Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 02:06:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow  (Przeczytany 1479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« dnia: Października 22, 2022, 18:33:57 »

Tak w ramach ciekawostki dlaczego niektóre knedle wibroja a inne nie no niestety jest co poprawiać po fabryce i to nie jest sporadyczna sprawa https://youtube.com/shorts/OkDWA3oD8vY?feature=share tutaj mamy przykład 3 różne silniki
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1010
  • :)
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #1 dnia: Października 22, 2022, 18:44:23 »

Czyli jak przypadnie cięższa korba i cięższy tłok mamy 25 gram różnicy no ładnie  :P
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #2 dnia: Października 22, 2022, 18:50:49 »

Kurde dobry temat. Właśnie złożyłem silnik  638. Korby Rocket była różnica w wadze 2g nie pamiętam ile ważyły ale roznice wyrównałem. Tloki almet 5wymiar waga 221g i 223g. Tloki wyrównałem na 212g. Sworzen pierscienie zabezpieczenia mają po 76g. Wał wycentrowany w miarę. Czop od sprzegla bicie 7setek i tego nie byłem wstanie już poprawić z różnych powodów.  Reszta mieści się w 3setkach. I co? Silnik wibruje najbardziej tak w przedziale 3700 4200obr. Nie ma tragedii ale 634 dalej lepiej się zachowuje. Szukam tego szczegolu który robi różnicę w pracy tych silników. Do głowy mi przychodzą lżejsze tloki w 634 albo głębsze podtoczenia przeciwwagi przy korbie.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #3 dnia: Października 22, 2022, 18:57:51 »

7 setek to sporo już będzie to żyć ale ja nie mogę spać jak wał w karterach ma więcej jak 3 setki szczególnie w silniku aluminiowym bo tam wał jest sztywniej ułożyskowany i ma to właśnie w tym.silniu duży wpływ na nadmierne wibracje generalnie temat rzeka
Zapisane
    Status GG

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #4 dnia: Października 22, 2022, 19:03:27 »

Tak ale to nie jest dalej powód dlaczego silnik 638 bardziej wibruje od 634. Nie ma czym się chwalić ale złożyłem silnik z wałem który miał bicie 20setek po 5000km lozyska walu bez oznak zużycia. Rozebrany z innych powodów.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #5 dnia: Października 22, 2022, 19:17:47 »

Właśnie dlaczego bo wał 634 czy cz 472 jest bardziej idioto odporny bo jest ułożyskowany na zwykłych łożyskach prostych które mają za zadanie przenosić obciążenie prostopadle a łożyska skosne mają przenosić obciążenie prostopadle i równolegle tak sami jak i smarowanie na jednej osi dwóch łożysk prostych  a tak.wogule dyskusja nie na dziś bo już za dużo wypiłem
Zapisane
    Status GG

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #6 dnia: Października 22, 2022, 19:27:10 »

Ale temat do dyskusji ciekawy przyznasz. Może masz rację z łożyskami. Przy centrowaniu walu 638 masz 4 punkty do pomiarów bo pomimo że dwa lozyska są na jednym czopie to mogą mieć różne bicie. Ogólnie te waly są ze tak powiem wiotkie i delikatne. Jeździłem jawa która miała wal zrobiony w 3setkach i ona też bardziej wibruje jak 634
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #7 dnia: Października 22, 2022, 19:31:02 »

Generalnie nie wiem sam dlaczego aluminim ma większego tendencje do drgani niż żeliwo ale No niestety ja osobiście uważam centrowanie w nakielkach za ostateczność  według mnie bardzo niedokładna metoda
Zapisane
    Status GG

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #8 dnia: Października 22, 2022, 19:41:17 »

Ja wiem centrowanie temat rzeka. Mi rozchodzi się o to dlaczego 638 bardziej wibruje od 634. Przy dwóch tak samo wycentrowanych wałach 638bbedzie bardziej wibrował.  Coś musi robić roznice. Nie wiem może sama waga silnika i ciężkich cylindrów zeliwnych jakoś to niweluje. Składałeś wal do 638 z przeciwwag od 634. Złożyłeś ten silnik moze juz?
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #9 dnia: Października 23, 2022, 18:45:02 »

Tu chodzi o współczynnik procentowy wyważenia masy posuwistej i każdy korbowód dzieli sie na mase posuwistą i obrotową. Generalnie nie do wytłumaczenia.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #10 dnia: Października 23, 2022, 19:04:32 »

Tak ale mnie chodzi tylko o to żeby znaleźć szczegół który robi różnicę między tymi silnikami. Korbowody są takie same, tloki nominalne w 634 są ok 15g lżejsze, przeciwwagi 634 mają większą średnicę ale otwory wyrownazajace na tym samy promieniu, podtoczenie pod korbe głębsze w 634 i gdzieś tu wydaje mi się jest roznica
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #11 dnia: Października 23, 2022, 19:35:44 »

Tu chodzi o współczynnik procentowy wyważenia masy posuwistej i każdy korbowód dzieli sie na mase posuwistą i obrotową. Generalnie nie do wytłumaczenia.

A no właśnie nie można stwierdzić że jeden korbowod jest ciezszy od drugiego i go zeszlifowac byle gdzie bardzo ważny jest podział masy na główkę korbowodu i stope korbowodu 
Zapisane
    Status GG

Qter88

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #12 dnia: Października 23, 2022, 19:52:24 »

Ważyłem główkę i stopę osobno jak wyrownywalem masy
Zapisane

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #13 dnia: Października 23, 2022, 22:31:24 »

To jeszcze wam chlopaki dołożę do rozwiązania tematu ze często w przeciw wadze otwór pod sworzen korbowodu jest przesunięty względem czopa bocznego .
 A tak ogólnie tylko tam jest fizyka masy wirujące mają być jak najbardziej rowne I promienie mas wirujących też,  czyli nie tylko waga tłoka i plius korby ma być równa  , tyle co w korbowodzie nie jest tak bardzo ważna jego waga A jego długość od sworznie wału do sworznie podstawy korbowodu .
« Ostatnia zmiana: Października 23, 2022, 22:36:07 wysłana przez grześ350 »
Zapisane

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #14 dnia: Października 23, 2022, 23:24:56 »

Żeby rozwiązać problem drgań trzeba znaleźć właściwy "procent wyważenia wału". Właściwy to znaczy taki przy którym nie występują drgania silnika. W tym celu trzeba znaleźć silnik, który nie drży, rozebrać go i wyznaczyć procent wyważenia masy posuwistej. Następnie każdy remontowany wał należało by wyważać na ten procent.
P.S. Nie robiłem nigdy porównania tarcz wału między starym a nowym typem ale jeśli sie różnią wymiarami to być może różnią sie też wyważeniem.
« Ostatnia zmiana: Października 23, 2022, 23:35:45 wysłana przez Jacek635 »
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dlaczego osobiście nie lubię fabrycznych korbowodow
« Odpowiedź #15 dnia: Października 24, 2022, 07:34:08 »

https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40662.0 tu jest wątek na temat różnic w przeciwwagach w knedlu stosunek wywazenia układu korbowotlokowego z tego co liczyłem jest w granicach 55-60% dla pojedynczej strony
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Dlaczego???

Zaczęty przez adamkostrzyn Mechanika

15 Odpowiedzi
6757 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 10, 2007, 15:13:00
wysłana przez cypis.z
35 Odpowiedzi
18861 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 06, 2009, 23:48:35
wysłana przez Jawsim
9 Odpowiedzi
6569 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 15, 2008, 19:00:33
wysłana przez 7Kubik7
7 Odpowiedzi
4053 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 02, 2010, 19:13:14
wysłana przez Ciechu
9 Odpowiedzi
5399 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 25, 2013, 12:12:04
wysłana przez benwatkins