Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:58:21
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Remonty i dość często pomijane kwestie  (Przeczytany 11303 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MOTOPSYCHO

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #25 dnia: Września 17, 2008, 16:37:29 »

O patrz!!!! A ja całe życie byłem przekonany że najpierw się robi szlif a potem dobiera się tłok!!!!  <eek> Tak mi całe życie mówili.  Bardzo dziękuje tobie Wojt@s!!! <worship>
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2008, 16:47:54 wysłana przez MOTOPSYCHO »
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #26 dnia: Września 19, 2008, 23:10:04 »

Kutfa. Dzwoniłem do al-motu i chciałem kupić tłoki to powiedzieli mi, ze nie sprzedają osobom indywidualnym, tylko firmom.
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #27 dnia: Września 20, 2008, 22:14:40 »

Czyli almot sie wycwanił .... :/ nie pozostaje nic innego jak udać sie do zaprzyja¼nionego sklepu i poprosic o przysługe.
A tak była z nimi wygoda.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #28 dnia: Września 20, 2008, 22:22:33 »

Almot, kemot sklepy do bani! W kemoci zrobiłem zakupy na 225 zł potwierdziłem zamówienie. Dopiero po tygodniu odezwali się żę nie maja połowy częsci. Masakra u mnie jest sklep, ale wszustko jest cholernie drogie! Np cewka na necie jakieś 30-35 zł a u mnie 45 zł!
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #29 dnia: Września 21, 2008, 22:33:40 »

To jeszcze w sierpniu było. Zadzwoniłem potwierdziłem zamówienie i czekałem. Mam nadzieje że to sporadyczny przypadek, bo u mnie to jest straszne przebicie cen, głupia fajka kosztyje 11zł! A znając specyfike knedli napewno cos się jeszcze zepsuje he he.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

HubertBaran

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #30 dnia: Września 22, 2008, 12:07:02 »

To czemu sie nie targujecie? Moze to przywyczajenie rodzinne, ale ja zawsze targuje sie.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #31 dnia: Września 22, 2008, 16:54:14 »

Gdzieś po drodze padło pytanie czy dokręcamy głowice kluczem dynamometrycznym?

Przeważnie zawsze.

Głównym aspektem jest moment dokręcenia, w książkach od Jawy/CZ są pewnie podane momenty.

Napisałem przeważnie gdyż czasami nawet równe dokręcenia nic nie da jeśli głowica jest nieszczelna ( gład¼ na styku cylinder/głowica nie dolega do siebie ściśle ).

Co do tłoków w 2T zarówno jak i w 4T nie są ża tak istotne , głównym elementem pracującym są pierścienie, powinny one być wykonane jeśli dobrze pamiętam z żeliwa szarego( kwestia motocykla ) , o twardości mniejszej od gładzi cylindra bo to one mają się docierać do cylindra a nie cylinder do pierścionków.

£atwo ten efekt zauważyć w motocyklu Junak, swojego czasu pani Derde pogorszyła ( w sensie przedobrzyła ) z pierścieniami w Janku, są za twarde i wyjeżdżają gład¼ co koñczy się dużo wcześniejszą utratą kompresji nawet po 2000 tys km. ( nie mówie tu o pierścieniach uszczelniających- olejowych )



Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #32 dnia: Września 22, 2008, 18:14:44 »

Dostałem maila z almotu. Napisali trochę co innego niż usłyszałem przez telefon.


"Szanowny Panie!

W przypadku towarów trudno dostepnych jak np. tłoki Dniepr robimy wyjątki i
sprzedajemy również klientom indywidualnym.


Prosimy zatem o sprecyzowanie zamówienia i podanie adresu wysyłkowego wraz z
telefonem.

Z poważaniem,

Krzysztof Priebe
Dział Sprzedaży


----- Original Message -----
From: "Kuba" <kuba@trz.pl>
To: <almot@webmedia.pl>
Sent: Friday, September 19, 2008 8:04 PM
Subject: zapytanie


Witam!

Mógłbym dostać namiar na jakieś sklepy internetowe/wysyłkowe w
których mógłbym kupić Wasze tłoki do motocykla dniepr???

--
Pozdrowienia,
 Kuba"


Zapisane

gordonmde

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #33 dnia: Października 13, 2008, 22:10:18 »

Na pewno wasza wiedza komuś się przyda  a juz na 100% mnie .  <lol>
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Remonty i dość często pomijane kwestie
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 19, 2008, 22:45:03 »

Pora troszkę odgrzać temat:
- tuning/remont - ostatnio widać częsty temat pojawiający się na forum, niestety różni ludzi i sto opinii, nie wypowiadałem się bo czekałem co się z tego rozwinie. Pare uwag ode mnie:
- jawa to nie Japoñczyk - pamiętajmy o hamulcach ( przeróbka na tarcze wchodzi w grę ) , zachowanie zawieszenia, wszelakie luzy w układzie jezdnym likwidujemy, solidne zębatki, łañcuch np. DID - od tego zaczynajmy przy zwiększaniu mocy, od własnego bezpieczeñstwo co każdy pomija.
- poczytując artykuły P. Sałka nigdy nie był poruszony w nim temat żywotności silnika, bez sensu jest robić coś co poje¼dzi 2000-5000 tys km, według mnie taki typowy tuning polega na zwiększeniu mocy silnika, charakterystyki pracy, przy minimalnie zmniejszonej żywotności ( a nie drastycznie )
- najważniejsze to dobry dobór części, łożysk, simmeringów, tłoków, wszystkiego, żadnej chiñszczyzny
- planujemy głowice, do tego polerka komory spalania w głowicy, stosujemy dobre świece, np. DENSO, BRISK, jedno-elektrodowe, a nie wielu, zapłon typu Vape
- tłoki czeskiej produkcji, do tego ceramika na tłoki, na denko i ścianki, zapewnimy sobie bezpieczeñstwo w ciepłe dni:)
- co do wału korbowego jest to temat rzeka, bo każda w nim zmiana powoduje skrócenie żywotności, odchudzenie korbowodów, miedziowanie ( to akurat służy utwardzeniu), jedyne co jest sensowne to japoñskie łożyska igiełkowe w główce korbowodu, bez koszyczka
- ułożyskowanie wału , wiadomo łożyska z luzem C3, ostatnio zrezygnowałem z SKF-ów, przeszedłem na FAG i KOYO. Polecam!! Długowieczne!!
- poza tym stosujemy wypełnienie skrzyni korbowej, temat milion razy poruszany wszędzie więc nie będę się rozpisywał
- na koñcu zostaje cylinder, niektórzy piszą o korekcji okien, po co i na co?? zmieniamy wtedy fazy rozrządu ( w 2T ruch tłoka i rozmieszczenie okien ),p. Sałek ładnie opisał te przeróbki, choć w ten sposób wykoñczymy silnik, kanały wydechowe ja osobiście poleruje, dolotowych nie zmieniam chyba że są konkretne bruzdy to usuwam.
- pierścienie - jakby nie patrzeć chyba jest to najważniejsze, pamiętamy o luzach montażowych, pierścieni żeliwne, o twardości nie przekraczające HRC cylindra, to pierścienie mają się docierać do cylindra a nie na odwrót
- zasilanie- stosujemy dobry olej do mieszanki, z fabryki castrola, valvoline czy motul. Dokładne odmierzanie oleju, naprawdę dokładnie a nie o jeszcze chlupnę więcej. Nie jeden juz zapiekł pierścienie w tłoku od nadmiaru oleju.
- na koñcu może radykalne ale zmieniamy dolot, dotaczamy dolot na dwa ga¼niki, możemy zostać przy czeskich, ja bym myślał o przejściu na mikuni ze starych CB.

To by było na tyle:) może nie są to radykalne zmiany, ale na pewno poprawią jazdę z zachowaniem trwałości.
-
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
4931 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 11, 2006, 22:47:39
wysłana przez bryllu
84 Odpowiedzi
30002 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 03, 2017, 15:26:52
wysłana przez puciu
4 Odpowiedzi
3512 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 30, 2012, 16:46:35
wysłana przez hartman
34 Odpowiedzi
11062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 12, 2015, 18:47:22
wysłana przez Dragon on the Blue Sky