Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 03:06:19
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Lewy gar dymi, prawy nie działa  (Przeczytany 5905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

quick

  • Gość
Lewy gar dymi, prawy nie działa
« dnia: Kwietnia 19, 2009, 22:23:56 »

Pomóżcie bracia bo nerwy mnie zjadają

Po kolei - ustawiłem dokładnie zapłon.
Swoją drogą, przy regulowaniu znajduję na lekko odkręconych śrubach moment rozwarcia przerywaczy, po czym dokręcenie śrub od płytki/półpłytki potrafi przestawić zapłon nieraz o milimetr lub więcej (co ciekawe, zawsze go opó¼nia, dzieje się to zarówno z podkładkami jak i bez). Tak powinno być? Dlaczego tak się dzieje, pojąć nie mogę

Monster ożył, rozgrzał się, ustawiłem ga¼nik w miarę dokładnie, przy czym dałem bogatą mieszankę ponieważ jest na dotarciu. (iglica na 3 rowku od dołu). Zauważyłem, że na zimnym silniku lewy cylinder chodzi minimalnie gorzej, jakby czasem nie załapał, tak co parę obrotów wału. Po rozgrzaniu wszystko grało.

Pracował pod domem ze 20 minut, wszystko spoko. Gasiłem, odpalałem od pierwszego. Na zimnym też, cud miód.

Ujechałem 10 kilometrów, i tu zaczęły sie pierwsze cuda. Silnik przestał mieć moc, bez podkręcania manetką gasł na wolnych obrotach. Ciągnął 20-30 km na godzinę max, dowlokłem się tak około 500 metrów pod dom kumpla, gdzie zauważyłem - uwaga - że przełącznik zapłonu na kierownicy jest w pozycji WY£¡CZONEJ. Przesunąłem na włączony, zagadał bez kłopotu.
Zgasiłem silnik, znów odpaliłem, znów zgasiłem, znów odpaliłem, palił cały czas od kopa. Ale - prawy cylinder chodził coraz gorzej, aż w koñcu praktycznie się wyłączył, natomiast lewy zostawiał za sobą przeogromną chmurę dość białego dymu(bierze olej ze skrzyni?). Z kopcącym lewym i nie gadającym prawym przejechałem jeszcze kilometr (cały czas zero mocy, dwójka, 3.5 tysiąca obrotów max, na trójce zwalniał). Kilometr pó¼niej pod sklepem zgasiłem silnik, trochę ostygł. Po tym już się nie odezwał.

W czym leży problem?

PS. Sorry za tak długi wywód, ale chciałem dokładnie opisać wszystko po kolei.
Przejżałem inne wątki, jednak nie znalazłem dokładniej odpowiedzi.
Help, pls, zacznę mieć dość tego motocykla, a wcale nie tego nie chcę:(
Zapisane

lukash

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 19, 2009, 23:14:49 »

Ja mialem 2 razy cos podobnego jak opisujesz

pierwszy raz przytkał mi się ga¼nika, dokładnie dysza główna, więc wystarczylo ze przedmuchałem ów dysze, kupilem orginalny kranik z filtrem i wyczyściłem bak  <thumbup>

drugi raz jak wracałem z pracy z nocnej zmiany <hammer>
od poczatku jawa nie miala mocy i przygasala na wolnych obrotoach, w koncu na jednych swiatłach zgasła i juz nie zaplila, mialem juz blisko do domu i przy okazji z gorki wiec ja dopchalem, nastpenego dnia ustawilem precyzyjnie zapłon, zapobiegawczo przeczyścilem ga¼nik i jawa wrociła do zycia  <punk>

Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 19, 2009, 23:23:54 »

Monster ożył, rozgrzał się, ustawiłem ga¼nik w miarę dokładnie, przy czym dałem bogatą mieszankę ponieważ jest na dotarciu. (iglica na 3 rowku od dołu).

Iglica na 3 rowku od dołu? Tzn zapina/zawleczka iglicy znajduję się na 3 rowku od dołu - a ile jest tych rowków? W kazdym razie,jeśli chcesz wzbogacić mieszankę to zapinkę opuszczasz a nie podnosisz! Im zapinka jest wyżej tym iglica jest niżej i ogranicza dopływ paliwa-stąd brak mocy. Juz o tym pisałem niedawno.

http://www.demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,4914.0.html

masz tu opisane zalezności położenia iglicy plus obrazowe wytłumaczenie o co kaman.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 19, 2009, 23:27:52 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

quick

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 19, 2009, 23:49:21 »

Dałeś mi do myślenia...bo nie pamiętam, może ona jest na 2 od dołu? Za cholerę sobie nie przypomnę teraz. Sprawdzę od razu jak przyholujemy cześkę od kumpla. (to, że podnosząc zapinkę, 'wydłużam' iglicę, to wiem:)
Zastanawia mnie wciąż ta jazda na wyłączonym zapłonie. Silnik mulił, ale po wciśnięciu sprzęgła zwiększał obroty. ¦wiece Iskry F75, możliwe, żeby dostały takiej temperatury, że dochodziło do samozapłonu, bez iskry?
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 20, 2009, 01:28:33 »

Samozapłon - dość częsta sprawa po pierwszych odpaleniach silnika Jawy zaraz po szlifie.
Nie wiem skąd to się bierze ale faktem jest. Mi też się przytrafiło - nie wiedziałem jak go zgasić  <scared>  <lol>
Było juz kiedyś o tym na forum.
Zapisane

Lejek

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 20, 2009, 17:07:22 »

Kiedyś miałem coś takiego w motorowerze ogar 200

Cytuj
nie wiedziałem jak go zgasić

Jedynka i puszczasz sprzęgło bez gazu  :'( :-/
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 20, 2009, 18:29:02 »


Jedynka i puszczasz sprzęgło bez gazu  :'( :-/
He he jakie to proste  ;) Gazu nawet nie tykałem... <scared>
Tylko gdy silnik wkręca się na ponad 5k obrotów to bąd¼ mądry i włącz jedynkę  <scared>

Wypaliło się paliwo w ga¼niku i sam zgasł  - dobrze że kranik mam szczelny bo bym musiał czekać na wypalenie się paliwa w zbiorniku <furious>
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 20, 2009, 18:32:29 wysłana przez jawol »
Zapisane

Rufus143

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 20, 2009, 18:40:55 »

ja właśnie w swojej jawie miałem ostatnio samozapłony , ale kapeczke przyspieszyłem zapłon i mineło. Kiedyś też z tego samego powodu miałem samozapłon w Mz poprostu robiąc zeryw na żwirze podkreciłem ją do obrotów około 7k  i tak została czyli samozapłon a zagsiłem ją dusząc ją na biegu na którym aktualnie była (wiadomo zmina biegów przy takich obrotach wogóle nie wchodzi w rachube na chyba że komus nie szkoda skrzyni)  <cheers>
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 20, 2009, 18:50:36 »

Panowie to na jakieś bardziej przycięcie przepustnicy a potem samozapłony od temperatury wygląda a nie samozapłony jako takie same no bo jakim cudem silnik wyciągnie 7 k obrotów bez paliwa i powietrza.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 21, 2009, 06:48:40 wysłana przez grom »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 20, 2009, 20:39:23 »

Wróćmy do tematu- bo akurat ciagnik rolniczy na niewiele się nam tu przyda- skontroluj instalację elektryczna- skup się na połączeniach i przewodach połączonych z zapłonem.
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 20, 2009, 20:52:19 »

Nie wiem, ale przy samozapłonie powinno pomóc położenie motocykla na lewy bok.
Wtedy poziom paliwa w ga¼niku drastycznie spada i silnik powinien sam zgasnąć.
Ale to teoria, ciekawe jakby było w praktyce?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Lewy gar dymi, prawy nie działa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 20, 2009, 23:11:14 »

W praktyce jak komuś świeżo złożony po kapitalce silniczek wejdzie na takie mordercze obroty to się spodnie wypełnią czymś nieprzyjemnym.......... :>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
lewy gar przerywa, a prawy jest ok

Zaczęty przez piter19850207 Mechanika

4 Odpowiedzi
3720 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2007, 00:13:20
wysłana przez Antoniu
Nie działa lewy gar

Zaczęty przez Moto37 Mechanika

12 Odpowiedzi
5069 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 23, 2009, 22:39:02
wysłana przez Michalski
11 Odpowiedzi
5731 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 01, 2010, 07:24:51
wysłana przez Karolex
6 Odpowiedzi
3902 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 20, 2014, 21:20:23
wysłana przez Orzeszek
5 Odpowiedzi
2684 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 03, 2016, 22:22:54
wysłana przez sapciak