Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 22:39:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Lewy gar  (Przeczytany 4779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mindplayer350

  • Gość
Lewy gar
« dnia: Czerwca 02, 2008, 23:37:40 »

Cały czas pieprzy mi lewy gar, zapłony ustawiałem, ga¼niki czyściłem i wszystko jest dobrze póki motor się nie rozgrzeje, a i simmeringi też zmieniałem, obydwa. Jadę, jadę, przerwie na chwilę lewy gar, mrygnę światłami znowu działa, myślałem, że to wina cewek, kondensatorów, przerywaczy itp, ale wszystkie te rzeczy zmieniłem z prawego garu na lewy, łącznie ze świecą i nadal lewy gar pieprzy, a prawy chodzi prawidłowo. Przejadę dystans ok. 20 km i lewy gar kaplica, wkręcę drugą święcę, podjadę trochę i znów ten sam ch***. Domyślam się, że to może być wina jakiś przedmuchów. (Uszczelki pod głowicami też zmieniałem). Co wy o tym sądzicie?? Jeżeli to te przedmuchy, o których myślę to jak je wyeliminować nie rozpoławiając silnika?? Zbliżają się wakacje, a motorek by się przydał. Jak zimny to nie muszę jej prosić o te 140km\h i licznik chodzi prawidłowo, bo sprawdzałem z furą, więc to wina jakiś pierścionków to nie jest, ale jak się rozgrzeje to lewy gar pierdzieli... Z góry dzięki :)
Zapisane

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 03, 2008, 08:49:29 »

Zbadaj miernikiem jakie masz napięcie ładowania. Masz instalacje 6V czy 12V ???
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

Marcino666

  • Gość
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 03, 2008, 14:31:30 »

A mógłbyś minie uświadomić co ma do tego ładowanie.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 03, 2008, 15:04:02 »

tu ładowanie ma dużo do znaczenia.. jeżeli masz instalacje 6v bardziej podatna na wszelkie niedomagania prądowe to problem gaśnięcia lewego cylindra jest tu częsty: prądnica daje te 75W, światła plus np. kierunki to już ponad 80W jeżeli masz stary aku, i braki w ładowaniu to odbija sie to na pracy silnika, z reguły gaśnie jeden gar, jeżeli je¼dzisz na światłach to może być to, sprawd¼ miernikiem na szczotkach prądnicy napięcie ładowania powinno wynosić około 7,2-7,4 v w instalacji 6v, potem sprawd¼ na regulatorze napięcia tam powinno byc takie jak na prądnicy... jeżeli gdzieś jest mniejsze to masz problem...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 03, 2008, 15:28:15 »

Uświadamiam,
miałem problem taki że po 15 kilometrach jazdy plus minus 500 metrów gasł lewy cylinder czyli silnik zagrzany przerywa.
Jazda tylko na jednym nie należy do przyjemności.
Każdy mechanik twierdził: simeringi stare, ga¼nik do regulacji, zapłon pada pierścienie zmieñ. 
Diagnoza: uszkodzony prostownik, brak jednej fazy, stary akumulator + jazda na światłach = niedoładowany akumulator, spadek napięcia na akumulatorze poniżej 9~10 V co powoduje zanik iskry. Akurat wybór padł na lewy cylinder, cewka sie troszkę może różnic ilością zwoii od prawej.
 
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

mindplayer350

  • Gość
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 03, 2008, 15:44:15 »

No mam instalację 6V. Czyli co? Porównać napięcie ładowania na szczotkach i w regulatorze?? A jak będzie większe, bąd¼ mniejsze?? To jak to mam wyeliminować?? Mi się zdaje, że ładowanie mam dobre i aku też, bo z odpaleniem nie mam problemu, kop i pali. Spróbuję zrobić jak mówicie i dam znać... chyba że macie inne pomysły... :)
Zapisane

michal350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 146
  • CZ 350
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 03, 2008, 16:14:25 »

Pisałeś że zmieniasz świece i jest ok.A czy ta swieca którą zmienisz potem nadaje sie jeszcze do użytku?
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 "89
CZ 350 472.5 "82
CZ 350 472.6 "86
Wsk 125
Jawa babetta

mindplayer350

  • Gość
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 03, 2008, 16:18:44 »

Pó¼niej jak ją wkręcę w prawy cylinder to chodzi dobrze...
Zapisane

mindplayer350

  • Gość
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 03, 2008, 17:33:46 »

Przed chwilą zajrzałem, niestety miernika do wieczora nie mam, pojechał w samochodzie, więc nie zmierzyłem tego napięcia. Za to w regulatorze przeczyściłem te styki co kable do nich wchodzą. Zdjąłem tą puszkę, i jak zakładałem to słychać było takie jakby zwarcie, no ale nic. Wkładam kluczyk, kontrolki nie świecą. Pierwsza myśl, zje...em regulator, ale na szczęście spalił się bezpiecznik, zwatowałem go, wkładam kluczyk do stacyjki, patrzę a kontrolka od ładowania i od neutrala świecą mocniej niż wcześniej, kopnąłem, od raz zapaliła, ale nie miałem czasu przejechać się gdzieś dalej, to nie wiem czy się coś poprawiło. Myślę że będzie poprawa. Jak myślicie??
Zapisane

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 03, 2008, 18:24:52 »

Miernik prawdę ci powie  :>
Mnie tez paliła od kopa a po 15 km zdychał cylinder.
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

mindplayer350

  • Gość
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 03, 2008, 20:11:37 »

Miałeś tak samo? To jak to naprawiłeś??
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 03, 2008, 22:00:57 »

mindpalyer 350, najpierw zmierz napięcie, możliwe ze masz uszkodzony regulator napięcia ewentualnie przebicie na prądnicy i stad te problemy...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

mindplayer350

  • Gość
Odp: Lewy gar
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 06, 2008, 00:39:11 »

A może to być ¼le ustawiony zapłon??, ale kurde, raczej nie, bo motor dobrze chodzi na wolnych, tylko na bardzo wysokich obrotach przerywa. Sprobuję jutro ustawić zapłon tak jak radzą na forum ok. 3mm od GMP, bo ja mam 4 mm.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
lewy gar przerywa, a prawy jest ok

Zaczęty przez piter19850207 Mechanika

4 Odpowiedzi
3720 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2007, 00:13:20
wysłana przez Antoniu
10 Odpowiedzi
6992 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 08, 2007, 11:27:15
wysłana przez Rozztocz
Lewy gar... Jawa 350ts

Zaczęty przez Miodek1990 Mechanika

6 Odpowiedzi
4598 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2008, 22:30:32
wysłana przez Borowaty
3 Odpowiedzi
3312 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2008, 17:20:08
wysłana przez elomario27
2 Odpowiedzi
2439 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 22, 2015, 17:11:00
wysłana przez puciu