Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:11:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.  (Przeczytany 7429 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rufus143

  • Gość
Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« dnia: Lutego 25, 2008, 01:25:40 »

Witam.
Kupiłem Jawe z 3 misiece temu, przez zime ją wyremontowałem do statnu bdb technicznie i bd+ wizualnie. Robilem juz wszystko jedynie nie rozbierałem ga¼nika, wiec w związku ztym chciałbym zapytac jak wyregulowac ga¼nika z TS , niestety niemam filtra powietrza, a dzis byłem na przejażdżce po polach :) zrobiłem jakie ś 25 km i spalila mi prawie 3 l wiec sie zdeka wkurzyłem. A co do zapłonu to ustawiłem optymalnie 0,35 mm w gmp a pó¼niej punkt zapłonu 3mm przed GMP - dobrze??
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 25, 2008, 04:56:51 »

na stronie głównej masz taki dział po lewej u góry pod tytułem Warsztat.
w nim w podkatalogu serwisowanie jest opisana ta regulacja. a czemu je¼dzisz po polach tylko bez filtra? a to nie lepiej sypać gruboziarnisty korund do cylindrów? jedna sprawa co do regulacji. każda to indywidualny proces metodą prób i błędów- każda jawa inaczej chodzi. moja na przykład lubi poziom paliwa około 10mm od krawędzi podziału. przy poziomie niższym niż 12 ciężko pali rano. spala mi około 4,5 litra na 100km. Twoja ma chyba rurki zamiast dysz,albo pływak się utopił. no albo wybitnie przestawiony poziom paliwa.
Zapisane

Rufus143

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 25, 2008, 12:13:46 »

Wiesz odkad ją kupiłem, to była moja pierwsza dłuższa przejażdżka od kupna, filtra jeszcze nie zdążyłem kupić ale założe, ga¼nik może być wibitnie ustawiny bo koleś od którego kupiłem wogółe jest wybitny jeśli chodzi o robienie chorych rzeczy w motorach (ale było toni to sie skusilem).
Remont to nic trudnego tylko trzeba wartosci znac ,jeśli chodzi o zapłon gaxnik itd. Mam MZ i w niej wiem dosłownie wszystko, a z ga¼nikem od jawy bede walczył pierwszy raz:)

Dzieki już poczytalem sobie to jest bardzo podobnie jak w Mz i wogóle tylko najwazniejsze były dla mnie wartości :)
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2008, 12:33:18 wysłana przez Rufus143 »
Zapisane

Rufus143

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 02, 2008, 03:21:00 »

Niemacie jakiegos patentu żeby ustawić raz a dobrze ten gaxnik bo przeczytałem serwisówke ale mi taka zabawa nieleży :) bo dobija mnie zakładanie gaxnika tyle razy raz go juz kiedys zakladałem to sie tylko oklołem bo strasznie ciezko jest u mnie go załozyc. Np w mz 150 jest serwisowo zamkniecie pływaka 29mm od progu ga¼nika i otwarcie 32 ja doswiadczalnie preferuje 28,5/33mm. kto tak ustawi raz smiga z małym spalaniem, wiec ciekai mnie czy niemacie takiego podobnego patentu w jawie 350 ga¼nik TS??
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2008, 03:22:36 wysłana przez Rufus143 »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 02, 2008, 08:18:38 »

Srube niskich obr wkrec calkiem i wykrec 1.5 obrotu . Iglice kazdy ustawia raczej indywidualnie , ale nominalnie ma byc spinka w najwyzszym rowku .
A jak jezdzisz po polach to takie (wyzsze) spalanie to norma ... Jawa350 spali Ci 4 litry , ale jak przejedziesz 100 km tylko na 4 tym biegu i tak +- 70-80 km/h . Nie sadze zebys w czasie jazdy takiej bardziej crossowej uzywal glownie 4ki =] Jest tez kilka innych patentow na spalanie - mozna do silnika 638 zalozyc gaznik z CZ (tylko trzeba zrobic przelotke) . Ale nie ma rozy bez kolcow - silnik z tym gaznikiem silnik jest slabszy . Spalanie polepszyc tez moze zainstalowanie modulu zaplonowego . Ja mam obydwa i mi pali 3.0-3.5 l/100 przy 80-90km/h ale na asfalcie i na trasie . No ale o spalaniu to decyduje tez "styl jazdy" a raczej ile kto "odkreca" ... =]
Zapisane

1angel

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 02, 2008, 10:55:17 »

zawsze się zastanawiam jakie półtora obrotu , licząc jeden obrót jako 350' czy 180' ?
Zapisane

Rufus143

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 02, 2008, 11:13:54 »

[quote von_Majzel
A jak jezdzisz po polach to takie (wyzsze) spalanie to norma ... Jawa350 spali Ci 4 litry , ale jak przejedziesz 100 km tylko na 4 tym biegu i tak +- 70-80 km/h . Nie sadze zebys w czasie jazdy takiej bardziej crossowej uzywal glownie 4ki =]

[/quote]

Hehe Ja jeszcze na 4 nie jezdziłem :D
W jawie rozgryzłem wszysko bez kozystania z forum :) ale w sprawie ga¼nika wole sie poradzić starszych weterenów Jawy :)

Jak by ktos miał pytania odnosnie MZ etz 150 jaki i innych MZ, wsk 125, motorowerów służe pomoca :)

1angel

To oczywiste że jeden obrót to 360 stopni  <thumbup>
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2008, 11:15:41 wysłana przez Rufus143 »
Zapisane

1angel

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 02, 2008, 14:24:32 »

Też będę musiał wyregulować ga¼nik więc spytałem , zresztą nigdy nie wiadomo co kto ma na myśli  ;]
raz już miałem pewien spór o ten jeden obrót na innym forum .
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 02, 2008, 15:06:43 »

jeśli jest podane 1 obrót to jest jeden obrót-360 stopni a to,że ktos tego nie rozumie i myli to z połową obrotu to mi tylko przykro z tego powodu.
co do ustawienia ga¼nika to najlepiej mieć szklankę do piwa i postawić na górnej krawędzi ga¼nik. wtedy można łatwo zobaczyć ile milimetrów od krawędzi poziomu paliwa pływaki zamykają dopływ. a wartości takiej nie ma podanej. Jawy są pod tym względem koszmarne- nie da się ich ustawić według ściśle określonych wartości. między innymi dlatego ja już swoją nie jeżdżę- bo nie mam czasu na te ciągłe dłubania. przykład- jawa mojego kuzyna paliła zawsze na strzała, czasem na drugiego. no to ja mówię- dawaj swój ga¼nik- jak moja zacznie tak palić to ustawię mój tak samo. nie zapaliła wcale- dopiero na pych <mur> a jego na moim.... nawet na pych nie zagadała <eek> więc mój ga¼nik był ¼le ustawiony. ustawiłem oba tak samo- poziom paliwa co do milimetra . moja zaczęła palić dobrze- jego wcale... dodam,ze u niego zdjąłem tylko miseczkę- nic więcej. nazajutrz- moja nie zagadała nawet po długim pchaniu- kuzyna odpaliła na kopa <lol> ten poziom paliwa to zmora- albo na zimno pali jak złoto ale żłopie mnóstwo paliwa, albo jest w miarę ekonomiczna,ale trzeba swoje nakopać. ja swój ga¼nik ustawiłem doświadczalnie- mieszanka na 1,75 obrotu. iglica na środku, paliwo na 10mm po zdjęciu komory- na zimno pali po kilku kopniakach, na ciepło na strzała, nie kopci, świece ok. ale zanim do tego doszedłem... <mur>





Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 02, 2008, 16:42:54 »

cyt:"Jawy są pod tym względem koszmarne- nie da się ich ustawić według ściśle określonych wartości. między innymi dlatego ja już swoją nie jeżdżę- bo nie mam czasu na te ciągłe dłubania."

Jawsim,
Czy dobrze zrozumiałem?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 02, 2008, 18:09:42 »

nie wiem o co kaman. <blink>
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 02, 2008, 18:19:48 »

Spoko, tak tylko pytam <blink>

Ale na zlot jakiś jeszcze odpalisz?
Zapisane

Rufus143

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 02, 2008, 18:20:57 »

No najlepiej doswiadczalnie :d w każdym moto które miałem ustawiałem doswiadczalnie przeważnie wudług reguł prducenta, ale jawa to całkeim inna bajka, sory to koszmar ga¼nikowy  <sadwalk>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 02, 2008, 18:25:26 »

jawa moja chodzi jak trzeba,ale wiem ,że to nie potrwa długo i za jakiś czas znowu coś się będzie nadawało do regulacji <yes> niestety ale koñczę przygodę z knedelkami na jakiś czas, może kiedyś jakaś 354 stara. w tygodniu idzie w świat. ale to <offtopic>
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 02, 2008, 18:34:31 »

Trudno, cóż zrobić...
 <sadwalk>
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 02, 2008, 21:17:23 »

Chwilke mnie nie bylo wiec :

Półtorej obrotu to jest 360 + 180 stopni = 540 stopni =]
Jak pisalem mam gaznik z CZ z silnikiem z TS i nie mam z nim problemow . Nooo , 2 razy mi sie plywak zawiesil .

Jawsim : szkoda ... czy teraz bedziesz "SamSim" ? ;P
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 03, 2008, 12:34:29 »

Ja dziś zamontowałem ga¼nik TS w CZ.

Regulacja pływaka  jak w dziale technicznym na forumie. Dając rurke na krociec paliwowy i dmuchając można wyczuć całkowite zamknięcie zaworka na szklance... Ale mniejsza o to.


Ale mniejsza o to. Nie działa funkcja ssanie. Czyli na zimnym silniku silnik na ssaniu gaśnie. Ma ok 800 obr i przygasa jak sie nie doda manetką gazu. Jak sie ssanie wyłączy to trzeba trzymac troche manetki (wiadomo, zminy silnik.

CHyba że silniki CZ nie lubią ga¼ników TS?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

carlos

  • Gość
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 03, 2008, 13:30:22 »

bo dobija mnie zakładanie gaxnika tyle razy raz go juz kiedys zakladałem to sie tylko oklołem bo strasznie ciezko jest u mnie go załozyc.

czołem

ja nie wykręcam tylko popuszczam śruby i obracam go o 90 st  :> no i mam dojście do spodniej strony ga¼nika  ;)

to jest nie... wachowo, ale u mnie zdaje rezultat  :>
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Jawa 350, ustawienie ga¼nika.
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 03, 2008, 18:15:22 »

Cytuj
Nie działa funkcja ssanie. Czyli na zimnym silniku silnik na ssaniu gaśnie. Ma ok 800 obr i przygasa jak sie nie doda manetką gazu. Jak sie ssanie wyłączy to trzeba trzymac troche manetki (wiadomo, zminy silnik.

CHyba że silniki CZ nie lubią ga¼ników TS?
Trochę dziwne że nie ma ssania  <blink>.
Czy ga¼nik jest ok?
Próby przeprowadzałeś z założonym filtrem czy bez?
Silniki przecież aż tak się nie różnią.
Może wielkość dysz w tych ga¼nikach jest inna i to powoduje złe działanie?
Popróbuj regulacji położenia przepustnicy i tą śrubką z boku ga¼nika  bo niekoniecznie musi być te książkowe 1,5 obrotu?
Na pewno coś wykombinujesz. Powodzenia
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2008, 18:17:03 wysłana przez jawol »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
ustawienie ga¼nika CZ 175

Zaczęty przez szef_ff Mechanika

10 Odpowiedzi
9010 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 03, 2008, 20:08:29
wysłana przez PrzemekCzesiu1992
15 Odpowiedzi
8262 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 07, 2010, 14:54:56
wysłana przez Jawsim
5 Odpowiedzi
8150 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 16, 2011, 17:36:09
wysłana przez malmalmalina
4 Odpowiedzi
6118 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 06, 2012, 23:02:03
wysłana przez Szefu92
4 Odpowiedzi
41802 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 09, 2013, 19:37:16
wysłana przez elkinio