Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 17:37:35
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu  (Przeczytany 3718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lutek19

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 model 634
Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« dnia: Stycznia 28, 2018, 15:38:05 »

Witam . Kupiłem jawe nie na chodzie i próbuje ją odpalić , udało mi sie raz ją uruchomić ale strzelała na wysokich obrotach i po zgaszeniu nie ciężko lub wcale nie odpalała .
Regulowałem zapłon zgodnie z zaleceniami używając nawet żarówki i po tej regulacji nawet nie chce załapać .
Mam pytanie :
1. ustawiam platynki 0.3  przy górnym położeniu wału , po przekrenceniu delikatnie wałem pojawia sie bardzo duża przerwa ( ok .2 mm) .
2. boje sie że może coś być z czopem , czy ktoś wie gdzie powienien być klin pod wirnikiem jeżeli prawy tłok bedzie u góry ?
3 i chce sie upewnić czy górne paltynki to prawy tłok ?

EDIT:

Zauważyłem bicie na wirniku i delikatne obtarcie o cewki . gdy ściągnąłem wirnik wał niby na oko nie ma bicia ale jeżeli mi sie uda pożyczyć miernik to zobaczę .
 możliwe że  wirnik jest krzywy ?

bardzo proszę nie pisać posta pod postem. Używamy opcji modyfikuj.
Zapoznaj się kolego z regulaminem!

« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2018, 10:27:11 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 29, 2018, 08:19:07 »

Czy górne platynki to prawy tłok, to zależy jak spięte z platynkami są cewki.
Zapisane

Jawa Czarnulka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
  • Jawa TS 350 638.0 Vape Z04, K750 +kosz, M72 +kosz
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 29, 2018, 08:29:34 »

Najpierw sprawdź ładowanie. Jak napięcie będzie za wysokie to będą się cuda działy. U brata w Kyvaczce dziwne rzeczy się działy włącznie z paleniem kondensatorów a to napięcie było nieprawidłowe
Zapisane
Dużo gazu sprzęgło od razu!

lutek19

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 model 634
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 29, 2018, 09:10:46 »

tylko żeby sprawdzić ładowanie musze odpalić  :P
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 29, 2018, 09:13:50 »

Zrób tak jak bimber pisał. Jeżeli nic nie było grzebane to sprawdź do której cewki idzie przewód z górnej a do której z dolnej platynki. Na którym cylindrze kończy się przewód WN z danej cewki  da Ci odpowiedź która platynka odpowiada za prawy a która za lewy cylinder.

Do odpalenia tego silnika musisz mieć sprawny i  bardzo dobrze naładowany akumulator .
Zapisane

lutek19

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 model 634
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 29, 2018, 11:19:15 »

Cylindry się zgadzają z platynkami bo dokladnie sprawdziłem . Widac ze wirnik ma bicie dosyć mocne i dlatego przerwę gdy ustawie w dobrym momencie to w innym położeniu walu juz jest okolo 2 mm . A jak ustawie platynki wtedy kiedy się najmocniej rozwierają to znów nie mogę ustawić gdy tlok jest u góry. Poprostu krzywe cos jest ale sprawdzę jutro jak uda mi się pożyczyć urządzenie do pomiaru bicia
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2018, 11:21:38 wysłana przez lutek19 »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 29, 2018, 12:55:11 »

To że się przerwa zwiększa to się nie przejmuj. Ważne żeby miała ona odpowiednią wartość w gmp i rozwarciw następowało w odpowiednim momencie.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 29, 2018, 13:23:53 »

Nie czytałem, bo nie mam czasu, ale może ktoś już na to odpowiedział nie mniej jednak, gdy prawy tłok jest na górze, to kołek ustalający wirnik jest na godzinie 12.
Po drugie ściągnij wirnik i sprawdź czy nie jest stożek rozklepany i sam wirnik nie lata, bo też tak może być
Po trzecie krzywka może być od Jawki 50, nie od "czystapinćdziesiątki"
Zapisane
    Status GG

lutek19

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 model 634
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 29, 2018, 22:55:10 »

Właśnie wirnik wpada i nie zakleszcza sie . Bez wbicia można go delikatnie ściągać . Może jest sklepany właśnie . Papierem ściernym raczne tego jak cos nie wypoleruję .
Jutro rano będę miał czujnik do bicia i zobaczę w ktorym miejscu bije , czy caly czop czy tylko koniec .
Ogólnie to chce ten silnik uruchomić i jak będzie wszystko ok to kupic cdi z olx za 400zl

Wiec tak :
- czop przy łożysku i na środku nie przekracza 0.02 mm
- na końcu czopa niestety jest bicie już nawet  0.12 mm
Chyba ktoś kiedyś go sklepał , jak go teraz najlepiej zniwelować bo to powoduje że wirnik nie wchodzi prawidłowo i strasznie bije
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2018, 12:09:41 wysłana przez lutek19 »
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 30, 2018, 17:30:33 »

przy prawidłowym biciu wału i nie rozklepanym stożku nie ma prawa być większego bicia na krzywce zapłonu niż tego przewidzianego w instrukcji obsługo ( przerwa powinna zawierać sie na całej długości krzywki pomiędzy 0.4 a 0.35 mm czyli 5 setek bicia) inaczej świadczy to o rozosiowanym wale albo źle siedzącym wirniku na stożku czopa. Niech zgadne u ciebie czujnik zegarowy pokazaje największy plus przy dolnym martwym położeniu tłoka. Wirnik jak przykręcisz śróbą to możesz go potem zdjąc palcami???
Zapisane
    Status GG

lutek19

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 model 634
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 30, 2018, 18:20:39 »

Nie wiem gdzie pokazuje przy jakim położeniu ale sprawdzę a ty opisz czemu tak pytasz .
Jak go dociągnę to później nie zejdzie bez puknięcia
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 30, 2018, 18:24:57 »

Nie wiem gdzie pokazuje przy jakim położeniu ale sprawdzę a ty opisz czemu tak pytasz .
Jak go dociągnę to później nie zejdzie bez puknięcia

Wirnika się nie puka!!

Używa się "ściągacza" czyli długiej śruby M8 i wirnik zwykle ładnie schodzi.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 30, 2018, 18:42:15 »

jak jest największy plus (przy pomiarze bicia czopu od strony prądnicy ) wypadający na przeciwko dolnego martwego położenia tłoka (przy prądnicy) to prawdopodobnie ktoś składał silnik za pomocą ściskania go śrubami a nie metodą termiczną albo uderzył za mocno młotkiem w wał właśnie przy zdejmowaniu wirnika prądnicy i go rozcętrował , te wały są dosyć czułe na rozcentrowania i nie lubią młotkowania
Zapisane
    Status GG

lutek19

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • JAWA 350 model 634
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 30, 2018, 20:20:59 »

Pukałem rad PLASTIKOWYM młotkiem i schodzi. Wiem ze ściąga sie sruba m8

Tak poza tematem zapytam:
Jest gościu na olx który ma zaplon do mojej jawy za 400 zl i pisze ze nie trzeba nic ustawiać  w zaplonie który on zrobil  .  Czy to możliwe ?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2018, 12:30:32 wysłana przez lutek19 »
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 350 6v problem z ustawieniem zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 12, 2018, 02:29:16 »

Jest możliwe pod warunkiem,że podczas montażu to ustawisz:-)

Jeśli wirnik po lekkim puknieciu sam spada i jeszcze w dodatku masz krzywy czop boczny to masz 2 możliwości - albo czop zachował wymiar(stożek) i masz wirnik do wymiany a wal do regeneracji albo masz zjechany czop i skrzywiony a dobry wirnik - wówczas "tylko" wal do regeneracji.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6894 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 29, 2013, 12:28:59
wysłana przez GROM
22 Odpowiedzi
8387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2014, 16:58:15
wysłana przez marian
14 Odpowiedzi
6919 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 29, 2014, 22:45:32
wysłana przez Ceśka
12 Odpowiedzi
4263 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 02, 2014, 10:23:21
wysłana przez marian
58 Odpowiedzi
15787 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 19, 2017, 10:12:23
wysłana przez SztandeR