Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 08:06:35
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 12602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

QTR

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 02, 2009, 22:49:41 »

Xargo1 aby polepszyć przepłukiwanie silnika przestrzeñ komory wału korbowego (objętość szkodliwa) trzeba zmniejszyć a nie zwiększyć tak jak piszesz. Zwiększanie nic nie daje ponieważ tłok i tak zawsze zasyca tyle samo mieszanki a zmniejszenie objętości szkodliwej powoduje większe sprężenie mieszanki w komorze wstępnej a tym samym lepsze przepłukiwanie silnika. Zresztą właśnie w tym celu montuje się wszelkiego rodzaju wypełniacze komory wstępnej.
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 02, 2009, 23:22:09 »

Tak - to co pisze to prawda. Ale ja mówiłem o pojemności skokowej a nie szkodliwej (chociaż sam nie wiem czy istnieje takie pojęcie :P ). Chodzi mi oczywiście o to, że aby polepszyło się przepłukiwanie silnika to musiała by się zwiększyć różnica pomiędzy największą i najmniejszą pojemnością skrzyni korbowej przy zachowaniu obecnej pojemności skokowej komory spalania. W domowym zaciszu coś takiego jest raczej nie do wykonania, aczkolwiek kiedy produkowano silniki, które miały skrzynię korbową o większej pojemności skokowej niż komora spalania. Silniki takie miały sprężarkę tłokową w komorze wału. Wyglądało by to mniej więcej tak, jakby w jawie ustawić tłoki by pracowały razem, usunąć uszczelniacz labiryntowy oraz zatkać w jednym cylindrze kanały płuczące usuwając przy tym świecę zapłonową. Wtedy cała mieszanka z trafiała by do jednej komory spalania mającej dokładnie połowę pojemności skokowej skrzyni korbowej. Oczywiście tłok sprężarki sporo mniejszy jak tłok właściwy. Z tego co mnie pamięć nie myli to taki silnik był w jakiejś prototypowej dkw aczkolwiek nie jestem na 100% pewny
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2009, 23:23:51 wysłana przez Xargo1 »
Zapisane

QTR

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 02, 2009, 23:54:38 »

Xargo1 myślimy o tym samym tylko troszkę się nie zrozumieliśmy ;)
Generalnie o to chodzi aby mieszankę w komorze walu (wstępnej) sprężyć pod jak największym ciśnieniem. Można to uzyskać montując tak jak piszesz coś w stylu sprężarki lub wypelniacze zmniejszające pojemność szkodliwą.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 03, 2009, 08:39:18 »

W sumie nie ma co się rozwodzić nad tym tematem; w zasadzie w 99,99% przypadków filtr stożkowy w Jawie/CZ to po prostu agrotunerstwo i tyle, tak jak spojlery na maluchu czy suszarki do bielizny na klapie bagażnika escorta1.4. A agrotuning ma to do siebie, że nikt nie zadaje pytania, czy to co się zakłada przydaje się do czegoś, czy poprawia areodynamikę, czy nie zaburza przepływu itp. Ważne jest żeby "fajnie" lub "mądrze" wyglądało. Takie jest moje zdanie na ten temat.
Oczywiście nie mam nic przeciwko profesjonalnym tunerom, ale takich spotyma się przeważnie w proporcji 1:10 000...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

von_Majzel

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 03, 2009, 09:38:59 »

To ze w 99,9% jest to agrotunning to z regóły prawda .
W zasadzie jedynym uzasadnionym przypadkiem jest gdybysmy jechali w baaaardzo dluga trase po plaskim , bo podniesie ciut ciut predkosc przelotowa . Ale to i tak po regulacjach gaznika . Hyh , drugim uzasadnionym przypadkiem jest gdy puszka airboxa jest zajeta =) Ja kiedys tam mialem cewke zaplonowa i tez jezdzilem ze stozkiem , jednak wrocilem do airboksa , a cewka powedrowala w okolice prostownika i reglerka . Najlepszym wyjsciem (bez uzywania airboksa) byloby dorobic taka rure ssaca (dlugosci trzebaby przeliczyc) tak zeby doladowanie ssaniem bylo na ok 2500-3500 obrotow . Jak mialem stozek bezposrednio na gazniku to byl "kop" przy 4500 , 5500 i 6500 obrotow (bo dolot byl krotki i na wysokich obrotach rezonowalo) , ale do 4000 byla zamuła . Z airboksem jest wzrost momentu obrotowego juz przy 3000-3500 (bo tam sa komory i jest w sumie dluzsza droga powietrza) . Gdy ktos dobierze taka rure niech mi napisze srednice i dlugosc plizz ... =)

Kiedys (jak mialem jeszcze stozek) zalozylem na chwile rure ssaca z czinkłeczento , siegala pod zbiornnik (o wiele za dluga i pofaldowana tak zeby ja mozna bylo wyginac - miala opory przez to) i doladowanie mi wypadlo w okolicach 1500-2000 obrotow =) prawie jak chopper ... prawie robi wielka roznice , bo Jawa nie chciala jechac powyzej 4000 obrotow . Ale ruszanie ze skrzyzowan bylo super - szybki start i malo gazu potrzeba bylo , tylko brakowalo mocy powyzej 65-75 km/h .

[EDIT]
Najlepszym mechanicznie rozwiazaniem ukladu ssacego bylby taki "puzon" , rura ktora wsuwala by sie i wysuwala by sie dopasowujac dlugosc do aktualnych obrotow silnika . Ale uklad sterowania i uklad wykonawczy bylby bardzo skomplikowany i wymagal by mnóóóóstwa pracy .

[EDIT 2]
Airbox spelnia jeszcze jedna role - tlumika . Wycisza harkot z gaznika . Jak mialem stozki to przy dotknieciu gazu bylo mile "YMMMmmm" z pod zbiornika =) Airbox to wycisza . Na estetyce sie nie jezdzi , ale przypuszczam ze zdania beda podzielone ... =]
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2009, 10:11:34 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

zielarz

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 03, 2009, 16:32:00 »

Cytuj
Najlepszym mechanicznie rozwiazaniem ukladu ssacego bylby taki "puzon" , rura ktora wsuwala by sie i wysuwala by sie dopasowujac dlugosc do aktualnych obrotow silnika . Ale uklad sterowania i uklad wykonawczy bylby bardzo skomplikowany i wymagal by mnóóóóstwa pracy .
o ile się nie mylę to takie coś się już stosuje, tylko w prosteszej formie, bo przecież można zrobić dwie rury o róznych długościach i sterować przepustnicą z której ma być pobierane powietrze ;) i właśnie takie coś się stosuje, puzon pomimo oczywistych zalet (płynnej zmiany długości) bylby trudny do wykonania a i przy zmianie biegu musiałby się szybko rozciągać lub łapał by poprostu ostrego muła.
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 03, 2009, 17:44:16 »

Ten "puzon" można by podłączyć do zintegrowanego modułu który daje impuls obrotomierzowi. Puzonik można by było podłączyć do jakiegoś serwa który ciągałby go w ta i tamta. Można by tez dorobić do tego sterowanie wyprzedzeniem zapłonu tuz przy manetce  :>
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 03, 2009, 17:57:30 »

takie rurki robi się w dolocie bodajże R1. Z tym że ma ona dwie pozycje, długa albo krótka bez pośrednich.....

Taki puzon w jawie to..... utopia. Nobla temu co to zrobi i zestroi......
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 03, 2009, 18:25:06 »

Zrobić ja mogę, gorzej żeby to działało  ;) Taki bajer jest tez w Fordzie Probe
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 03, 2009, 19:29:07 »

"Utopia" - bardzo ladne okreslenie =)
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 03, 2009, 19:47:54 »

Nazywa sie to doładowanie dynamiczne. Jest stosowane przez japoñczyków najczesciej nie tylko w motocyklach.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 03, 2009, 23:32:15 »

no i wyszlo ze jestem "wiocha tuner king"  <lol>


nie tylko probe ma taki "bajer" od jakiegos czasu robi to bwm a jeszcze wczesniej robili to japonczyki - ale w koncy probe tez jest poniekad japonski ....
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 04, 2009, 06:05:12 »

Cytat: von_Majzel
Kiedys (jak mialem jeszcze stozek) zalozylem na chwile rure ssaca z czinkłeczento , siegala pod zbiornnik (o wiele za dluga i pofaldowana tak zeby ja mozna bylo wyginac - miala opory przez to) i doladowanie mi wypadlo w okolicach 1500-2000 obrotow =) prawie jak chopper ... prawie robi wielka roznice , bo Jawa nie chciala jechac powyzej 4000 obrotow .
No Majzel wielki szacun za prace badawczo-rozwojowe... ;]
Większość userów tylko pisze:  "co by było" albo "co mogło by być"
A tu, a Twoim przypadku takie  konkretne działanie poparte ciekawymi spostrzeżeniami. Brawo.
Jestem ciekaw jak  założyłeś/uszczelniłeś tą rurę i jakie inne spostrzeżenia jeszcze miałeś. (zużycie paliwa etc...)
Będę kiedyś sam musiał popróbować takich doświadczeñ.  ;]
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 04, 2009, 11:33:04 »

Hyhy dziekuje  <cheers>  na nastepnym spotkaniu bedziemy pić =)
Zuzycia paliwa nie podam niestety bo jezdzilem z ta rura przez cale przedpoludnie zrobilem ze 30-50 km a to troche krotko zeby cos obiektywnie powiedziec =]  rura byla miekk aluminiowa i latwo sie dala scisnac opaska na gazniku byla wieksza o 3-5 mm od srednicy zewn krocca gaznika do CZ . na drugim koncu w rurce byla tulejka (plastykowa) zeby opaska filtra stozka sie miala na czym zacisnac . i tyle ... =)
Ten dolot mial najprawdopodobniej ok 40 cm rury , nie pamietam juz dokladnie . Chcialem go skracac , ale to nie ma sensu przy rurze karbowanej , w srodku musi byc gladz bo opory przeplywu sa za duze . Filtr byl pod zbiornikiem zaraz za i nad glowicami , dobre miejsce bo od deszczu bylby zabezpieczony w miare .
A wrazenia , silnik sie zachowywal jakby mial duuuuzo wieksze , ciezsze przeciwwagi , na niskich obrotach do 2500 obr byl sporo mocniejszy , ale potem moment obrotowy znikal jak uciety nozem , przy 3000 juz nie doladowywalo , a potem tylko slabl bo rura nie dawala odpowiednich ilosci powietrza . Nie wkrecilem go wiecej niz 90 km/h tj. 4500 obr/min .

To w zasadzie wszystko , zdjolem rure wieczorem i zalozylem airbox =)
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 04, 2009, 12:04:35 »

Z tego co napisałeś rozumuje że. Można by dać rurę która wystawała by przed cylindry. Na koñcu jej zamontować lejek i w środku dać przepustnice którą można by podłączyć do gazu - ze wzrostem obrotów otwierana byłaby przepustnica. Trzeba zrobić takie coś  :>
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 04, 2009, 12:42:23 »

http://www.tuningbaja.pl/cms.php?img=16

tu wszystko pięknie widać co i jak;]
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 04, 2009, 12:47:02 »

Mi chodzi oto ze im większe obroty to więcej powietrza by dostawał silnik bo byłoby wdmuchiwane w rurkę, ale zasada taka sama jak i to  ;)


Im więcej dajemy gazu tym więcej otwiera się przepustnica w rurce, przy odpowiedniej prędkości dostarczy spora ilość powietrza  :>
« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2009, 13:02:54 wysłana przez BoNes »
Zapisane

zielarz

  • Gość
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 04, 2009, 13:50:31 »

Bones ale co za sens ma przymykanie wlotu powietrza (no chyba ze chodzi ci o zmianę proporcji miesznaki np żeby zrobić ssanie) skoro tutaj chodzi o zjawiska rezonansowe. gdyby zrobić dwie rury dolotowe, jedną np pod bakiem a drugą w oryginalnej puszce filtra, to nie było by głupie, tyle że żeby to działało automatycznie to trzeba by się zastanowić nad sterowaniem tym, poza tym przepustnica kierująca powietrze z odpowiednich rur musiała by być na prawdę dobrze pomyślana aby była szczelna i nie stwarzała oporów/zawirowañ.

kolejna rzecz to to że znad glowicy powietrze nie może być zasysane, bo jest gorące a gorące znaczy rzadkie i mało tlenu. dlatego może lepiej byłoby kombinować pod siedzeniem? czyli tak ogólnie zamontować stożek u góry puszki filtra przy wlocie powietrza, ale tak żeby rura z tego filtra była zmontowana do rury idącej ku ga¼nikowi, zronić sterowany przepustnicą trójnik i puścić boczny obieg którym była by w jakiś dziwny sposób pozwijana rura (dla odpowiedniej długości) podmontowana pod ten sam filtr? tyle że nei mielibyśmy tlumika szmerów ssania, nie mielibyśmy airboxa (więc mógłby bardziej pluć) no i tak ogólnie to nawet ta krótsza rura była by dłuższa od standardowej :P
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Filtr Stożkowy
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 04, 2009, 18:54:05 »

Pomysł z rurą zmiennej długości nie jest zły, ale trzeba pamiętać że jawa ma silnik ga¼nikowy, który potrzebuje podciśnienia na dolocie by móc zassać paliwo z ga¼nika. Wytwarzając nadciśnienie powietrze będzie wdmuchiwane w dysze paliwowe, przez które przestanie lecieć paliwo. Z tego powodu mieszalnikowe instalacje gazowe (czyli 1 i 2 generacja) wymagały zastosowania kolanka skierowanego w tył na rurze doprowadzającej powietrze. Innym dowodem może być sposób montowania kompresora w starych amerykañskich dragsterach - zawsze kompresor znajdował się pomiędzy silnikiem a ga¼nikiem by wytwarzać podciśnienie a nie nadciśnienie. Tak więc bezsprzecznie należało by zapomnieć o jakimkolwiek lejku - wylot i tak trzeba skierować w tył lub co najmniej w bok. Dzięki temu można od razu zapomnieć o drugiej przepustnicy, bo i tak nie będzie potrzebna
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Filtr stożkowy Cezeta 6V

Zaczęty przez adam2701 Mechanika

3 Odpowiedzi
3356 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 26, 2008, 17:49:04
wysłana przez EWA_21
5 Odpowiedzi
2861 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2014, 22:52:04
wysłana przez Kamil350
5 Odpowiedzi
4125 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2014, 15:11:22
wysłana przez Blenders
8 Odpowiedzi
3943 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 15, 2014, 13:43:03
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
5 Odpowiedzi
2377 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2016, 09:51:21
wysłana przez Misiek89gdz