Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:37:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: piąty bieg !?!?!  (Przeczytany 14334 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 04, 2008, 10:35:53 »

dołoże swoje trzy grosze do tych zjazdów na biegu z wyłączonym zapłonem. Nic nie wystrzeli z tłumika jeśli przed włączeniem zapłonu przejedziemy kilkanaście metrów z zamkniętą przepustnicą i dopiero włączymy zapłonik. Wszystko odbędzie sie cichutko i delikatnie.

Moim zdaniem nie ma nic gorszego niż włączanie biegu przy je¼dzie z wyłączonym silnikiem. A zjazd na luzie z włączonym silnikiem to żadna oszczędność i tak trzeba robić przegazówki gdyż przy dłuższym zje¼dzie silnik sie tak wychłodzi że nie utrzyma wolnych obrotów - mówię tu o zjazdach z prędkościami ok 60km/h a nie przy dotaczaniu sie gdzieś.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 04, 2008, 16:37:43 »

chwila przecież chyba każdy wie że palimy silnik kopka a nie przy predkości80km/h włączmy bieg (wtedy skrzynia dosłownie krzyczy NIEEEEEE rób mi tak) A wiedzieliście że jawę można palić na sprzęgle ja sie ostatnio tak zastanawiałem poszedłem i rzeczywiście się da;pp
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Renegade

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 04, 2008, 16:55:34 »

Pewnie że się da i np. WSKe też. A z kolei np. ogara 205 z silnikiem tzw. kwadratem to już nie da się. A dlaczego to chyba nie muszą tłumaczyć   :)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 04, 2008, 17:41:51 »

bo mają sprzęgła napędzane łañcuchem,jawa,cz,wsk,mz etz 150,posiadają one tak zwaną wolnobieżke na rozruchu i jest im wsio ryba czy sa na biegu + sprzęgło wciśnięte, czy na luzie. natomiast etz250/1 mają sprzęgła na wale korbowym-stąd sie nie da gdy są rozłączone-bo nie obrócimy wałem. romet,komar,simson250,251- naciskamy sprzęgło i kopniak jest miękki bo mają napęd kołami zębatymi bez wolnobieżki.. tyle.
Zapisane

Janos

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 04, 2008, 22:36:11 »

a widzisz bo to nie jest takie proste do koñca z tym sprzęgłem na wale, bo jawa 50 nie ma sprzęgła na wale a nie odpalisz jej na wciśniętym sprzęgle.                                           Chodzi o to że taki motorki takie jak komar czy jawa 50 czy nawet mz mają rozwiązany rozruch w ten sposób, że wałek kopniaka napędza skrzynię biegów i dopiero przez sprzęgło praca jest przekazywana na wał korbowy i przy jego rozprzęgleniu (tego sprzęgła), że tak sie wyrażę z zabawy nici. Zaś w silnikach typu jawa 350 czy cz 175 kopniak bezpośrednio napędza kosz sprzęgłowy a co za tym idzie wał korbowy i co za tym idzie w stanie rozsprzęglonym jak i zasprzęglonym kopniakiem odpalimy motor. A tak na marginesie to panowie straszny  <offtopic> się zrobil bo to w sumi o 5 biegu miało być...
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 04, 2008, 23:32:57 »

[quote ]
chwila przecież chyba każdy wie że palimy silnik kopka a nie przy predkości80km/h włączmy bieg (wtedy skrzynia dosłownie krzyczy NIEEEEEE rób mi tak) A wiedzieliście że jawę można palić na sprzęgle ja sie ostatnio tak zastanawiałem poszedłem i rzeczywiście się da;pp
[/quote]

 <eek> <eek> a ja myslalem ze to tylko jestem taki odkrywczy hehehe jednak sa lepsi odemnie  :P
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 04, 2008, 23:57:28 »

nie śmiej sie ze mnie może udało mi sie kogoś powiadomić <lol>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 05, 2008, 17:30:37 »

a widzisz bo to nie jest takie proste do koñca z tym sprzęgłem na wale, bo jawa 50 nie ma sprzęgła na wale a nie odpalisz jej na wciśniętym sprzęgle.

ale napisałem,że tylko silniki z napędem pierwotnym na łañcuchu z wolnobieżką na wałku sprzęgłowym <hammer> w MZ251 nie ma takich komplikacji-rozruch też nie idzie przez skrzynie jak w rometach,jawkach itp-wciskasz sprzęgło-kopniak miękki. tak więc niczego nowego nie napisałeś. przeczytaj sobie mojego poprzedniego posta to zaobaczysz <cheers>
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 05, 2008, 18:16:06 »

Chłopaki- załóżcie osobny temat bo od dłuższego czasu w odpowiedziach ani słowa na temat tego słynnego, legendarnego już 5 biegu a tylko hamowanie silnikiem albo zapalnie na sprzęgle. Czasem i sam napiszę nie na temat ale w powyższym przypadku to czysta jazda bez świateł w nocy a jak pamiętamy tylko Kapitan Jawa to potrafi  :]
Zapisane

maciek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 89
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 05, 2008, 23:16:55 »

Witam,
Ja tylko chce powiedziec ze moja Jawa ma i zawsze miala luz miedzy 1 a 2, 2 a 3, 3 a 4 dla mnie to normalne nie wiem dlaczego tak niektorych to dziwi. Jak robilem silniczek to sie skrzynia bawilem i tam normalnie sa naciecia na tym motylku, jak to ktos nazwal, na kukle zamka. 
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 06, 2008, 12:31:59 »

luz między 1-2 jest-normalne
                  3-4 jest-normalne
                  2-3! coś masz spieprzone w mechanizmie zmiany biegów- tyle luzów jest po prostu niebezpieczne! wyobra¼my sobie ,że wyprzedzamy coś na styk i musimy jeszcze te luzy omijać. taki motocykl nie dostałby homologacji nawet w PRL.nacięcia są bo biegi są przecież blokowane tą kulką również,żeby np po je¼dzie na dziurawych drogach pod własnym ciężarem nam d¼wignia nie redukowała. kulka nie służy do blokowania TYLKO luzów.
jak miałem spieprzony automat w motorynce to miałem 1 1 N 2 2 czyli że w sumie 4 biegi? biegów jest tyle ile par kół zębatych (trójek czasem) w jawie jest 1 2 3 4 i jeden luz konstrukcyjny- koła na tzw lu¼nym wałku się obracają i moto stoi sobie w miejscy na pracującym silniku, przy luzie między 3 i 4 jest to tzw jałowy pozorny bo tylko jedno koło obraca się swobodnie bo zmiana była do połowy skoku d¼wigni. ale 2 i 3 nie mają niczego takiego,chyba że masz inna skrzynię <eek> <blink> co do piątego biegu.... w tygodniku motor z 1987 roku coś tam czesi się odgrażali,że zrobią skrzynię 5 biegową. było nawet zdjęcie lub dwa. zmieniła się tylko konstrukcja skrzyni,z zewnątrz jak pamiętam silnik wyglądał tak samo (638) jest to wykonalne bo koła zębate są węższe- simsonki mają 3,4 lub nawet 5 biegów w tych samych karterach. ale najtrwalsze są 3 jak wiadomo. w sumie jawa ma mocną skrzynię jeśli są jeszcze kute wodziki to można o niej zapomnieć-tylko wyje ale to urok taki. jest to przekładnia o kilkudziesięcioletniej tradycji więc sądze,że gdyby czesi zrobili 5 biegową to byłaby to awaryjna konstrukcja- bo planowali na 1990 rok- a na pepików to za krótko na doświadczenia.
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 07, 2008, 17:30:33 »

biegi są między wszystkimi biegami, zarówno w mojej 250 jak i w Junaku brata, tylko trzeba je bardzo delikatnie wbijać
Zapisane

Janos

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #62 dnia: Stycznia 08, 2008, 22:14:03 »

Cytuj
biegi są między wszystkimi biegami
????????????????????????????????????????????
 <eek>
czegoś tutaj nie rozumiem  <dontgetit>
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #63 dnia: Stycznia 08, 2008, 22:48:18 »

Hyyh , chyba ma byc ze LUZ jest miedzy kazdymi biegami . Anyway , to jest racja . Bo gdy zmieniamy z jednego biegu na drugi , polaczenie kinematyczne pierwszego musi sie rozlaczyc zanim polaczy sie nastepny bieg ... inaczej skrzynia by sie zablokowala (jakby choc przez chwile byly wrzucone dwa biegi naraz) . Ale ja jak bede jezdzil to zostane przy wycieciach na kulke na motylu .
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: piąty bieg !?!?!
« Odpowiedź #64 dnia: Stycznia 10, 2008, 00:23:32 »

tak to jest jak sie wraca wymeczonym z uczelni :P sory za pomyłkę naturalnie miało być luzy są między wszystkimi biegami
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
19 Odpowiedzi
5143 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 01, 2015, 22:09:43
wysłana przez mark
7 Odpowiedzi
3931 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 03, 2015, 19:55:21
wysłana przez Danio12
11 Odpowiedzi
3693 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 11, 2015, 19:08:31
wysłana przez azbescik2
6 Odpowiedzi
2631 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2015, 13:50:11
wysłana przez michalnet123
3 Odpowiedzi
2445 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 26, 2017, 18:45:30
wysłana przez j@wa