Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 01:32:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Zatyka się kranik  (Przeczytany 13793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
[all] Zatyka się kranik
« dnia: Marca 26, 2006, 15:57:38 »

Wyciągnąlem sprzęta.
Tak 50 km zrobiłem.
I co 10 km pad. Na poboczu dłubanina.

Zatyka się mi cały czas kranik  <crybaby> Nerwicy można dostać  <mur> Kranik nowy WSK czy jakiś to takich sprzętów. Bak czyszczony kilkadziesiąt razy. Kupe rdzy już w nim nie ma, ale cały czas benzyna rozpusza nowe osady  <crybaby>

Wiec co 10 km motor słabnie. W filtrze susza... Więc ściągam wężyk i przedmuchuje pompką. Paliwo leci... Na motor i kolejne 10 km jazdy...

Koñczą się mi pomysły  :-/
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 26, 2012, 23:38:52 wysłana przez Bulo »
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 26, 2006, 16:02:22 »

A masz aby zamontowany taka siateczke w baku nad kranikiem?? Ona powoduje że ten cały syf nie leci do kranika. Groszowe sprawy a powinno pomóc
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 26, 2006, 21:26:57 »

Skoro masz kranik od WSK to ta siateczka jest w kraniku, to czarne plastikowe musisz odkręcić i tam się cały syf zbiera może jest już go za dużo. Miałem takie problemy jak wiesz u mnie wymiana kranika z CZ na kranik od WSK pomogła.


pzdr
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 27, 2006, 13:38:34 »

A masz aby zamontowany taka siateczke w baku nad kranikiem?? Ona powoduje że ten cały syf nie leci do kranika. Groszowe sprawy a powinno pomóc

Nie mam.
Kiedyś kupiłem taki kranik ale go wyrzuciłem. Plastykowe siteczko od ruchu paliwa w baku wypadło i pływało sobie luzem...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 27, 2006, 13:43:19 »

Skoro masz kranik od WSK to ta siateczka jest w kraniku, to czarne plastikowe musisz odkręcić i tam się cały syf zbiera może jest już go za dużo. Miałem takie problemy jak wiesz u mnie wymiana kranika z CZ na kranik od WSK pomogła.

W tym czarnym nie ma siateczki u mnie. Trochę syfiku było.
Ale wywaliłem ten odstoljnik i zrobiłem bezpośrednie zejście paliwa.
Bak wypłukałem kilka razy znowu.
Złożone czeka na testy...

Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Demonos

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 27, 2006, 15:16:38 »

 <offtopic>:D Na CZ-tach to ja się nie znam, ale czy dobrze widzę, że zrobiłeś łącznik airboxa z ga¼nikiem z osłony lag? Czy w CZ-tach taki jest? :)
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 27, 2006, 16:11:53 »

tam powinna byc  przejsciowka gumowa zwykla bez karbowania
a co Demonos myslisz ze to przeszkadza w przeplywie powietrza ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 27, 2006, 16:14:21 »

Nie, po prostu mnie zaciekawiło. Swoją drogą z taką gumą łatwiej jest ga¼nik zakładać i zdejmować :D
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 27, 2006, 18:02:33 »

<offtopic>:D Na CZ-tach to ja się nie znam, ale czy dobrze widzę, że zrobiłeś łącznik airboxa z ga¼nikiem z osłony lag? Czy w CZ-tach taki jest? :)

Co za full of wypas techniczny tekst  ;)
Nie wiem co to za guma bo tak już motocykl kupiłem. Fakt na ga¼niku była za lu¼na i brała lewe powietrze, więc założyłem opaskę  <cheers>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Ozi

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 27, 2006, 20:23:03 »

tak jak dobrze pamiętam to C Zy maiały cosik takiego trche dziwi ale ta fantazja czechów fiu fiu :)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 01, 2006, 19:26:13 »

Załamka  <mur>
Po 20 km moto jak zwykle UUUUuuuuuu i na pobocze. Suchość w filtrze. Pompka. Przedmuchanie  <mur>
Do tego baku ja już tracę siły. Bo nerwicy można dostać.
Bak płukany 77 razy. Benzynami... Rozpusczalnikami... Wrzątkiem... ¦rubami.

Jak odkręcicie kranik to paliwo wam płynie w dół? Czy płynie dopiero jak pompujecie pływakiem?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 01, 2006, 20:18:26 »

Ej NaczelnyFilozof jasne ze jest bardzo prosty sposob na oczyszczenie zbiornika ... szczotka druciana  :D ...

Dobra a teraz na powaznie ja siedzialem ze 3 godziny (trzy godziny ) imachalem bakiem jak malpka (ze srubami nakretkami gwozdziami i czym tylko mialem kanciastym w co zmiescilo mi sie przez wlew) fakt ze zajoba dostalem i drugiepol dnia chodzilem jak zombie i rece mi sie telepaly jak bym dykty transporter obalil ale bak zostal wyszuszczony  <yes> inny sposob to specjalne preparaty do tego celu odrdzewiacze i farby ktore wlewasz dos rodka pozniej wkladasz bak w pralke albo w betoniarke i jezdzi iles tam godzin zeby sie dobrze rozeszlo po srodku i wyschlo ... ale jest dosc duza wada tego wynalazku ... cena

a paliwo plynie do momentu az plywak sie  nie podniesie i nie zamknie jego doplywu - co jest jego rola zreszta ...
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

jawamania

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 04, 2006, 14:40:23 »

A odpowietrzenie baku sprawdzies?
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 05, 2006, 12:13:18 »

A odpowietrzenie baku sprawdzies?

Odpwietrzenie jest nawet za dobre. Brakuje kawałek uszczelki w korku (płucząc bak ciecze się wylewały  :-/ )

Ale wersja 7.0 baku zakoñczona. Wstawiłem filtr PF126P przed kranik. Tzn do wewnątrz baku  :>  Jak teraz nie bedzie je¼dzić to biore siekiere....  <mur>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 06, 2006, 10:32:54 »

Tak to wygląda...
Jak na razie leje sie pieknie...

Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

nerlst

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 06, 2006, 10:55:17 »

Hmm ja bym Ci jednak proponował poszukać baku nowego na allegro bo masz baaaardzo zardzewiały, taki filtr bedzie dobrze działał przez jakiś czas, ale w koñcu też się zapcha.

pzdr
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 06, 2006, 10:56:51 »

A jakeś to tam wsadził? <eek> :D a swoja drogą to nie jest tak tragicznie ,powierzchnia filtrująca jest dosyć duza i troche to potrwa zanim sie zapier.......A jak chcessz zbiornik to ja mam taki :>
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2006, 10:58:53 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 06, 2006, 12:45:32 »

A jakeś to tam wsadził? <eek> :D a swoja drogą to nie jest tak tragicznie ,powierzchnia filtrująca jest dosyć duza i troche to potrwa zanim sie zapier.......A jak chcessz zbiornik to ja mam taki :>

Wsadza się drutem i zakrzywionym gwo¼dziem.
Czy sie zasyfi? Pewnie tak ale paliwo bedzie obmywać filtr na dziurawych drogach więc mam nadzieje że trochę pojezdzę...

Bak jest swiezo po malwaniu więc nowego narazie nie szukam  <mur>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 06, 2006, 22:00:34 »

no filterek widze jest elegancki i nie widoczny  :>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

WhitePower

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 14, 2006, 14:52:09 »

Naczleny Filozofie, moglbys mi przeslac fotke tego filtra?? mam nowy bak i tez jest caly zasyfiony w srodku
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 14, 2006, 20:16:25 »

ja ostatnio tez mialem problem z zasilaniem (paliwowym)  przez jakis czas nie mialem filterka i tak jezdzilem do czasu  :[
az pewnej nocy wyprowadzilem jawe  i w pelni juz ubrany probuje ja zapalic, ale niestety raz sie odedzwala i potem lipa se mysle zalana
szarowa byla niezla na dworze, ale jakos spojzalem na gaznik i patrze jak sie leje paliwo spod gaznika
szybko skojazylem ze to przelewem czyli zaworek nie zatkal doplywu  <furious>

no i wkurzony odstawielm moto, a pojechalem samochodem
potem na drugi dzien rozebralem gaznik i niestety bylo tam pelno syfu z baku w postaci kawalkow farby, ktore skutecznie przyblokowaly zaworek iglicowy

jaki z tego moral filterek to obowiazek !!  <hammer>

przy okazji tego wylalo sie sporo paliwa co pewnie zawyzylo mi spalanie ale o tym w stosownym watku

Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 14, 2006, 20:31:18 »

Też borykałem sie z takim problemem w mojej jawie i w jawie kumpla- tez syf blkowal zaworek. Zastosowwalem identycznme rozwiazanie i do dzis dziala :)

Przy czym ja stosuje rozbieralne filtry z siatka w srodku. Koszt 25 zl (na allegro widzialem za 29).
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 14, 2006, 21:02:25 »

Naczleny Filozofie, moglbys mi przeslac fotke tego filtra?? mam nowy bak i tez jest caly zasyfiony w srodku

Działa super  <thumbup>
http://www.nf.net24.biz.pl/for/fi.jpg


Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

WhitePower

  • Gość
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 14, 2006, 21:19:21 »

hmmmm a moglbys mi podpowiedz w jaki sposb taki filtr tam zamocowac?? na czym on sie trzyma??
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: problemy z zasilaniem
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 14, 2006, 21:49:51 »

hmmmm a moglbys mi podpowiedz w jaki sposb taki filtr tam zamocowac?? na czym on sie trzyma??

Filtr to wkład z rozbebeszonego filtra PF 126p.
Rozłupałem obudowe i wyciągnąłem filtr.
Nożyczkami ostrymi powiększyłem stalowy otwór aby góra kraniku wchodziła.
¦ciąłem trochę najwyższą rurkę kranika.
Wnętrze baku przeczysciłem od rdzy w miejscu łączenia zakrzywionym gwo¼dziem / rozpuszczalnikiem i szmatą.
Kilka testów. Sznurek z supłem w filtr i próby przeciągnięcia na baku odwróconym "do góry nogami". Sznurek się ciągnie przez otwór na kranik...
Na miejsce stryku na filtrze nałożyłem klej poksyliny (dwuskładnikowy wymieszany, nie rozpuszczany w beznynie, twardnie na kamieñ).
No i delikatnie ciągłem sznurek aż filtr "dyndał" w baku.
Dalej do góry. Aż filtr dotarł do otworu kranika. Sznurek z pętlą przeszedł przez otwór zostawiając nasadzony filtr.
Obróciłem bak do normalnoci.
Od spodu już zakrzywionym gwo¼dziem przez otwór kranika podociągałem i zdjąłem nadmiar kleju...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
3000 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 12, 2015, 20:06:42
wysłana przez Robinio005
5 Odpowiedzi
4140 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 25, 2015, 22:40:43
wysłana przez muczos
19 Odpowiedzi
6411 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 11, 2015, 11:10:47
wysłana przez Yabaman
82 Odpowiedzi
27079 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 21, 2023, 07:40:37
wysłana przez PanG
4 Odpowiedzi
3079 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 18, 2018, 11:27:30
wysłana przez maciek.b52