Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Jaki Filtr Powietrza  (Przeczytany 7132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

M@rcin

  • Gość
[all] Jaki Filtr Powietrza
« dnia: Kwietnia 23, 2006, 12:58:12 »

Jak myslicie jaki filtr pow. jest lepszy w jawie , ten standardowy czy np. stozek??
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2012, 14:47:29 wysłana przez Bulo »
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 23, 2006, 13:14:34 »

moim zdaniem orginał bo przez stozek sie kurz dostaje i rysuje cylinder tak wiec ja proponuje orginał, stozek dodaje siły ale skraca żywotnosc ,a co cie ratuje kilka kucyków więcej .



pozdro
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 23, 2006, 14:01:19 »

Gustaw przy dobrze zestrojonym wydechu stozek daje jakies do max 2km wiec rozwazania typu czy oryginalny filtr czy stozek sa bez sensu. Ja w swojej jawie mam stozek tylko dlatego ze po modyfikacjach stary sie nie miescil tem gdzie powinien byc - zadnych efektow posiadania stozka nie zauwazylem zreszta przysrost nawet 2KM jest raczej nieodczuwalny. Teraz o samy stozku : fakt jest marnej jakosci ale ponczoszka albo rajstopka wlozona downetrza i zabezpieczona przed wciagnieciem daje dosc dober efekty ....
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Demonos

  • Gość
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 23, 2006, 14:18:32 »

Po pierwsze nie 2km tylko 2KM - kilometry a konie mechaniczne to trochę co innego  ;)

Po drugie należy sobie uzmysłowić po co stosuje się stożki - zasadniczo stożek ma mniejsze opory, co daje większy przepływ powietrza. Aby filtr stożkowy tak na prawdę działał i a by to miało senst tuningowy, to powinno się zwiększyć dysze w ga¼niku. Trzeba pamiętać, że jednak Jawę projektowali inżynierowie, którzy jednak mieli pojęcie, o tym co robią i dobór długości dolotu i rozmiar dysz są przystosowane do filtra papierowego. Jeżeli ktoś chce założyć stożek tylko jako, nie obrażając nikogo, gadżet rodem z wiejskiego tuningu, to proszę bardzo. Ale jeżeli ktoś chce zwiększyć parametry silnika, to nigdy nie jest to takie proste  :P
Zapisane

lukasz85

  • Gość
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 23, 2006, 18:08:05 »

Ja nie założyłbym stożkowego filtra powietrza, ponieważ może skrócić żywotność silnika, chodzi mi o marnej jakośći filtry np. z agmotu (moim zdaniem najbardziej ucierpią cylindry). Pozatym filtr stożkowy nie jest filtrem bezobsługowym, należy go od czasu do czasu czymś nasączać. Czy stożkowy filtr powietrza polepszy osiągi?
Moim zdaniem poprawia reakcje na gaz i motor może wkręcić się na wieksze obroty. Ale nie ma nic za darmo przeważnie w puszkach stożek obniża nieco moment obrotowy, dodając kilka koni, przy wiekszych obrotach.
Jeżli ktoś zamontuje już stożek to powinien zwiekszyś dawke paliwa np. przez podniesienie iglicy (czyli na „niższy ząbek”).
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 23, 2006, 18:15:16 »

Moje trzy grosze...

Zastanawialem sie nad porprawieniem przepływu powietrza w dolocie. Bo system Cezet jest dłuuugi: gaxnik - rurka - komora - filtr - komora - rurka do siedziska - kanał w siedzisku - podsiedzisko...

Dosyć duża zwężka jest w siedzisku. Dlaczego? Pewnie do średnich prędkosci obrotowych wszystko normalnie sie kręci. Przy max obrotach siedzisko skutecznie działa jak dławnik obrotow, zwięksdza podciśnienie w układzie dolotowym (co za tym idzie ssie benzyny kupe). Mądrzy CI Czesi. Automatyczne zwiększanie smarowanie silnika w górnych obrotach...

Mi się marzy wstawienie filtra w dolniej komorze... Przemajstrować górną na schowek jakiś...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

tokarz

  • Gość
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 14, 2006, 12:01:54 »

A ja mam pytanie co do filtru powietrza. Zawsze po zdjęciu ga¼nika mam niesamowity problem, żeby włożyć filtr i ga¼nik. Rozbraja mnie ta plastikowa rurka łącząca ga¼nik z komorą filtra... Może są jeszcze jakieś inne, zdecydowanie mniejsze, ale jednak skuteczne rozwiązania ?
Poza tym to by dało dużo miejsca wolnego, gdzie można byłoby zrobić jakiś schowek na "niezbędne" narzędzia. A w Jawie wszystko jest raczej niezbędne. Moje narzędzia ledwo mi się mieszczą pod boczkiem i siedzeniem.
Pozdrawiam,
tokarz
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 14, 2006, 20:42:42 »

ja element laczacy gaznik z komora filtra mam gumowy i zakladam go od dolu, najpierw troche na gaznik potem troche do obudowy filtra, pomagam sobie czasem srubokretem
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 14, 2006, 21:06:43 »

U mnie element łączący to guma z lag (tak kiedyś na forum mi tu mówiono)... Sprawuje sie bardzo dobrze. Jak ga¼nik mam przelany to w kilka sek sie zdejmuje i nadmiar paliwa spływa  <thumbup>

Stare zdjecie:



Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 14, 2006, 21:08:36 »

Naczelny brakuje Ci jednej opaski na przewodzie paliwowym  :>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 14, 2006, 21:14:03 »

Naczelny brakuje Ci jednej opaski na przewodzie paliwowym  :>

Co za spostrzegawczość ale to stare zdjęcie  <lol> Teraz tam filtra juz nie ma bo siedzi w baku  <cheers>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

tokarz

  • Gość
Odp: Jaki Filtr Powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 14, 2006, 21:54:05 »

Mimo wszystko obecny filtr powietrza to straszna kobyła. Może znacie jakieś mniejsze rozwiązanie, które aż tak nie wpłynie na działanie silnika i będzie skutecznie filtrowało ?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
2481 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 14, 2015, 14:22:21
wysłana przez gustaw
2 Odpowiedzi
2412 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 01, 2016, 11:33:20
wysłana przez nestor.mariusz
0 Odpowiedzi
1759 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2021, 18:23:22
wysłana przez azbescik2
4 Odpowiedzi
914 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2023, 19:26:32
wysłana przez muczos
6 Odpowiedzi
670 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 11, 2024, 20:18:12
wysłana przez azbescik2