Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:04:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] 2 Cylindry jednoczesnie  (Przeczytany 4601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polo

  • Gość
[all 350] 2 Cylindry jednoczesnie
« dnia: Kwietnia 15, 2006, 23:39:46 »

Witam mam pytanie co do Przerobienia wału tak aby obydwa cylindry chodziły równocześnie :D Czy ktoś z was coś o tym słyszał lub też sam o Tym myślał ??:> Podzielcie się linkami jeżeli takie macie sugestiam opiniami itp :D czekam na kontakt :D

Pozdro

Polo
 <punk>
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2012, 23:14:03 wysłana przez Bulo »
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 15, 2006, 23:54:05 »

Nawet dzisiaj o tym myślałem :]

Opinie które słyszałem na ten temat mówiły że drastycznie rosną wibracje i spada trwałość silnika. Słyszałem jednak o wzroście odczuwalnej mocy no i odpada problem szczelności czoła wału.

Osobiście jadnak widzę więcej przeciw niż za- ale może ktoś ma jakies doświadczenia praktyczne- niech się podzieli ;)
Zapisane

SirP

  • Gość
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 16, 2006, 00:23:50 »

Sam nie próbowałem ale czytałem kiedyś o takim patencie, i dokładnie jest tak jak piszesz Johnny. Koleśk iedyś zrobił taką przerubkę i efekt był taki, że się większośc śrub odk¶ecało pomimo zastosowania podkłądek spręzynujących i śrub kontrujących, wibrację podobno nie do zniesienia, ciężko utrzymać kierownicę i wogóle (a jawa standardowo ma spore wibracje). No a trwałość silnika no cóż niechciał bym widzieć silnika po przejechaniu kilkuset kilkutysięcy km pewnie nadawał by się do wyżucenia trochę inaczej chyba są dobrane łożyska wału itp, przecież to jest wszystko wyliczane podczas projektowania pewnie inż zakładają jakiś zapas ale czy taki paten by się z mieścił w tym zapasie ? pewnie nie. O ile dobrze pamiętam jawowicz, który dokonał takiej przeróbki stwierdził że nie jest warta jednak włożonej pracy. Jak by nie patrzeć to isę poważnie jednak ingeruje w układ napędowy :/
Zapisane

Polo

  • Gość
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 16, 2006, 00:33:37 »

Johnny a jak już mowisz o czole wału to jak mozesz to wytłumacz mi o co chodzi z tą szczelnościąco ona daje ?! bo jakos tego nie pojmuje ;/ :P
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 16, 2006, 00:54:00 »

Tez czytałem ten artykuł w ¦M. Podobno po pewnym czasie wał zaczął się samowolnie przestawiać. Ale to jest jeszcze nic, bo najważniejszym minusem praktycznie dyskwalifikującym ten patent było to, że po ok miesiącu zaczęły pękać kartery!! Niestety koles miał zbliżenie 4 stopnia z bokiem jakiegoś merca i jawa poszła na żyletki. A szkoda..

A Johnemu chodziło o to ze jezeli korbowody chodzą razem, to praktycznie nie potrzebna jest przegroda pomiędzy połowami wału, bo i tak po obu stronach zawsze będzie takie samo ciśnienie...
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2006, 01:02:09 wysłana przez Xargo1 »
Zapisane

Polo

  • Gość
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 16, 2006, 01:54:47 »

no a co sie dzieje jak są te "przedmuchy" co to robi :> bo na logike to to pomaga bo jeden gar idac w dol popycha drugi w gore i na odwrot wiec o co z tym chodzi bo nie bardzo to kapuje :D:P i o ile gorzej jawa moze chodzic ?!
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 16, 2006, 08:15:01 »

Nie do koñca jest tak  jak piszesz;)

Cylindry nie mogą sobie "pomagać" bo wtedy to nie chodzi tak jak powinno.

A w dużym skrócie chodzi o to, że tłok idąc do góry zasysa mieszankę do komory wstępnego sprężania, natomiast idąc w dół "przetłacza" mieszanke nad tłok. Jeżeli występują przedmuchy na czole wału mieszanka jest przetłaczana pomiędzy komorami wstępnego sprężania i wygrywa silniejszy- zazwyczaj na jednym garze jest większa kompresja- efekt jest taki że moto nie zapala, albo ¼le pracuje na wolnych obrotach. Po ich zwiększeniu różnice w ciśnieniach (ptrzepływie mieszanki) wyrównują się i silnik pracuje jako tako.

Jeżeli oba tłoki będą pracować razem to w komorach wstępnego sprężania będą występować prawie jednakowe ciśnienia (tak jak to zauważył XARGO1) więc szczelność czoła nie jest w tym przypadku krytyczna ;).
Zapisane

Polo

  • Gość
Odp: 2 Cylindry jednoczesnie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 16, 2006, 10:30:27 »

aaa :D więc to tak :D No to Chlopaki dzieki wam za pomoc w pojeciu :D tego zagadnienia i jak ktos bdzie mial jeszcze jakies sugestie co do jawy 350 -350  a nie 175 x2 to piszcie :D Pozdroo :D
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
3168 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 09, 2014, 18:14:02
wysłana przez azbescik2
7 Odpowiedzi
2860 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 05, 2017, 14:47:16
wysłana przez Pietras
3 Odpowiedzi
3040 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 31, 2018, 11:15:39
wysłana przez Rozztocz
32 Odpowiedzi
8878 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 30, 2019, 19:12:34
wysłana przez RnG
2 Odpowiedzi
1887 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 10, 2020, 18:57:01
wysłana przez kamil199402