Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:27:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Olej na dotarciu  (Przeczytany 13744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Olej na dotarciu
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 29, 2009, 07:01:50 »

Cytuj
z tym "najlepszy na jaki cię stać" to nie jest lekka przesada? Przecież już Półsyntetyk orlena oferuje klasę jakości API TC. Myślicie że castrol TT miał wyższą klasę jakości niż API TC? Nawet dzisiaj te droższe oleje oferują tylko kolejne certyfikaty (np. JASO) ale dotyczące głównie dymienia, a chyba każdy miłośnik dwusuwa akceptuje mała mgiełkę ze moto 
Powiem tak-Orlen jako firma produkująca oleje nie wzbudza we mnie zaufania, więc i w tą API TC wierzę "mniej więcej"  ;) ... Co nie zmienia faktu że na razie jeżdżę na ichnym czerwonym półsyntetyku-bo mam jeszcze zapas kilku litrów w garażowni...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Johnny Moped

  • Gość
Odp: Olej na dotarciu
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 29, 2009, 08:00:39 »

Taki  <offtopic> no bo to nie jawa-czy simsonowi po kapitalnej kapitalce czyli nowy wał skrzynia cylek tłok no i łożyska ofkors można lać od początku orlen 2T czerwony? Nie zmieniałbym go już ani na lepszy ani na gorszy. Co sądzicie?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Olej na dotarciu
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 29, 2009, 08:48:29 »

Nie znudził Wam się ten temat? Syntetyki nadają się do szybkoobrotowych silników 2T. Do crossowek i skuterów a także pojazdów takich jak sportowa Aprilia RS czy inne enduro jak Pegaso. Jawa ma swoją moc wynikająca z podstawowych założeñ konstrukcyjnych, a co najważniejsze-ma 3 pierścienie- jawa 634 ma nawet szersze niż 638. 3 szerokie pierścienie trące o żeliwny cylinder potrzebują lepszego smarowania ( nie droższego tylko lepszego ) niż jeden lub dwa cienkie jak polsilver w tych pizdowatych 2T z cylindrami często pokrytymi nikusiem. Pełne syntetyki są rzadkie jak przepustki w wojsku. Przystosowane do dozowników, poza tym silniki 2T wysilone są i tak beznadziejnej jakości i ich przebiegi międzyremontowe sa krótkie. Tu nie chodzi o trwałośc silnika Panowie tylko o emisję zanieczyszczeñ. Do waszych maszyn wyprodukowanych w krajach socjalistycznych nie polecam lać imperialistycznych olejów o zawyżonej jakości. Stosowanie olejów krajowych - gwarancją długiej i bezproblemowej eksploatacji ( <lol> :> )  Nie nadają się do Knedli o przebiegu juz znacznym na oleju typu miksol bo wymyją nagar. Do normalnej eksploatacji zwykłe czerwone orlenowskie syropy poziomkowe sa OK.  Podstawowa zasada to jest to,że olej ma być. A jaki dokładnie to już kwestia upodobañ właściciela. Ten temat pojawia się średnio 2,3 razy w roku- to jakaś tradycja już?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Ile km na dotarciu?

Zaczęty przez mojzesz Eksploatacja

10 Odpowiedzi
6941 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 09, 2006, 01:20:51
wysłana przez Jerry
24 Odpowiedzi
8597 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 21, 2014, 18:55:51
wysłana przez Jawolotmen
4 Odpowiedzi
2984 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 31, 2017, 17:48:14
wysłana przez mayonez
0 Odpowiedzi
1621 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2018, 17:01:27
wysłana przez piotras1989
4 Odpowiedzi
866 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 25, 2024, 07:41:01
wysłana przez Maliniasty