Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:04:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Tłoki - pomocy  (Przeczytany 7311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bosy

  • Gość
[all 350] Tłoki - pomocy
« dnia: Kwietnia 12, 2006, 13:12:58 »

Właśnie niedawno ściagnąłem cylindry z mojej cezet bo chciałem usunać nagar. przypatrzyłem sie tłoką i zauwarzyłem że moje tłoki mają pościnane zamki w rowkach na pierścienie. Na dodatek jeden tłok jest odwrotnie założony tzn strzałka na denku tłoka jest skierowana w strone ga¼nika a nie wydechu.
No i teraz jak mam ściągnąć tłoki ? ? ?  widzę igiełki łożyska na sworzniu ale nie są one w żadnym koszyczku. więć jak mam wyciągnąć sworzeñ aby igiełki mi się nie rozpadły.
Acha i jeszcze jedno na tłoku jest duża litera "B" Jak będę kupował nowe tłoki to muszę one być też z literą "B". Co sądzicie o polskich tłokach są w miare dobre ???
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2012, 23:17:14 wysłana przez Bulo »
Zapisane

Czarny

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 12, 2006, 13:34:03 »

nie masz tam łożysk igiełkowych tylko igiełki same bez koszyczka stosowane to było kiedyś podobno jest lepsze ale ja mam całe łożyska.
co do litery "B" to nie jest jego numer tylko klasa B. Jak będziesz kupował tłoki to musisz zmieszyć tłok lub cylinder sówmiarką.
A co do polskich tłoków to ja posiadam odecnie ale nie długo więc nie moge nic powiedzieć o tym. Dużo ludzi stwierdza że polskie to gówno, że puchną u mnie narazie się nc nie dzieje. Jest temat czy polskie czy czeskie tłoki na www.forum.motocyklistów.pl

POZDRO
Zapisane

Jaro

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 12, 2006, 14:50:29 »

Co do mierzenia sufmiarka to niepolecam to sa setne wiec dokładnie tego sufmiarka niezmierzysz najlepiej isc do jakiego mechanika co robi szlify, mozliwe ze tak gdzie był załozoy tłok odwrotnie mogło cos sie stac choc niejestem pewien. Co to tego koszyczka z igiłkami to mowia ze sa słabsze i moga sie rozsypac lepiej bez koszyczka, zeby sciagnac tłoki musisz sciagnac zabespieczenie i probowac wybijac sforzen najlepiej zeby wczesniej zakryc szmatami lub czyms dziure ( do wałuu ) zeby to niebyło odkryte bo moze jakas igiełka wpasc, a zeby sie one nierozsypały połoz magnez lub kup sobie specjalny sforzen on jest krotszy od normalnego kiedys tu była to opisane w czasie wybijania wybijasz tym krotszym sforzniem i on sie zamienia z tym starym a ze jest krotszy to zostaje na korbowodzie i igiełki sie niewysypuja a tłok schodzi . Ciezoko to opisac poszukaj kiedys tu na forum ktos o tym pisał. A co do tłokow polskich wiadomo sa słabsze i gorsze od oryginalnych, ale duzo osob smiga na tych polskich. Niewiem jak wygladaja cylindry ( zalezy czy sa porysowane i jaki jest prog ) proponował bym przeszlifowac  :D ale to moje zdanie niech moze inni sie wypowiedza
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 12, 2006, 14:54:51 »

Ja tylko dodam, że Marusc (sprzedaje Jawę) miał rok temu przygodę - wracając z Bieszczad do Wawy koło Rrzeszowa rozsypało mu się właśnie takie łożysko koszyczkowe sworznia...
Resztę sami sobie dopowiedzcie.
Igiełki są do kupienia u Ruszczyka
Zapisane

Jaro

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 12, 2006, 15:06:19 »

hehehehehhehe oj wiem Demonos coto znaczy taka igiełka w cylindrze a dokładniej masakre i duzy wydatek cylinder leci na smieci a racem z nim tłok pierscienie noi oczywiscie jesli nic niewpadło do srodka to jest luzz a jesli tak to rozpoławianie silnika trzeba wykonac lub płukanke ktora polega na wlewaniu benzyny to komory i wylewaniu wtedy powinny te smieci wyleciec. To tak po krotce co sie stanie i co trzeba robic jesli te łozysko sie rozpadnie, teraz juz wiecie jakie sa łozyska koszyczkowe ( szmelc ). Proponujesz tez ten sklep http://www.agmot.strefa.pl/ posiadaja tam wszystkie czesci do jawy w dobrej cenie  :D
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 12, 2006, 15:31:48 »

a jak igiełki się już wysypią to nie będzie problemu żeby je spowrotem wsadzić ? ? ? <hammer>
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 12, 2006, 15:35:41 »

Będzie :D
Ale jak masz ten krótki sforzeñ, o którym była mowa, to bez większego problemu. Jak go nie masz, to u mnie świetnie egzamin zdała przycięta na odpowiednią długość tulejka plastikowa po papierze do faksu. Ma prawie idealną średnicę.
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 12, 2006, 15:38:58 »

Ja do zakładania igiełek uzywałem takiego czeskiego przyrządziku w postaci tulejki rozprężnej wykonanej z tworzywa.Montaż dwóch tłoków zajął mi bez przesady 15 min.
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 12, 2006, 15:58:35 »

no to musze się przyznać że rozsypałem juz igiełki więć chyba zapu¼no juz na specjalistyczne przyżądy  <mur>
jutro jade po tłoki, chyba jednak wyskrobie trochę więcej kasy i kupie czeskie.
tak mi spokoju nie dają te igiełki. I tak sobie myślę że przyczepie najpierw igiełki do korbowodu duzą ilościa tawotu a potem przystawię tłok i wcisnę sworzeñ. jak myślicie uda się.
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 12, 2006, 16:41:53 »

Ze ci sie rozsypaly igielki to jeszcze zaden problem.Dotniesz kawalek tulejki obojetnie z czego ale najlepiej z tworzywa a nie papieru o srednicy sworznia a dlugosci takiej by lekko wychodzila po obu stronach głowki korbowodu.Wciskasz ta tulejke pozniej dookola wszystkie igielki po bokach dajesz tulejki dystansowe zakladasz na to tlok i wbijasz sworzen tak by wbijajac wypchac ta tulejke.W ten sposob zaoszczedzisz sobie nerwow.Wierz mi ze warto:)
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 12, 2006, 17:41:45 »

ja stosuje taka sama metode jak rumcajs z tym ze zamiast tulejki mam stary przyciety swozen, mozna go nawet troche podszlifowac papierem na tokarce zeby lzej go bylo wypchnac, a do wciskania swoznia chyba dorobie sobie specjalny przyzad ze sruba, wtedy nie trzeba bedzie nic wybijac, tylko powoli wkrecac srube, ktora bedzie wciskac swozen
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 12, 2006, 18:09:16 »

Włożenie sworznia bez tej zastępczej tulejki jest możliwe ale czasami trzeba wykonać kilka lub nawet kilkanaście podejść(lubią się wysuwać)i wcale nie ma gwarancji że podczas wpychania sworznia któras igiełka sie nie wysunie i nie przyklei do denka tłoka(lub wewnętrznej jego części) lub nie wejdzie w głąb sworznia.Dorób sobie ten zastępoczy sworzeñ.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 20, 2006, 23:19:12 »

powoli przymierzam sie do zakladania cylindrow i tlokow o ile strzalki wskazujace wydech sa, to wcialo znak, ktory tlok jest lewy ktory prawy(tloki jakies polskie chyba )
tak sobie dzis przymierzalem
i doszedlem do wniosku ze da sie bez opisu wyznaczyc ktory tlok jest lewy, a ktory prawy  :D
po pierwsze to po zamkach, zamki pierscieni nie moga sie znajdowac w oknach
jest co prawda jeden wyjatek w oknie ssacym gaznika, ale tlok NIE obniza sie tak nisko odslaniajac zamek pierscienia na samej gorze
no i wytoczenia na dole tloka pokrywac sie maja z wytoczeniami w tulei cylindra
odwrotne zalozenie powoduje zaslanianie wspomnianych wyzej wytoczen, okien
mam nadzieje ze zakumacie o co biega :)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Traktorzysta

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 21, 2006, 16:38:44 »

AndrewS i pozostali, którzy chcą założyć tłoki - zamaist psuć dobra tulejke lub co gorsza tracić kasę na specjalną krótsza tulejkę lepiej jest poszukać w domu starej wtyczki z radia Unitra ( taka czarna ftyczka z 5 bolcami na obwodzie). Jej plastikowy korpus idealnie pasuje do zabezpieczenia igiełek przed wypadnięciem. Moja rada to dobrze zasłonić skrzynię korbową, bo igiełki mają taka "dziwną" tendencję to wypadania podczas ich montowania  :) AndrewS, dokładnie wysmaruj powierzchnię toczną główki korbowodu smarem, po czym zacznij "naklejać" igiełki - na koñcu załóż ten plastikowy korpus. Jak już to zrobisz, to nabij delikatnie sworznie na tłoki i załatw sobie mały ścisk stolarski - idelany przyrząd do wciskania sworznia :) Tyle. Pozdrawiam i powodzenia życzę :) p.s. mam nadzieję, że nikt z Was nie składa cylindrów na uszczelkę - zrobcie to na silikon - może jest troche wiecej pracy, ale warto
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 21, 2006, 17:05:20 »

tzn pod cylindry nie wkladac zadnej uszczelki tylko sam silikon
a juz mialem sobie ja drukowac i wycinac :)

no zeby igielki nie powpadaly do karterow to warto tez silnik postawic pionowo i wtedy nawet jak cos wypadnie to nie ma strachu
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 21, 2006, 17:09:49 »

Dopóki masz silnik na warsztacie to żaden problem - zawsze da się wytrząsnąć :D

Natomiast, jak nie wyciągasz silnika z ramy, tylko same cylindry zdejmujesz, to wtedy, jeżeli nie zakryjesz skrzyni korbowej, to igiełki na pewno wpadną. Jak zakryjesz, to żadna nawet nie spróbuje :)
Zapisane

Traktorzysta

  • Gość
Odp: Tłoki - pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 21, 2006, 18:14:50 »

AndrewS, powodzenia Ci życze trzasac tym silnikiem - ja, mimo że w lato nosze worki z ziemniakami ;), to średnio lubię dzwigać ten silnik, a co dopiero nim trzasać :P jeśli chodzi o uszczelnienie - sam silikon w zupełności wystarczy ( ja mam tak złożone cylindry i nic sie nie dzieje). Dlatego doradzam silikon, bo z doświadczenia wiem, że sama uszczelka nie zapewni dobrego uszczelnienia na "osławionej kostce" pomiedzy karterami - a przypominam, ze szczelność tego akurat elementu ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy silnika. Tyle wykładu ;) Pozdrawiam
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Tłoki

Zaczęty przez QTR Mechanika

14 Odpowiedzi
7206 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 23, 2007, 20:03:49
wysłana przez Jerry
Tłoki

Zaczęty przez Craigh.. Mechanika

3 Odpowiedzi
3806 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 10, 2010, 22:38:56
wysłana przez Kanter
31 Odpowiedzi
10287 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 31, 2016, 11:49:38
wysłana przez barti
15 Odpowiedzi
4739 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 07, 2017, 23:35:57
wysłana przez grześ350
20 Odpowiedzi
5113 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 18, 2020, 15:19:58
wysłana przez bomba92