Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:52:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 12605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mati krk

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • I love it. CZ 175/487 1988r.
Filtr Stożkowy
« dnia: Grudnia 31, 2008, 21:11:24 »

a więc teraz jeżdżę bez filtra a na wiosnę chciałbym to zrobić żeby było ok bo kiedyś założyłem gumę miedzy ga¼nikiem a airbox-em ale lało mi się paliwo do gumy i airboxu i pomyślałem żeby założyć filtr stożkowy bo jak słyszałem ze bez filtra nie ma podciśnienia (chyba) w ga¼niku i nie da się go prawidłowo ustawić

 <mur> wiec mam pytanie czy opłaca się zakładać filtr stożkowy do CZ

wiem ze moglem użyć funkcji szukaj ale mnie te odpowiedzi nie satysfakcjonowały PROSZE O POMOC  <cheers>
Zapisane
Zużycie paliwa - Motostat.pl

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 31, 2008, 21:21:52 »

zda to egzamin ale szybciej załatwisz silnik ponieważ filtr stożkowy nie przefiltruje powietrza lepiej jak oryginalny filtr  wiec ja bym pozostał przy oryginalnym
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

BoNes

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 31, 2008, 21:51:09 »

Filtr stożkowy zda egzamin lecz musisz spełnić 2 wymagania
1. guma ma być skierowana do góry
2. Filtr ma być markowy. Nie za 30zl...
I Jeszcze na dodatek trzeba go smarować jakimś olejkiem czy nawilżać.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 31, 2008, 22:31:22 »

czemu to niby ma być ta guma skierowana do góry i co do nawilżania filtra oprócz tego ze będzie bardziej przyciągał pyły
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 31, 2008, 22:40:45 »

Cytuj
a więc teraz jeżdżę bez filtra a na wiosnę chciałbym to zrobić żeby było ok bo kiedyś założyłem gumę miedzy ga¼nikiem a airbox-em ale lało mi się paliwo do gumy i airboxu i pomyślałem żeby założyć filtr stożkowy bo jak słyszałem ze bez filtra nie ma podciśnienia (chyba) w ga¼niku i nie da się go prawidłowo ustawić

 rewelacja, zamiast usunąć przyczynę lepiej sprzątnąć wszystko pod dywan, może lepiej odpowiednio ustawić iglice, wyregulować ga¼nik i zapłon i nie bawić się w żadne filtry????

 tak to jest jak ludziom nie chce się ustawić wszystkiego jak należy, marudzą potem ze motocykl dużo pali a on więcej wylewa przez ga¼nik niż pali....
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 01, 2009, 02:35:47 »

Bones - CZ to nie żadna ciężarówka żeby wlot miał być skierowany do góry. Poza tym filtry sie smaruje, to prawda, ale TYLKO gąbkowe !!! Filtrów siatkowych smarować nie wolno gdyż można je co najwyżej zatkać. A odnośnie zmiany filtra na niefabryczny to nie wolno zapominać że w silnikach 2t cały dolot gra tak samo ważną rolę jak wydech. Jeżeli dolot będzie za krótki lub będzie stawiał za mały opór to od razu zmieni to pracę silnika i to nie koniecznie na lepsze. Lepiej już naprawić oryginał
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 01, 2009, 14:05:41 »

Jazda bez filtra najmądrzejszą rzeczą nie jest. Najprostszą rzeczą i na pewno dającą pewny rezultat jest po prostu założnenie normalnego filtra. Pomijam już kwestię cenową, ale kosztuje on coś koło 15PLN (nie chce mi się szukać faktury), więc nie widzę sensu kombinacji...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Wojt@s

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 01, 2009, 15:17:08 »

Filtr stożokowy nie ma sensu w 2T, zmienia charakterystykę dolotu.

Co do ogólnie filtrów stożkowych, takowy w tym przypadku szybciej załatwi  silnik, każda kałuża, pył, stożek tego nie przefiltruje, a filtr w airboxie tak, ze względu na konstrukcje i zawirowania powietrza gdzie cięższe elementy lądują na dnie.
Zapisane

MOTOPSYCHO

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 01, 2009, 16:15:54 »

Ja też rozmyślam nad filtrem stożkowym. Ale co się nasłuchałem to nie egzaminu pozatym zwiększa się spalanie bo ten materiał jest grupszy od zwykłego w filtrze. Więc silnik dostaje więcej wachy a mniej powietrza. To lepiej wykonać lub poprawić olginalny filtr. ;) To moja opinia. <worship>
Zapisane

gringo

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 01, 2009, 16:24:17 »

Cytat: MOTOPSYCHO
Ja też rozmyślam nad filtrem stożkowym. Ale co się nasłuchałem to nie egzaminu pozatym zwiększa się spalanie bo ten materiał jest grupszy od zwykłego w filtrze. Więc silnik dostaje więcej wachy a mniej powietrza. To lepiej wykonać lub poprawić olginalny filtr. ;) To moja opinia. <worship>

tylko czy jest potrzeba i wogole sens poprawiac orginalny filtr lub robic nowy?? tak sobie myśle:P
Zapisane

MOTOPSYCHO

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 01, 2009, 16:29:44 »

Kolego Gringo wystarczy dobrze uszczelnić stary filtr (ja tak robie)  ;) i mi się wydaje że maszyneria lepiej troszka chodzi ;)
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 01, 2009, 18:46:04 »

CZ bez filtra to przyspieszać niechce. Ten gaxnik tak juz ma ze bedzie troche paliwa w gumie nie wynika to z jego ustawieñ a raczej konstrukcji.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 01, 2009, 22:29:20 »

Konstrukcja dokładnie wyklucza, powinno według mnie być okno od strony filtr wyżej o 2 mm niż okno z którego leci mieszanka co cylindrów. Tak to się czasem ulewa, nie tylko w tym motocyklu tak się dzieje... Należy też pamiętać o sprawności kranika i zaworka iglicowego.
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 01, 2009, 23:30:11 »

Jako że stożki to domena sportu to trochę o sportowych filtrach stożkowych napiszę

Filtr stożkowy nie jest polecany do jakiegokolwiek silnika który ma chodzić normalnie a nie wyczynowo.
Taki stożek zazwyczaj zakłada się bezpośrednio na ga¼nik lub też robi się power-rurę czyli robi się doprowadzenie zimnego powietrza z przodu samochodu długą rurą na której początku wstawia się filtr stożkowy.

Do tego filtry te mają znacznie poprawioną przepustowość powietrza przy wyższej niż fabryczny filtracji. Powoduje to zubożenie mieszanki bo zasysa więcej powietrza a tyle samo paliwa co na fabrycznym.
 Oczywiście mam na myśli dobre filtry a nie tanie. I tak jak boni napisał smaruje się je olejkiem I to nie tylko gąbkowe - to odnośnie postu Xargo.  No chyba że papierowe za 15 zł, te nie wymagają smarowania ;P

W obu wypadkach ruchy falowe powietrza zostają mocno zakłócone co w 2T daje dużą różnicę ale na minus.

Filtr fabryczny to wydatek kilku zł...... do sklepu marsz.

Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 02, 2009, 01:01:41 »

Motomyszor - a jesteś pewny odnośnie tego iż stożki się smaruje? Bo praktycznie opinie z jakimi się spotkałem mówiły żeby tego nie robić. Podobne opinie usłyszałem odnośnie wszystkich filtrów papierowych (i nie tylko za 15zł), tych podobno po zawilgoceniu można się co najwyżej pozbyć...
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 02, 2009, 01:13:33 »

Wojtas konstrukcja wyklucza tyle ze jak motocykl sie przechyla to nie ma bata zeby sie nie ulało;P Wiem co pisze;) Pozatym bedzie napieprzało paliwem jak jest duzy luz pomiedzy przepustnica a korpusem ga¼nika.
Zapisane

zielarz

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 02, 2009, 01:27:01 »

tak właściwie to 90% komunistycznych dwusuwów zawsze coś uroni, z tym że niektóre troszke bardziej  :> ale posiadanie airboxu i tak zmniejsza ten problem, bo przykładowo bez żadnego filtra zachlapalo by paliwem je¼dzca który jechal by na innych obrotach niż obroty rezonansu układu ssącego

a filtr stożkowy miałby swój plus w jawie/CZ bo można by ciekawy schowek wyczarować w tej wielkiej puszce filtra, albo przenieść tam aku a użytkować dotychczasową komore na niego przeznaczoną. no ale ze stożkiem to i szlif częściej i łożyska też mogą mieć cięższe życie (w powietrzu lata masa drobnego syfu jak aerozole, czyli od pyłków roślin po bardzo drobne drobiny piasku)
o przesunięciu rezonansu ssania bylo wielokrotnie nadmienione więc nie mam co pisać.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 02, 2009, 01:58:02 »

No to ja sie wypowiem bo takowy posiadam. Zrobilem na tym filterku ok 2tys km. Wlasnie przy tym filtrze uwydatnia sie problem "lania" gaznika (mowa o silniku cz 6v)- ale jest to do opanowania. Samego filtra niczym nie nawilzalem. Kiedys nawilzalo sie filtry siatkowe, ewentualnie filtry tzw kombinowane lub typu cyklonowego- obecnie nie slyszalem o tym by ktos zalecal nawilzanie (prowadzi to do szybszego zniszczenia)

swoj filtr zastosowalem bo mam podcieta rame i pucha airboxu sie po prostu nie miesci tam gdzie byla ... Wrazen predkosciowych nie szukalem wiec nie wiem jak to wplynelo na prace silnika - jedyne co sie zmienilo to strojenie gaznika- poprzez zmiane dlugosci dolotu zmienila sie praca silnika, zwiekszenia zuzycia paliwa nie zauwazylem, z anem Salkiem rozmawialem i generalnie jak filtr nie puszcza syfu to nie szkodzi

miesiac temu rozebralem swoj silnik masakry nie bylo
natomiast mam silnik ktory jezdzill po 4 szlifie (silnik TS) po bezdrozach bez gumy na gazniku (chlopakom bardziej zalezalo na jezdzie niz na wnikanie w stan techniczny)  tloki ponizej pierscieni to MASAKRA

wiec lepiej zalozyc stozek niz jezdzic bez zadnego filtra
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 02, 2009, 10:41:21 »

Może nie uściśliłem.

Pisałem o filtrach które mają coś dać a nie wyglądać.
Większość filtrów renomowanych firm robiona jest z gazy bawełnianej. Dla poprawnej filtracji trzeba je nasączać.
Z tego co pamiętam to filtry siatkowe z WSK (przekładaniec z siatki metalowej) też powinny być nasączane olejem.

Ale jeśli filtr jest papierowy to wiadomo....

Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 02, 2009, 10:46:43 »

Cytuj
Z tego co pamiętam to filtry siatkowe z WSK (przekładaniec z siatki metalowej) też powinny być nasączane olejem.

 Racja Motomyszor nawet w komarach był filtr przekładaniec siatka+plastikowa "gabka"+ siatka i tez zalecane było zeby je nawilzac olejem

 
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

von_Majzel

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 02, 2009, 19:09:53 »

NIE jezdzij bez filtra . Nigdy . Bracia Jawerzy powyzej napisali dlaczego .

Kiedys sie o filtrach stozkowych wypowiadalem , ale lepszy stozek niz brak filtra . Zakladajac stozek zamiast airboksu zmienimy wykres mocy i momentu obrotowego , bedzie bardziej stromy . moze pojedzie 5km/h szybciej , jest to nieykluczone ale do 3500 obrotow bedzie motór mial strasznego muła .
Ciekawszym pomyslem jest wsadzenie stozka zamiast orginalnego filtra , ale w airboksie . Tylko trzeba potem przeregulowac gaznik bo beda inne cisnienia .

Stozek jest dobrym filtrem , filtruje bardzo dobrze tylko jak sie juz zasyfi to nie idzie go umyc . Zwykly filtr (orginal papierzany) jest duzo tanszy i tez nie idzie go umyc =)

Filtry nasaczane olejem sa powszechnie stosowane w silnikach do crossu , rallycrossu , terenowych modeli nitro itp . W zasadzie wszedzie gdzie panuje duze zapylenie . Olej ktorym nasaczony jest filtr (gąbka , czesto wielowarstwowa) jest bardzo gesty i do niego wlasnie przykleja sie kurz . Taki filtr w moich modelach trzeba wymienic co godzine jazdy , potem umyc wyplukac wysuszyc i ponownie nasaczyc AFO (air filter oil) .
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 02, 2009, 19:28:46 »

Cytat: Wojt@s
powinno według mnie być okno od strony filtr wyżej o 2 mm niż okno z którego leci mieszanka co cylindrów
<no> <no>
W takiej konstrukcji każda,nawet niewielka nieszczelność (kranik/pływak) powodowała by napełnienie skrzyni korbowej paliwem.
A jakie były by tego konsekwencje nie muszę chyba tłumaczyć... :'(
"Lanie na ziemię" jest chyba lepszym wyjściem... <blink>
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 02, 2009, 20:33:26 »

Jawol odsyłam do motocykli z lat 40-tych, szczególnie do AJS-ów gdzie ta różnica w gaziorkach jest widoczna.

Czy ja wiem czy lepszym?? ktoś Ci rzuci peta i po motocyklu, a tak najwyżej wykopiesz paliwo, wyczyścisz świeczke i tyle. Każdy ma swoje zdanie.

Jak już ktoś chce kombinować to niech zrobi w airboxie filtr olejowy mokry, z komorą wstępną i główną, jest to do zrobienia. Na wzór filtrów z samochodów tatra.

Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 02, 2009, 21:59:13 »

W ciągnikach jest taki filtr ze względu na prace w warunkach mocnego zapylenia. Po zdjęciu owego filtra jest znaczący przyrost mocy. Moim zdaniem bardzo zdławił by silnik w 2T, zamiast zasysać mieszankę z ga¼nika zasysałby z spaliny z tłumika a przecież chodzi o jak największe "przedmuchanie" komory spalania ze spalin.  ;)
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 02, 2009, 22:09:49 »

Tu chodzi raczej o to że silnik wytwarza na danych obrotach pewne podciśnienie. Jeżeli filtr będzie stawiał za duży opór to powietrze będzie dam się doistawało przez dysze razem z paliwem i to spowoduje wzbogacenie mieszanki. A lepsze przedmuchanie silnika ze spalin można by użyskać jedynie poprzez zwiększenie objętości skokowej komory wału - dopiero wtedy więcej mieszanki dostało by się na tłok. Sama zmiana filtra powietrza w dwusuwie takiej zmiany nie przyniesie
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Filtr stożkowy Cezeta 6V

Zaczęty przez adam2701 Mechanika

3 Odpowiedzi
3358 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 26, 2008, 17:49:04
wysłana przez EWA_21
5 Odpowiedzi
2862 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2014, 22:52:04
wysłana przez Kamil350
5 Odpowiedzi
4125 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2014, 15:11:22
wysłana przez Blenders
8 Odpowiedzi
3946 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 15, 2014, 13:43:03
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
5 Odpowiedzi
2379 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2016, 09:51:21
wysłana przez Misiek89gdz