Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Zakładanie pierścieni  (Przeczytany 12424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
[all] Zakładanie pierścieni
« dnia: Maja 22, 2006, 18:01:46 »

W koñcu dotarły cylindry ze szlifu.
Zrobione na drugi szlif...

1. Babka w sklepie mi sprzedała piersienie pod 2gi szlif. Tyle że pierścieñ włożony na 2 cm w głąb cylindra nie ma nic luzu. Na styk ciasno. A ma być coś 0,4 mm? Czyli szlifować te koñce do 0,4 mm luzu?

2. Kupiłem te całe igiełki. Tego naprawde wchodzi 26 sztuk  <scared>

3. Wiedziałem że czegoś zapomniałem kupić. Tulejki. Te ze starych tłoków są ok, całe. Wyglądają zdrowo. Włożyłem pół jednej. Ciasno wchodzi zero luzu. Więc chyba będą dobre?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2012, 14:42:02 wysłana przez Bulo »
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 22, 2006, 18:26:37 »

Sprawd¼ jak ciasno wchodzi tłok w cylinder bo skoro pierścien nie ma żadnego luzu na zamku to może się zdarzyć że cylinder ma za mała średnicę albo te pierścienie sa jakieś lewe. Jeśli wszytsko okaże sie ok to po prostu przyszlifuj lekko koñce pierścienia w celu uzyskania wymaganej szczeliny na całej długości tuleji tłokowej.

Zakładam że chodzi Ci o sworznie tłkowe. Jak nie są wypracowane to stare mogą zostać.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 22, 2006, 18:41:51 »

Sprawd¼ jak ciasno wchodzi tłok w cylinder bo skoro pierścien nie ma żadnego luzu na zamku to może się zdarzyć że cylinder ma za mała średnicę

Tłok wchodzi ok w cylinder (do szlifu pojechały cylindry z tłokami coby odpowiednio szlifować)...
Czyli posztifuje trochę pierścienie,,,


Edit:

Zmontowałem wszystko.
Te igiełki. One sie mają prawo przesuwać na tej tulejce? Złożyłem to i lekki chaos tam  <sadwalk> Może tak to Spece wymyślili? Chyba że oprócz tuleki, igiełek i tłoka coś ma być?
« Ostatnia zmiana: Maja 23, 2006, 20:04:42 wysłana przez NaczelnyFilozof »
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

jawamania

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 24, 2006, 07:23:38 »

Igielki maja prawo przesowac sie po tej tulejce ale nie moze byc miedzy nimi odstepu ;)
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 24, 2006, 07:32:54 »

Nie widziałem żebyś o tym pisał więc.....
jeśli masz pojedyñcze igiełki to do tego dochodzą takie grube na około 2-3 mm obączki które się zakłada  na sworzeñ między tłokiem a korbowodem. mają one zapobiec nadmiernemu ruszaniu się w boki tłoka i blokować zbytnie przesunięcia w boki igiełek.... Uff.... mam nadzieje że zrozumiale....  :P
Tak dla pewności piszę....
Zapisane

Tomek

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 24, 2006, 09:48:09 »

O w mordę, jak składałem silnik to w ogóle o takim czymś nie wiedziałam <scared>
Chyba muszę zdjąć cylindry i to poprawić... Jak te obrączki się zakłada? A może można bez tego je¼dzić? Czy jest ktoś na forum kto też je¼dzi bez tych obrączek?
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 24, 2006, 11:30:53 »

Nakłada się je normalnie, (no może nie do koñca bo potrzeba sprawnych palców) podkładając je od środjka w momencie przekładania sworznia, mają taką średnicę że leciutko wchodzą na sworzeñ, grubość jak pisałem jakieś 2-3 mm (nie pamiętam dokładnie).
 Bez nich te igiełki mogły by się wysuwać ze swoich miejsc, nie do konca ale aż się opra na tloku. Zdecydowanie lepiej by było jak byś je załozył. Co prawda igiełki nie wypadną bez nich ale..... lepiej nie ryzykować.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 24, 2006, 15:03:56 »

O w mordę, jak składałem silnik to w ogóle o takim czymś nie wiedziałam <scared>

 <crybaby> Ja też sie teraz dowiedziałem! Wczoraj wszystko złożyłem do kupy. I ZNOWU rozkręcać?  <furious> W sklepie mi nic nie mówili o jakiś rupieciach do tego  <sadwalk> Ja tam miałem zapakowane zamiast igiełek koszyczki. To mam wrócić do koszyczków chiñskich?  <scared>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 24, 2006, 15:45:46 »

jesli masz igielki w koszyczkach to tych pierscieni nie montujesz (zreszta nawet by nie weszly). je sie zakladalo jak igielki byly luzem, bylo z tym sporo zabawy ;P

pozdr


***przeczytalem jeszcze raz watek i widze ze jednak masz igielki luzem. wiec pierscienie tam powinny byc
« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2006, 15:48:30 wysłana przez m4riush »
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 24, 2006, 15:49:51 »

Nie zakladaj koszyczkow bo nie warto.Idz kup te pierscienie dystansowe a rozkrecenie cylindrow i zalozenie tych pierscienie to pol godziny roboty i masz czyste sumienie ze wszystko bedzie ok.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 24, 2006, 18:02:21 »

jesli masz igielki w koszyczkach to tych pierscieni nie montujesz (zreszta nawet by nie weszly). je sie zakladalo jak igielki byly luzem, bylo z tym sporo zabawy ;P


Chyba to tu na forum gdzieś było aby dorobić tulejke (znalazłem stalową nasadkę) i zastosować smar coby się igiełki łapały korobowodu...

Teraz to będzie bajer. Bo to trzeba tak ściągnąć coby się nie potraciły maleñstwa  :(
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 24, 2006, 18:11:17 »

Nie zakladaj koszyczkow bo nie warto.Idz kup te pierscienie dystansowe a rozkrecenie cylindrow i zalozenie tych pierscienie to pol godziny roboty i masz czyste sumienie ze wszystko bedzie ok.

Jak kupowałem igiełki to chciano mi wcisnąć koszyczki. Ale pamiętałem że lepsze są igiełki... Jednak Wiedza Forum  <thumbup>

Przyjechałem ze sklepu, 12pln poszło...

Jutro zakładam... I nie bedzie to pół godziny. Mam dwie lewe ręce więc może pół dnia  <sadwalk>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 29, 2006, 15:26:26 »

a tam odrazu pol dnia
ja to robilem pol godziny a moze i krucej
najwazniejsze jest miec odpowiedznie narzedzia

ja mialem przyciety stary swozen tlokowy na odpowiedni wymiar, taki ze po wlozeniu go do korbowodu wystaje na tyle na boki ze wraz z igielkami naklada sie te tulejki dystansowe po lewej i po prawej stronie, potem na calosc zaklada sie tlok i nowym swozniem wypycha sie stary, ot cala filozofia  :>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 29, 2006, 15:57:20 »

a tam odrazu pol dnia
ja to robilem pol godziny a moze i krucej
najwazniejsze jest miec odpowiedznie narzedzia


Zeszło kilka godzin... Bo oczywiście w czasie dłubania zepsułem kawałek gwinta w śrubie bloku. Szukanie gwintownika... Etc...


Cezet już je¼dzi. Trwa docieranie. Cylindry nie stukają jak kiedyś...
Teraz musze kolanka uszczelnić bo olej cieknie...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

yaarooo

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #14 dnia: Października 09, 2006, 17:50:40 »

a ja mam takie pytanie??
co by sie stalo jakby luz na zamku byl mniejszy niz te 0,4mm??
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #15 dnia: Października 09, 2006, 18:27:00 »

no jak wiadomo metal sie rozszerza, wiec po rozgrzaniu sie pierscienia luz znika calkiem, az do zetkniecia sie obydwoch koncow, jesli wtedy dalej bedzie sie rozszerzal
to juz chyba wiesz co :-)
przynajmniej ja tak to rozumie
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Płosior

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #16 dnia: Października 09, 2006, 22:19:30 »

ja kiedys w romecie miałem załone pierscionki za duże czyli juz po włożeniu na tłok i do cylindra nie miały praktycznie wogole luzu i po zagrzaniu niestety pekł kawałek pierscienia i niezle zmasakrował cylinder i tłok
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #17 dnia: Października 10, 2006, 07:25:18 »

jak o pierścionkach to przy pierwszym moim remoncie zrobiłem to samo co Płosior i do 80 było oki  <thumbup> ale jak dałem 100 jak dupło to urżnęło mi pół pierścienia  :-/ i wszystkie kawałki wbiło w głowicę  :> a tukło się że musiałem pod zakładem odkręcać głowicę bo nie można było jechać  :D ( wtedy jeszcze woziłem komplet kluczy taaaki że mogłem remont robić w rowie   <lol> :> )
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #18 dnia: Października 11, 2006, 23:54:24 »

wychodzi z tego ewidentnie ze nawet warto jeszcze raz zainwestować w pierscien bo to są grosze bo potem to do tego pierscienia dochodzą 2 pozostałe tłok i szlif gara i wygładdzenie głowicy  <oops>   ewidentnie sie to nie kalkuluje  <mur>
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #19 dnia: Października 13, 2006, 06:37:08 »

głowicy nie gładziłem ślady są do tej pory  :> , ale cud że cylindrów mi wtedy nie scharatało   <blink> , tylko był taki malutki kañcik na okienku przepłukującym mieszankę z komory korbowej do kom spalania i tyle, tak że śmiało mogę mówić o szczęściu   :P
Zapisane

luki CZ

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 25, 2006, 12:54:41 »

Ja dwa razy nie ustawialem przerwy na pierścionkach i dwa razy mi popękały i doszło do tego ze kupilem nowy cylinder . Teraz kupilem wloskie piescienie i zrobilem przerwe 0.3 czy musi być 0.4 czy taka wysarczy???
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 25, 2006, 16:11:05 »

0.3mm? Ja mam już 0.3mm czyli cylindry do szlifu, maksymalna, dopuszczalna przerwa z tego co słyszałem to 0.2mm, a Ty chcesz jeszcze 0.4mm robić...


pzdr
Zapisane

luki CZ

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 25, 2006, 18:02:47 »

w książce serwisowej pisze ze powinna byc od 0.25 do 0.40 mm
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 25, 2006, 19:34:31 »

W której serwisówce? W tej co ja mam jest napisane:
"cylinder
a) Przeprowadzić dekarbonizację przewodu wydechowego,
b) jeżeli zużycie osiągnie 0,3-0,4 °/o średnicy cylindra, następuje spadek mocy. Usterkę można usunąć w drodze wymiany cylindra z tłokiem lub szlifowania cylindrów.
c) przez cała długość otworu cylindra zmierzyć największe zużycie i dodać 0,2 mm (wiercenie, honowanie) oraz określić odpowiedni szlif:
- przy zużyciu 0,2 mm przeprowadzić szlif w drodze honowania,
-- sz1if przeprowadzić z tolerancja 0,03 mm w taki sposób, ażeby lewy i prawy cylinder miał taki sarn wymiar klasyfikacyjny wg podanej tabeli klasyfikacji cylindrów. Cylindry skompletować z tłokami o wymiarach podanych w tabeli.
d) w przypadku lekkiego zatarcia się tłoka w cylindrze należy wyczyścić ślady zatarcia za pomoc drobnego  papieru ściernego lub płytki szlifierskiej."


pzdr
 
Zapisane

luki CZ

  • Gość
Odp: pierścienie czyli montujemy cylindry...
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 25, 2006, 22:23:13 »

ale ja mam jeden gar(cylinderz)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
3065 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 11, 2014, 16:33:09
wysłana przez Karolek
15 Odpowiedzi
6614 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 29, 2014, 18:15:37
wysłana przez TomekTS350
5 Odpowiedzi
3876 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 18, 2015, 09:39:43
wysłana przez Marcin_93
21 Odpowiedzi
5680 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 12, 2017, 23:44:49
wysłana przez Paweł Świecie
24 Odpowiedzi
6471 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2019, 19:40:25
wysłana przez killler