Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:08:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.  (Przeczytany 1181 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1010
  • :)
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 17, 2025, 17:25:32 »

Tak jak Krzysiek mówi na pierwszy montaż szły obecnie gaźniki z napisem JAWA mi udało się go kupić w 2019 roku kosztowal wtedy 199zl na 4motor obecnie chyba 550
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

Makaron

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 305
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 17, 2025, 18:37:43 »

Zakup dzisiaj tego gaźnika to tak jak zakup vape
Zapisane

dhany780

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 17, 2025, 19:16:21 »

Tak zgadza się. Ten ma napis jawa.
Fakt jest w h.j drogi ale nijak to się ma do moich straconych włosów przez to że nie chciała jeździć
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3010
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 17, 2025, 20:03:11 »

Przy tych cenach to już bym dołożył i kupił Delorto PHBH 26mm lub 28 mm
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #29 dnia: Wczoraj o 07:34:59 »

Przy tych cenach to już bym dołożył i kupił Delorto PHBH 26mm lub 28 mm
Tylko po co? jak za ułamek tej kwoty moszna mieć PWK i też być zadowolonym.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3010
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #30 dnia: Wczoraj o 09:44:56 »

Wszystko moszna  ;)  - tu tylko gdybologię uprawiamy, każdego przekonuje co innego. Przy ograniczonym budżecie kupiłbym Duells (ale taki faktycznie Duells a nie "uj wi co") a jak miałbym już wydać ponad 500 to wolałbym dorzucić na Dellorto. Na Dellorto jeździ mój Velorex16/350 i na oryginalnej skrzyni biegów i oryginalnych przełożeniach razem z Xaffem  jechaliśmy Velorkiem ponad 105 km/h (GPS) gdzie fabrycznie prędkość maksymalna dla Velo jest 85 km/h
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #31 dnia: Wczoraj o 20:45:55 »

28ego marca będę montował piec do 638 który poskładałem na zlecenie to dam wam znać jak się sprawdza ten gaźnik "Wilmatu" za niecałe 100zł ale zanim w ogóle go zaleję paliwem to zacznę od poziomu pływaka bo w tych tanich często jest to źle ustawione, ludzie to montują i są opinie jakie są, z tego co kojarzę to te trochę lepsze kopie są zrobione zgodnie z Jikovem z komuny czyli dysze itd pasują, ale są też totalne gaźniki chińskie albo kto wie skąd gdzie dysze z jikova nie pasują i w ogóle są przelotem źle, główna w złomiastym gaźniku jest chyba 60 albo 80 zamiast 92.

Dellorto nie stosowałem ale widziałem w starej dąbrowie czy też właśnie u elkinia, jeszcze delikatnie go tam regulował na zamościu i to zamontowane na żeliwie działa.

Ja do PWK tylko piję, że żeliwniaki mają problem w szczególności w cezetach się jaja dzieją. Ja osobiście spaliłem kilkadziesiąt litrów paliwa, przemieliłem 4 korpusy 28mm PWK każdy od innego dostawcy z chin i problem jest ten sam. Na wolnych obrotach mogę dać dyszę 25 z CVK i silnik się po prostu zalewa i w ogóle nie reaguje na śrubę, reakcja jest tylko jak jest niedogrzany, na ciepło mogę zostawić dziurę zamiast iglicy i też się zalewa... Na głównym obwodzie z dyszą powyżej 125 dalej jest za mało i świece są mocno opłukane paliwem, a pojechanie powerjetem powyżej 20 już powoduje że zbyt jezdne to nie jest. W tym sezonie podejmę ostatnią próbę dostrojenia tego, mam kolejne PWK 28 i kupiłem też 26 dla testów eksperymentalnych bo nie mam rozwierconego dolotu, ale jikov 28mm działa i jest extra, a PWK to jest masakra. Szczelność swojego silnika też zweryfikowałem był cały spryskany ekstrakcyjną, plakiem itd i nie ma to w ogóle wpływu na jego działanie.

W amelinum działa super i tutaj się kłócić nie będę, jeździłem na 638 z PWK, super sprawa, gaźnik za stówę, wsadzasz i jak masz dobry zestaw od chińczyka to wkładasz z niego dysze i pico bello, ameliniak z "turbo". Na swoim zeliwie już zmieniałem i sprawdzałem czy pokrywka ma wpływ, poziom paliwa +/- 2 mm, zapomnij pan, niewiele to zmieniało. Ogólnie z moich obserwacji słysząc pracę silnika i jak wyglądają świece to ja dochodzę do wniosku że akurat z moim "wspaniałym" silnikiem problem tych gaźników PWK jest że emulsyfikacja(te chińskie kopie mocno na tym polegają i większości działa, ok?) w wyższych partiach jest zbyt duża, a na dole zbyt mała. Te chińskie gaźniki to jest amalgamat OKO/PWK keihina ani tego ustawić wg instukcji Keihina ani instrukcji do OKO, jak znalazłem jakiś rysunek dla iglic to też wszystko jest w ogóle inne. Planuję zmienić emulsyfikację wg tego co z wiedzy zdobyłem o gaźnikach webera bo tam ludzie też zjedli na tym zęby że nie idzie tego idealnie dostroić i tam jest tak że czasami wystarczy jeden otwór zaślepić, przenieść w inne miejsce i już cała charakterystyka gaźnika się zmienia. Dokupiłem u chińczyka iglice najuboższe od 1/8 - 1/4 otwarcia i będę kombinował.

Ja mam jikova bo kupiłem go tanio, ale nie chcę odpuszczać tematu PWK bo gaźnik nie jest zły tylko mój silnik potrzebuje czegoś mocno indywidualnego, a po prostu wsadzenie z dyszami 42/105 nie działa, nie ma takiej opcji. CZ mówi "Gdzie mi z tym szprajem gamoniu". Jak elkinio wspomniał i ja i reszta uprawiamy gdybologię, a wystarczy pojechać do czech na setkani(kameralnie) albo akce(bardziej publicznie) i tam nie ma znaczenia czy to jest to kiwaczka, panelka, cezeta czy 638 czy 640. Tam wszyscy pakują jikova, pierwszy raz jak byłem nie mogłem uwierzyć że ktoś jakoś zamocował pokrywkę ozdobną od gaźnika bocznego w kiwaczce, a wystawał korpus od Jikova 2928CE. Spotkać w czechach PWK albo dellorto to jest rzadkość, słowacja to już jest inny temat.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Makaron

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 305
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #32 dnia: Wczoraj o 22:18:23 »

To będziemy się razem męczyć bo będę wkładał piec do cz i myślę podrzucić mu pwk na testy. Zobaczym co z tego melanżu wyjdzie. Dobrze wystroić i ustawić gaźnik to przede wszystkim poznać jego budowę i zasadę działania. Potem jazdy testy podmiany dysz i wyciąganie wniosków. Najlepiej notować co z czym bo przy którymś razie można się już pogubić.
Dziś rozebrałem gaźnik po raz trzeci do oględzin sporo w nim newralgicznych punktów które mogą robić nam krecią robotę.
Gdzie takie iglicę idzie dostać?
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 22:21:20 wysłana przez Makaron »
Zapisane

Adamw336

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • CZ 175 487 86r/ CZ350 472.5 85r/ Honda Hornet 06r
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #33 dnia: Dzisiaj o 10:30:48 »

Chciałbym usystematyzować informację na tą chwilę.  W CZ350 (żeliwniaku) Możemy zastosować:

1. Oryginalny Jikov z 634 jeśli zależy nam na oryginale. (zamienniki duelssa, PACCO, taiwan)
https://4motor.pl/pl/gaznik-kranik-filtry/1074-gaznik-cz-jawa-175-250-350-pacco-na-przelew-9999999066726.html
https://4motor.pl/pl/gaznik-kranik-filtry/762-gaznik-jawa-cz-6v-duells-9999999106538.html
https://4motor.pl/pl/gaznik-kranik-filtry/984-gaznik-jawa-6v-634-cz-175-350-taiwan-wysoka-jakosc-9999999059087.html


2.Gaznik z 638. największe prawdopodobienstwo dobrej pracy silnika i najmniej problemów z regulacją i dopasowaniem (czeski JAWA, Niby czeski Jikov i duels)
https://4motor.pl/pl/gaznik-kranik-filtry/1421-gaznik-jawa-350-ts-638-oryginalny-czeski-9999999006623.html
https://4motor.pl/pl/gaznik-kranik-filtry/812-gaznik-jawa-350-ts-638-duells-9999999115103.htmlhttps://4motor.pl/pl/gaznik-kranik-filtry/1420-gaznik-jawa-350-ts-638-9999999006616.html

3. PWK28/Dellorto. Najlepsze (teoretycznie) osiągi. Duża ilość zabawy z nastawami i regulacją.


Czyli najlepszą (jak dla mnie) opcją jest ten 638 za 500 zł JAWA z 4motor. Największe prawdopodobieństwo zadziałania. Albo loteria z tymi za 100zł z napisem Jikov


Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 411
Odp: CZ350 472.5 Najlepszy gaznik.
« Odpowiedź #34 dnia: Dzisiaj o 12:01:52 »

Miałem u siebie w 472.6 gaźnik z 638. Poziom paliwa na 11mm nijak nie działał. Ustawiałem większy. Ogólnie działało Ok ale spalanie większe o przynajmniej 0.5 litra.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
18 Odpowiedzi
10168 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 30, 2008, 00:00:10
wysłana przez AndrewS
Gaznik CZ 350 12V ;]

Zaczęty przez djrasel1 Mechanika

4 Odpowiedzi
3658 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 02, 2007, 20:14:04
wysłana przez djrasel1
3 Odpowiedzi
3508 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2011, 20:14:36
wysłana przez ostatni_badyta
1 Odpowiedzi
2336 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2014, 10:50:20
wysłana przez muczos
10 Odpowiedzi
4744 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 21, 2016, 16:27:18
wysłana przez simsons50_1986_2