Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:37:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?  (Przeczytany 8548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« dnia: Kwietnia 09, 2016, 12:39:13 »

Panie i panowie - przytarlem tlok, co ciekawe tylko prawy i tak to wyglada : http://www.fotosik.pl/u/mostasz/album/2316424
Mam kilka pytan
- na wasze fachowe oko co mozna zrobic zeby najmniej inwazyjnie podejsc do tego silnika ?
Opcja 1 - tylko umyc cylindry soda kaustyczna i przeszlifowac prawy tlok papierkiem sciernym nie zdejmujac go ?
Opcja 2 - to co powyzej + zmiana pierscieni, bo na prawym widac jakby przedmuchy a okna w cylindrach mam nizatepione pilnikiem bo nie ja to skladalem oryginalnie.
Opcja 3 - umyc cylindry i wymienic tloki na nowe
Opcja 4 - szlif, ale bronil bym sie tego jak ognia bo silnik ma 2,5 tys od szlifu a ponadto planuje zima go rozpolowic i wymienic uszczelniacz labiryntowy bo mam wersje 1 Pana Marka bez gumki :D i wali jak jechowy w drzwi :P
Ogolnie podajcie swoje spostrzezenia - szczegolnie zalezy mi na opinii anderee, mariana, Kihau'a - bo robili takie mycie wczesniej ;) i Pana Marka z racji ogolnej fachowosci
Ps. Jezeli ze zdjec malo widac to dajcie znac to jeszcze jakies zrobie poki widno jest ;) Mimo wszystko jestem w szoku ze tylko prawy sie przytarl bo myslalem ze juz silnik kaplica bo ciezko palil.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 12:46:49 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 09, 2016, 12:53:32 »

W mojej łapało oby dwa tłoki lekko, kilka razy, przetarliśmy z marianem, ładnie, papierkiem, w miejscach łapania i śmigam dalej, przez ostatnie 600 km nie złapało, więc chyba jest ok  :)

tyle że u ciebie jest wiecej śladów tarcia na tłoku, u mnie delikatniej było.

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 13:00:45 wysłana przez andree »
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 09, 2016, 13:07:35 »

pokaż tłoka
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

andree

  • MoTóRzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1665
  • Burek 650, Jawa 638.0
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 09, 2016, 13:11:19 »

Pietras, link masz, do albumu  :)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..  ;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 09, 2016, 13:35:19 »

Również zaproponowałbym papierkiem 1500 z wodą przeszlifowac miejsca przytarte zarowno na tłoku jak i w cylindrze.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 09, 2016, 13:38:33 »

Od strony okna przelotowego to jeszcze tragedii nie ma ale na tej najmniej wyraźnej fotce widać że tłok jest do wymiany. Ogólnie powinien być szlif ale teraz szkoda trochę czasu.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 09, 2016, 14:17:48 »

Edit - dodane duzo zdjec tloka - sami ocencie ale chyba Piotrek ma racje ;) Piotrek - co do szlifu, gladz na cylindrach jest ladna, wystarczy soda kaustyczna umyc ;) Powiedzcie jeszcze skad moga byc te przewiewy na prawym tloku ? Pierscienie nie trzymaly ?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 14:27:01 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 09, 2016, 14:36:38 »

Tłok do wymiany i pierścienie potem dokładnie dotrzeć cylinder w miejscach przytarcia bo tam będą wtarte reszki tłoka czyli aluminium i przy wymianie jeśli będzie to nie dokładnie zrobione czyli aluminium będzie tarło po resztkach aluminium pozostałych na gładzi cylindra będzie z powrotem łapało w tym miejscu , przynajmniej ja tak bym to zrobił jeśli chcesz zminimalizować koszty naprawy i okna bezwzględnie powinno się fazować , wtedy mamy pewność że nie połamie nam pierścienie w naj mnie oczekiwanym momencie , pierścieni zwłaszcza nowych . Te przewiewy wskazuję albo na źle zrobiony szlif albo korba jest ugięta  względem płaszczyzny karterów .
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 14:45:14 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 09, 2016, 14:38:44 »

Zatarł się prawy garnek, pewnie nie stało się to nagle. Nie ważne są przewiewy w tym wypadku, odpowiedz raczej co jest przyczyną zatarcia? Zbyt ciasne pasowanie, zbyt uboga mieszanka czy może lipne tłoki? Kto Ci składał cylindry? Czy był odpowiedni luz na zamkach? A może krzywa korba właśnie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 14:54:25 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 09, 2016, 15:05:30 »

Przyczyna zatarcia bylo zle wyprzedzenie zaplonu na tym cylindrze w zwiazku z wypadaniem kabla z gniazda - srobka sie odkrecila :D przytarl sie 5 x ogolnie ;) w miedzyczasie zrobilem na takim przycierajacym sie 500 km tylko ze jezdzilem wolniej i stawalem co 50 km w trasie :D szlif i wal u Pana Marka - myslisz ze mam krzywa korbe ? Wez mnie nie dobijaj :P :(  Z tego co pamietam to na starych tlokach tez na jednym byly wieksze przewiewy - pewnie Pan Marek regenerowal te stare korby... Ale moglo totez sie wygiac od zatarcia
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 15:23:09 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 09, 2016, 15:47:13 »

Krzywizna korby to nie konIec świata, powinno się ją sprawdzać podczas każdego zakładania tłoka. Teraz też możesz ją sprawdzić i ewentualnie skorygować jeśli jest krzywo.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 09, 2016, 15:50:34 »

 :o  no nie jest fajnie Kol.mostasz ,nie jest niestety. Moja diagnoza jest taka ,że przy takim przytarciu gdy amelinium sie posypało trzeba by rozpołowić owy silnik bo syfu w środku raczej nie brakuje ,niestety. Mylić się oczywiście mogę i oby tak było.
Szlif cylindrów też był robiony u nas czy raczej nie ,bo nie pomnę a po okopceniu tego "dobrego " widzę ,że raczej szlifu nie było :( .Co do tego co zrobić z tym cylindrem ,to trudno mi powiedzieć bo jeżeli gładź jest oki to sprawdzić fazowania na kanałach polernąć gładź dać nowy tłok pierścienie i jeszcze pokulać.
Jeżeli wał był robiony a szlif nie ,to przy tych przedmuchach które widzę na lewym tłoku wnioskuje ,że kol. leczył syfa metoda kosmetyczną a to się niezbyt opłaca ,bo wybita góra niszczy dół i odwrotnie  ;( Stara zasada mówi ,że po 10-20tys. nie ma ,,dobrego" wału i cylindra. Usztywnienie któregokolwiek z elementów ze sobą współpracujących powoduje niszczenie jeszcze szybsze tego drugiego i odwrotnie.
 


mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 09, 2016, 16:30:31 »

Szlif byl robiony u Pana - tloki tez sa od Pana Ax - co ciekawe szlif byl z nominalu na 1, i sie zdziwilem ze dalo sie tak malo zebrac... Wal jest z Pana labiryntwm - wersja 1 bez oringa. Cylindry wysylal do Pana sam Prezes :D Olej lalem castrol wedlug zalecen ;) Gladz jest oki, bez rys. Okna nie byly fazowane, sa ostre - bede je atakowal pilniczkiem bo nie ja skladalem silnik ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2016, 16:32:32 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 09, 2016, 19:46:16 »

Mostasz, możesz przybliżyć genezę problem. Opisać jak się to stało, w jakich warunkach, czy silnik stanął?
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 09, 2016, 20:09:26 »

O panowie:
Bylo to tak -
1 raz przylapalo mi na autostradzie (tak tak mamy 17 km w naszych rejonach :D) jak jechalem na letni zlot marty i koszu z Turbem. Ale zdazylem wcisnac sprzeglo, silnik zgasl i postalismy 0,5 godziny az wystygl. Nastepne dwa razy zlapal mi w drodze do warszawy i wtedy raz zblokowalo kolo bo urwala sie linka od sprzegla - po przerobieniu sprzegla przez Jacka64, linki rwa sie co 500 km - musze zdobyc jakas grubsza :D, nastepne dwa razy to zlapala w warszawie i potem juz taki najgorsze przytarcie to jak wracalem z warszawy 80 rowniutko cala droge i prsykusilo mnie przycisnac do 110. Po tym zdarzeniu jawa zaczela ciezko palic i slychac bylo ze cos jej dolega.
Zapytacie mnie dlaczego jezdzilem dalej ? Stwierdzilem po 2 przylapaniu jak mi kolo na autostradzie zblokowalo ze juz nic z tego silnika nie bedzie i tak trzeba bedzie pelny remont robic zima itp. Potem zima dowiedzialem sie od andree i kihaua ze mozna to umyc soda kaustyczna ;) Ponadto mialem powazny plan kupic na wiosne kle 500 ale to narazie odlozylem, a ponadto zycie bez jawy nie jest fajne :P
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 09, 2016, 22:53:03 »

Sprzedaj Jawe kup Japana.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 10, 2016, 09:57:08 »

Szlif byl robiony u Pana - tloki tez sa od Pana Ax - co ciekawe szlif byl z nominalu na 1, i sie zdziwilem ze dalo sie tak malo zebrac... Wal jest z Pana labiryntwm - wersja 1 bez oringa. Cylindry wysylal do Pana sam Prezes :D Olej lalem castrol wedlug zalecen ;) Gladz jest oki, bez rys. Okna nie byly fazowane, sa ostre - bede je atakowal pilniczkiem bo nie ja skladalem silnik ;)
:(  nie ukrywam ,że  dziwią te ostre kanały ,bo Marek raczej fuszery nie robi :(  Trochę dużo tych przytarć jak na jeden silnik ;)
Reszta info była-jest na PW.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2016, 09:59:00 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 10, 2016, 11:42:54 »

To są cierpliwe silniki, ale prawde mówiąc nie zakładałem że on bedzie jeździł - liczyłem że albo full remont zimą albo zrobię wycieczkę krajoznawczą do czech i przywiozę nowy za rok... Tak jak to kiedyś zrobił Holger ;)

@ Marian - jest taki plan, żeby klupić japana bo jawa po autostradzie nie da się śmigać w 2 osoby. Ale jawy nie sprzedam nigdy nawet gdyby ruscy do polski wpadli i mnie pod karabinem trzymali :D
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2016, 11:45:29 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 10, 2016, 12:21:02 »

Czemu nie da się jeździć po autostradzie? Moja normalnie dawała radę we 2 osoby cały czas z prędkością ok. 120 km/h przez kilkadziesiąt km. Obrotomierz był niedaleko od czerwonego pola. Tylko ukraińska elektronika zawiodła. Ale z silnikiem nic się nie działo.Teraz jak mam Vape to myślę że będzie można jeździć bez przeszkód.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Przytarty prawy cylinder - ocencie co robic ?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 10, 2016, 13:05:57 »

Muczos - moja z racji tych przewiewów nie dawała rady aż tyle - w pojedynkę do 120 trzeba ją było cisnąć, choć do 110 szła jak głupia  8) - zapewne okna wylizały tłoki... Nie wiedziałem że jest to aż tak ważne...

Edit - Szlif wykonany przez Pana Mostowego został przeprowadzony poprawnie i ze sfazowaniem poziomych krawędzi okien. Gładzie cylindrów po przytarciu zostaną tylko przehonowane. Przewiewy widoczne na lewym tłoku prawdopodobnie wynikają z braku prostopadłości korbowodu w stosunku do przylgni cylindra (podstawy cylidnrów). Podobno instrukcja serwisowa podaje że w takiej sytuacji należy korbowód wygiąć w odpowiednim miejscu tak żeby otrzymać prostopadłość. Dam znać jak to będzie wyglądało dalej.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2016, 21:21:52 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Turkot //prawy cylinder

Zaczęty przez Ripi Mechanika

6 Odpowiedzi
4076 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 18, 2007, 10:34:22
wysłana przez Ripi
12 Odpowiedzi
5387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 10, 2014, 20:58:59
wysłana przez Koles833
2 Odpowiedzi
2939 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2015, 21:17:42
wysłana przez czeron
10 Odpowiedzi
6251 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 14, 2015, 20:21:40
wysłana przez Wojaczek
36 Odpowiedzi
7532 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 06, 2017, 20:30:26
wysłana przez Dragon on the Blue Sky