Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:21:27
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?  (Przeczytany 18946 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 04, 2016, 14:25:29 »

A co zrobisz jeżeli w Kawasaki KLE 500 lub Suzuki DR 800 coś się sypnie ?
Też jakoś tanie nie są
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • 638.0
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 04, 2016, 14:36:14 »

Kolegi delux, zrobiony w lekki teren. Jechałem na niej po leśnej, ładnie wybierała nierówności.
Zadzwoń i zapytaj jak mu się sprawowała i dlaczego finalnie kupił TT600
Ps. Jawa została.

http://olx.pl/oferta/jawa-350-delux-de-lux-1982r-zarejestrowana-CID5-IDaVhzb.html
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 04, 2016, 15:05:38 »

W terenie podstawą jest
Duży skok zawieszenia
spory prześwit
większe koło z przodu
niska masa

a jawa nie ma żadnego z powyższych
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 04, 2016, 16:04:00 »

Kawasaki ani suzuki na szczęście sie nie psują. Części wcale nie są takie drogie w kle obrociło panewki to drugi kompletny silnik kupiłem za 500 zł a stary sprzedałem na części i jeszcze na tym zarobiłem :D Ciekawe jak radził sobie silnik jawy w terenie. Pietrek może powiesz coś więcej jak silnik radził sobie w terenie ;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2016, 16:56:46 wysłana przez mateusz786 »
Zapisane
    Status GG

dudek840

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 638.5 83r Simson S51 Enduro 86r
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 04, 2016, 17:32:58 »

Tutaj gość zrobił ciekawego swapa, wygląda nawet nieźle. Silnik tylko 632 (troche słabszy niż 638 i z żeliwnymi cylindrami)
http://olx.pl/oferta/honda-xl-500-z-silnikiem-cz-350-zamienie-CID5-ID9z77p.html#a4d32d4ed6
Zapisane

mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 04, 2016, 17:42:18 »

Widziałem to ogłoszenie ale bardziej spodobał mi się ten motocykl i chciałbym zbudować coś na ten wzór http://olx.pl/oferta/ktm-z-silnikiem-jawy-350-CID5-IDbt6WL.html
Zapisane
    Status GG

Rider350

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa'83 Huska'07
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 04, 2016, 17:48:49 »

W takich endurakach typu KTM LC2 albo kmx przy amatorskiej jeździe silnik wytrzyma spokojnie cztery sezony. W porównaniu do silnika Jawy czy MZ to jest niebo a ziemia. Tamte sprzęciki maja po około 30 KM, silniki są małe i lekkie, są z góry przystosowane do terenu, i co chyba najważniejsze są chłodzone cieczą. Ja bym się nie bawił w żadne konstrukcje własne bo to chyba nie ma za bardzo sensu.
Zapisane

dudek840

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 638.5 83r Simson S51 Enduro 86r
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 04, 2016, 17:52:27 »

Fakt ten wygląda jeszcze lepiej jednak jako całość wydaje mi sie, że  i tak nie bedzie wcale taki lekki. Na dużej zębatce z tyłu mocy na pewno nie braknie tylko prędkość bedzie licha (z kolei do lasu wystarczy 90km/h to i tak już samobójstwo   :P  )
Zapisane

mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 04, 2016, 18:30:18 »

Jeżeli silnik Jawy waży 40kg to cały motocykl może ważyć ok. 120 kg ? Niektórzy twierdzą, że Jawa pojedzie 160km/h. Zmieniając przełożenia na terenowe myślę że Jawa przy takiej wadze pojedzie te 130km/h a przy tym powinna mieć potężną moc  :D
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 04, 2016, 18:37:43 »

I jeszcze przy redukcji wyrywa na tylne koło...
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 04, 2016, 19:05:12 »

Cała jawa waży prawie 170 kg i pojedzie Max 125-130km/h
Silnik jawy 350 nie jest aż tak mocny
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 04, 2016, 20:22:40 »

Jeżeli silnik Jawy waży 40kg to cały motocykl może ważyć ok. 120 kg ? Niektórzy twierdzą, że Jawa pojedzie 160km/h. Zmieniając przełożenia na terenowe myślę że Jawa przy takiej wadze pojedzie te 130km/h a przy tym powinna mieć potężną moc  :D

:-D  Niektórzy twierdzą że Jawa pojedzie 160 a ja poznałem gościa który twierdził że jego mz etz 301 jedzie 209km/h!! ;) Byłem mniej pijany niż on i uznałem że najlepiej przytakiwać.
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 04, 2016, 20:40:56 »

Kawasaki ani suzuki na szczęście sie nie psują. Części wcale nie są takie drogie w kle obrociło panewki to drugi kompletny silnik kupiłem za 500 zł a stary sprzedałem na części i jeszcze na tym zarobiłem :D Ciekawe jak radził sobie silnik jawy w terenie. Pietrek może powiesz coś więcej jak silnik radził sobie w terenie ;)

Doktor jeszcze się nie zepsuł? Bo chyba cały czas stoi. Obojętne czy DR ,czy LS. Konstrukcja czapki to jeden pies. 50 tyś km. i głowica tłucze jak zimny MB W123 w Dieslu.
A jak już tłucze to goń go jak najszybciej puki się jeszcze kręci. Jak wypluje dźwigienki to koniec balu. Bo czapki za 500 zł dobrej nie kupisz. 

Do podziczenia kup jakiegoś Crossa , np KX. Waży tyle co rower. Można się wyszaleć że aż gnaty bolą przez tydzień. 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2016, 21:04:19 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 04, 2016, 21:36:16 »

http://olx.pl/oferta/yamaha-tdr-125-kat-a1-b-film-CID5-IDch5uZ.html#a6b4acfb28
Osiągi podobne do jawy, spalanie o połowę mniejsze od jawy... W terenie sprawuje się bardzo dobrze...
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 04, 2016, 22:35:00 »

Kawasaki ani suzuki na szczęście sie nie psują. Części wcale nie są takie drogie w kle obrociło panewki to drugi kompletny silnik kupiłem za 500 zł a stary sprzedałem na części i jeszcze na tym zarobiłem :D Ciekawe jak radził sobie silnik jawy w terenie. Pietrek może powiesz coś więcej jak silnik radził sobie w terenie ;)

Doktor jeszcze się nie zepsuł? Bo chyba cały czas stoi. Obojętne czy DR ,czy LS. Konstrukcja czapki to jeden pies. 50 tyś km. i głowica tłucze jak zimny MB W123 w Dieslu.
A jak już tłucze to goń go jak najszybciej puki się jeszcze kręci. Jak wypluje dźwigienki to koniec balu. Bo czapki za 500 zł dobrej nie kupisz. 

Do podziczenia kup jakiegoś Crossa , np KX. Waży tyle co rower. Można się wyszaleć że aż gnaty bolą przez tydzień.
Widzę, że znalazłeś moj temat na innym forum :D miałem problemy z dźwigienkami ale zregenerowałem je sam w garażu. W temacie wszystko jest opisane :P Teraz już nic nie stuka i nie puka Doktor ma przejechane 30tyś km to myślę, że jeszcze się pokręci trochę ;)

eMZetą 209km/h niezły wyczyn  :P

Co do tematu to sam już nie wiem co o tym myśleć. Chciałbym skombinować taki motorek jak najtańszym kosztem. To nie ma być full cross tylko coś trochę lżejszego od moich enduro żeby można było sobie pośmigać po lesie i żeby części były ławo i tanio dostępne. Jak zacznę zarabiać to wtedy będę myślał nad full crosem typu KX lub CR.
 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2016, 23:57:37 wysłana przez mateusz786 »
Zapisane
    Status GG

Śmobry

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • 638.0
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 04, 2016, 22:44:53 »

Pietrek może powiesz coś więcej jak silnik radził sobie w terenie ;)


O szczegóły wypadałoby zapytać właściciela.

Zapisane

mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 04, 2016, 23:00:29 »

Pietrek może powiesz coś więcej jak silnik radził sobie w terenie ;)


O szczegóły wypadałoby zapytać właściciela.

Jasne że tak, ale nie mam żadnego kontaktu do właściciela  :(
Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 04, 2016, 23:18:05 »

Kawasaki ani suzuki na szczęście sie nie psują. Części wcale nie są takie drogie w kle obrociło panewki to drugi kompletny silnik kupiłem za 500 zł a stary sprzedałem na części i jeszcze na tym zarobiłem :D Ciekawe jak radził sobie silnik jawy w terenie. Pietrek może powiesz coś więcej jak silnik radził sobie w terenie ;)

Doktor jeszcze się nie zepsuł? Bo chyba cały czas stoi. Obojętne czy DR ,czy LS. Konstrukcja czapki to jeden pies. 50 tyś km. i głowica tłucze jak zimny MB W123 w Dieslu.
A jak już tłucze to goń go jak najszybciej puki się jeszcze kręci. Jak wypluje dźwigienki to koniec balu. Bo czapki za 500 zł dobrej nie kupisz. 

Do podziczenia kup jakiegoś Crossa , np KX. Waży tyle co rower. Można się wyszaleć że aż gnaty bolą przez tydzień.
Widzę, że znalazłeś moj temat na FM :D miałem problemy z dźwigienkami ale zregenerowałem je sam w garażu. W temacie wszystko jest opisane :P Teraz już nic nie stuka i nie puka Doktor ma przejechane 30tyś km to myślę, że jeszcze się pokręci trochę ;)

eMZetą 209km/h niezły wyczyn  :P

Co do tematu to sam już nie wiem co o tym myśleć. Chciałbym skombinować taki motorek jak najtańszym kosztem. To nie ma być full cross tylko coś trochę lżejszego od moich enduro żeby można było sobie pośmigać po lesie i żeby części były ławo i tanio dostępne. Jak zacznę zarabiać to wtedy będę myślał nad full crosem typu KX lub CR.

Nic nie szukałem. To standard.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 04, 2016, 23:23:54 »

J@wa nie zgodzę się z Tobą odnośnie tego jak chodzą te single od Suzuki!!  Bo niektóre zimne w123 w dieslu chodzą zupełnie przyzwoicie :P No ale wróćmy do meritum- bo w KLE z kolei sypią się rozkosznie magneta. ..co ja miałem ..aha- meritum- ja bym jednak obstawiał za silnikiem etz 251-301.

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 05, 2016, 07:15:38 »

Mateusz, jeżeli masz ochotę na taką przeróbkę to ją zrób i nie patrz na narzekania innych. Jak to będzie jeździło to już sobie sam wyrobisz opinię. Na pewno będziesz bogatszy o doświadczenie i łykniesz trochę czeskiej myśli technicznej.
Jak ja brałem się za przeróbkę to koledzy też pukali się w czoło bo cezetek się nie przerabia, a jednak wyszła dobrze.
Silnik do przelotów takich jak Ty opisujesz w zupełności wystarczy, nie popełnij tylko takiego błędu jak w motocyklach  z ogłoszeń gdzie wydech jest podłączony 2 w 1.
Japońskie dwusuwy mogą zaskoczyć spalaniem, miałem rd250 paliła 10 litrów na 80 kilometrów. Kolegi syn ma odblokowaną dt 125, idzie na koło z gazu ale przy grubszej zabawie potrzebuje 12-15 litrów.
Zapisane

mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 05, 2016, 18:22:03 »

Nie łączył bym wydechów 2 w 1 tylko tak jak na początku pisałem czyli każdy cylinder dostał by swój dyfuzor. Nie wiem tylko jak rozwiązać sprawę zapłonu. jaki zapłon zamontować żeby był bezawaryjny i w miarę tani. Myślałem nad zapłonem z piły spalinowej, tylko pojawia się problem jak zrobić żeby zapłon dawał iskrę co 180 stopni obrotu wału ? Dołożyć drugi czujnik Halla ?
Zapisane
    Status GG

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 05, 2016, 19:30:21 »

hmmm...zrobiłem dla jaj wydech 2w1. Idzie w obroty jak durne a nie pali jakoś wyraźnie więcej. https://www.youtube.com/watch?v=SEO3EpugHzg


mateusz786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 18
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 05, 2016, 20:03:08 »

To jest pusta rura czy ma jakieś wyciszenia w środku ? :P
Zapisane
    Status GG

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 05, 2016, 20:27:57 »

Ma przegrody z kilkoma fletami.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Silnik JAWA 638 w lekkim enduro ?
« Odpowiedź #49 dnia: Stycznia 05, 2016, 21:00:39 »

Czy ja wiem , czy to idzie jak durne w obroty?Moim zdaniem nie ma jakiejś specjalnie słyszalnej różnicy pomiędzy twoim silnikiem a innym .Każda dobrze wyregulowana Jawa czy też CZ  brzmi tak samo i zbiera się tak samo.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
7050 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 10, 2012, 23:54:24
wysłana przez Lopez
0 Odpowiedzi
2190 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 26, 2016, 10:46:15
wysłana przez mostasz
2 Odpowiedzi
1936 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2020, 20:59:43
wysłana przez Zysiu
13 Odpowiedzi
2438 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 14, 2021, 20:56:35
wysłana przez muczacz
16 Odpowiedzi
2724 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 28, 2023, 21:36:46
wysłana przez suchy