Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:58:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Relacja z remontu Jawy 634  (Przeczytany 29524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nerlst

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 10, 2008, 17:43:44 »

Tak wygląda ta tulejka zamiast łożyska:




pzdr
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 10, 2008, 19:12:43 »

Hm?  <blink>
Korbowód wygląda na oryginalny jawowski... ale ta tulejka jest trochę podejrzana.
Mógłbyś zmierzyć suwmiarką zewnętrzną i wewnętrzną średnicę tej tulejki?
Znając te średnicę można będzie coś więcej powiedzieć.
Zapisane

Schiso

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 10, 2008, 19:35:20 »

 <offtopic> jak już poruszone elektryki było to warto wspomnieć że występują też oznaczenia najczęściej stosowane w wartościach oporników jak i informatyce np.
2k8 = 2008
1M1 = 1000001
3M45k67 = 3045067
ale to taki <offtopic>

Interesuje mnie czym się różni regeneracja wału dając do Ruszczyka a idąc do zakładu dobrego? Zapewne że łożyska tam założą czeskie, to u nas w polsce już nic się nie nadaje?
A jeszcze szlify cylindrów....? Ja robiłem szlif u znajomego i robiłem go jakby ręcznie. Jak się dokładnie ustawi to i będzie elegancko.
Czyżby w czechach odmierzali dokładniej?
Od szlifu mija prawie okrąglutki rok i wszystko chodzi jak należy. Więc nie lepiej szlify robić u nas w polsce? Po co tracić na przesyłce i sporo płacić za coś co można u nas zrobić napewno taniej.
Chyba że komuś zdarzyło się dać komuś co schrzanił robote i taki uraz. Ale jeśli tak to polska nie zamyka się na tym jednym zakładzie ;)
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 10, 2008, 20:18:02 »

Jeszcze trochę a powstanie legenda o łożyskowaniu sworzni w Jawach i CZtach. :]
Co do zakładów jakbym miał w miarę blisko siebie dobry zakład to bym dał jemu do roboty i wał i cylindry, a tak podróż kosztuje a tu paczkę do 30kg Ruszczyk liczy 30zł a cylindry + wał 24kg to co miałem szukać, tym bardziej że wtedy pracowałem i niebyło kiedy się urwać z zakładu.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 10, 2008, 20:25:41 »

u mnie regeneracja kosztuje 250zł a szlif 70zł i wole dac tu do siebie bo za 1000zł mogę zrobić 3 generalki. a pozatym nie stać mnie wydać tak se 1000zł :[
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 10, 2008, 20:44:12 »

Gustaw jak byłem w twoim wieku to koñczyłem restauracje WFM  a wtedy wydatek 50zł na oryginalny tłok to było rozmyślanie: kupić tłok czy może poczekać, może by się poszło na piwo, tłok nie ucieknie, a może kupić paliwo do ogara i wski zamiast piwa- cienko z kasą było
A 1000 zł to były niewyobrażalne pieniądze 1000zł to był majątek.
Ale jak się pracuje to już masz stały dopływ gotówki a jak się nie szasta na lewo i prawo to można sobie pozwolić na odrobinę szaleñstwa ;]
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 11, 2008, 23:20:26 »

o cholera tam jest tylko 1 otwór smarujący??  <eek> to u mnie są 3  <blink>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 11, 2008, 23:43:50 »

bo korba na łożysko igiełkowe nie musi doprowadzać tyle smarowidła co do tulei- te korby robiono już z myślą o łożyskach igiełkowych i chyba z ich braku dawano te tuleje- wiele z naszych CZ miało już na bank dawno remont. a wtedy łożysk nie było tyle dostępnych- no i oleje gorsze. to tylko przypuszczenia.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 12, 2008, 01:20:58 »

Cytuj
o cholera tam jest tylko 1 otwór smarujący??
Też wydaje mi sie to "dziwne"
W innych sprzętach (bez rolek-igiełek) stosowano nacięcie na ok 1/4 obwodu główki kordowodu (razem z tulejką) dla dobrego smarowania.
Jeden otworek w przypadku tulejki bez igiełek -  może być za mało smarowania.
Tak przynajmniej mi się wydaje... :o
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 12, 2008, 13:05:09 »

Korbowód wygląda na oryginalny jawowski... ale ta tulejka jest trochę podejrzana.
Mógłbyś zmierzyć suwmiarką zewnętrzną i wewnętrzną średnicę tej tulejki?
Znając te średnicę można będzie coś więcej powiedzieć.

Bracie Jawol sądzę,że ta tulejka ma wymiar wewn. dopasowany do średnicy sworznia tłokowego- wydaje się gruba bo w wersji igiełkowej też jest wprasowana tulejka-zewnętrzna bieżnia igiełek- no a tu coś musiało zastąpić i tulejkę-bieżnię i samo łożysko igiełkowe. gdyby średnica wewnętrzna tej grubiutkiej była inna to inny byłby sworzeñ więc inny byłby tłok więc inne byłoby (...) inne wzory malowania <lol>
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 15, 2008, 11:12:15 »

Schiso

żle!!!!!


2k8 = 2008                    2k8 to to samo co 2,8k, czyli 2800
1M1 = 1000001             1M1 tio to samo co 1,1M, czyli 1100000
3M45k67 = 3045067    3M45k67 to to samo co 3M + 45,67k, czyli  3045670
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 16, 2008, 01:06:15 »

Cytuj
Bracie Jawol sądzę,że ta tulejka ma wymiar wewn. dopasowany do średnicy sworznia tłokowego- wydaje się gruba bo w wersji igiełkowej też jest wprasowana tulejka-zewnętrzna bieżnia igiełek- no a tu coś musiało zastąpić i tulejkę-bieżnię i samo łożysko igiełkowe. gdyby średnica wewnętrzna tej grubiutkiej była inna to inny byłby sworzeñ więc inny byłby tłok więc inne byłoby
Ja też tak sądzę jak i Ty, ale chciałbym wiedzieć.

Bo pomiędzy "sądzę" a "wiem" zionie taka przepaść że hej.

Co mi dadzą dokładne pomiary tulejki?
Po prostu będę wiedział czy korbowody były produkowane tylko w jednym "modelu" (CZ, Jawa 634, TS 638,9 itd)
¦rednica wewnętrzna tulejki  powie też o tym czy bywały inne sworznie i tłoki.

I właśnie dlatego chciałbym znać dokładne wymiary tej tulejki... <yes>
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #62 dnia: Stycznia 17, 2008, 17:49:05 »

A wracając  do wątku to już jawą zrobiłem troszkę ponad 100km, z czego 50 dziś
Dziś tylko głowice musiałem  dociągnąć bo sapły a tak to pojazd elegancko śmiga
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #63 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:03:12 »

Piszczalka gratulacje, remont zrobiony wzorowo, mi tak ladnie nie wyszedl
do jawy to zamist z mlotkiem to trzeba podchodzic z palnikiem  :>
jak zmierzyles temp karteru ?? tym czujnikiem co na fotkach ??

Kosa jeszcze raz cos powiedz na swoj silnik  <furious>
pany ja ten jego silnik mialem okazje sluchac i powiem tak ze on cos bredzi ze mu stuka  <lol>

ja glowice odrazu dociagnolem kluczem dynamometrycznym
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #64 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:07:30 »

ja jak jade z kosa to jak sie wsucham to słysze jak mu lewe jajko o prawe stuka <lol> <lol> <lol>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #65 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:09:15 »

Dzięki!!!!
Temperaturę mierzyłem miernikiem bo oprócz pomiarów parametrów elektrycznych ma i pomiar temperatury może niezbyt dokładny ale zawsze coś taki miernik u mnie kosztuje 13zł a temperaturę w ustach pokazuję tak 35- 36 to wiele się nie myli
Głowice jak złożyłem to dociągnąłem moment 20Nm ale widać im nie pasowało i się po swojemu ułożyły <lookaround>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #66 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:30:27 »

20? tak to sie dekielek dokręca- spokojnie na 40 mozna.
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #67 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:33:29 »

W instrukcji od TS było 17-24. A ja mam klucz ruski taki 30 letni na wskazówkę i jemu trzeba dawać zawsze tak +5 i   tak wyszło na 27Nm teraz ciepłe dociągnąłem i jest git.
Zresztą przy 20 paru Nm był opór spory
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #68 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:35:20 »

a fakt, ja mam inne szpilki i mam ich 8, poza tym są w miarę nowe- mają dwa lata. nakrętki zawsze nowe daję, to może dlatego się da.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #69 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:38:36 »

no ja przy 20 mialem pietra ze cos pusci a gdzie do 40 :-)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #70 dnia: Stycznia 17, 2008, 22:43:29 »

Zresztą ja nie dokręcałem zbyt mocno bo jak rozkręcałem to głowice były dokręcone tak sobie a według wszelkich znaków na ziemi i niebie silnik nie był ruszany, od nowości.
Nakrętki też dałem nowe a szpilki zostawiłem ( sugerując się szpilkami z silnika od Rovera gdzie co 3 razy nowe to te można rzadziej wymieniać)
Zapisane

Kosa86

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #71 dnia: Stycznia 22, 2008, 21:26:21 »

chcialem sie pochwalic nowo polakierowana rama mojej dzawy


teraz biore sie za zbiornik, boczki i blotnik,
za jakis czas wrzuce foty z ostatecznym efektem
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #72 dnia: Stycznia 22, 2008, 21:47:01 »

Koñcowy efekt pewnie będzie ładny tak trzymać  <thumbup>
Zapisane

Kosa86

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #73 dnia: Stycznia 30, 2008, 19:12:36 »

a teraz kolej na silnik:) sory piszczalka ze wtracam sie w twoj watek ale nie bede zaczynal nowego
Zapisane

Kosa86

  • Gość
Odp: Relacja z remontu Jawy 634
« Odpowiedź #74 dnia: Stycznia 30, 2008, 19:13:29 »

swiezo pomalowane cylindry:) mysle ze wyglada super
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Cena remontu

Zaczęty przez adamnajawie Mechanika

14 Odpowiedzi
7925 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 10, 2006, 14:26:20
wysłana przez Johnny
4 Odpowiedzi
3633 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 20, 2008, 15:23:10
wysłana przez bakczysaraj
47 Odpowiedzi
25064 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2014, 16:23:42
wysłana przez barti
5 Odpowiedzi
4056 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 21, 2015, 21:52:40
wysłana przez lutek
1 Odpowiedzi
2512 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 03, 2016, 21:06:52
wysłana przez muczos