Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 10:21:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Silnik 634 w jawie 638  (Przeczytany 14733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 11, 2016, 17:15:27 »

O dzięki :) ale narazie nie mam tego w planach. Motocykl nie ma dokumentów a żeby odpalić i kawałek się przejechać po polnej to 6v wystarczy :). Jak narazie kompletuje a w okresie świątecznym sie wezmę. Najbardziej obawiam się że te kolanka które mam to jest każde inne .

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 11, 2016, 17:23:24 »

Silnik do ramy będzie pasował,jeśli jest od jawy 634 to bez problemu,chyba że masz wersję silnika z szerokim dolnym mocowaniem ( np 631-3-mam taki silnik) do Jawy 634 z roku 1981 i starszych to wtedy będzie kłopot. (pozostaje wycięcie dolnego uchwytu z ramy 638,albo  wycięcie i zwężenie mocowania w silniku)

Jeśli masz silnik od cezety to też będzie pasował,tylko z tego co pamiętam w tym silniku górne mocowanie jest wąskie i będziesz musiał zastosować tulejki dystansowe,wydaje mi się że dolne mocowanie jest delikatnie szersze niżw jawie. Najprościej przymierz silnik do ramy .

Po numerze silnika ze zdjęcia masz silnik 634-9, więc jest od cezety, ja mam taki w modelu 472.4.

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1789
  • Jawa 350
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 12, 2016, 18:08:21 »


Montaż zbiornika,jeśli uchwyt na ramie jest ruchomy to nie ma problemu,jeśli jednak na stałe przyspawane do ramy są tulejki fi22,to niestety bez cięcia i ponownego spawania się nie obędzie.

Holger mógłbyś powiedzieć w czym tam jest problem? Przymierzam się powoli do ubrania mojej 638.1 w blachy od 634 i wydawało mi się, że tu akurat wszystko gra. Uchwyt mam na stałe.
Na zdjęciu wstępna przymiarka zbiornika, nie wiem czy siedzi ok?


Arturez a co to za zmiany?Jaki kolorek będzie?
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

Arturez

  • Secretary JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 711
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 12, 2016, 21:30:30 »

Jacku chcę ją zrobić na taką prawie 638-5. Na razie sprawa jest rozwojowa, zbieram powoli części nigdzie się nie spieszę. Kolor jedyny słuszny, najszybszy, czerwony  8)
Zapisane

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1789
  • Jawa 350
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 12, 2016, 21:59:30 »

Jacku chcę ją zrobić na taką prawie 638-5. Na razie sprawa jest rozwojowa, zbieram powoli części nigdzie się nie spieszę. Kolor jedyny słuszny, najszybszy, czerwony  8)

To witam w klubie. Dobra decyzja.  :)
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 24, 2016, 15:12:47 »

Przesyłam zdjęcia tak jak chcieliście. Po oględzinach i namyśle chyba jednak zostanę przy tej karoserii i zapłonie ponieważ motocykl i tak będzie odpalany sporadycznie i ma cieszyć oko ale dzięki za podpowiedzi:). Teraz pytanie tak z ciekawości ponieważ na modelach ramy się trochę znam czytając 638-00 chodzi o to że to pierwsze wydanie ts? a jak z silnikiem? podpowie ktoś z jakiego to modelu?
i co z mocowaniem silnika czy będzie pasować czy będzie trzeba coś przerabiać? i trzecie pytanie bo nabyłem kolanka lecz dopiero teraz zobaczyłem że chyba się trochę od siebie różnią tak jakby były inaczej wygięte. Ewentualnie od czego dopasować te kolanka do tłumików ts? a od czego te pochodzą?


Czekaj czekaj. Czy zdjęcie przedstawiające fragment silnika z numerem to silnik, który planujesz zaaplikować? Bo o ile mnie pamięć nie myli 634.9 to silnik CZ 350 472.5 a nie Jawy 350 634-x. Będzie cięcie prawego karteru. Tylne mocowania CZ ma oba wąskie więc trzeba dać tulejkę u góry (najlepiej ze sworzni tłokowych :P ) . No i wiązka wychodzi okrągłym otworem z prawej strony gaźnika.


Sorry Holger, nie widziałem na tym kiepskim ekranie tego zdania w zielonym kolorze na dole. Potwierdzam. 634-9 to silnik od CZ. Będzie cięcie prawego karteru bo osłona łańcucha koliduje.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 24, 2016, 15:20:36 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 21, 2017, 17:29:32 »

witam :D silnik już mam w ramie, było tak jak pisaliście czyli kolizja z karterem lecz udało mi się to opanować. Aktualnie walczę z elektryką i mam parę pytań ponieważ poprzez nieuwagę zakupiłem regulator elektroniczny typowany do MZ. Przeglądając internet dowiedziałem się że ten regulator też pasuje tyle że trzeba pozamieniać kable przy stojanie. Kable przy regulatorze podpiąłem tak jak tu na obrazku. Problem w tym że nie wiem co zrobić przy tym stojanie trzeba zamienić ten czerwony kabelek z żółtym czy jak? podobny temat znalazłem na elektrodzie ale nie bardzo rozumiem co muszę wykonać przy prądnicy. pozdrawiam:)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2017, 17:31:05 wysłana przez pawlo300 »
Zapisane

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
    • Honda VT700c oraz Jawa 350
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 21, 2017, 17:59:21 »


Z elektrody:
Cytuj
jawa reguluje (-) a MZ (+) jeśli do jawy to trzeba odpiąć kabelek wzbudzenia od zacisku (M) i podpiąć go do masy drugi kabelek wzbudzenia powinien być podłączony do plusowej szczotki odpiąć go i podpiąć do zacisku (M) na prądnicy i wszystko powinno być ok.


odpiąć kabelek wzbudzenia od zacisku (M) i podpiąć go do masy - tu chyba nie ma wątpliwości


Dalej wydaje mi się, że chodzi o to aby odpiąć w prądnicy kabel łączący "+" uzwojenia wzbudzenia z plusową szczotką wirnika i podłączyć "+" wzbudzenia do zacisku "M". To są tylko moje przypuszczenia na podstawie schematu.

« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2017, 18:09:01 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG
https://hondavt700c.wordpress.com ale też coś o Jawie i Cezecie się znajdzie ;)

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 22, 2017, 10:54:39 »

Dzięki za podpowiedź :D. Niestety elektryk trochę ze mnie słaby, tym bardziej że pierwszy raz obchodzę się z prądnicą. Czyli dobrzę rozumuje że mam zrobić to tak jak na zdjęciu ? i wtedy zacisk "D" zostaje wolny? :

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
    • Honda VT700c oraz Jawa 350
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 22, 2017, 15:04:27 »

Myślę, że tak jak opisałeś na zdjęciu będzie dobrze. Zacisk "D" nie zostanie wolny bo z drugiej strony masz jeszcze jeden przewód (i tak ma zostać). Powinien się łączyć ze szczotką w środku.


Ze zdjęcia ciężko dobrze doradzić ponieważ nie widać jak w środku są uzwojenia podłączone do tych przewodów co wychodzą na zewnątrz do zacisków.
Zapisane
    Status GG
https://hondavt700c.wordpress.com ale też coś o Jawie i Cezecie się znajdzie ;)

DZIUK

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 279
  • Jawa 638-X, Jawa 638-7
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 22, 2017, 15:45:58 »

Wywal jak masz trochę kasy tę elektrownię i załóż cokolwiek na 12V. Ciągle będziesz się a nią babrał a w końcu i tak to zrobisz!  Albo pełne VAPE albo chińskie CDI.  Cokolwiek założysz będzie lepsze niż to coś......
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 22, 2017, 15:56:57 »

Dziuk popatrz wyżej. Pisze że moto bez kwita i tylko do jazdy po polach. Nie ma sensu w to inwestować, prądnica spokojnie wystarczy ;)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 22, 2017, 19:25:33 »

Dzięki michal za podpowiedzi :).Na ten moment muszę zakupić szczotki wtedy w weekend będe się bawił :D. Pozdrawiam

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 28, 2017, 15:38:40 »

Witam. Dalej nie moge dojść z tym regulatorem. Zakupiłem nawet ten typowany do jawy ale nic to nie zmienia. Czy podpinając zasilenie do regulatora powinienem mieć prąd na wyjściu do szczotek i kontrolki ? Bo właśnie go tam nie ma. Mase podpiąłem do obudowy regulatora co może być nie tak ?

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 28, 2017, 15:56:52 »

Wszystko masz dobrze podłączone

tutaj masz uproszczony schemat, z oryginalnym regulatorem.
http://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=8660.0;attach=35485;image

W załączniku podłączenie regulatora
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 28, 2017, 16:32:45 »

 Dokładnie tak to podpiąłem. Czyli na chłopski rozum, gdy mam podpięty czerwony kabelek zasilania to dotykając miernikiem wyjścia wzbudzenia powinien być tam prąd? Jeśli go nie ma to może być tak że ten regulator jest uszkodzony? Jak go sprawdzić?   

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 24, 2017, 20:26:18 »

Witam. Cały czas walczę z tą elektryką w mojej jawie. Wymieniłem prądnice z wirnikiem, zakupiłem  oryginalny regulator no i znalazłem ładowanie. Teraz dochodzę co nie tak z kontrolką ponieważ nie świeci się po włączeniu zapłonu tylko jak odpalę silnik.  Na wyższych obrotach się zapala na niskich gaśnie. Tak jak wspominałem jest to silnik 6v a instalacja 12v. Poniżej załączam schemat jak mam to podpięte różową kreską. Jeżeli nie dojdę na oryginalnym kablu z wiązki to jak to podpiąć aby było dobrze? tzn puszczę nowe kable tylko jak to podpiąć?. Drugie pytanie jakie powinno być ładowanie na wyższych obrotach? czy 6,80v to dobrze?

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 25, 2017, 10:17:59 »

Witam. Cały czas walczę z tą elektryką w mojej jawie. Wymieniłem prądnice z wirnikiem, zakupiłem  oryginalny regulator no i znalazłem ładowanie. Teraz dochodzę co nie tak z kontrolką ponieważ nie świeci się po włączeniu zapłonu tylko jak odpalę silnik.  Na wyższych obrotach się zapala na niskich gaśnie. Tak jak wspominałem jest to silnik 6v a instalacja 12v. Poniżej załączam schemat jak mam to podpięte różową kreską. Jeżeli nie dojdę na oryginalnym kablu z wiązki to jak to podpiąć aby było dobrze? tzn puszczę nowe kable tylko jak to podpiąć?. Drugie pytanie jakie powinno być ładowanie na wyższych obrotach? czy 6,80v to dobrze?

Kontrolka źle podłączona.

Jeden kabel od kontrolki do zacisku d a drugi do stacyjki a ty dałeś do masy.

Zobacz na schemacie od 634.7
http://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=8660.0;attach=34460;image

Kontrolka ładowania działa na tzw. zmiennej masie, plus ze stacyjki styk 54 jest cały czas, a zacisk D jeśli jest ładowanie też podaje plus i wtedy żarówka nie świeci, a jeśli ładowania nie to styk D podaje masę żarówce i ta żarówka zaczyna świecić sygnalizując nam brak ładowania.

Opisał to zjawisko dokładnie Jawsim o tutaj:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=7746.0

Warto poczytać.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 25, 2017, 10:56:14 »

Dziękuje bardzo kolego ! Po twojej wypowiedzi udałem się do garażu, zrobiłem tak jak opisałeś i działa ! Ciesze się bo powoli traciłem do tego głowe :) pozdrawiam

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 25, 2017, 11:39:29 »

Dziękuje bardzo kolego ! Po twojej wypowiedzi udałem się do garażu, zrobiłem tak jak opisałeś i działa ! Ciesze się bo powoli traciłem do tego głowe :) pozdrawiam

Fajnie cieszę się że mogłem pomóc.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 02, 2017, 18:04:47 »

Witam :) mam do was jeszcze pytanie odnośnie ustawiania zapłonu. Kupiłem sobie czujnik zegarowy i  na nim ustawiam, jest też szczelinomierz. Mam problem w sumie przy obu jawach ponieważ przed demontażem alternatora przy ts zapłon był ustawiony w połowie regulacji płytki a po demontażu 2,7mm łapie przy końcu regulacji płytki. Był regenerowany wał więc ktoś mi podpowiedział że może  być przestawiony z tąd te zjawisko. Dodam ze wymieniłem platynki i krzywkę. Teraz mam to samo z silnikiem CZ. Przed demontażem ustawienie zapłonu było po środku regulacji płytki a jak zdemontowałem prądnice i wirnik i ponownie zamontowałem 2,8 mm łapie przy końcu regulacji tyle że tu wał nie był ruszany i silnik też nie. Czy robię coś źle ? no bo krzywki nie idzie inaczej nabić ponieważ ma rowek który ją naprowadza?

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 02, 2017, 18:10:01 »

A kołek ustalający jest na swoim miejscu?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 02, 2017, 18:37:05 »

Kołek ustalający czyli ten na wale ? tak jest ponieważ to sprawdziłem

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 02, 2017, 19:01:48 »

A krzywka na pewno jest od 350/175? Bo da się tam też założyć krzywkę od Jawki 50 która jest trochę inna i wtedy są jaja z ustawianiem zapłonu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

pawlo300

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Cezet 350 472.6
Odp: Silnik 634 w jawie 638
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 02, 2017, 19:15:14 »

Przy ts jest na pewno a przy CZ nie wymieniałem krzywki ale tak jak pisałem przed demontażem było dobrze. Teraz tak mam że jak ustawie gmp prawego tłoka i ustawie przerwę na platynach 4.0 mm a regulacje płytki mam po środku posuwu to jak cofam tłok to żarówka mi się zapala (bo podłączam żarówkę pod platynki) gdzieś tak jak cofnę tłok 0 3,7 mm. Dopiero jak przesunę płytkę na max-sa regulacji to mam tak 2,8 2,9 mm
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
6432 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 06, 2007, 13:52:08
wysłana przez WhitePower
12 Odpowiedzi
6393 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2012, 10:16:36
wysłana przez Kutron RIP
7 Odpowiedzi
5521 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 19, 2013, 15:33:30
wysłana przez Deejf
4 Odpowiedzi
3792 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 25, 2013, 21:23:47
wysłana przez Rider350
120 Odpowiedzi
29873 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2014, 20:35:26
wysłana przez kubulec