Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:13:50
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak  (Przeczytany 15338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« dnia: Marca 22, 2015, 10:44:52 »

Witam wszystkich . Jakis czas temu pisalem o swoim problemie ale przypomne . Zrobilem remont silnika w jawie 350 6 v zeliwne cylindry . Wszystko dziala dobrze ale po przejechaniu 4- 5 km silnik slabnie wiec wciskam sprzeglo gasze silnik ktory odrazu sie zatrzymuje . Po kilku minutach odpalam i znowu moge jechac . tlokow nie zaciera bo cylindry sa gladziutkie . Puchna tloki wiec mam pytanie . Jak bede spokojnie jezdzil po 4-5 km to ta dolegliwosc minie z czasem czy trzeba zmienic tloki ?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 22, 2015, 10:46:46 »

więcej oleju do Pb, spokojna jazda i podnieś iglicę w gaźniku. Może się uda
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 22, 2015, 10:49:27 »

Oleju dalem wiecej , ale iglicy nie podnioslem wiec to zrobie . dziekuje .
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1724
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 22, 2015, 11:16:32 »

Teraz zgodnie z dwusówową sztuka należałoby, abyś zdjął cylindry i usunął ze środka resztki aluminium, które to pozostało po przytarciu  tłoka. jeżeli masz tłoki Almot albo cross impex to je wymień na normalne, bo możesz się zabić i to mówię szczerze do bólu.
Jeżeli na przykład nie masz kasy na normalne tłoki to wymontuj te z almota i postaw motór do garażu do czasu aż nazbierasz na normalne tłoki.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 22, 2015, 11:23:14 »

Ja bym nie kombinował tylko rozruszał maszynę, zbogacisz mieszankę i silnik przestanie się przegrzewać:)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 22, 2015, 11:29:46 »

nie wiem jak tłoki z crosa ale almoty nigdy mi nie spuchły przy luzie montażowym 6 setek a nie jeden silnik w cz na tym sie składało wiec co do nich mam pełne zaufanie "u mnie wytrzymały 30 tys km" , w tą zimę znalazłem orginały z lat 80 zapakowane jeszcze w szary papier zalepione smarem złożylem wszystko na orginale łącznie z igiełkami na góże zamiast koszyków, jakie było moje rozczarowanie gdy nie zauważyłem różnicy w chodzie silnika po między almotem a oryginałem. A teraz pytanie do założyciela jaki luz zrobił pan szlifierz
Zapisane
    Status GG

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1724
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 22, 2015, 11:33:18 »

właśnie jaki luz?
Gustaw nie mówmy że się Gościowi tłoki przegrzewają już po 4 kilometrach.
Dla mnie albo ma tłoki złe, albo za ciasne pasowanie
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 22, 2015, 11:46:04 »

Pamiętam jak brat miał wsk 175 i ktoś mu zrobił tak szlif że nie mógł kopnąć. Wsk była ciągana ciągnikiem i 3 dorosłe osoby siedziały na motocyklu. Jak się rozruszała  to później była rakieta, nic się nie rozszerzało itd. W Ts miałem tak że srodkowe łożysko wału sie grzało i motor stawał-może u kolegi też tak jest ;)
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 22, 2015, 11:52:35 »

tak naprawde przyczyn może być sporo nie tylko tłoki " mógł by kolego powiedzieć jakie tłoki założył" pierścionki na jaki luz montażowy ustawiłeś silnik cały rozbierałeś czy tylko góre robiłes???
Zapisane
    Status GG

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 22, 2015, 14:22:53 »

silnik caly rozebralem , luz na zamkach pierscieni okolo 0.6-0.7 mm . ten gosc ktory robil mi szlif robil mi tez do mz 150 i wszystko smigalo dobrze , jak dalem mu te cylindry do roboty to byl zdziwiony do czego one sa . moze nie wzial pod uwage ze zeliwo czyli cylinder i aluminium tlok rozszerza sie w roznych temp albo tloki sa do kitu . jak zdjalem cylindry to okazuje sie ze nie ma zdnych przetarc na tlokach
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2015, 14:30:25 wysłana przez bodziop1971 »
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 22, 2015, 14:42:16 »

troszke duży ten luz na zamkach masz jak na montażowy powinien byc 0.3 mm jak ci zrobił luzu 3 setki po między tłokiem a cylindrem to może byc problem w zeliwniaku
Zapisane
    Status GG

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 22, 2015, 14:47:16 »

a jaki luz powinien byc w zeliwniaku miedzy tlokiem a cylindrem i czy to jest na strone czy caly luz tyle ma miec ?
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 22, 2015, 15:24:59 »

Pisałem Ci że luz tłok cylinder w żeliwie to 6 setek, zapewniałeś mnie że taki luz został Ci zrobiony. Wiec jak jest na prawdę ? bo to czy masz luz 6 setek czy 3 jest bardzo istotne.
Zapisane

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 22, 2015, 15:27:50 »

luz jest taki jak napisalem . ale teraz pytam czy to jest luz na strone czy na calosc ? szukam rozwiazania mojego problemu i z tad te pytania a czy moze byc wiekszy luz niz te 0.06 ?
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 22, 2015, 15:28:27 »

Całość.
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2015, 15:33:10 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

bodziop1971

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 6V
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 22, 2015, 15:40:06 »

To moj sprzecik , warto aby chodzil jak trzeba .
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 22, 2015, 15:52:18 »

Tomku źle to narysowałeś. Bo narysowałeś że 6 setek to luz na stronę.
Luz ma być różnicą średnic, czyli jak tłok masz np 58,44 to cylinder ma mieć 58,50
Zapisane

Jajawacz350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 22, 2015, 16:02:00 »

czy po rozebraniu nie widać miejsc na tłoku na których "łapie"- czyli przyciera się???,   powinny te miejsca być widoczne!, drobnym płaskim pilnikiem lekko przypiłuj -ale tylko tam gdzie "łapie"   ,   ,z dawniejszych wpisów na forum słyszałem że nawet "czeskie" tłoki też łapało!
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1724
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 22, 2015, 16:09:14 »

Czemu piszecie, że w żeliwniaku powinno być 6 setek. pokażcie mi jakikolwiek kwit w którym jest napisane, że w żeliwie powinno być 6 setek.
chyba nie wiecie ile podaje instrukcja.
Nie mówię też że ja dałem tyle ile jest tam napisane jednak też nie mam 6 setek
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Zbed89

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
  • Jawa 350 ts 91r
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 22, 2015, 16:22:04 »

Instrukcja podaje luz pod tłok oryginalny bo to producent tłoków decyduje o tym jaki luz ma być.
Dla współczesnych tłoków typu almot luz na poziomie 6 setek powinien być wystarczający.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 22, 2015, 16:28:31 »

Zasada wykonywania szlifów w silnikach chłodzonych powietrzem mówi, żeby dać setke luzu na każde 10mm średnicy tłoka.
Zapisane

Jajawacz350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 22, 2015, 16:31:27 »

ja mam 6 setek luzu i już po szlifie 2500 km i wszystko dobrze ;D
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1724
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 22, 2015, 16:33:19 »

Co to jest luz podtłokowy? ??? ??? ??? ? :-\ :-\ :-\ :-\
Panie Bimber. Nigdy nie słyszałem o takiej zasadzie. Musisz napisać jeszcze jedną zasadę na luz do cylindrów ALUMINIOWYCH chłodzonych powietrzem. ::)
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 22, 2015, 16:42:28 »

Cóż uczymy się całe życie - skoro o czymś nie słyszałeś, nie twierdź, ze nie istnieje. Zasada jest taka sama również w silnikach z aluminiowym użebrowaniem cylindrów. Przeszliufuj ruska (średnica tłoków 78mm) z luzem mniej niż 7 setek, to nawet na samochodowych tłokach z garażu nie wyjedzie.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Puchna tloki jawa 35o zeliwniak
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 22, 2015, 16:51:32 »

Czyli idąc w myśl tej zasady, tłok w silniczku nożyc do żywopłotu miał by luz 0.025. Dodajmy do tego 10 tyś. obrotów i mamy kataklizm.
Coś nie bardzo.

A używanie tłoków samochodowych do powietrzniaka też nie jest mądre. Tłoki z silnika chłodzonego płynem mają inną rozszerzalność. Jakoś Junak z tłokiem Fiata niebardzo sobie jeździł (zacierki,urwania korby),a z tłokiem z garbusa już to lata pomimo wiele większej pojemności.
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2015, 16:58:38 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
2870 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 30, 2014, 21:50:51
wysłana przez maciuborek
6 Odpowiedzi
3051 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 11, 2014, 16:50:43
wysłana przez azbescik2
39 Odpowiedzi
10132 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 17, 2015, 10:24:47
wysłana przez andree
21 Odpowiedzi
7157 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 17, 2016, 19:44:29
wysłana przez Marcin29844
12 Odpowiedzi
1709 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 07, 2022, 21:17:16
wysłana przez Matus89