Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:58:10
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów  (Przeczytany 4588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

volf13

  • Motór gwizda ale kierowca
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Łada 2105 + mustak + Jawa 350
Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« dnia: Marca 20, 2015, 00:00:34 »

Witajcie bracia czechosłowackiej mocy! Otóż po mustangu (który pracuje prawie perfekcyjnie) i krótkiej przygodzie z DeLuxem (silnik Deluxa w ramie od wsk...) postanowiłem stać się posiadaczem Jawy 638. Kupiłem ją za 9 paczek z silnikiem od Twin Sport, z tego co słyszałem od sprzedawcy niby wychodziła z takim silnikiem, i również sprzedawca w sklepie też coś słyszał o takim kombo.

2 jazdy testowe mam za sobą :D   ale nie ukrywam, że motór ma parę mankamentów.Motór jest mi trochę obcy, z tygodniowego doświadczenia porównując do wcześniejszych sprzętów które miałem (WSK, SHL) gaźnik jest bardziej skomplikowany- nie ma przycisku zatapiania pływaka albo go nie odkryłem, ssanie, etc. W DeLuxie miałem przycisk zatapiania pływaka.I teraz parę moich problemów;

1.Mam dodatkowy taki sam gaźnik, jednak wygląda na nowszy, wajcha ssania jest z takiego złocącego się metalu, szpilka która wchodzi w trzon przepustnicy jest płasko zakończona podczas gdy w drugim jest ostro zakończona. Stary gaźnik na którym odbylem 1sza i 2ga jazdę ma tendencję do przelewania i cieknie jak z kranu pod spodem z takiego otworka gdy kran odkręcony. Wyjąłem go, rozkręciłem spód, spojrzałem, zakręciłem i nie ciekł. Dzisiaj znów zaczęło się sączyć jak z kranu. Wykręciłem i mam teraz 2 gaziory. Ten cieknący ma zaklejone izolką łączenie gumy z blaszką łączącą się z króćcem. Ten 2gi nie ma.Założyłem ten drugi gaźnik wczoraj i motór nie odpalał- okazało się, że jest niemalże suchy! A przełożyłem iglicę razem z przepustnicą i sprężyną od starego. Założyłem stary, odpalił, i ok.Motór odpalał ale z problemami; akumulator nowy, zalany, naładowany.

2.Zapłon ustawiałem wg instrukcji DEMONESA i kogoś jeszcze z tego forum (więcej zdjęć było) bo sprzedawca twierdził, że 2gi cylinder nie pali dobrze. Zanim gazior ciekł zrobiłem rutynę- 4 kopnięcia bez zapłonu, zapłon i jazda pięknie odpalił chodził nie zdechł dopóki nie wyłączyłem. Jak wyłączyłem już nie chciał odpalić dziś, nawet na prostowniku- wykluczony problem akumulatora.2a) Jak ładnie żarówka kontrolna się zapalała na całej płytce, tak na półpłytce albo wcale się nie paliła (od maksymalnego początkowego ustawienia) albo ciągle (od wyśrodkowania dużej płytki zapłonu). Platynki ustawione po wycofaniu 2.5 na 0.3 dla każdego cylindra. Dlatego ustawiłem półpłytkę tak aby krzywka bakelitowa była "idealnie na oko" po przeciwnej stronie tej od prawego cylindra i tak odpalił.

3.Coś trze podczas jazdy w silniku, nie ciągle ale czasem słychać. Na jałowym tego nie ma nawet jak gazuje. Obstawiam problem ze skrzynią bo raczej nie dotyczy to cylindrów. Jak zapiąłem dwójkę (ale ładnie poszedł i ten odgłos :DD) to czasem było słychać ten nieprzyjemny dźwięk w różnych odstępach ale czasami, potem wrzuciłem trójkę i już potem zdechł jak wyhamowałem (sprzęgło trochę ciągnie i potrzeba siły w łapie żeby ścisnąć) to już zdechł i lipa była.Dziś odpalił po ww. regulacji zapłonu. Proszę o jakieś rady :)  Moc JAWY jest nieziemska, pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2015, 00:03:09 wysłana przez volf13 »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 20, 2015, 00:30:52 »

Witaj!

Prawdopodobnie twoja jawa to model 638-5 :

http://vzapare.ru/wp-content/uploads/2013/11/257.jpg

Na główce ramy masz model wpisany. Jeśli jest co innego (634-7 na przykład) to masz przeszczepiony silnik.

Co do gaźnika to różni się on znacznie od gaźników do "żeliwa"
Zamiast zatapiania pływaka ma ssanie. Nie mów że nie zauważyłeś tej dźwigienki obok korpusu przepustnicy z lewej strony...

Odnośnie twoich problemów:

1. Jeśli gaźnik jest suchy albo leje się z niego jak z kranu to problemem jest zaworek iglicowy (albo nie trzyma albo się nie otwiera).
Jak rozbierzesz gaźnik to zobaczysz co otwiera pływak i napewno go znajdziesz.

2. Z tym zapłonem to szukał bym przyczyny w platynkach (przerywaczach zapłonu). Może wystarczy im wyczyścić styki, może trzeba będzie wymienić... Ewentualnie zamień miejscami

3. Z tym "tarciem" w silniku to trudno zgadywać. Ja bym ten silnik zaprosił na stół i zobaczył co tam nie hula...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 20, 2015, 08:49:05 »

Może łańcuch napędowy ci o coś obciera?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 20, 2015, 10:23:09 »

Witaj

Nie znasz motocykla to literatura na pewno się przyda, zobacz tutaj.

http://www.jawacz.pl/biblioteka/jawa-350-modele-634-632-638-639-640-instr-obslugi-katalogi-czesci-itp/

Jeśli masz model 638.5 to pobieraj wszystko do 638.0.
Większość rzeczy się zgadza nie licząc "ubioru" czyli bak boczki.
Model sprawdzisz na tabliczce znamionowej tak jak pisał Rozztocz.

Tutaj masz schematy elektryczne szukaj schematu 638.
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/schematy-instalacji-elektrycznych-jawa-i-cz-uproszczone-schematy/
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

volf13

  • Motór gwizda ale kierowca
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Łada 2105 + mustak + Jawa 350
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 20, 2015, 13:29:03 »

Dzięki za porady, gaźniki zaraz pójdę poczyszczę i sprawdzę. Spróbuję ustawić przerywacz od lewego cylindra na większe rozwarcie niż 0.3 bo zauważyłem wcześniej, że prawa świeca po odpaleniu na wolnych na ciemno-brązowo wypalona a lewa była trochę mokra.
Żeby wkręcić czujnik zegarowy muszę zdjąć bak bo się nie mieści :(


I pytanie numer 1: Przeczytałem poradnik Demonosa i kogoś jeszcze. Obydwa inaczej mówiły o ustawieniu przerywaczy, z tymże Demonos napisał, że przy największym rozwarciu przerywaczy należy je ustawić, a drugi poradnik mówił, że należy ustawić je na GMP a ja je ustawiłem 2.5mm przed GMP więc sam nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać.
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2015, 13:38:40 wysłana przez volf13 »
Zapisane

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 602
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 20, 2015, 14:08:07 »

Jak miałem mechaniczny zapłon,to ustawiałem go w ten sposób: ustawiałem prawy cylinder w gmp,ustawiałem przerwę dla prawego cylindra na 0,35mm.Podłączałem żarówkę pod prawy przerywacz i ustawiałem punkt początku rozwierania przerywacza na2,7mm przed gmp. Analogicznie reguluje się lewy cylinder.Wiadomo,że prawy reguluje się całą,a lewy półpłytką.Taką procedurę przeczytałem w instrukcji obsługi jawy ts.
Zapisane

volf13

  • Motór gwizda ale kierowca
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Łada 2105 + mustak + Jawa 350
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 20, 2015, 21:50:58 »

Zapłon ustawiony na przyrządzie zegarowym pali od kopa wg. porad kolegów :), gaźnik przeczyszczony już nie leje. Model na tabliczce 638 5, kilka jazd testowych odbyłem i wyszła kolejna ciekawa sprawa;


Oprócz tego, że ma to dużo mocy to motór pochodził chwilę ze stacyjką na "2" pozycji, przejechałem 50 metrów i zaczął zdychać. Ustawiłem stacyjkę w trakcie jazdy na 0 to chodził normalnie. Przejechałem z 300 metrów bez świateł i ze światłami to objawy podobne. Na włączonych na 2 pojedzie 5 metrów. Na włączonych na 0 przejechał koło 100 metrów i za każdym razem palił od kopa ale zdychał i coraz mniej jechał. Postał może 30 minut i przejechał znów te 300 metrów i pchanie do domu. Alternator nie ładuje?
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 20, 2015, 22:04:25 »

Cytuj
Alternator nie ładuje?
Napięcie sprawdzałeś ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 20, 2015, 22:04:55 »

albo zwarcie jakies
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 20, 2015, 22:07:54 »

Diagnozuj co i jak.

Poradnik w załączniku pdf na dole pierwszego posta.

http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/brak-ladowania-w-jawiecz-12v/
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 20, 2015, 22:10:42 »

może nie być jednej fazy, może nie być ładowania, może aku być do kitu, może być coś z zapłonem, przez net to dużo tego "moża"
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

volf13

  • Motór gwizda ale kierowca
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Łada 2105 + mustak + Jawa 350
Odp: Jawa Delux +silnik TS kilka problemów
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 04, 2015, 14:54:04 »

Od metalowej obudowy prostownika tylko 2 kable miały połączenie z wnętrznościami prostownika, problem rozwiązany, ale... słabo chodzi znów na prawy cylinder (lewy normalnie cyka a prawy co jakiś czas), a po wymianie kondensatorów ładnie chodził chociaż może nie zauważyłem tego niuansu. Mam wrażenie, że to wina zapłonu bo raczej nie cewki zapłonowej (mam od dużego fiata 1x) więc chyba pozbieram na elektroniczny bo wg. mojej opinii nie opłaca się kupować nowej podstawy za 60zł razem z przerywaczami.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Cz 175 kilka problemów.

Zaczęty przez Fryz Elektryka

8 Odpowiedzi
5607 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2007, 23:10:03
wysłana przez Fryz
6 Odpowiedzi
3672 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2014, 18:33:24
wysłana przez azbescik2
12 Odpowiedzi
5242 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 05, 2014, 15:29:07
wysłana przez 6L08u5
1 Odpowiedzi
2522 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2016, 15:53:49
wysłana przez Marcin_93
17 Odpowiedzi
6323 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2017, 21:47:46
wysłana przez xPredatorx88