Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:15:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: puchnace tloki  (Przeczytany 10133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
puchnace tloki
« dnia: Marca 11, 2015, 23:41:33 »

Koledzy , zrobilem remont silnika jawy 350 6v czyli cylindry zeliwne . wszystko ladnie chodzi ale jak mocniej sie podgrzeje oczywiscie wtedy gasze i stygnie zuwazylem ze po wylaczeniu silnika on odrazu staje . przy probie odpalenia odpala ale jest wiekszy opor przy kopnieciu , jak minutke postoi juz lekko odpala . wydaje mi sie ze puchna tloki i mm pytanie . czy jak bede spokojnie docieral to one sie uloza czy raczej nie ? prosze o pomoc .
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 11, 2015, 23:54:27 »

Jakie pasowanie zrobiłeś tłok cylinder? o ile się nie mylę zalecane w żeliwniaku jest 6 setek w tsce 3 setki ale sam w tsce zrobiłem na 6 i mam tłoki almot i moja jawa często jezdzi na wysokich obrotach i nic mi nie lapie.
Zapisane

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 11, 2015, 23:56:49 »

6 setek
a tloki tez z almotu .

Nie pisz posta pod postem , lepiej uzyc opcji "modyfikuj" - v_Mzl
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2015, 03:49:47 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 12, 2015, 00:14:23 »

Kurde, oleju ile do paliwa dałeś? chyba wiem czemu, ja kiedyś składałem silnik pierwszy raz od tski i najeba.em dużo sylikonu przy obsadzaniu czoła wału, i ten sylikon sie przykleił do wału i za nim go tam wytarło to jak gasiłem silnik to momentalnie stał w miejscu tak jak to opisałeś.
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2015, 00:18:55 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 12, 2015, 06:52:48 »

Większej bzdury w życiu nie słyszałem.  :o
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 12, 2015, 08:47:10 »

Toki almotowskie mogą trchę puchnąć - olej 1:25 i pojeździj 10 km i 15 min postoju i tak z 10 razy. Potem powinno być lepiej...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 12, 2015, 08:56:57 »

chyba wiem czemu, ja kiedyś składałem silnik pierwszy raz od tski i najeba.em dużo sylikonu przy obsadzaniu czoła wału, i ten sylikon sie przykleił do wału i za nim go tam wytarło to jak gasiłem silnik to momentalnie stał w miejscu tak jak to opisałeś.

Przeczytaj,co napisałeś i się  zastanów - nawet jeśli był to jakiś ULTRA silikon,który może skleić wał to i tak w momencie pierwszego kopnięcia "zrywasz" połączenie pomiędzy wałem i silikonem. A jak już odpalił silnik to i tak resztę wypłucze benzyna.....

Co do puchnięcia tłoków - czy masz bogatszą mieszankę oraz czystą powierzchnię roboczą cylków?
Czy świece sąodpowiednie?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 12, 2015, 09:11:38 »

Mieszanke zrobilem 1-25 , swiece maluchowskie 95 cly czs na takich jezdzil , cylindry gladziutkie .mam pytnie czy jezeli jest tak ze puchna a ja bede delikatnie docieral to minie ta dolegliwosc ?
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2015, 09:13:57 wysłana przez bodziop1971 »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 12, 2015, 09:37:54 »

Najważniejsze żeby nie puchły podczas jazdy.
A jakie były luzy na zamkach pierścieni?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 12, 2015, 10:28:55 »

Na zmkach milem 0.5 mm
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 12, 2015, 10:47:40 »

mam pytnie czy jezeli jest tak ze puchna a ja bede delikatnie docieral to minie ta dolegliwosc ?


Tak , po to jest docieranie aby luzy i pasowania sie ulozyly .
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 12, 2015, 10:57:43 »

chyba wiem czemu, ja kiedyś składałem silnik pierwszy raz od tski i najeba.em dużo sylikonu przy obsadzaniu czoła wału, i ten sylikon sie przykleił do wału i za nim go tam wytarło to jak gasiłem silnik to momentalnie stał w miejscu tak jak to opisałeś.

Przeczytaj,co napisałeś i się  zastanów - nawet jeśli był to jakiś ULTRA silikon,który może skleić wał to i tak w momencie pierwszego kopnięcia "zrywasz" połączenie pomiędzy wałem i silikonem. A jak już odpalił silnik to i tak resztę wypłucze benzyna.....

Co do puchnięcia tłoków - czy masz bogatszą mieszankę oraz czystą powierzchnię roboczą cylków?
Czy świece sąodpowiednie?

Bzdury? napisałem tylko że tak miałem i przez co, parę razy tak silnik stawał przez nadmiar tego sylikonu, dlatego to napisałem. Tym bardziej że kolega nie jeździł tym motorem tylko odpalał go na postoju.
« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2015, 11:17:22 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 12, 2015, 11:18:21 »

A mi się wydaje że nic dobrego z tego nie będzie. Bo jak tłoki teraz stają dęba to co się stanie w trakcie jazdy jak silnik naprawdę  się rozgrzeje . Z tymi tłokami to taka ruletka raz te tanie sprawują się dobrze a innym razem te niby czeskie robią różne figle W zeszłym roku sprzedałem cz 6v którą zrobiłem na almocie poszła do kolegi ,teraz montowałem mu zapłon elektronik i miałem okazję nią trochę pojeżdzić i wszystko śmiga aż miło .Natomiast moja tersa dostała nowe tłoki czeski które kosztował ponad dwie stówy i szału niema d..y nie urywa
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 12, 2015, 12:23:16 »

TomekTS350 - weź mi udowodnij,że silikon SKLEI WAŁ NA TYLE,ABY GO ZATRZYMAŁ:)

To,że silnik "stawał" może mieć setki innych powodów - podejrzewam,że klocek wału złapałeś na silikon lub "labirynt" zassał nadmiar,dlatego Ci sprzęt grymasił.  Swoją drogą nawalenie kilogramów silikonu dla silnika zdrowe nie jest.

Mogłeś popełnić kilka błędów składając po raz pierwszy silnik Jawy.

Tak czy inaczej - zmierz luz montażowy. Jeśli jest zbyt mały - raczej "puchnięcia tłoków" nie unikniesz - tłoki "chcą" się rozgrzać i rozszerzyć do temperatury roboczej,ale "nie mają miejsca",jeśli luz jest zbyt mały. Owszem,zawsze jest zapas,aby w razie nawet lekkiego przegrzania  nie stanął dęba silnik,ale jeśli Tobie nawet podczas specjalnej uwagi na docierce grymasi - kiepsko to widzę.....
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 12, 2015, 12:55:29 »

Po kilku takich sytuacjach że przytrze i zatrzyma silnik trzeba rozebrać i zobaczyć czy na tłoku są ślady przytarcia,następnie te miejsca przytrzeć papierem ściernym 500 tyle żeby ślady nie były widoczne.Po takim zabiegu jest cień szansy ze nie będą się już przycierać.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 12, 2015, 13:19:03 »

Koledzy , zrobilem remont silnika jawy 350 6v czyli cylindry zeliwne . wszystko ladnie chodzi ale jak mocniej sie podgrzeje oczywiscie wtedy gasze i stygnie zuwazylem ze po wylaczeniu silnika on odrazu staje . przy probie odpalenia odpala ale jest wiekszy opor przy kopnieciu , jak minutke postoi juz lekko odpala . wydaje mi sie ze puchna tloki i mm pytanie . czy jak bede spokojnie docieral to one sie uloza czy raczej nie ? prosze o pomoc .


Kolego, a powiedz no, Ty tak na postoju, bez chłodzenia docierasz ten silnik?
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 12, 2015, 13:19:32 »

Ale podczas jazdy są jakieś kłopoty? Traci siłę po nagrzaniu? Jeśli nie to nie ma się czym przejmować.

Marian zgadzam się że ślady przytarć można troszkę przyszlifować, ale nie papierem tylko pilniczkiem. Proszek ścierny z papieru może się powbijać w płaszcz tłoka i wtedy będzie rysował gładź cylindra, przy szlifowaniu pilnikiem nie ma takiego kłopotu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 12, 2015, 13:22:55 »

Przytarcia likwidujemy drobnym pilnikiem,nawet jeśli zbierzesz zbyt dużo materiału to nic się nie stanie .
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 12, 2015, 15:11:29 »

kurcze nigdy nie miałem kłopotów z almotami a trochę ich sie w swoim krótkim życiu na zakładałem nigdy mi nie łapało tych tłoków. może pan szlifierz coś spiep....
Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 12, 2015, 20:34:40 »

Mi w dotarciu almotów pomogła dysza 115 do gaźnika. W CZ ma być mniejsza, bo airboks tyle nie puści powietrza, żeby zachować stosunek mieszanki. Co prawda przytarłem prawy tłok, ale nie został żaden ślad na gładzi tylko na tłoku i różnica w kompresji dla obu cylindrów jest wręcz pomijalna więc tego tłoka nie zmieniałem. Silnik zbiera się jak powinien, pracuje jak powinien. Teraz na tym komplecie almotów mam trochę ponad 4000 najechane i nawet w ekstremalnych warunkach już nigdy nie złapało. W zeszłe lato jechałem pod spore wzniesienie na 3 biegu mając 5000 na obrotomierzu, temperatura otoczenia wynosiła 38 stopni w słońcu i silnik dał spokojnie radę. Podejrzewam, że prawy garnek złapał 200 km po szlifie dlatego, że trochę się nie postarali co do obrobienia cylindrów(a niby zakład z renomą...). Jak mi złapało prawy garnek to było 18 stopni i jakoś nie żyłowałem silnika, mieszanka bardzo bogata na dotarcie i proporcja 1:30.


Generalnie te tłoki u mnie od złożenia już dostały w palnik do 5000 na 2 i 3 potem na 4 spokojniejsze tempo. Nie będę narzekał, tłoki za 80 komplet ze wszystkim(teraz może są droższe niż 3 lata temu). W kwietniu będę sprawdzał ponownie kompresję to mogę dać znać jaka jest na dobrze rozgrzanych garach.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1789
  • Jawa 350
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 14, 2015, 20:45:54 »

Cześć,no i mnie się przytrafiło.Po mniej więcej 50 km od szlifu,jadąc na otwarcie sezonu,złapał tłok przy 70km/h i zblokowało koło.Na powrocie to samo przy 50km.Mieszankę mam 1/25.
Dziś rozebrałem i okazało się że jeszcze pęknięty pierścień.Jadę jutro do szlifierza pomierzyć wszystko(może za ciasno spasował?)Chociaż tłoczek ładnie wpada do cylindra.
Rozmawiałem już tu z niektórymi z Was odnośnie przypiłowania tłoka ale wydaje mi się że chyba mocno zorany?Cyba go już nie założę.
Aha,tłok ALMOT.
To co,może szlifierz podhonuje trochęi zakładać nowy tłok?Co o tym sądzicie?
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 14, 2015, 21:05:00 »

Jak masz nowy tłok, spróbuj nowy, jak nie masz przytrzyj lekko tego papierkiem 1500/2000, w miejscach łapania i bedzie git, nie pękaj  ;), daj dobrego oleum do wachy i bedzie latał  :)

ten tłok jest nowy, przejechał tylko 50 km ?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2015, 21:08:27 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 14, 2015, 21:09:13 »

Z tego opisu i wyglądu tłoka to koło raczej zablokował urwany pierścień który zahaczył o okno tak się dzieje kiedy okna po szlifie nie były fazowane , albo były za mało fazowane, pierwsza czynność to sprawdzenie gdzie jest reszta tego pierścienia jeśli leży w karterach pod wałem to trzeba go wyciągnąć bo inaczej będzie lipa i po następnym szlifie .
Zapisane

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 14, 2015, 21:13:38 »

taa, tego "kawałka pierscienia trzeba poszukać  :)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1789
  • Jawa 350
Odp: puchnace tloki
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 14, 2015, 21:48:50 »

Uff.kawałek pierścionka znaleziony.Dzięki Jacek za podpowiedź,a Anreee-tak,tłok jest po 50km przebiegu
No i na takim oleju jeżdżę


Ponowie doradźcie.Mam już nowe pierścionki,szlifierz liznął pół setki cylinder(na szczęscie pęknięty pierścień nie narobił szkód),a z racji że brałem więcej innych części to sprzedawca dpłożył mi jeszcze w gratisie tłok.

No i tu pytanie:zakładać nowy,czy ten stary przyszlifować i dać go z powrotem.W sumie on już trochę pośmigał ,a z nowym to zacząłby się proces docierania od nowa.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2015, 09:06:30 wysłana przez jaca_67 »
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
67 Odpowiedzi
15338 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 25, 2015, 11:12:28
wysłana przez Stefa_no1
21 Odpowiedzi
7158 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 17, 2016, 19:44:29
wysłana przez Marcin29844
2 Odpowiedzi
2410 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 15, 2017, 16:10:34
wysłana przez xepher