Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 19:15:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Tłumiki w Cz  (Przeczytany 13721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Anarch

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 04, 2009, 21:15:28 »

Paweł : Ja nie twierdze ze glosniej sie nie da =) Chetnie poslucham jak sie spotkamy kiedys  <cheers>
Anarch : Ja je kupilem uzywane i maja tylko jeden wklad ten dluzszy , moze ktos ten krotki wylol wczesniej ... ? =) A "poradnik" moze napisze , ale jak mi sie ten silnik sie skonczy (remontem) i bede znal calkowity przebieg =] Na razie ma 20 000 km i jezdzi .
A tak szczerze to nie spotkalem Jawy z czystymi koncowkami ... olej jest tam od zawsze , taki ich urok ;P
Poprostu zaciekawiło mnie jak zaobserwowałeś aż taki duży spadek zużycia paliwa, i czy tylko temu zawdzięcza :) BO jak tak to by oznaczało że inżynierowie z CZ sobie w kolano strzelili projektując te wkłady.
Już myślałem że moja jawa jakaś wyjątkowa że ma zasmarkane koñcówki, tylko wkurzające było jak wkładałem pokrowiec na nią pod blokiem i zawsze uwalony był w tych miejscach :D
Zapisane

grucha591

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 04, 2009, 22:43:38 »

Dzisiaj odebrałem prawko  <cheers>, powyjmowałem wkłady z tłumików (CZ)zrobiłem mała trasę i powiem że d¼więk jest wspaniały, ale chyba jednak odrobinę za głośny , osiągi też sie lekko poprawiły . Tak więc włoże z powrotem te dłuższe wkłady tylko powiedz mi bobson jak mam wybić te blaszki i którą strona wkładać te długie wkłady do tłumika 
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 04, 2009, 23:03:01 »

ehhhhh da się Majzel i to dużo głośniej

znajomemu w dragstarze zakładałem tłumiki jakieś akcesoryjne- bez tłumików motocykl był cichszy niż z tymi akcesoryjnymi...

ehhhh zjawiska falowe - dodaj rurke na koñcu tłumika i skróc trochę tłumik (tak z 15 cm) wywal wkłady do połowy i wtedy będziesz miał głośno :>
a z tym spalaniem to już chyba niezdrowo się wzniecacie - kurde trzeba to się leje a ile się je¼dzi tyle się leje- jako kogoś na paliwo nie stać to rower zostaje -też jednoślad  :P
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

bobson

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 05, 2009, 06:59:29 »

grucha591  Na końcu tego długiego wkładu kładziesz dużawy przecinak i młotek kilowy i ostrożnie walisz po tej blaszce i jak ją wybijesz to wywal ją z wkładu i tak z następnymi blaszkami jest ich chyba 3 czy 4 a wkład obojętnie którą stroną ( chyba ) potem na ten pręt co jest w tumiku nakładasz wkład potem drugą część tumika i dokręcasz..
Zrozumiałeś to jakoś sensownie ???

Ps: a Von majzelowi spadło o litr spalanie bo ma gażnik żeliwniakowy
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2009, 07:01:41 wysłana przez bobson »
Zapisane

gringo

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 05, 2009, 07:30:25 »

pamietacie wątek ostatnio gdzie co poniektórzy domniemali że ga¼nik tski w żeliwniaku obniża spalanie?? a tutaj nagle żeliwnIAKOwy w ts też obniża spalanie?? niezły paradox panowie:P
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 05, 2009, 07:32:50 »

Ja jestem przekonany że wzrost mocy bez wkładów jest ale z tą oszczędnością paliwa(chod¼ też jakaś jest widze to u siebie) to bym stawiał bardziej na technikę jazdy .
Zapisane

Anarch

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 05, 2009, 08:02:28 »

Hmm ale wzrost mocy = wzrost wydajności silnika = mniejsze spalanie.
No nic, za 2 tygodnie jestem w Głogowie i spróbujemy, nie ma co gdybać.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 05, 2009, 08:22:44 »

Ciekawe, na ile jest to prawdziwy przyrost mocy a na ile wrażenie... Głośniejszy silnik sprawia wrażenie mocniejszego niż jest w rzeczywistości.
Moja znajoma je¼dzi obecnie Alfą 156, wcześniej Escortem 1.4 (z pękniętym wydechem) i twierdzi że Ford przyspieszał lepiej :> (o mało się nie rozleciał przy wyprzedzaniu)...
Więc to też trzeba brać pod uwagę...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

grom

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 05, 2009, 09:30:25 »

Hubertus masz rację , ale w tym wypadku naprawdę jest różnica z wkładami na 4 biegu z pasażerem nie mogłem się wybić powyżej 80km/h z prędkości np 60 -70 km/h lub szło to bardzo ociężale a bez wkładów motocykl poprostu się rozpędza . Sprawdziłem to na 2 moim CZ , efekt taki sam więc coś w tym jest.
Zapisane

zielarz

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 12, 2009, 21:19:12 »

a mieliście czyste wydechy przed tym wybijaniem wkładów? bo albo jestem lekki albo mam małe wymagania co do mocy CZty, ale nie zauważyłem żeby moto jakoś ociężale szło na 4ce w 2 osoby. Może dlatego że zmieniam bieg na 4 przy jakichś 70, bo mulenie dwusuwa nie jest niczym dobrym. kolejna sprawa że dzięki temu w miare nie pluje z wydechów, koñcówki są tylko lekko wilgotne, ale nic z nich nie kropi.
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 17, 2009, 14:32:37 »

ElMalin kupujesz takie coś http://allegro.pl/item627416796_pistolet_do_ropowania_konserwacji_okazja.html zalewasz ropą, podpinasz do kompresora i ropujesz. Efekt koñcowy kolanko wygląda w środku jak nowe zero nagaru itp. Najlepiej jest wymieszać ropę z rozpuszczalnikiem.

Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 17, 2009, 23:43:57 »

Witam.

Faktycznie coś w tym jest... Swego czasu robiłem taki eksperyment w  swojej CZ 175. Jednakże wyjąłem cały element tłumiący oraz koñcówkę tłumika. W miejscu połączenia dwóch części tłumika jest taki kołnież (na dłuższej części) zagięty do środka - robi wrażenie "przegrody"... Efekt był oszałamiający. Pomijając nadmiar decybeli, które skutecznie przeszkadzały w je¼dzie, motor odetchnął "świeżym powietrzem". Poprawiła się reakcja na gaz, zwiększyła się elestyczność silnika, no i dostał ogólnie kopa... <thumbup> Był to oczywiście tylko eksperyment, krótki i niemiarodajny. Aczkolwiek potwierdza to tutejsze domniemania - że bez bebechów lżej...

Pozdrawiam.

Jawsim

  • Gość
Odp: Tłumiki w Cz
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 18, 2009, 09:47:27 »

Bez wkładu trudniej odpalić. Ja zarówno w Ts jak i w żelku mam wkłady org, tylko po prostu są czyste- bo nagar zasłaniał dobra połowę okien w żelku. A TS chodzi ładnie cichutko i mięciutko- żadnego rozdziewiczania nie planuję.
Polecam porządnie układ wyczyścić-zwłaszcza kolanka. ¯elek ma kształt wydechu zblizony do CZ,róznicę stanowi rozwiązanie tylnej części. Wkłady takie same jak w CZ-inaczej tylko mocowane.
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2009, 09:49:19 wysłana przez Jawsim »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
6499 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 23, 2016, 20:09:17
wysłana przez nestor.mariusz
12 Odpowiedzi
4869 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2018, 14:08:52
wysłana przez Jacek64
9 Odpowiedzi
5011 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2017, 00:33:57
wysłana przez grześ350
4 Odpowiedzi
3271 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 18, 2017, 17:16:03
wysłana przez bandzior
9 Odpowiedzi
3257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2017, 21:48:15
wysłana przez nestor.mariusz