Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:01:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: trzesie przodem - cz175  (Przeczytany 7284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
trzesie przodem - cz175
« dnia: Kwietnia 10, 2016, 15:50:31 »

Witam od jakiegoś czasu moja cz trzesie przodem jak jadę 40-50 km/h kierownica lata w prawo i lewo, ale tak lekko przy wiekszych prędkościac efektjest mniejszy ale szybszy (nie wiem jakto dokladnie opisać :) ). Jeszcze jest tak ze jak ściągne moto ze stopki strasznie lagi sie wciskaja. Co to moze być olej w lagach, nie wyważone kolo czy co?
Zapisane
    Status GG

żeliwniak

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 26
  • Cezet 472.5 , Ogar 200
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 10, 2016, 17:10:14 »

U mnie też tak trzęsło, bo było koło z przodu zgięte, a raczej obręcz.
Zapisane
Wielka jest moja ambicja, nie wyprzedzi mnie policja.

Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie. ; )

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 10, 2016, 17:23:35 »

Tylko że obrecz jest prosta opona tez siedzi dobrze. A co z tymi lagami tak ma być bo po zdjęciu ze stopki chowają sie ok 1/3 całego skoku.
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 10, 2016, 17:32:31 »

To normalne że lagi się chowają. Jeśli wchodzą bardzo głęboko to mogą być połamane sprężyny.
Jeśli olej wycieka to będziesz widział że lagi są mokre.
A jak felga i opona są proste to warto by wyważyć koło. Nie ma z tym dużo roboty, nie trzeba nawet zdemontować koła.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 10, 2016, 17:38:33 »

Może błachostka  ale sprawdź jakie masz ciśnienie w przednim kole  ;)
Zapisane

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 10, 2016, 18:13:35 »

A jak wyważyć koło? Ciśnienie sprawdzę jutro
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 10, 2016, 20:07:04 »

Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 11, 2016, 11:01:57 »

Ciśnienie 2.30. A kolo chyba jest dobre bo gdy zakrecilem kolem to zatrzymalo sie i nie obracało.
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 11, 2016, 17:53:55 »

Czy masz luz na łożyskach główki ramy?
Miałem podobny objaw....
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 11, 2016, 18:02:25 »

Możliwe że masz wybite bieżnie łożysk w momencie ustawienia kiery na wprost albo zbyt mały lub zbyt duży luz w główce ramy.Czy robiłeś coś przy główce ?
Zapisane

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 11, 2016, 20:05:23 »

Tam nic nie sprawdzalem. A to wystarczy odkręcić tą duża nakrętke pod kierownicą i sprawdzic luz?
Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 11, 2016, 20:16:02 »

A może po prostu bije tylne koło? Luz na wahaczu? Przód jako element ruchomy to odbiera i wpada w wibracje.

 
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3010
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 11, 2016, 20:25:19 »

Po kolei:
1. Sprawdzić olej w lagach i zmienić na świeży, przy okazji sprawdzić sprężyny czy całe i maja tę samą wielkość i czy każda laga luźno chodzi
2. Postawić na centralce i sprawdzić luz na główce ramy ewentualnie dokręcić lub odpuścić
3. Sprawdzić obręcz czy nie jest krzywa ewentualnie dać do centrowania
4. Sprawdzić czy opona dobrze ułożona i czy nie ma uszkodzeń
5.  sprawdzić czy śruba kontrująca lagę jest dokręcona
6. Sprawdzić łożyska w kole
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2016, 20:37:58 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 11, 2016, 21:09:30 »

Ty może masz bąbel na dętce(mało prawdopodobne,ale prawdziwe - też tak miałem:P) lub uszkodzone opasanie opony i bąbel na samej oponie?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 11, 2016, 21:13:00 »

Ciśnienie 2.30.

Za dużo, koło nabite i tym bardziej będzie telepać
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 11, 2016, 21:24:52 »

Tam nic nie sprawdzalem. A to wystarczy odkręcić tą duża nakrętke pod kierownicą i sprawdzic luz?
Moim zdaniem łożyskowanie główki do sprawdzenia lub regulacji.
Zapisane

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 11, 2016, 22:32:12 »

A może po prostu bije tylne koło? Luz na wahaczu? Przód jako element ruchomy to odbiera i wpada w wibracje.

 
Luz na wachaczu jest wyczuwalny, nawet nie wiedziałem ze to moze miec coś z tym wspólnego. A co zrobić żeby go nie było? Napiszcie mi dokładniej jak sprawdzic to łożysko główki ramy. Olej w najbliższym czasie zmienię, 20w do zawieszeń będzie dobry?
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 12, 2016, 07:00:19 »

Napiszcie mi dokładniej jak sprawdzic to łożysko główki ramy.
Postaw motor na stopce centralnej z przednim kolem w gorze, usiądz na siodle, przycisnij palec do szczeliny miedzy miedzy gorną miską lozyska glowki a ramą i popros kogos aby poszarpal za przednie kolo.
Inny sposob to przylozenie palca do szczeliny miedzy miską lozyska a ramą i przetaczanie motocykla tak, aby pukal oponą w sciane. Jesli lozysko ma luz to wyczujesz go pod palcem. Jesli luz jest duzy to nawet bedzie slychac klekotanie lozysk w glowce ramy.
Luz mozna sprawdzic tak jak powyzej opisalem ale jest malo prawdopodobne aby byl on przyczyną trzesienia przedniego zawieszenia. Predzej bedzie to niewywazenie kola, krzywo zalozona lub krzywo zuzyta opona, lub zle wycentrowanie felg. Nie wiem jak objawia sie to trzesienie ale jesli pojawia sie przy duzych obrotach silnika to przyczyna moze byc tez zle wywazenie walu i wibracje silnika.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 12, 2016, 08:47:52 »

Zdecydowanie za duże ciśnienie masz w oponie. Do TS idzie 1,3, do CZ będzie podobnie. Zobacz w instrukcji ile ma być.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

adrian3141

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
  • Cz175 487 Honda CBR 954
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 12, 2016, 09:11:23 »

Napiszcie mi dokładniej jak sprawdzic to łożysko główki ramy.
Postaw motor na stopce centralnej z przednim kolem w gorze, usiądz na siodle, przycisnij palec do szczeliny miedzy miedzy gorną miską lozyska glowki a ramą i popros kogos aby poszarpal za przednie kolo.
Inny sposob to przylozenie palca do szczeliny miedzy miską lozyska a ramą i przetaczanie motocykla tak, aby pukal oponą w sciane. Jesli lozysko ma luz to wyczujesz go pod palcem. Jesli luz jest duzy to nawet bedzie slychac klekotanie lozysk w glowce ramy.
Luz mozna sprawdzic tak jak powyzej opisalem ale jest malo prawdopodobne aby byl on przyczyną trzesienia przedniego zawieszenia. Predzej bedzie to niewywazenie kola, krzywo zalozona lub krzywo zuzyta opona, lub zle wycentrowanie felg. Nie wiem jak objawia sie to trzesienie ale jesli pojawia sie przy duzych obrotach silnika to przyczyna moze byc tez zle wywazenie walu i wibracje silnika.
No wiec sprawdziłem pierwszym sposobem i luz jest wyczuwalny nawet słychać, to coś trzeba wymienić wyregulować? A ciśnienie sprawdze jakie powinno być i spuszcze trochę powietrza
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 12, 2016, 10:35:05 »

No wiec sprawdziłem pierwszym sposobem i luz jest wyczuwalny nawet słychać, to coś trzeba wymienić wyregulować?
Nie wiem dokladnie jak lozyskowanie przedniego widelca jest rozwiazane w cezecie ale najprawdopodobniej jest tam nakretka na sztycy dociskajaca gorna polke. Odkrecasz korki lag i zdejmujesz gorna polke. Pod gorna polka powinna byc widoczna wewnetrzna bieznia gornego lozyska. Trzeba te bieznie dokrecic na tyle aby luz zniknal ale i nie za mocno aby nie powstaly opory w obrocie zaciskanych lozysk. Po zalozeniu gornej polki trzeba poluznic dolne zaciski lag, wkrecic ich korki na gornej polce, dociagnac nakretke sztycy i dolne zaciski lag.
Jesli kierownica bedzie przeskakiwac po dociagnieciu lozysk to znaczy ze ich bieznie sa juz wybite i trzeba lozyska wymienic.
Zanim zaczniesz przy tym dlubac popatrz dokladnie na katalog czesci do twojej CZ-ty. Takie materialy sa na Forum i na pewno beda przydatne.
Prosze doswiadczonego cezeciarza o korekte jesli wpisalem tu jakies bzdety.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 12, 2016, 10:53:34 »

Tutaj masz zdjęcia łożyska główki ramy.


http://www.jawacz.pl/index.php?topic=24829.msg236445#msg236445
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 12, 2016, 10:55:35 »

Nie ma bata,aby ci motocyklem nie trzęsło skoro masz luzy na najważniejszych połączeniach motocykla;)
1,3 bara muczos to chyba troszeńkę za mało. Zakładam,żę CZ waży w okolicach 120 kg,to chyba powinna mieć1,7 bara. Jeśli się nie mylę lub źle coś nie zapamiętałem
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 12, 2016, 11:42:40 »

Ja pompuję zawsze wg. instrukcji. Do simsona dawałem trochę więcej niż fabrycznie zalecają to zużywał się tylko środek opony, a po brzegach bieżnik był jak nowy.

Do TS na przód idzie 1,3 a na tył 1,6 solo i 1,8 z pasażerem. W CZ będzie podobnie, bo do CZ 450 na przód daje się 1,25 a z tyłu chyba ok. 1,5 przy jeździe solo, a motocykl waży 115kg.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: trzesie przodem - cz175
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 12, 2016, 12:19:23 »

To chyba mam miernik ciśnienia walnięty,bo przy 1,3 bara to mi opony za bardzo "pływały" i uginały się za mocno(nowe mitasy oraz nowe dętki).
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
gaznik CZ175

Zaczęty przez matix Mechanika

6 Odpowiedzi
3514 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 08, 2008, 22:34:43
wysłana przez matix
5 Odpowiedzi
4479 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2008, 21:28:21
wysłana przez bakczysaraj
Wał cz175/487

Zaczęty przez Luki Mechanika

17 Odpowiedzi
6588 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 16, 2010, 22:03:40
wysłana przez Luki
wał cz175 typ 477(sport)

Zaczęty przez studefix Mechanika

9 Odpowiedzi
4499 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 05, 2011, 18:52:18
wysłana przez studefix
20 Odpowiedzi
4523 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 02, 2015, 11:47:31
wysłana przez Turbo