Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 22:31:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z lewym cylindrem  (Przeczytany 12715 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 17, 2016, 20:59:27 »

Mam kolejna zauważoną rzecz a mianowicie przy próbie ustawiania zapłonu tak jak wspominałem brakuje mi skali, zauważyłem że jest bicie na wirniku a dokładnie krzywka chodzi na boki podczas kręcenia co powoduje że na maksymalne rozwartej platynce po ustawieniu przerwy , podczas gdy tłok jest w gmp platynka już nie dotyka do krzywki .
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 17, 2016, 21:31:05 »

Sprawdź,czy masz krzywy czop wału czy krzywo osadzony wirnik czy sama krzywka krzywa.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 17, 2016, 21:36:44 »

czop wału patrzyłem to prosty , pożniej przyłożyłem do miejsa po którym trą szczotki i tam jest wyrażne odchylenie w pewnym momencie , czy jest to mozliwe zeby wirnik sie skrzywił ? Troche mnie to dziwi jak to się mogło stać ;/
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 17, 2016, 21:41:47 »

Powiem tak - jak potrafią czopy wału skrzywić to i wirnik mogą. Sprawdź,czy "element,po którym pracują szczotki" jest tak samo "wysoki" z każdej strony. Może komuś się nudziło i coś majsatrował przy tym

Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 17, 2016, 21:57:54 »

Jest dokładnie okrągły czyli zostaje skrzywiony wirnik , przez to skrzywienie nie moge ustawić przerwy na platynkach w maksymalnym ich rozwarciu bo pozniej nie pasuje do zapłonu a przy ustawieniu przerw w GMP tłoka po przekręceniu wałem ten sam przerywacz  który ustawiam np na 0.5 mm dostaje 1-1.5 mm rozwarcia podczas dolnego położenia tłoka
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 18, 2016, 09:50:48 »

Zdemontuj wirnik i sprawdz,czy krzywo nie siedzi na czopie
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 602
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 18, 2016, 09:58:55 »

Może łożysko po stronie wirnika ma luz?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 18, 2016, 16:00:58 »

Wspominałem że rozbierales silnik a jak go skladales na gorąco jak powinno się to robić czy na zimno skrecales śrubami
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 18, 2016, 16:06:33 »

Złap za czop i spróbuj ruszyć góra dół, zobaczysz czy nie ma luzu na łożysku
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 18, 2016, 16:10:41 »

ja bym zdją wirnik alternatora i zobaczył czy czop przy ruchu obrotowym ma bicie czy też nie
Zapisane
    Status GG

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 19, 2016, 08:50:21 »

Luzu na łożysku nie ma , czop patrząc przykladajac cos do niego nie ma bicia wyglada to tak jakby wirnik mial krzywa koncowke tam gdzie wklada sie krzyke , krzywka osadza sie prosto
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 19, 2016, 10:19:53 »

Weź połóż w tle kartkę w kratkę,wykręć świeczki,porządnie kopnij silnik i patrz,czy na tle kartki zmienia się położenie czopa. Wirnik dokładnie obejrzyj - czy stożek w środku jest nienaruszony
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 19, 2016, 12:10:19 »

zrobiłem tak jak poradziłeś i okazałosie że jednak jest lekkie bicie wału , czyli taki musiał już być kupiony ponieważ to wszystko jest od początku,  a podobno nowy czeski , czy jest jakaś szansa żeby to ustawić ? czy zapłon elektroniczny by tutaj pomógł ?
Zapisane

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 19, 2016, 13:45:21 »

Dlatego każdy woli regenerować niż kupować dalekowschodnie wynalazki.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 19, 2016, 13:46:55 »

Trzeba zmierzyć czujnikiem zegarowym żeby się upewnić. Żeby wycentrować wał trzeba go wyjąć z silnika.

Bicie wału może być skutkiem nieprawidłowego montażu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 19, 2016, 14:09:52 »

Odnośnie zapłonu elektronicznego ,to jest jakieś wyjście , nie ma tam ustalonej pozycji więc i możliwości regulacji są większe . Pytanie tylko czy to będzie jeżdzić i jak długo ,no i czy tylko ten czop jest krzywy. Wszystkie niedoróbki bez względy na to z czyjej winy powstały zemszczą się prędzej czy póżniej.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 19, 2016, 15:00:46 »

przy wkładaniu wału na zimno często sie on rozosiowywóje nie ważne czy regenerowany czy też made in china dlatego instukcja mówi o wkładaniu wału metodą skurczu a raczej rozkurczu termicznego. Jak sie chwile pomyśli i oczywiście ma odpowiednie narzędzia to po takim skrzywieniu wał da sie wycentrować go w karterach w większości wypadków. Jeśli chcesz to zrobić dla siebie to koniecznie wycentrój wał łożyska wybije momentalnie w najlepszym przypadku
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 19, 2016, 15:02:39 »

Zawsze możesz też założyć wirnik bez kołka ustalającego w takim położeniu żeby dało się ustawić zapłon.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 19, 2016, 15:51:14 »

Ciekawe jak z montowaniem wałów i połowieniem silnika radzili sobie w fabryce?raczej nie używali kuchenek i zamrażarek:)
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 19, 2016, 16:02:40 »

nie trzeba mrozic wału instrukcja pisze o podgrzaniu karterów do 150 stopni w przypadku tereski w przypadku żeliwniaka 120 chyba w naszych czeskich wynalazkach te wały są dosyć delikatne i wrażliwe na montaż i bardzo łatwo je przeosiować wkładając właśnie inaczej

Zapisane
    Status GG

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 19, 2016, 17:26:22 »

Sam wał był wkładany przez mechanika który niby sie na tym zna ale chyba jednak nie bardzo . Myślałem nad wykonaniem zapłonu elektronicznego wg instrukcji zawarte na tym blogu http://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezstykowy-ukad-zaponowy-jawa-350.htm
po pierwsze zawsze myślałem nad takim rozwiązaniem ponieważ jest dużomniej problematyczne niż zapłon na platynkach a po drugie chciałbym w tym sezonie pojeździć na tym silniku a w przyszłości zrobiłbym go porządnie na tip top ale narazie mnie na to nie stać także co myślicie o tym zapłonie ? może ktoś oriętuje się jaka jest przerwa w takim czujniku halla ? Chcę to wiedzieć żeby sprawdzić czy bicie na moim czopie pozwoli mi na taki zapłon z tym "śmigłem" , czy nie będzie uderzało w czujnik. Pozdrawiam i dziękuję za podopowiedzi.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 19, 2016, 17:31:13 »

Daj sobie spokój ma razie z zapłonem i ogarnij wał zanim zniszczą się czopy.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 19, 2016, 18:02:43 »

na to wychodzi ze te czopy chodzą tak jakieś 4 lata to czy ten wał nie jest już tylko do wymiany ?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 19, 2016, 18:04:40 »

Wszystkiego się dowiesz jak pomierzysz. Na razie to pożycz od kogoś czujnik zegarowy ze statywem i sprawdź czy czop faktycznie ma bicie, czy tylko ci się wydaje. Jak wał jest źle wycentrowany to wybijają się miejsca na łożyska na czopach.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

kyuubi1990

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z lewym cylindrem
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 19, 2016, 18:11:58 »

tutaj nawet czujnik nie jest potrzebny bo to widać jak sie patrzy myśle że 1.5 mm st odchyłu , nie mam od kogo pożyczyć takiego czujnika , co z takim wałem zrobić da sie go jakoś naprawić ?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
CZ 350 problem z lewym garnkiem.

Zaczęty przez HubertBaran Mechanika

9 Odpowiedzi
4412 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 30, 2008, 19:39:43
wysłana przez HubertBaran
19 Odpowiedzi
6729 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 17, 2014, 22:32:42
wysłana przez Jawaczeska350ts
9 Odpowiedzi
4115 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2014, 21:27:27
wysłana przez Jacek64
10 Odpowiedzi
4248 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2016, 21:54:46
wysłana przez Masselo
27 Odpowiedzi
3539 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2022, 13:55:09
wysłana przez kamil199402