Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:42
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno  (Przeczytany 12460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mayam32

  • Gość
Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« dnia: Marca 01, 2009, 17:02:11 »

witam kolegów Jawerów!
wiem ze ten wątek pojawiał się juz kilkakrotnie ale dalej mam klopot z moją TS-ką.
Mianowicie po nocy jawa bardzo cęzko mi pali musze się sporo nakopać aby ją uruchomic....
kiedy już odpali i pochodzi nawet 5 sekund i ją zgasze to pali na tyk..
może pomożecie mi i uświadomicie co moze być nie tak... odrazu mowie ze mam nowe świece BRISK, pale na ssaniu, fajki i kable też są nowe.
Jawa jest jeszcze na doarciu wiec leje troszkę bogadszą miesznake.
Z góry dziekuje za odpowiedzi  :) Pozdrawiam
Szerokosci zycye!!!
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 01, 2009, 18:03:23 »

A szczelność między karterami jest?
To wygląda tak jakby jawa nie mogła mieszanki zaciągnąć z ga¼nika.
Chyba że ów ssanie w ga¼niku nie działa prawidłowo.
Zapisane

MaRaS

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 01, 2009, 18:24:43 »

a jakim sposobem odpalasz??

jeżeli przekopujesz na wyłączonym i dopiero włączasz zapłon i próbujesz odpalić, to spróbuj od razu bez ¯ADNYCH zabiegów wcześniej włączyć ssanie kranik kluczyk zapłon i kopnąć.


U mnie się to sprawdziło. Widocznie moja JAWA nie lubi gry wstępnej tylko od razu trzeba przejść do konkretów  <yes>

wcześniej jak próbowałem ją najpierw przekopywać bez zapłonu to potem  co najmniej 20-30 razy trzeba było kopnąć żeby coś załapała.

Jeszcze dobrze jest gasić silnik na ssaniu wtedy zaciąga więcej mieszanki do skrzyni korbowej podczas ostatnich pierdnięć i jest tam waha na rano  :P
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 01, 2009, 20:55:55 »

pale ją w ten sposob:
1 ssanie
2 przepompowanie na wyłączonym zaplonie i strzał i tak ze 3-4 razy
3 właczam zapłon i pompoje znowu
4 strzał i nic
5 pompoje i strzał jeszcze kilka razy
 jak juz tylko "odpiernie" to chodzi
w wyjątkowych sytuacja leje jej troche mieszanki do cylindra i wtedy odrazu chodzi. (ale bedac z dziewczyna na wycieczce np. w lesie to troche glupio wyglada)
za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi naprawde serdecznie dziekuje bede probował waszych sposobow mam nadzieje ze da to jakis efekt.    :(
ps: Grom szczelnosc jest na 100% jawa jest swiezo po remoncie składana na hermetyk
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2009, 21:00:07 wysłana przez mayam32 »
Zapisane

gringo

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 02, 2009, 00:54:35 »

nie musisz jej tyle podpompowywać!! z rana wychodzisz z domu, ssanie, pomowanko na wyłączonym zapłonie, włączasz zapłon i kopiesz dalej, bo twoim sposobem to ja tyko zalewasz nie dajac mozliwosci odpalenia:P
Zapisane

MaRaS

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 02, 2009, 08:12:31 »

Natomiast u mnie jawa ma bardzo dobrze zrobiony silnik i wystarczy ze pod pompuję na wyłączonym zapłonie chociaż raz to od razu się na mnie obraża i wtedy trzeba kręcić jej wałem dopóki się nie odezwie.

Spróbuj mojego sposobu bo jeżeli po remoncie coś takiego się stało to może przez to, że jest tak dobrze silnik zrobiony, ze nie trzeba gry wstępnej.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 02, 2009, 08:20:31 »

taki  <offtopic> pó¼niej skasuje . gringo jesteś już w lublinie?
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

MaRaS

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 02, 2009, 09:07:14 »

Trzeba uporządkować wiedzę na temat awarii w jakimś artykule bąd¼ temacie i go podpiąć, bo szukanie na prawdę umie być kłopotliwe, a czasami trafia się na temat, w którym akurat nie ma odpowiedzi do naszego problemy. A akurat to odpalanie na zimnym to taki problem ze od razu wszyscy rzucają PRZEDMUCHY!! i dalej w temacie jest już dyskusja na temat ze ja dobrze zrobiłem silnik i jest po remoncie a tamci dalej próbują to udowodnić.

Ja miałem taki sam problem i od razu na forum rzucono mi błędną sugestię a problem nie polegał na kiepskim silniku tylko na dobrze zrobionym - moim zdaniem.


Może jak znajdę trochę czasu to zrobię podobną tabelę jaka jest w książce a wy mi pomożecie ja wypełnić ale nie wiem czy się czas znajdzie, bo jest coraz ładniejsza pogoda ;P a ja jeszcze się powinienem do matury uczyć  :-/
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 03, 2009, 14:20:37 »

gringo teogetycznie masz racje ale akurat w moim wypadku ja ja pompuje, pompuje a jak czasami wykrece swiece jak nie chce zapalic to obie sa suche jak piasek na pustyni...
MaRaS popieram Twoje zdanie z uporządkowaniem tej wiedzy... napewno ułatwi to innym jawerom szukanie odpowiedzi na dany problem.
ostatnio jak ją palilem "
 bez gry wstępnej" to faktycznie zapaliła jakby szybciej ale juz drugiego dnia ten sposob sie nie powiodł: <no> moze moja cześka się na mnie obrazila tylko nie wiem co jej zrobilem <thumbup>
jesli ktos zna jeszcze inne sposoby na palenie "zimnej" jawy to prosze o napisanie ich moze ktoryś z nich mi pomoze
Dzięki Koledzy za pomoc naprawde doceniam wasz gest
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2009, 14:27:50 wysłana przez mayam32 »
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 03, 2009, 15:09:27 »

zwiększ troszeczkę poziom paliwa w ga¼niku
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

MaRaS

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 03, 2009, 15:15:41 »

u mnie dokładnie tak samo mogę pompować i pompować i też są świece suche

hmm, no bo od czegoś to musi być zależne że raz odpala od razu a czasami nie.

Tak sobie teraz wymyśliłem i chyba to nie jest głupie ;P, że może to zależeć od ustawienia tłoków po zgaszeniu, jeżeli obydwa ustawią się na tym samym poziomie to mieszanka wyparuje spod obydwóch a jeżeli jeden będzie niżej to zakorkuje dostęp to komory i w jednej zostanie paliwo, które od pierwszego kopa zostanie wypchnięte na górę ;P

W sumie można to sprawdzić doświadczalnie po zgaszeniu przesuwając tłoki w różne punkty ;P ale mi by się chyba nie chciało ;P bo to kłopotliwe trochę i i tak trzeba czekać dużo czasu do następnego odpalenia "na zimnym" ;]

Może głupie a może prawdziwe ;P  <thumbup> stwierdzenie
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2009, 15:21:45 wysłana przez MaRaS »
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 03, 2009, 15:27:37 »

Jeżeli świece są suche po dłuższym uruchamianiu to ja stawiam na brak kompresji lub nieszczelność miedzy karterami a dokładniej mówiąc między komorami wału korbowego , miałem objawy tak jak ty kolego ciepły i kopie i kopie i nic ale po przeróbce wału dwa na raz skoñczyło się zapalam zawsze stąd wniosek że ta szczelność ma ogromne znaczenie w czasie uruchamiania silnika.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 03, 2009, 15:51:01 »

Ja swoją odpalam tak, kranik, przelanie, dwa minimalne kopnięcie, naciśnięcia, zapłon i pierdut solidne i pali:)
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 03, 2009, 16:05:32 »

Każdy opisuje jak zapala a pytanie brzmiało czemu nie zapala a powinna.
A jak życie pokazuje jawa jawię nie równa więc to co działa u jednego nie znaczy że zadziała u drugiego.  To że kolego składałeś na hermetyk to ni jak się nie ma do szczelności między karterami (komorami pod tłokami) nic a nic bo jak nawet tam posmarowałeś to uwierz mi że tego hermetyka już tam nie ma a tłoki zamiast zassać mieszankę z ga¼nika to przepompowują ją z jednej komory w drugą . I u mnie tak było chod¼ na pierwszy rzut oka przegroda była szczelna - u ciebie jeśli nie silnik to tylko ga¼nik wchodzi w grę.
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 03, 2009, 16:16:41 »

szczelnosc napewno bedzie jestem tego na 100%
gaznik czyscilem kilkakrotnie dysze mam nowe juz nie mam pojecia co moze sie dziac z nia nie tak a co do tego "wyparowywania" mieszanki z pod tłoków to coz.... wydaje mi sie ze to moze byc powod ale jesli juz to jak sprawisz ze po zgaszeniu tloki byly na przemian? nie mam rentgena w oku wiec to raczej nie wchodzi w gre.
nie mam pojecia czy to ma jakis wplyw ale w Jawie mam zalozone nowe tłoki z pierścieniami (tłoki nominał a pierścionki na I szlif) tak zalecil mi dobrze znany mechanik nie wiem czy moze to miec jakis wplyw????
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 03, 2009, 16:26:44 »

Kolego to nie czaje ty remontowałeś ten silnik czy nie ? Bo jeśli tak to przypuszczam że robiłeś szlif cylindrów , jeśli tak to dlaczego tłoki nominał nie mogę pojąć . Jeśli nie robiłeś szlifu a założyłeś tylko nowe tłoki i pierścienie z 1 szlifu to to nie jest remont a fuszerka bo niby jak na boga weszły ci pierścienie w nominalne cylindry chyba że je podszlifowałeś ale i tak to fuszerka i masz już powód nie palenia i nie zasysania mieszanki ty poprostu kompresji nie masz takie moje zdanie.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 03, 2009, 16:27:21 »

pogratulować mechanikowi  ( co za znawca ) kolego a może masz za małą kompresje?? przypuszczam ze skoro założyłeś pierścienie na pierwszy szlif  tłoki nominalne to pewnie juz jest spory próg
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 03, 2009, 16:27:31 »

w Jawie mam zalozone nowe tłoki z pierścieniami (tłoki nominał a pierścionki na I szlif) tak zalecil mi dobrze znany mechanik nie wiem czy moze to miec jakis wplyw????

 <eek>Metoda podobna do wyciszania szumiącego dyferencjału trocinami. Zalatuje Zenkiem Fuszerniakiem. A cylindry masz jakie? Jeśli są nominalne,ale wyjechane to masz przyczynę. Pamiętaj,że próg progiem,ale w Jawie czasem zdarza się niesymetryczne zużycie cylindrów w stożek,baryłkę czy owal ( świadczą o tym ciemne plamy na płaszczu tłoka). dlatego ma problem z zasysaniem mieszanki. Pamiętaj,że pierścienie na tłoku muszą całą swoją powierzchnią przylegać do cylindra. masz zużyty cylinder, masz za mały już do niego tłok i pierścienie,które nie układają się w okrag tylko jajo bo są za duże pewnie masz spiłowane zamki pierścieni- brawa dla mechanika- szpadla bym takiemu nie dał naprawić.
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2009, 16:32:13 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 03, 2009, 16:33:51 »

remont obejmował wymiane skrzyni biegów, regeneracje wału, wymiane tarcz sprzęgłowych, tłoków z pierścieniami, szczotkotrzymacza...
 a wracajac do tych pierscieni to mialem tak w CZ i musze przyznac ze naprawde łądnie chodzila dalej służy nowemu właścicielowi.
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 03, 2009, 16:41:11 »

cylindry są naminalne ale nie są "wyjechane" na starych tłokach nie byłoz żadnych plam itp niepokojących znaków...
nie ma tez zadnego progu bo poprzedni wlasciciel zalozyl nowe cylindry (2 tyg. pozniej Jawa była moja)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 03, 2009, 16:43:17 »

jedna będzie chodziła na dwóch pierscieniach a inna nie odpali bo paliwo niedobre- jawy są rózne- jedne odporne na wszystko inne wrażliwe- zasada jest prosta- cylinder nominalny pracuje z tłokiem nominalnym a pierscienie tez musza byc nominalne. Analogicznie 1,2,3 i 4 szlif- ta metoda z mixem nominał/szlif jest jak cerowanie kondoma przy świetle księżyca. jakim cudem wcisnąłes w nowe cylindry pierścienie na pierwszy szlif? przeciez to 0,25 mm za dużo!? <eek>
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 03, 2009, 16:48:33 »

stara sztuczka trzeba dopasowac przypiłowując pierscien na zamkach.
dzieki za rade w najblizszym czasie (dzisiaj) zmienie na nominal bo mam "kopalnie częsći" wiec moge sie bawic
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 03, 2009, 16:49:28 »

Patrz jak się na ciebie teraz rzucili zupełnie jak na mnie za dwa tłoki razem hehe.
A tak poważnie jak robiłeś ten remont to podaj tu na forum wymiary cylindra , bo jeśli zdecydowałeś się na taki mix czyli tłok nominał i pierścienie nadwymiarowe to znaczy mierzyłeś cylindry i uznałeś że nie ma potrzeby szlifować a ja ci powiem tak jeśli nawet kupiłeś nowe tłoki to one między sobą mogą się różnic wymiarem nawet do 8 setek milimetra i więcej wiem co mówie bo ja do sklepu do suwmiarką jeżdżę i sam sobie tłoki wybieram . Więc i zupełnie poważnie piszę ty nie masz kompresji i tyle zdejmij te cylindry i zrób to jescze raz ten remont bo tu nawet docierać nie ma czego poważnie.
Jeśli teraz założysz pierscienie nominał to też ni jaki remont szlif kosztuje przynajmniej u mnie 38 zł za sztukę i szlifierz szlifuje mi pod tłok który mu dostarczyłem a jak już pisałem tłoki się różnią , więc to nie są jakieś wielkie sumy a warto.
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2009, 16:56:03 wysłana przez grom »
Zapisane

mayam32

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 03, 2009, 16:57:01 »

wymiary:
cylindry sr. 58mm
tłoki kupione na 58mm czyli nominał
mowisz nie ma kompresji... moze i tak ale gdyby nie miala komprechy to by z miejsca nie ruszyła a ona zapierdala jak pojebana.
a co do dwóch tłokow razem to według mnie stworzyles jedyny w swoim rodzaju stół wibracyjny <punk> zmieniło to jakos osiagi? powiem szczerze ze tez chcialem zrobic taka przerobke ale po dluzszym namysle stwierdzilem ze szkoda psuc dobre moto.
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Jawa Twin Sport cięzko pali na zimno
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 03, 2009, 17:04:45 »

No chyba nie piszesz poważnie że ma równe 58 mm to jest nie możliwe! Wniosek dalej mój ten sam ,nie mierzyłeś tych cylindrów tylko je obejrzałeś bo skoro piszesz że miały dwa tygodnie a ty szukałeś na nich progów , których to nie było to znaczy że coś trochę kłamiesz . Kolego a czym je mierzyłeś ? podaj dokładny wymiar tłoka i cylindra?
Co do dwóch tłoków razem to tylko eksperyment i nikogo do niego nie namawiam ale mój eksperyment pali a twój nie co do wibracji to poczytaj post na temat tego silnika bo nie chce mi się powtarzać. A tak wogole to skąd wiesz że są większe wibracje skoro nie je¼dziłeś nie przerobiłeś takiego silnika !
« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2009, 17:09:08 wysłana przez grom »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
5079 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2007, 14:19:15
wysłana przez moonraker
19 Odpowiedzi
8702 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 11, 2009, 12:56:44
wysłana przez Mofeix
Jawa 350 6v i Twin Sport

Zaczęty przez kamilek « 1 2 » Mechanika

42 Odpowiedzi
12403 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 13, 2009, 10:02:40
wysłana przez kamilek
3 Odpowiedzi
5418 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 10, 2014, 10:14:28
wysłana przez motomaciey
12 Odpowiedzi
2072 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2023, 19:07:39
wysłana przez Wito