Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 23:20:02 *
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem  (Przeczytany 12684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 03, 2019, 11:52:08 »

Rozpiluj otwory podstawy czujnika w “fasolki" to bedzie jakas regulacja.
Przy regeneracji moglo dojsc do przestawienia prawego czopa walu i masz teraz za pozny zaplon do szybkiej jazdy.
Jak zmierzysz to bedzie wiadomo.

http://www.jawacz.pl/index.php?topic=35984.0

RadzioRDE

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350/638 '91r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 03, 2019, 13:59:09 »

Jeśli coś szukać w zapłonie to myśle jeszcze sprawdzić czy impulsator równo wybija moment zapłonu dla obydwu cylindrów. Zastanawiam się tez czy może by tak dorwac używany oryginalny gaźnik
Zapisane
  • Jawa 50 Mustang '83r
  • Router WS 50 '11r
  • Jawa 350/638 '91r.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1500
  • gazu gazu na wirazu
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 03, 2019, 14:10:38 »

Jeśli coś szukać w zapłonie to myśle jeszcze sprawdzić czy impulsator równo wybija moment zapłonu dla obydwu cylindrów. Zastanawiam się tez czy może by tak dorwac używany oryginalny gaźnik
zacząłbym od sprawdzenia kąta zapłonu , a później kupował resztę
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1010
  • :)
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 03, 2019, 18:30:07 »

gaznik zawsze mozesz podmienic, ale no wlasnie skoro przed remontem bylo z nim ok i nic nie grzebales to co miala by sie stac...



Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

RadzioRDE

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350/638 '91r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 03, 2019, 20:18:55 »

Zdjąłem głowice po dotarciu żeby obejrzeć jak to tam wyglada i nie wychodzi żeby się przycierał czy coś, widoczne są ślady po honowaniu żadnych głębokich rys nic takiego. Silnik się nie przegrzewa pracuje normalnie. Najbardziej mnie zastanawia ze dysza power jet w moim oryginalnym gaźniku ma bardzo małą przepustowość, gdy dmucham w rurkę od niej tą co bierze paliwo z osobnej komory w pływaku to ledwo czuć przedmuch powietrza, a gaźnik zanim wziąłem się za remont ze 2 lata zarastał starą mieszanką. A tak jak się zastanowię to pasuje coś takiego do mojego objawu bo z tego wybadalem po budowie gaźnika to w tych zakresach gdzie mam największe problemy to ta dysza odgrywa ważną role. Ale zanim dorwę jakiś gaźnik z używki to spróbuje pobawić się zapłonem, szukać najlepszego punktu ustawienia zapłonu -
Obecnie ustawiłem 0,5 mm
Zapisane
  • Jawa 50 Mustang '83r
  • Router WS 50 '11r
  • Jawa 350/638 '91r.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1500
  • gazu gazu na wirazu
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 03, 2019, 20:25:06 »

widzę że działasz po omacku , zapłon masz do kitu i od tego zacznij
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 03, 2019, 20:27:10 »

Stary 0.5 przed gmp minimum powinno być te 2.8
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 03, 2019, 20:32:12 »

0.5mm to chyba szczelina miedzy czujnikiem a rotorem.
Cos mi sie wydaje ze wyprzedzenie zaplonu i jego pomiar to czarna magia dla Autora watku.
Wyzej juz wkleilem link do watku o ustawianiu Vape MZ-04. Moze choc troche pomoze on Koledze:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=35984.0

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 03, 2019, 20:32:20 »

Dysza power jet ma niewielką przepustowość .  Mam rozmemłany ten gaźnik i przy dmuchaniu przechodzi przez niego niewiele powietrza.
Zapisane

RadzioRDE

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350/638 '91r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 03, 2019, 22:50:43 »

Może gdzieś mi umknęło wspomnieć o tym ale mam u siebie zapłon sovek i z tego co mi wiadomo ustawienie zapłonu na 0,5 mm przed gmp nie jest jakąś abstrakcyjną wartością dla tego układu, dziwne jest raczej to zalecane 0,05 mm wg. Instrukcji, kolega wyżej wspominał ze ma zapłon vape i może stąd to zamieszanie. Zastanawia mnie to co w innym temacie przeczytałem ze w pewnych przypadkach lepiej sprawdziły się wartości z przedziału 0,2 - 0,5 mm i mam zamiar sprawdzić czy u mnie przyniosłoby to jakieś zmiany.
Zapisane
  • Jawa 50 Mustang '83r
  • Router WS 50 '11r
  • Jawa 350/638 '91r.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3601
  • Smoczyciel
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 03, 2019, 23:02:35 »

To ja już nie rozumiem. Masz w końcu Vape czy Soveka?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

RadzioRDE

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350/638 '91r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 03, 2019, 23:10:21 »

Kolega „Jawa Czarnulka” ma zapłon vape i ma podobne problemy jak ja, podpiął się pod temat kilka wiadomości temu, ja od początku postu zaznaczałem ze mam zapłon sovek ;)
Zapisane
  • Jawa 50 Mustang '83r
  • Router WS 50 '11r
  • Jawa 350/638 '91r.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3601
  • Smoczyciel
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 03, 2019, 23:19:36 »

Faktycznie. Mea culpa!
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Jawa Czarnulka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 25
  • Jawa TS 350 638.0 Vape Z04, K750 +kosz, M72 +kosz
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 03, 2019, 23:58:51 »

Tak tak sorry za ten chwilowy offtop, na razie wszystko mi się wyjasniło
Zapisane
Dużo gazu sprzęgło od razu!

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 04, 2019, 04:08:18 »

Tez pogubilem sie wiec przepraszam Kolegow.
Vape czy Sovek, jesli silnik ma miec moc na wysokich obrotach to potrzeba mu wtedy wiecej paliwa (sprawny power jet, wieksza dysza glowna) odpalanego odpowiednio wczesnie (wczesniejszy zaplon; okolo 3mm przed ZZ w Vape lub wstepne ustawienie na 0.5mm + "sportowa" mapa w Soveku).

yablu66

  • Gość
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 04, 2019, 06:45:51 »

Kolego RadzioRDE, jak Muczacz napisał, prawdopodobnie zapłon masz do kitu, od tego powinieneś zacząć. Z zapłonem sovek miałem do czynienia w swojej K750. To dobre zapłony ale potrafią być wadliwie wykonane i od samego początku mogą sprawiać problemy. Poza tym są wrażliwe na wysoką temperaturę i łatwo je uszkodzić, np. odłączając kapturek świecy z cylindra podczas pracy silnika. Z tego co napisałeś, przed remontem miałeś zapłon stykowy i było dobrze. Spróbuj ogarnąć ten zapłon i załóż go ponownie a zobaczysz różnicę. Napisałeś, że dałeś do soveka dedykowaną cewkę sovek. Być może to jest źródło Twoich problemów. Miałem kilka tych cewek w K750  i same problemy z nimi były, żadna nie chodziła dobrze. Założenie cewki dwustrzałowej od malucha problem rozwiązało definitywnie.
Zapisane

piotrek_zst

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwca 27, 2019, 23:40:59 »

Uruchomiłem swoją jawę po 5 latach postoju. Dostała nowe paliwo, nowe świece, wyczyściłem gaznik i kranik, odpaliłem i wyregulowałem, ładnie równo chodzi, trzyma obroty, płynnie reaguje na gaz i schodzi z obrotów ale... jak chcę nią pojechać to muli i gaśnie jakby miała nie 24KM a 2,4KM... co może być nie tak?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwca 28, 2019, 07:19:40 »

Filtr powietrza sprawdzales parę razy widziałem gniazdo myszy zamiast filtra
Zapisane
    Status GG

piotrek_zst

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwca 28, 2019, 17:51:38 »

Sprawdzałem, jest czyściutki.
Zapisane

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwca 29, 2019, 05:42:56 »

Może ssie lewe powietrze, najczęściej na gumowym połączeniu gaźnika z kroccem ssacym, weź zwykłego plaka i obadaj sprawe
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

RadzioRDE

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350/638 '91r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #70 dnia: Maja 05, 2020, 08:01:14 »

Użyje łopaty i odkopię temat dla osób z podobnym problemem i objawami jak u mnie, jak na początku jawa miała problemy z osiągnięciem pełnej sprawności silnika, nie wyciągała prędkości maksymalnej itd. Padały podejrzenia głównie na zapłon. Pod koniec zeszłego sezonu w miejsce cewki sovek zapakowałem cewkę od CC700 ale problemy nie zniknęły, mocy jak nie było tak nie było dalej, o większych prędkościach niż 100 i to z wiatrem w plecy można było pomarzyć. Z otwarciem tego sezonu zaaplikowałem jawie dellorto PHBH 28 BS i wszystkie kłopoty jak ręką odjął, już na pierwszym „domyślnym” ustawieniu gaźnika jawa nareszcie zaczęła chętnie rwać się do przodu, wkręcać ochoczo na obroty i spokojnie wyciąga te 110-120 km/h. Do pełni szczęścia założyłem większa dysze od wolnych obrotów i większa dysze główną i jest bajka, świece ładnie opalone, spalanie na pewno mniejsze aczkolwiek to nie najważniejsze, motocykl w końcu żyje pełnią życia :D. Koniec końców po wszystkich przygodach wychodzi na to ze fabryczny gaźnik musi mieć gdzieś zawaloną dysze główną albo power jet i nie podawał odpowiednio przy wysokich obrotach.
Zapisane
  • Jawa 50 Mustang '83r
  • Router WS 50 '11r
  • Jawa 350/638 '91r.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1097
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #71 dnia: Maja 05, 2020, 08:16:43 »

Jesli ustawisz zaplon na 3.1-3.2 przed ZZ a do dellorto wstawisz dysze 150-160 to pojedziesz jeszcze szybciej. Zaprzegiem z zebatka zdawcza 15z, czystymi wydechami, prostym dolotem przedluzonym w airboksie i takimi  ustawieniami przekraczalem 120km/h wiec motocykl solo pojedzie ... zreszta sam sprawdz.

RadzioRDE

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350/638 '91r
Odp: TS350 Dziwne problemy prawdopodobnie związane z gaźnikiem
« Odpowiedź #72 dnia: Maja 05, 2020, 09:24:21 »

Jesli ustawisz zaplon na 3.1-3.2 przed ZZ a do dellorto wstawisz dysze 150-160 to pojedziesz jeszcze szybciej. Zaprzegiem z zebatka zdawcza 15z, czystymi wydechami, prostym dolotem przedluzonym w airboksie i takimi  ustawieniami przekraczalem 120km/h wiec motocykl solo pojedzie ... zreszta sam sprawdz.

Brzmi ciekawie tylko sovek raczej wykluczałby ustawienie takiego kąta :( coś na pewno będę kombinował skoro już mam ten gaźnik ale narazie zadowalam się tym co mam, w porównaniu do tego co było przy poprzednim gaźniku i wszystkimi cyrkami z nim związanymi to jest cud miód malina  :D
Zapisane
  • Jawa 50 Mustang '83r
  • Router WS 50 '11r
  • Jawa 350/638 '91r.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
prawdopodobnie sprzęglo

Zaczęty przez jawa 1234 Mechanika

15 Odpowiedzi
4073 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2007, 16:28:02
wysłana przez Makiel
7 Odpowiedzi
3542 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 09, 2013, 07:21:14
wysłana przez xepher
4 Odpowiedzi
3320 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2013, 16:56:47
wysłana przez Kanter
31 Odpowiedzi
10047 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2013, 13:46:16
wysłana przez Dorian
8 Odpowiedzi
4138 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 09, 2016, 00:17:45
wysłana przez patriko