

Proszę o konkretną odpowiedz da się wyjąć to łożysko od strony alternatora ,czy karter niema tam jakiegoś ogranicznika ,proszę o odpowiedz na pytanie a nie gadanie ze to cyrki i pseudo remonty itp.

Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 14, 2015, 11:31:46 »

... nigdy nie rozpoławiałem silnika od jawy  wiec tak pytam, wiem ze w silniku simsona s51 łożysko wyszło by tylko od strony magneta, bo on strony sprzęgła nie pozawala na to budowa karteru

Chce się dowiedzieć czy w cezecie czegoś takiego nie ma, bo wiem ze od strony sprzęgła nie ale nie wiem czy od strony alternatora. Nigdy nie rozbierałem silnika cezety, simsonowskie i od komarków tak. Proszę o szybką odpowiedz

A moją odpowiedź czytałeś? Chyba nie.
No to masz jeszcze raz:

Popatrz tutaj:
http://www.sesa-moto.cz/obrazky/minulost3/cezeta_350_typ_472/katalog/06.jpg
I będziesz wiedział.
Fizycznych przeszkód jako takich nie ma.
Wyciągasz pierścień zabezpieczający, simering i masz łożysko  - ale czy wyjdzie.... się dowiesz  ;)
I mam nadzieję, że opiszesz dokładnie jak poszło.
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 14, 2015, 11:34:26 »

Da się wyciągnąć tym bardziej tym ściągaczem co pokazałeś wyjdzie bez problemów i tyle.
Zapisane

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 14, 2015, 11:42:48 »

Ok dzięki za odpowedz,podejme sie tej naprawy,zobaczę na ile to wystarczy,potraktujmy to tak jak taki mały eksperyment,zobaczymy co z tego wyjdzie,sciągacz posiadam a lożyska to groszowe sprawy,jak zaczne cos dzialac to dam znać i wstawię zdjęcia z tej operacji.
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 14, 2015, 11:49:56 »

Wyjść powinno, ale jak są dobre kartery i czopy nie wybite to będziesz miał nie lada problem takie łożysko wcisnąć bo i to i to będzie stawiało niezły opór.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:01:13 »

trzeba bedzie podgrzać karteri ewentualnie zrobic sobie przyrząd do montażu tego lozyska,np z zewnętrznego pierscienia starego lozyska i jakiejś rurki,zespawać i puźniej młoteczkiem udeżyć i powinno wejsc, można tez zrobic jakos przyrząd który wciśnie łożysko bez użycia mlotka,co s wstylu tego sciągacza ale wciskającego lożysko.Moze wy macie jakieś inne pomysły, chetnie je zobaczę.
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:06:56 »

trzeba zrobić taką tuleje by można było prasą wcisnąć zewnętrzną i wewnętrzną bieżnie łożyska na raz. Wciskanie łożyska za zewnętrzną bieżnie przy podgrzanym karterze nie ma sensu. Ciaśniej będzie spasowany czop, dlatego bieżnia może zostać uszkodzona. Po za tym łożysko to taki element maszyn który nie powinien czuć na sobie młotka :P
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:09:07 »

Z lewej strony wystarczyłoby podgrzać karter, nałożyć łożysko na czop, dać kilka dużych podkładek i wciskać je na miejsce dokręcając nakrętkę wału. Bo w podgrzane kartery powinno wejść bez problemu, ale nasunąć je na czop (który pewnie też się zagrzeje przy okazji grzania karteru) już nie jest tak łatwo.
Z prawej strony jest gorzej, bo jest gwint M6 i mógłby się uszkodzić od czegoś takiego.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:14:37 »

a lożyska to groszowe sprawy,
ok 50 zł musisz dać, a nawet więcej, no chyba, że chcesz, pojeździć tydzień to kup takie za 8 zł :D

Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:17:01 »

łożyska dobrej jakości nie są tanie.
Za 6 łożysk do etz jak robiłem gościowi kapitalke dałem 250zł ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:25:33 »

co do wciskania lożysk  to mozna wykonac przyrząd podobny do takiego co służy do rozpolowienia silnika ale zamiast wypchnąć  wal to wepchnie lożysko

jesli chodzi o cenę lozysk to lożysko na wal firmy Fag 20 zl a Skf nie cale 30

Nie pisz posta pod postem, jest opcja modyfikuj //Blenders
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2015, 13:19:05 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:38:36 »

Tylko że wciskając łożysko takim ściągaczem będziesz jednocześnie wciskał wał, a to nie jest zdrowe dla łożysk, bo będą na nie działać duże obciążenia wzdłuż osi podczas pracy silnika. Właśnie dlatego w silnikach składanych na zimno po złożeniu karterów wał ciężko się obraca z początku i łożyska rzadko wytrzymują więcej niż 10 tyś km.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

darol73

  • Treasurer JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • jawa 350 TS
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:51:55 »

to ciekawe , dzisiaj zamawiałem łożyska FAG-owskie firma ALBACO.com płaciłem po 80 i 90 netto w klasie C
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 14, 2015, 12:58:35 »

Są FAGi i FAGi, kupowałem takie po 15zł do Simsonka i szału nie było :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Mateusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Cezet 350 1988
Odp: Wymiana łożysk wału bez rozpoławiania silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 14, 2015, 13:37:38 »

Kiedy bym wciskał obydwa pierścienie łożyska naraz to wtedy nie istnieje ryzyko uszkodzenia łożyska.
Zapisane
Cezet 350 1988
Simson s50 1978
Romet komar 3
Skoda favorit 135l 1991
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
5066 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 18, 2012, 12:42:51
wysłana przez oziwroc
11 Odpowiedzi
4619 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 01, 2013, 19:42:46
wysłana przez azja25
50 Odpowiedzi
18210 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 05, 2015, 10:52:20
wysłana przez muczos
17 Odpowiedzi
5140 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 03, 2017, 16:40:51
wysłana przez Kutron RIP
5 Odpowiedzi
2985 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 26, 2018, 17:19:37
wysłana przez STÓWA