Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 12:29:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638  (Przeczytany 6969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dawid

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Jawa 350 ts Cezet 350 472.6
Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« dnia: Marca 25, 2016, 12:47:19 »

Problem tego typu że Jawa jest zrywna ładnie się wkręca na obroty ale nie mogę u trzymać prędkości przelotowej 100-110km/h bo zaczyna po chwili jechania z tą prędkością moto zaczyna się dlawic
Nic nie dało wyczyszczenie gaźnika
Dysze mam nowe wraz z pływakiem i uszczelkami w gaźniku
Zapłon ustawiamy
Nowe świece F100
Zmiana na iglicy zero efektu
Z kranu leje się benzyna ładnym strumieniem
Nowy filtr powietrza
Zastanawiam się czy to nie wina kondensatorów...?
Po dłuższej jeździe obejrzałem świece są koloru kawy z mlekiem
Przekladki w tłumniki wyjete
Koła.swobodnie się kręcą(nic nie trzyma nie hamuje)
Kombinowalem z ustawieniem pływaka w różnych poziomach i też to nic nie dalo
« Ostatnia zmiana: Marca 25, 2016, 13:03:59 wysłana przez Dawid »
Zapisane
    Status GG

Dushalar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Cezet 350 ( 472.6 )
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 25, 2016, 13:45:36 »

Fajnie ,że założyłeś taki temat bo mam to samo :) tylko w Cezet 350 472.6 ... Wg mnie to coś z elektryka ale kondensatory wymieniałem i nic :(
Zapisane
    Status GG

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 25, 2016, 13:51:35 »

mi to wygląda na problemy z dostarczeniem paliwa
miałem podobnie i dopiero zmiana gaźnika naprawiła problem.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

marek_80

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • JAWA 350 TS
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 25, 2016, 14:17:05 »

Zobacz jeszcze korek wlewu paliwa czy nie ma zatkanego odpowietrzenia.
Zapisane

Dawid

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Jawa 350 ts Cezet 350 472.6
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 25, 2016, 14:31:13 »

Hmm...wsumie to korka nie sprawdzał em. Kto wie...
A co do gaźnika to nie wykluczam takiej opcji że może się wysluzyl.
Jestem zdania że moto ma chodzić jak trzeba a kiedy mu coś dolega nerwy mnie biorą. Wezmę kondensatory w razie czego. Jutro zamienię je i sprawdzenie czy jest jakaś zmiana. Jeśli nie to spróbuję reaktywować stary gaźnik który dostałem z Dżawą. Turbo kupiles oryginalny gaźnik ?
Zapisane
    Status GG

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 25, 2016, 14:42:35 »

Cytuj
Turbo kupiles oryginalny gaźnik ?
Zmieniłem gaźnik na Włoski.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

pedro95

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 25, 2016, 16:48:29 »

Miałem podobnie , z kranika lało się ciurkiem ale jak się  później okazało,  strumyczek był za mały :/ zmieniłem kranik i jak ręką odjął :)
Zapisane
BOŻE jak ja uwielbiam te reakcje ludzi - oni myślą że to motopompa strażacka.

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 582
  • Jedziem tam :D
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 25, 2016, 16:53:24 »

Tyle , że przekładki w tłumikach muszą być nie służą tylko wyciszeniu
Zapisane

Dawid

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Jawa 350 ts Cezet 350 472.6
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 25, 2016, 17:23:44 »

Włoski ? Podaj parę szczegółów co i jak...
Jaka cena ?
Czy trzeba kombinować z dyszami jak w dellorto...

Przekładek niby nie mam ale wkłady są więc jako takie sprężanie w tlumnikach jest.

  Posty pod sobą scaliłem -  Mechanik350
« Ostatnia zmiana: Marca 26, 2016, 16:45:31 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 25, 2016, 17:30:56 »

Włoski ? Podaj parę szczegółów co i jak...
Jaka cena ?
Czy trzeba kombinować z dyszami jak w dellorto...

Dellorto to właśnie gaźnik z Włoch
Zapisane
    Status GG

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 25, 2016, 17:40:41 »

Masz filterek papierowy przed gaźnikiem, to na pewno on wstrzymuje przepływ.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 25, 2016, 17:40:57 »

U mnie przed remontem było podobnie. Dodatkowo motocykl miał silne wibracje na wysokich obrotach i bardzo słabo przyspieszał powyżej 4000obr/min. Okazało się że jakiś majster robił regeneracje wału a nie miał o tym zielonego pojęcia i wał miał bardzo duże bicia na czopach. Po rozgrzaniu silnika prawdopodobnie zmniejszały się luzy w łożyskach a że czopy nie były prosto ustawione to łożyska kręciły się z dużymi oporami. Po nagrzaniu silnika ciężko było jechać szybciej niż 90km/h, zmiana oleju do mieszanki na Castrol trochę poprawiła sprawę, ale dopiero po prawidłowo przeprowadzonym remoncie silnika i regeneracji wału Jawa odzyskała fabryczną moc. Teraz mogę bez problemu jechać 120km/h na trasie przez kilka godzin i nic się nie dzieje. Gaźnik mam fabryczny, zapłon bezstykowy Vape.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 25, 2016, 17:58:28 »

Miałem identyczne objawy przy za niskim poziomie w komorze pływaka. Jawa była zrywna, 90km/h trzymała, ale już przy 100-110 po chwili się dlawiła.
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 25, 2016, 17:58:49 »

miałem u siebie ten sam problem z wałem co moczus wał przeosiowany tak że jak sie dało ostro w tyłek to szczotki na alternatorze łamało ale motor spokojnie rozpędzał sie do 120 o ile utrzymało sie kierownice w rękach :D wibracje zabijały i z takim wałem przejeździłem 7 tys km. Co do objawów kolegi to na trasach po remącie miałem podobne problemy, winny był kranik i korek paliwa, motocyklem leciało sie 100 przekręcało sie manete, chwile ciągnęła a potem brak mocy, potem dym taki że nic nie widac a na końcu po dłuższej takiej jeździe moto zdychał. Ja tam kranik jak kupuje zawsze go rozbieram i modyfikuje go po swojemu nie ma rezerwy ale nie ma i problemu z szybką jazdą. Co do oryginalnych gaźników zmiana na inny ciut nowszej konstrukcji naprawdę powoduje dużą różnicę sam jeżdżę na gaźniku pwk z płaską przepustnicą i nie wrócił bym za żadne skarby do oryginału
Zapisane
    Status GG

Dawid

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Jawa 350 ts Cezet 350 472.6
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 25, 2016, 18:23:53 »

W takim razie sam już nie wiem co mam myśleć. Oczywiście  zacznę wszelkie zabiegi od najmniejszej linii oporu i mam nadzieję że osiągnę porządany efekt. Jeżeli nie tzn że problem może tkwić po stronie wału.
Jak rozpoznać że czoy wału mają bicie ???
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 25, 2016, 18:56:22 »

Zmierzyć czujnikiem zegarowym.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dawid

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Jawa 350 ts Cezet 350 472.6
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 25, 2016, 19:03:01 »

Azbescik oswieciles mnie bo takie same objawy nadmiernego dymienia są u mnie. Później jest tylko gorzej i moto słabnie. Jutro popracuje nad tym i się wypowiem
Zapisane
    Status GG

Dushalar

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Cezet 350 ( 472.6 )
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 25, 2016, 19:48:56 »

ja za to mam tak , ze motocykl jak dochodzi do tych 100km/h to tak jak by miał blokadę bo nie przyspiesza ale silnik pracuje bardzo ładnie i równo ... co może być przyczyna ? :(
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 25, 2016, 21:59:43 »

Ja tam kranik jak kupuje zawsze go rozbieram i modyfikuje go po swojemu nie ma rezerwy ale nie ma i problemu z szybką jazdą. Co do oryginalnych gaźników zmiana na inny ciut nowszej konstrukcji naprawdę powoduje dużą różnicę sam jeżdżę na gaźniku pwk z płaską przepustnicą i nie wrócił bym za żadne skarby do oryginału

Jak kupuje potem takie demoludy i nie ma tych rurek to mnie szlag trafia:P
One są między innymi,aby syf z dna baku tak łatwo nie był zassany do gaźnika. No i jak wyjeździsz rezerwę to owa resztka paliwa zapobiega rdzy na potęgę baku.
I jak to się dzieje,że u mnie są rurki i nigdy z tego powodu nie "brakowało" lub nie nadążało nalatywać paliwo i to w 350tce,a wam się to przytrafiao?:P

Co do gaźnika - nigdy w życiu nie wrócę do Jikova. Moja Jawa pracowała tragicznie na nim. Aż dziw,że te silniki takie przebiegi robiły na tych gaźnikach.

Założyłem temat o DellOrto,poszukaj w modyfikacjach.

Z czystej ciekawości - paliwo to pierwsze co sprawdzacie,ale czy macie drożne airboxy?:P
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 25, 2016, 23:38:17 »

Cytuj
Z czystej ciekawości - paliwo to pierwsze co sprawdzacie,ale czy macie drożne airboxy?:P
Wtedy by nie miała mocy, zalewało by świece i mocno by dymiła
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dawid

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3
  • Jawa 350 ts Cezet 350 472.6
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 26, 2016, 13:14:16 »

Korek wlewu paliwa udrożniłem i po sprawie. Przejechalem dziś 45km i Jawa utrzymywałasstała prędkość. Jednak musze jeszcze popracować nad regulacja gaźnika . Wydaje mi się że dolne ustawienie  iglicy trochę przylewa. Duży dziś wiatr i na krótkich odcinkach więcej jak 110km/h nie uzyskałem  Myślę też nad zmianą zębatki z 18 na 17 żeby poprawić elastyczność.
Jak to jest z tą zębatka? Pytam bo mam zamiar latać w dłuższe trasy tj do pracy ok 100km dwupasmowka... Zastanawiam się czy nie będzie moto "zdychało " bo na drodze jest kilka długich łagodnych podjazdów co w połączeniu z silnym bocznym wiatrem i moja waga 110kg może mieć znaczenie ilość zębów w przednim przelozeniu
« Ostatnia zmiana: Marca 26, 2016, 13:55:40 wysłana przez Dawid »
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Moc jest , stałej predkości przelotowej nie ma. Jawa 638
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 26, 2016, 14:06:07 »

Cytuj
Z czystej ciekawości - paliwo to pierwsze co sprawdzacie,ale czy macie drożne airboxy? :P
Wtedy by nie miała mocy, zalewało by świece i mocno by dymiła

Też racja:)
Jednak do jazdy 80-90 km/h(przynajmniej u mnie) wystarcza 1/4 lub czasami 1/5 manetki. Jak chce się powyżej porządnie na obroty wkręcić to wtedy zazwyczaj pojawiają się takie objawy,bo nie ma jak zassać tyle powietrza. A autor wątku regulował gaźnik,wiec jest możliwa wina filtra powietrza.

Nie chcę się wykłócać,tylko inni mogą w przyszłości szukać powodów,warto wspomnieć o airboxie:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
6533 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 03, 2012, 21:44:33
wysłana przez lutek19
3 Odpowiedzi
3474 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 05, 2013, 13:58:16
wysłana przez von_Majzel
7 Odpowiedzi
3178 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 04, 2014, 17:12:19
wysłana przez Strażak
9 Odpowiedzi
6878 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 25, 2015, 18:05:18
wysłana przez Ryba9512
9 Odpowiedzi
3953 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 18, 2016, 10:53:33
wysłana przez grześ350