Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: Pali na jeden gar  (Przeczytany 35879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 01, 2007, 13:11:50 »

Problem przechodzi na drugi gar... niedomaga prawy cylinder wiec to nie simering... bede mial jakis wolny weekend to musze przesledzic cala elektryke...
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 01, 2007, 23:15:36 »

Skoro problem przeszedł na drugi gar to teraz musisz zamieniać miejscami poszczególne elementy układu. Przełącz przewody przy cewkach i zamieñ fajki. Jesli problem pozostanie to masz do wyboruprzewód cewka-przerywacz oraz "okolice" przerywacza (kondensator, może sam przerywacz-np. zwiera do masy albo się zacina).
Jesli zacznie drugi gar szwankować to zamieñ same przewody z fajkami (wykreć z cewki) itd itd w koñcu trafisz ale to wymaga cierpliwości i odrobiny czasu.

Pozdrawiam i życze powodzenia

Ps. A cewka Ci się nie grzeje??
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 14, 2007, 19:00:22 »

A wiec panowie rozwiazanie konkursu pt "jeden gar nie chodzi" jest nastepujace... Slabe ladowanie... nadpalil sie kabel na szczotce i nie bylo odpowiedniego ladowania lecz kontrolka zawsze gasla. Jak jest slaby prad to jeden gar nie chodzi. Tylko nie wiem dlaczego te swiece tak sie niszczyly ale to jest juz malo wazne grunt ze teraz wszystko ladnie chodzi. Jawa naprawiona. Zamieszczam tez nowe fotki w galerii bo zrobilem ja tak jak zawsze chcialem... czyli czarny mat i chrom.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #53 dnia: Marca 14, 2007, 19:37:55 »

Cytuj
Zamieszczam tez nowe fotki w galerii bo zrobilem ja tak jak zawsze chcialem... czyli czarny mat i chrom.

Fajnie zrobione  <thumbup>
Teraz to masz najgro¼nieszy motocykl na okolicy  :>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

barszczu

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #54 dnia: Marca 14, 2007, 22:09:04 »

Dziekuje... To jest moja duma. 3 dni ja malowalem... wyszlo fajnie.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 18, 2007, 20:51:55 »

ostatnio podczas niedzielnej wycieczki moja jawa troche figlowala
pierwszy, to niedomaganie lewego garka
drugi, detka opisalem w stosownym watku

przed wyjazdem zatankowalem ja i probnie odpalilem wszystko bylo ok
potem poszedlem sie ubrac
jak juz bylem ubrany odpalam a tu cus jakos jeden garnek przerywa i gubi zaplony
se mysle odkrece na jedynce i zaskoczy, ale nic z tego
musialem sie rozebrac
sprawdzilem iskre na garze oczywiscie nie bylo, swiece wsadzilem do prawej fajki, iskry tez nie bylo, wiec wiadmo ze cus ze swieca, postanowilem ja wyczyscic i pogrzac troche na kuchnce, iskra sie pojawila ale jakos nie pewna i nie w tym miejscu co trzeba, po wkreceniu jej garnek moze odedzwal sie ze dwa razy i lipa, no to wykrecilem ja znowu tym razem wzialem cienki srubokret i wyczyscilem ja tam gleboko, jako ze mam ja na dotarciu, to bylo tam troche syfu, po tym zabiegu jawa znowu pracuje na dwa gary

jaki z tego moral ??
przed wywaleniem swiecy polecam ja dokladnie wyczyscic!!,  szczegolnie tam gleboko obok izolatora, gdybym mial nowa swiece to pewnie bym ja wkreci,l a ta niepotrzebnie wywalil
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Buffalo

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 31, 2007, 00:00:11 »

Cześć!
Ostatnio, pojawił się taki problem z Jawą : motor bardzo słabo "ciągnął". Z trudnem mogłem jechać 60 km/h! Okazało się, że pali na jeden (lewy) cylinder !! Gdy odkręciłem świece, rzeczywiście lewa była usmarowana, prawa wyglądała mniej więcej(?) ok... Przeczyściłem. I...właściwie znowu to samo! Znowu lewa była czarna. Co może być tym spowodowane ?? Dlaczego jedna działa, a druga nie? W dodatku zauważyłem, że z lewej rury wydechowej ciekną czarne krople !! Czyżby było za dużo oleju w benzynie ?? Lane było dokładnie 1:40 !!
Na innym forum odpowiedziano mi, że trzebaby wyregulować zapłon.

Bardzo proszę o pomoc!

Zamieszczam trochę fotek :
Tył :


Z tego cieknie :


Lewa świeca (ta zalana) :


Lewa świeca (ta zalana) 2 :


Prawa świeca :
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 31, 2007, 00:01:59 wysłana przez Buffalo »
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 31, 2007, 00:15:18 »

Witam miałem identyczny problem ze swoją Jawą. U mnie przyczyn było kilka między innymi: Czoło wału, zimering na wale od strony sprzęgła, klocek i ga¼nik.

U ciebie najprawdopodobniej to zimering padł. I zapłon też może byc przestawiony. Ja problemu z zapłonem nie mam bo mam Vape  <thumbup>

Pozdrawiam.  <punk>
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 31, 2007, 00:17:18 »

A i takie pytanko bo trochę się zamieszałem.

Pali na ten co jest zalewany olejem czy ten drugi??
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #59 dnia: Września 02, 2007, 09:17:39 »

nie zamieszałeś się- było napisane,że pali na lewy gar ( ??? ) jakim cudem pali na cylinder,który jest zalewany, to sprawa dla Muldera i Scully. <eek>
Zapisane

saqwar

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #60 dnia: Września 02, 2007, 15:29:25 »

moja jawa palila na jeden gar,poprawilem mocowanie przewodow wysokiego napięcia(obcialem i nakrecilem na nowo) i juz wszystko ok.

Sprobuj zamienic tez cewki miejscami,jesli zacznie pracowac drugi gar to cewka do wymiany.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #61 dnia: Września 02, 2007, 16:16:33 »

wymieniles swiece na inne?? podobnie jak saqwar sprawdziłbym cewki przewody i fajki...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

lukash

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #62 dnia: Października 22, 2007, 23:18:49 »

witam
od razu mówię że przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Otóż w jawie (350 Ts)  nie pali prawy cylinder, dopiero jak wejdzie na obroty i przytkam dłonią wlot powietrza to zaczyna palić. Silnik dopiero co poskładałem z dwóch innych, simmeringi są nowe więc wątpie żeby to była ich wina, wiec wole sie zapytać czy może być jakaś inna przyczyna, zanim znów je wymienię ??
Zapisane

Kronobel

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #63 dnia: Października 23, 2007, 00:19:36 »

Jednym słowem nawet jak przytkasz jej dopływ powietrza to ma je skąd zasysać.Wygląda mi to na walnięty simmering od strony alternatora.Przy zakładaniu mogłeś go uszkodzić.Wchodzi ciężko i trzeba mu pomóc, może zbyt brutalnie go tam władowałeś :) A jak z odpalaniem?Na zimnym silniku powinna potrzebować ładnych kilku kopniaków jak ma walnięty simmering.
Zapisane

lukash

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #64 dnia: Października 23, 2007, 08:28:45 »

tzn na początku jak go poskładalem wogule nie palił, nawet pych. pogrzebałem przy ga¼niku i zaczął odpalać na jeden cylinder od kopa nawet na zimnym silniku. dalej sie bawiłem z ga¼nikiem i w żaden sposób nie dało sie go wyregulować, na początku byłem pewny ze to wszystko wina ga¼nika, po¼niej dopiero przypadkiem przytkałem ten wlot powietrza i zauważyłem ze prawy gar odpalił a lewy sie dusi. po¼niej dalej sie bawilem z ga¼nikiem i teraz wogule nie odpala  <mur>. jak bede miał czas to pojde sprawdzic ten simmering i dalej sie bede bawił z ga¼nikiem :E
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #65 dnia: Października 23, 2007, 09:53:50 »

mi sie wydaje że ciągnie sobie powietrze spod cylindra albo głowicy lub złączenia cylinder -kruciec
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #66 dnia: Października 23, 2007, 11:34:47 »

tez bym obstawial za gustawem...
pamietacie jak na zlocie mi poszedl prawy simering?  jak juz odpalil to chodzil super (procz wolnych obrotow) .. ale z opalaniem bylo coraz gorzej gorzej.. az sie  skonczylo na pchaniu, albo wstrzykiwaniu paliwa.
Zapisane

lukash

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #67 dnia: Października 23, 2007, 13:20:26 »

eee....  czy za simeringiem z prawej strony ma być seger ?? bo ja mam tylko seger pomiedzy łożyskiem a simeringiem
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #68 dnia: Października 23, 2007, 21:31:45 »

Miałem dokładnie ten sam problem w swojej Jawie. Jak chcesz poczytaj sobie początki postu "Dziwna zależność". Okazało się że nie tak ja obstawiałem ga¼nik a brak tulejki za alternatorem był przyczyną. A co najgorsze nie miałem tej tulejki nigdzie. Albo ją zgubiłem jak pierwszy raz rozbierałem silnik albo już jej nie było jak ją kupiłem. Sam nie wiem.
Nadal nie mam tej tulejki ale rozwiązałem ten problem w inny sposób. Wstawiłem całkiem inny simering o średnicy zewnętrznej jak oryginał a średnica otworu jak od strony sprzęgła. I Jawa odrazu po takiej zmianie zaczęła pracować tak jak powinna.
W sumie zastanawiam się czy ta oryginalna tulejka to dobre rozwiązanie? Czy przypadkiem takie rozwiązanie jak ja zastosowałem nie jest leprze?
A co do twojego problemu to lewe powietrze też może być pośrednią przyczyną. A i czy na pewno dobrze masz ustawiony zapłon?       
Zapisane

lukash

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #69 dnia: Października 28, 2007, 09:15:12 »

wielkie dzieki Renegade  <worship> <worship> <worship>
też nie miałem tej tulejki, teraz juz jest wszystko ok.  Jeszcze nie zawsze chce odpalic od kopa ale to pewnie wina ga¼nika.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #70 dnia: Października 28, 2007, 10:37:50 »

tulejka dystansuje wirnik alternatora. tzn nie pozwala,żeby w razie zużytego klina doszedł nierówno na stożku. dzięki niej opiera się równo,bo ona dotyka równo bieżni łożyska. radzę nie wywalać. <hammer>
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #71 dnia: Października 28, 2007, 20:57:46 »

Wiem o tym ale co zrobić jak jej nigdzie nie mam. A w sklepie motoryzacyjnym którym się zaopatruje nie mam jej. Jam ktoś może ma taką na zbyciu to chętnie zakupie <yes>
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #72 dnia: Października 28, 2007, 21:22:32 »

Ja powinienem miec taka tulejke ... Jak bylbys w Krakowie lub okolicach to ci za darmo dam ... nooo ... za 2 pifka ;D
moje gg : 4572802
Zapisane

hafus

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #73 dnia: Lipca 04, 2008, 09:42:59 »

Siema ...panowie nie wiem co sie dzieje ale fura chodzi mi na jednego cylindra jak juz wczesniej wspomnialem na lewy ,,,,,chodzi z taka moca ze poczatkowo sie nawet niekaplem ze to tylko na jeden gar chodzi .... dopiero pozniej wyczailem jak rura byla zimna ... a wiec tak  zaplon jest dobrze ustawiony [ustawialem 10000000razy i za kazdym razem jest tak samo ].... ;( wiec co to moze jeszcze byc ??PROSZE O POMOC! <oops>
Zapisane

lukash

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #74 dnia: Lipca 04, 2008, 09:56:51 »

wiec moze na poczatek sprawdz swiece czy nie jest przypadkiem sucha,
 Ja mialem podobny problem i to był simmering pod alternatorem. spróbuj przytkać reka wlot powietrza do filtra, jeśli prawy odpali, to na bank simmering albo brak tulejki pod simmeringiem, w ostatecznsci jakies inne lewe powietrze.
jeśli swieca bedzie zalana to znaczy ze nie ma iskry albo jest zasłaba.
po za tym poszukaj jeszcze na forum bo juz bylo kilka takich tematów
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Jeden gar nie pali

Zaczęty przez jawa634 « 1 2 » Mechanika

42 Odpowiedzi
15182 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 06, 2007, 23:02:22
wysłana przez wskpan
10 Odpowiedzi
7202 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 30, 2007, 17:12:17
wysłana przez kamil123
38 Odpowiedzi
16104 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 28, 2011, 10:21:59
wysłana przez Mikel
3 Odpowiedzi
3633 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 14, 2015, 18:53:17
wysłana przez Daniel22
5 Odpowiedzi
2607 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2019, 22:45:10
wysłana przez Adam112