Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:36
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)  (Przeczytany 9468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Johnny Moped

  • Gość

Siema mam taki problem, szukałem na forum ale nie wiem po prostu od czego zacząć a problem wygląda następująco:
-mam nowy regler plus kable przy aku
-słabo mi ładowało więc poczyściłem komutator zaczęła się lepiej wkręcać i wszystko, kontrolka CHARGING gasła jak trzeba
-ale w koñcu zacząłem ją trzymać na wyższych obortach by podładować słabe aku, patrzyłem se na wydech a tu nagle patrze i sie CHARGING ciągle świeci. Przez chwilę było OK a tera ta kontrolka się świeci. Od czego to może wynikać?
-szczotkotrzymacz jak i szczotki sa nowe, kondzio też i platynki
-Aha, dodam że nie mam chyba prądu w kablach od stopu z przodu i z tyłu-nie dochodzi tam prąd po prostu. To może byc powiązane?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 07, 2009, 21:31:03 wysłana przez Johnny Moped »
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 05, 2009, 22:16:45 »

Jeżeli tamte kable nie mają styku do masy to im nic się nie stanie. Sprawd¼ napięcie na wyjściu ze szczotki idącej na  regulator, na obrotach biegu jałowego, pó¼niej na średnim i wysokim. Jeżeli masz instalkę 6V wachania powinieneś mieć od 6V nawet po 18-20V. Od tego zacznij, a pó¼niej pomyślimy dalej.
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 06, 2009, 13:58:28 »

Kurna kiepsko chyba jest ;/ Nie wiem czy to wina miernika czy moja, wychodzi na to że na szczotkach wogóle nie ma napięcia. Sprawdziłem wątek masowania szczotek przez tą blaszkę co je dociskają ale dupa-tam nie ma przebicia. Zdjąłem szczotki wyglądają OK.
Brak napięcia znajduje odzwierciedlenie w napięciu akumulatora, które systematycznie maleje podczas pracy silnika. Dodam, że mam jeden nie podpięty kabel co idzie ze stacyjki(z tej rury co idą nią kable na przód). Jest on związany z minusem, bo iskrzy jak dotknę plusa na aku. Jest to oczko i idące od niego rozgałęzienie, nie wiem gdzie to podpiąć. Pomóżcie ludzie  <crybaby>
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 06, 2009, 18:34:37 »

Nie pamiętam czy w Jawie jest obco wzbudna czy samowzbudna prądnica. Ale ogólnie jak nie masz napięcia na szczotkach to wirnik ma przebicie, już pisałem gdzieś jak się sprawdza wirnik czy sąsiadujące płytki nie mają przebicia. Od tego zacznij.

Dalej wracając do Twoich kabli, wiadomo że jest to kabel prądowy, jeżeli masz światła ( pozycje, kierunki, mijania, drogowe ), stop, podswietlenie liczników, kontrolek, to może być to zbędny kabel. Ale posprawdzaj czy dosłownie wszystko masz, wszystko Ci sie świeci.
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 06, 2009, 19:05:38 »

Więc tak-koleś w sklepie powiedział żebym jeszcze odczyścił rowki na komutatorze-b. prawdopodobne że przez syf który mogłem tam wcisnąć  podczas jazdy papierkiem po nim nie ma napięcia.

Co do kabelka-brakuje mi prądu w kablach dot. świateł stopu, nie wiem jak z prądem w kontr. luzu bo chwilowo jej nie ma.
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 06, 2009, 21:09:48 »

Więc pewnie jest to kabel prądowy idący na włącznik/wyłącznik stopu.

A co do rowków to nie robi się żadnym papierem, tylko albo piłką do metalu albo pilnikiem. Właśnie przez drobiny papieru masz póżniej przebicia na sąsiednie płytki, moja rada pogłęb lekko rowki, wymyj wszystko w benzynie ekstrakcyjnej i składaj. Jaki masz stan nabiegunników ( magnesów od wewnętrzenej strony stojana prądnicy) ?? tzn. nie są tam kable przerwane?? albo gdzieś izolacja pękła i zwiera do masy??
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 06, 2009, 22:11:13 »

Raczej od środka wszystko jak patrzyłem jest okej, możliwe z tymi dorbinami papieru jest. Papierem dlatego robiłem że na komutatorze był taki ogólny nalot. Jutro te rowki wyczyszczę pilnikiem, zobaczymy czy to pomoże.

Dzięki Ci Jawerze za pomoc w tym temacie, początkujący doceniają takie gesty  <cheers> <cheers>
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 07, 2009, 13:55:25 »

W elektryce się nie patrzy, Voltomierz w łapę, posprawdzaj wirnik, sprawd¼ wszystko po 20 razy jak napisałem, rowki pogłęb, odpalaj i patrz co się dzieje na szczotce wyjściowej a prądnice ( mowa o tej + ) i sprawd¼ umasowienie drugiej szczoty:)
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 07, 2009, 15:45:48 »

Więc tak:
-Wyczyściłem rowki na komutatorze, było pełno syfu. Mimo to nie ładuje, w dodatku zaczęła strzelać w wydech, pewnie z powodu rozładowywującego się akumulatora.
-odkryłem że ta szczotka co jej kabel idzie "do motoru" a  nie na masę co jest przkręcona, ma przebicie na masę. Nie wiem czy tak powinno być. Wyjąłem szczotkę na wierzch, przebicie dalej jest. Wyjąłem szczotkę od masy podejrzewając że przebicie idzie po komutatorze nadal jest.
- Odkręciłem kabel co idzie tam do tych uzwojeñ takich co wirnik się pod nimi kręci i szczotka ma z tym styk  bo tak wynika z połączenia kabli w tym bakelitowym pasku przebicie nadal JEST.

Pozostaje więc przebicie gdzieś tam wyżej. Czy to że jest tam przejście powoduje brak ładowania?
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 07, 2009, 17:05:33 »

- sprawdziłeś czy nie ma przebić z płytki na płytkę w wirniku??
- ta szczotka idąca na wzbudzenie na regulator nie ma prawa mieć przebicia na masy, tam ma być tylko plus który pobiera z obrotu wirnika  Szczotkę od masy zostaw, oczyść jej styki co najwyżej
Weż aparat porób fotki wszystkiego czego nie jesteś pewien. Te rzeczy co napisałem sprawd¼ koniecznie bo tak nigdy nie dojdziemy czy wirnik sprawny czy nie, jak nie wiesz jak to zrobić poszukaj w archiwum.
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 07, 2009, 17:13:39 »


Weż aparat porób fotki wszystkiego czego nie jesteś pewien. 

Praktycznie wszystkiego nie jestem pewien  :-/ ale myślę że dam radę. Przebicie z płytki na płytkę posprawdzać omomierzem rozumiem?

Chyba nie zrozumiałeś co tam napisałem wyżej. Po WYJęCIU szczotki tej co idzie na wzbudzenie(dyndała w powietrzu i nie miała styku z wirnikiem) i tak jest przebicie.  Więc nawet bez styku z wirnikiem jest przebicie.

Oczywiście posprawdzam jednocześnie te płytki, już idę do szopy i porobię fotki i zlukam płytki.
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 07, 2009, 18:02:16 »

Matkooo kto taki szajs wymyślił jak ta prądnica  :-/ Wg. mojego miernika przebicie jest na każdej z płytek, nawet na tych dużych. Zdjęcia są poniżej. Brak przebicia jest tylko jak jeden kabel dam na płytkę a drugi w przerwę między płytkami(mówie o tych dużych płytkach)

FOTO:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d988f4d0fc1a50f2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2884f8073971cba.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d40c1e3e30ef90c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce056e4c35772fb7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68d9fc6d0c74a078.html

Na jednym ze zdjęć widać tajemniczy kabel który nie wiem gdize podłączyć. Kabel od szczotek na reglerze jest jeden bo nie chciałem tam mieć burdelu-wcześniej dwa kable się łączą w jeden.
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: CZ 175 487 i ładowanie znowu ;/
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 16, 2009, 14:40:23 »

Odświeżam. Postanowiłem położyć calutką elektrykę od nowa tylko jest problem-nigdzie nie ma schematu do typu 487. Czy mogę posłużyć się schematem typu 477? Wszystko będzie grało? Aha chciałem to robić kolorystyką możliwie oryginalną, gdzie znajdę duży wybór kolorów kabli?
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 07, 2009, 21:37:22 »

http://img406.imageshack.us/img406/6572/cz175.gif

^powyżej dość czytelny schemat.
Moje pytania:
1). Zwróćcie uwagę na kable do stacyjki. Pod nią są literki dot. kolorów. Trochę niżej są "ptaszki" oznaczające co ma być z czym połączone, jednak jest to tam trochę niewyra¼ne-co dokładnie z czym?
2)¯arówka w lampie przedniej nie powinna masować do klosza (dalej do ramy) no nie?
3) Czy bez różnicy jest pod którą nóżkę w oprawce podłącze kable przy kontrolkach, np. CHARGING?
4). W oryginale jest tak, że kable od kierunków (te do minusa co idą) są ciągnione aż pod aku. Czy nie mógłbym ich przytwierdzić do ramy?

pzdr, proszę szybko pomóc bo chcę do shopa się wybrać jutro  <thumbup> <thumbup>
Zapisane

grucha591

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 07, 2009, 22:44:49 »

1 . wszystko jest czytelne tak wiec nie rozumiem pytania 30 to plus do zasilania stopu oraz klaksonu 15 idzie do przeka¼nika pozniej  do włącznika zapłonu i do cewek
2. Lampa chyba nie złapie masy od ramy gdyż uchwyty lampy są odizolowane takimi gumkami , tak mi się wydaje , po za tym lampa musi mieć pewna masę
3 . tak możesz ze wszystkimi (neutral sterowany jest masa,pamiętaj)
4 . Nie nie musisz ciągnąć kabli od akumulatora , ale jeżeli chodzi o tylne kierunki tak jest najwygodniej . co do przodu to i tak dobrze byłoby mieć masę na zasilanie lampy przedniej ,co nie oznacza ze masa do kierunków z ramy była by zła ale z doświadczenia wiem ze w miejscach gdzie jest połączenie masy odbiornika do ramy najczęściej występuje korozja (śniedzenie)
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 07, 2009, 22:55:46 »

Dzięki za odp, prawie wszystko jasne prócz pytania nr. 1: Mistake dotyczy kabli F oraz A. Czy mają być ze sobą połączone wszystkie przed stacyjką?  :'( To ważne, bo chcę jutro koñczyć rozdział pt. "stacyjka".

I jeszcze jedna sprawa:
Tą instalkę robię bez tej kostki z przodu. Chcę to zrobić na konektorach zwykłych a całość spiąć opaską kablową żeby nie było burdelu. Teraz pytanie jak to łączyć wg. schematu-we¼my te 2 "oczka" od góry-czy mam do konektorka powiedzmy męskiego podłączyć kabel na kontrolkę BEAM i drugi do przełącznika, a do żeñskiego kabel zasilania do lampy?

Co do masowania żarówki przedniej przez klosz-właśnie mam tam przejście na klosz i przez to prawdopodobnie miałem zwarcie szczotki w prądnicy na masę.  <scared>
Zapisane

grucha591

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 07, 2009, 23:24:36 »

przed czy za to pojęcie względne , zależy jak spojrzeć . wysztko ma byc tak jak jest na schemacie, tutaj masz troche dokładniejszy schemat dla cz 350 (rozni sie tylko iloscia platynek i cewek )
http://arecki113.republika.pl/schematy/cz4725.JPG

Właśnie bez kostki będziesz miał burdel ale rób jak chcesz , tak możesz sobie do złączki damskiej np zagnieść dwa przewody o przekroju max 1,5 mm2 każdy 

rozumiem ze wcześniej miałeś plus na masie ???
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 08, 2009, 16:34:31 »

To cześka z lat 80tych, ma minus na masie. Aha jeszcze jedno-na schemacie kabel z platynek idzie przez zacisk 1B i dalej do cewki w/n. Ja miałem wcześniej bezpośrednio do cewki. Czy tak może być? Teraz położyłem też bezpośrednio do cewki.

Aha jeszcze jedno-z prądnicy z tych cewek wychodzą 2 kabelki w formie drutów-jeden podłącza się pod M a drugi pod D. czy nie ma różnicy który gdzie dam? Bo oba są identiko.
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 10, 2009, 15:04:27 »

LUDZIE RATUJCIEE  <crybaby> <crybaby>

Położyłem już wszystko. Teraz jak stojan jest poza motorem, to te 2 kabelki wychodzące ze stojana nie mają ze sobą zwary. Ale jak nałożę na motor, to zwara się pojawia.  :[ Nie wiem jak ma być z tymi wirnikami, mam dwa i na każdym jest przejście między ich poszczególnymi paskami, ale nie ma przejścia między komutatorem a tymi "dużymi" paskami.

Co robić? Już Jawsimowi nie chcę truć dupy, i tak mi b. dużo pomógł.  <crybaby>
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 10, 2009, 15:37:45 »

Ale zwarcie w jakim sensie ?
Czym mierzysz że ci zwarcie wychodzi .
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 10, 2009, 16:00:15 »

Mierzę miernikiem elektronicznym. Czy zakładając że wirnik trze o cewki  może się pojawiać przebicie na tych kabelkach? Czy w takim razie mogę ten metal na cewkach przejechać papierem ściernym?

A zwarcie w takim sensie że jest przejście między paskami.
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 10, 2009, 16:16:40 »

Przejście być musi bo jak by nie było to by nie działało chyba . I ponawiam pytanie co oznacza zwarcie ? A może to jednak tam mały opór występuję na wirniku hmm? A może tam wszystko jest ok a ty szukasz dziury w całym a opisywane zwarcie to opór na uzwojeniach?
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 10, 2009, 16:22:04 »

Z tego co mówił Jawsim nie powinno być przejścia między tymi 2 kabelkami wogóle. Pozatym jak prądnica jest na wierzchu to nie ma tam przejścia. Mam jeden wirnik na wierzchu to jak go wsadziłem w stojan od razu pokazało przejście. Mam wrażenie że wirnik może trzeć o cewki. W takim razie moje pytanie brzmi czy można te cewki przelecieć papierem.
Co do historii tych zwarć to zaczęło się od przebicia plusowej sczotki na masę, przebicie znalazłem dopiero w przełączniku świateł.
Zapisane

Rufus143

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 20, 2009, 19:20:16 »

Niewiem jak tam cewki sa zbudowane w Cz ale pewnie jak w wsk jeśli tak to spokojnie mozesz przyszlifować te rdzenie ferromagnetyczne  <beer>
Zapisane

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Kładę instalkę i mam pytania. (Patrz na koniec topicu!!)
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 20, 2009, 20:46:14 »

Dzięki Rufus za odp, ale póki co działa i ładuje elegansik  <thumbup> Słuchajcie a skoro ja mam jeden gar a w CZ 350 jest ta sama prądnica i 2 gary czyli 2x więcej prądu idzie na iskrę to ja powinienem mieć lepsze ładowanie nie? Aha i czy polecalibyście ten aku (http://allegro.pl/item596510012_akumulator_6v_14ah_b38_6a_013_14_zabrze_katowice.html), teraz mam w CZ 11Ah a jednak wolałbym 14kę, zwłaszcza że mój 11 lekko zaniedbany i chciałym mieć taki żeby było cycek z nim.

pozdr  <thumbup> Aha-czy znacie może dokładniejsze dane do ustawienia zapłonu w mojej CZ? Powinna mieć 2,9mm przed GMP, ja bd miał możliwość ustawić do setek, może ktoś ma informacje?  <drool>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
12543 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 15, 2006, 20:32:32
wysłana przez Płosior
[all 350] 4 tyś. obr. i koniec

Zaczęty przez mechanik Mechanika

8 Odpowiedzi
5431 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 18, 2006, 16:52:34
wysłana przez mechanik
20 Odpowiedzi
11555 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2012, 23:32:05
wysłana przez Lopez
13 Odpowiedzi
7437 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 11, 2012, 16:10:14
wysłana przez gregor0484
83 Odpowiedzi
47374 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 22, 2025, 21:33:33
wysłana przez Makaron