Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:04:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Tolerancja czyli luz?  (Przeczytany 6951 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

elkandor

  • Gość
Tolerancja czyli luz?
« dnia: Grudnia 30, 2007, 20:48:24 »

Wnikliwie przeszukując materiały doszedłem do wniosku że luz między tłokiem a cylindrem powinien wynosić  0,06 mm,  a czy błędem byłoby  zastosowanie luzu na 0,045 -0,055(może inne) materiały może inne oleje też lepsze, a i żywotność dłuższa?


Silnik ma przelecieć po ziemi 2500 km założenie moje.
Zapisane

wysoki33

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 30, 2007, 21:23:56 »

W jakie materiały zaglądałeś, że tak spytam, bo moje podają następujące wartości:
-cylinder(A) 58 mm
-tłok(A) 57,972 mm
Wynika z tego, że luz ten wynosi 0,028 mm. Tak ku ścisłości.
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 30, 2007, 21:35:17 »

Tak czy siak ja bym nie kombinował z tłokami od tak sobie. Zwykłe tłoki mogą mieć różną rozszerzalność, przeciągniesz  moto i ci spuchną. Jak chcesz mieć bardzo ciasne pasowania to już musisz dobrać odpowiedni stop tłoka i bardzo dobrze go obrobić cieplnie i mechanicznie.
Pytam się tylko poco?
Chyba że robisz bardzo wyczynowe moto 
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 31, 2007, 16:27:08 »

żeby zrobić 2,5 tys to mozesz mieć duży luz :p bo 1500km uznaje sie za koniec docierania
o ile dobrze pamiętam na każde 10 mm średnicy tłoka stosuje się luz 0,01mm
Zapisane

elkandor

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 03, 2008, 17:36:24 »

A propos luzów to brałem z książki Kruszewskiego
Cylinder nominał selekcja A 58,00
Tłok nominał selekcja A 57,94
Różnica 0,06mm i tak na każdym nadwymiarze czy to bzdury?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 03, 2008, 19:40:45 »

a co by było jak by ciaśniej dobrał tłok i założył bez pierścieni, wtedy byśmy uzyskali dłuższe eksploatowanie cylindra ale mniejsze odprowadzanie ciepła. Tylko tłok musiał by byś z dobrego stopu by nie puch.Przecież cylinder który ma już progi ma także szczelinę miedzy tłokiem a tuleją ,pierścienie też już zapewne maja swoja odległość (szczelinę) mimo to jawa odpala bezproblemowo. Jak nie spróbuje to nie przeżyje. Silniki 4T maja większą szczelinę miedzy tuleja a tłokiem po to by lej mógł sie swobodnie rozprowadzać i muszą nieć pierścienie trzymające kompresje w 2T jedyna przyczyną jest chyba odprowadzanie ciepła silnka
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2008, 19:44:49 wysłana przez gustaw »
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

wysoki33

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 03, 2008, 22:59:04 »

Różnica 0,06mm i tak na każdym nadwymiarze czy to bzdury?
Wg mnie całkiem możliwe, w tej książce są zakłamania. Ja te dane mam z czeskich materiałów.
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 04, 2008, 13:02:48 »

Gustaw tłok nie może nie mieć pierścieni nawet z super pasowaniem.
Po pierwsze za duże opory tarcia i silnik nie zadziała.
Po drugie nawet jak będą minimalne przerwy to kompresji prawie nie będzie. Pierścieñ przepuszcza w jednym miejscu na zamku, a taki tłok by przepuszczał po całym obwodzie. I do tego miał by tendęcje do wycierania cylindra w wielkie jajo większe niż jest normalnie.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 04, 2008, 14:57:41 »

racja nie pomyślałem <lookaround> nie ma tematu <yes> <oops>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 04, 2008, 15:01:02 »

pierścienie mają kilka funkcji- uszczelniają tłok w cylindrze,zmniejszają opory tarcia-mniejsza powierzchnia styku,odprowadzają ciepło z tłoka na cylinder potem na zewnątrz. mają też inne funkcje- w 4T zgarniają oliwkę do michy. w 2T mogą jeszcze np. dzwonić,brzęczeć,świergotać,tarabanić,pękać,zapiekać się- jak widać są ważne. jek są ciche to mozna zostać władcą pierścieni w rządzić krainą MORTORU :> ;)
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Tolerancja czyli luz?
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 04, 2008, 15:38:00 »

Jakoś nie widzę tak szczelnego tłoka który by nie puchł i trzymał kompresie
Jawsim władca pierścieni staje się właśnie jak brzęczą!!
 Zagierr mówił jak siedział pod sklepem z kumplami i podjechała jedna WSk co jej brzęczały pierścienie, komentarz grupy z pod sklepu: Przybył władca pierścieni hahaha :D
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
11580 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 14, 2017, 18:52:34
wysłana przez jknick
45 Odpowiedzi
19837 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 30, 2020, 17:57:50
wysłana przez Blenders
1 Odpowiedzi
3354 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 03, 2016, 13:22:44
wysłana przez kumarzysta
6 Odpowiedzi
6039 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 12, 2021, 10:58:09
wysłana przez RnG
6 Odpowiedzi
2650 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 26, 2018, 17:15:40
wysłana przez saszek5