Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:08:51
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pytanie o Mitasa  (Przeczytany 12179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Pytanie o Mitasa
« dnia: Stycznia 13, 2008, 21:01:20 »

Doprowadzam moją Jawę do stanu umożliwiającego przejście przeglądu i przyszedł czas na opony. Zdecydowałem się na Mitasy ze względu na cenę do przełknięcia i raczej pozytywne opinie tu na Forum. Czytałem kilka tematów ale chciałem się poradzić jaką konfigurację wybrać.
opcja 1:
MITAS H06 3,25x18 na przód i MITAS H06 3,5x18 na tył

opcja 2:
MITAS H06 3,25x18 na przód i MITAS H03 3,5x18 na tył

MITAS H06:


MITAS H03:
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 13, 2008, 21:06:00 »

Ja bym się czuł pewniej z takim samym bieżnikiem z tyłu i z przodu. Mam ten pierwszy zestaw i polecam.

pzdr
Zapisane

henryk_o

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 13, 2008, 21:07:57 »

Musisz się zastanowić po czym chcesz je¼dzić i potem wybrać oponę o odpowiednim kształcie bieżnika. H-06 jest oponą typowo szosowo-turystyczną a H-03 jest bardziej na polne drogi i żużel.
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 13, 2008, 21:25:55 »

Przewiduję eksploatację raczej po asfalcie z bardzo sporadycznymi zjazdami na drogi nieutwardzone.

Pytam dlatego, że w mojej są jeszcze oryginalne Barumy i z tyłu jest taka "napędówka" jak Mitas H03. Fabryka dała takie. Ale to co fabryka dała 20 lat temu nie musi być dobre dzisiaj.
I stąd moje pytanie do Ekspertów z Forum  :)
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 13, 2008, 22:17:28 »

Jakbyś trochę poszukał to byś znalazł interesujące Cię info (wiele razy było tu na forum)
Ale jeśli pytasz to ja jeszcze raz powtórzę co pisałem nie raz: U mnie przód i tył H03 sprawuje się oki.
I nie przesiądę sie na szosówki bo jeżdżę przede wszystkim po górach gdzie nie raz za zakrętem bywa "łacha piachu"- jakbym to na szosówkach "zrobił" - sam nie wiem  <blink>
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 13, 2008, 22:51:31 »

Czytałem kilka, ale tam było ogólnie jakie oponki albo jaka najszersza wejdzie.
Ja chciałem zapytać o konkretny zestaw.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 13, 2008, 23:31:21 »

jeśli głównie asfalt to H06 i tu i tu, ale są one dosyć ograniczone- te 03 o wiele lepiej dadzą sobie radę na nieprzewidywalnych polskich drogach.
Zapisane

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 13, 2008, 23:55:41 »

Jeżeli H03 zachowują się dobrze (zakręty. hamowanie, deszcz) i są bezpieczniejsze to dojdzie opcja 3: H03 na przód i tył :)
Dzięki za opinie  <cheers>
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 14, 2008, 11:16:32 »

Ja mam nową H03 z tyłu i w bardzo dobrym stanie Stomilem z przodu i naprawdę sobie chwale obie oponki i na teren (po lasie sobie po pyrkać) i na trasę.   :)
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 16, 2008, 01:16:52 »

Jedyna zauważalna wada, którą dostrzegłem w czasie eksploatacji  tej H03 na przodzie to delikatne "ząbkowanie"nowych opon przy bardzo gwałtownym hamowaniu (przednim hamulcem) obciążonym motocyklem.
"Ząbkowanie" to wynika z dość wysokich "klocków" tej opony  i zanika wraz ze ścieraniem się opony.
Nie wiem dlaczego tak się dzieje bo na prawie identycznych oponach "Barum" nic takiego nie występowało.  Może inna mieszanka gumy?

Jeśli ktoś nie wie co to "ząbkowanie" to spróbuję wyjaśnić: - to takie uczucie jakby hamowało się na tarce. "Kumacie"?
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 16, 2008, 08:21:57 »

kolega tez tak miał winny był poluzowany przód wec moze sprawdzewentualnie krzywe koło
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

carlos

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 16, 2008, 08:29:36 »

...bo jeżdżę przede wszystkim po górach gdzie nie raz za zakrętem bywa "łacha piachu"- jakbym to na szosówkach "zrobił" - sam nie wiem  <blink>

spróbój to samo zrobić na balonie 110  <lol> - życzę powodzenia
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 16, 2008, 12:44:28 »

Cytuj
Ja mam nową H03 z tyłu i w bardzo dobrym stanie Stomilem z przodu i naprawdę sobie chwale obie oponki i na teren (po lasie sobie po pyrkać) i na trasę.   :)

Mam taki sam zestaw.  ;)
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 16, 2008, 12:46:59 »

Cytuj
Jedyna zauważalna wada, którą dostrzegłem w czasie eksploatacji  tej H03 na przodzie to delikatne "ząbkowanie"nowych opon przy bardzo

Nie wiem czy mamy to samo. Ja mam stomila z przodu. Na oponie przedniej bieżnik nie jest idealnie wytarty. Robią sie takie wyżyny i niziny w bierzniu. Takie stopnie zamiast równo startej opony. Nie wiem czemu to sie to robi skoro przednim kołem nie hamuje z piskiem  <lookaround>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 16, 2008, 12:54:06 »

"ząbkowanie"nowych opon przy bardzo gwałtownym hamowaniu (przednim hamulcem) obciążonym motocyklem.


A może amortyzator już nie trzyma za dobrze i przy hamowaniu koło nie dolega idealnie do drogi? Takie lu¼ne przemyślenia  :)

Ja mam u siebie H06 3,25 na przód i H03 3,5 na tyle i bardzo dobrze mi sie je¼dzi tak po zakrętach jak i po prostej.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 16, 2008, 18:44:38 »

NaczelnyFilozof napisał:
Cytuj
Robią sie takie wyżyny i niziny w bierzniu. Takie stopnie zamiast równo startej opony
Ja już się do tego przyzwyczaiłem <sadwalk>
Po prostu ten typ tak ma.
Ponoć wynika to z "uginania" się kostek bieżnika przy hamowaniu przodem.
Przestañ hamować przodem to tego nie będzie  <blink>
Podbno gładkie opony tak nie mają, ale ja tego nie sprawdzałem bo zawsze na takich "kostkach" jak ten Mitas H03 śmigam.  ;)
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 16, 2008, 18:55:58 »

Nie zgodzę się, że ten typ tam ma, dokładnie tak jak napisał Jerry, amortyzator ¼le pracuje i powoduje dokładnie takie zużycie opony jak opisujecie.

Dodam jeszcze, że nie koniecznie dzieje się to podczas hamowania.

pzdr
« Ostatnia zmiana: Stycznia 16, 2008, 19:00:53 wysłana przez nerlst »
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 16, 2008, 19:05:03 »

Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 17, 2008, 00:47:39 »

Cytuj
Nie zgodzę się, że ten typ tam ma
No sam widzisz jeden sie zgadza a drugi nie  <blink>
Kaemów Jawą nakulałem sporo i zawsze pojawiał się ten problem (na oponach typu Mitas H03)
Działo się to na nowych teleskopach, na trochę zużytych a teraz znów się dzieje (na nowych) nowo założonych.
Dodam że używam przede wszystkim hamulca przedniego - nie dlatego, że gdzieś przeczytałem, że to jest w motocyklu hamulec zasadniczy ale dlatego że tak "się wyrobiłem" w praktyce.
Cóż więc mam innego  powiedzieć niż "ten typ tak ma"?
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 17, 2008, 00:52:12 »

Jawol to nie musi być wina samego teleskopu tylko jego siły tłumiącej która bezpośrednio zależy od gęstości i ilości oleju (ile lejesz i jakie proporcje?)

Zanim założyłem H06 je¼dziłem na stomilu z podobnym bieżnikiem jak w H03 i oponka była równo zdarta

ps. Też przedni traktuję jako hamulec zasadniczy  <thumbup>
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 17, 2008, 00:56:53 »

Hm?
Rama prosta...  <blink>
Olej Amortyzol 1/1 z SAE30  tak jak fabryka nakazuje.   <blink>
Może za dużo jeżdżę?  <blink>
Czy 10-15 kkm na jedną oponę to dużo?  <blink>
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 17, 2008, 01:03:44 »

nie sugeruje Ci krzywej ramy ;)
po prostu tak lu¼no sie zastanawiam gdyż sytuacja nie jest normalna i jakiś powód tego musi być.
Na ten przód zwrócił mi uwagę kumpel który miał tak kiedyś w starej 350 też mu ząbkowało oponę tylko on z braku innego założył przód od 175 lub 250 (nie pamiętam dokładnie) i sam przód był za słaby to i mu oponke nie równo brało.

Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 17, 2008, 01:23:56 »

Jak już tak wgłębiliśmy się w ten temat to odpowiedz mi na pytanie:
Czy nie masz wrażenia, w czasie jazdy z małym obciążeniem po w miarę równej drodze że przednie zawieszenie w Jawie "zastaje" się tzn. przestaje pracować.
I całą "pracę" na małych nierównościach wykonuje sama opona.
Muszę dodać że na postoju i w czasie jazdy po nierównościach całe zawieszenie pracuje mięciutko i bez żadnych zacięć.
Nie raz się temu przyglądałem i zastanawiałem się czy dzieje się tak tez w innych motocyklach.
Co o tym sądzisz?
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 17, 2008, 09:54:00 »

powiem szczerze że kiedyś miałem taki problem ale okazało sie że to była wina krzywych mocowañ błotnika - po prostu ściągał dół zawieszenia i przy naciskaniu na przód wsio ok było dopiero jak jechałem to leko "podrzucało"  przodem. Dopasowanie błotnika rozwiązało problem. Teraz lubie je¼dzić tak że słoñce mam z boku i patrzyć na własny cieñ i widać jak zawiecha minimalnie pracuje  <thumbup> - ale się rozmarzyłem  :P

Swoją drogą to może być właśnie przyczyna ząbkowania oponki.

Zmierz sobie rozstaw lag bez koła i błotnika oraz po zmontowaniu wszystkiego do kupy. Poziary wykonuj w dwóch miejscachna samym koñcu i w okolicach szczytu błotnika.
Kiedyś rozbieżność u mnie wynosiła ok 0,5cm i tyle ściągał sam błotnik. Nie wiem czy to 5mm to dużo czy mało ale tam to wszystko proste powinno być  ;)
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Pytanie o Mitasa
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 17, 2008, 11:58:04 »

Ząbkowanie.

Kiedyś miałem jedną lagę skrzywioną. Też sie tak opona ścierała. Teraz dwie lagi są proste. Olej wymieniony. Proporcje robione jednak dla bardziej  miękkiego zawieszenie. Praca zawiasu jest prosta, wszytsko było przymierzane jak robiłem z lagami.

Ja tam nie wiem co może z tym być nie tak. Opona ma jeden sezon czyli  jakieś 10 000 km.
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
LED-pytanie

Zaczęty przez kozulec Elektryka

17 Odpowiedzi
10182 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 21, 2012, 15:16:20
wysłana przez jack63
6 Odpowiedzi
4433 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2012, 22:49:09
wysłana przez KamilTs350
4 Odpowiedzi
3663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 25, 2012, 23:50:21
wysłana przez Zmiennik
6 Odpowiedzi
4054 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 04, 2013, 15:13:17
wysłana przez Mathini
28 Odpowiedzi
9816 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2020, 12:50:03
wysłana przez wikingc1