No fatalnie sie je¼dzi po piasku bo tak naprawde fatalnie do jazdy po czym kolwiek innym niz asfalt motocykl sie nie nadaje;] Wystarczy spojrzeñ wydechy nisko środek ciezkosci mocno na przednie koło. Takie z tego enduro jak z maści na komary syrop;]
110/80-18 jak juz trzeba wkładac... Po cholere pchac wyższe opony, chyba tylko po to zeby mocować sie z motocyklem przy łukach;)
Pozatym np. firma MZ montowała do swoich motocykli opone tylna nisko profilową podawała wtedy ze zamiennikiem 3,50-16 jest opona 110/80-16.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatycznaPodałem link ale znajac leniwosc ludzi nie przeczytali by :] Tu interesujacy nas fragment.
Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony, lecz czasem wymiary podawane są w milimetrach a czasem w calach.
Przykładowo oznaczenie: 175/70 R 14 T czytamy następująco:
175 – szerokość opony w milimetrach,
70 – profil opony oznaczający, że wysokość opony stanowi 70% jej szerokości,
R – opona radialna, litera D oznaczałaby oponę diagonalną,
14 – średnica osadzenia, będąca jednocześnie średnicą obręczy, podana w calach,
T – indeks prędkości dopuszczalnej. Tabela kodów prędkości znajduje się poniżej.
Inne oznaczenie (stosowane głównie do oznaczania opon do aut ciężarowych i ciągników) może wyglądać następująco: 6.00-16 a oznacza:
6.00 – szerokość opony w calach
16 – średnica osadzenia podana w calach
Brak oznaczenia profilu zazwyczaj oznacza, że opona ma standardowy profil wynoszący 80% jej szerokości. Wszystkie opony o wartości profilu niższej od 80 są uznawane za opony niskoprofilowe. W przypadku współczesnych samochodów osobowych za standardowy zwykło się przyjmować profil 70 ze względu na jego powszechność.
Podałem link ale znajac leniwosc ludzi nie przeczytali by :] Tu interesujacy nas fragment.