Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 06:52:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350  (Przeczytany 16352 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« dnia: Sierpnia 29, 2009, 13:45:58 »

Witam
Potrzebuje pomocy ekspertów

Instaluję prodnice z cz-350 do jawy 250
Jak podpiąć ją na "krótko" aby otrzymać iskrę i ładowanie?

Masę podłączyłem do ramy i obudowy regulatora, + z akumulatora podpięty do "B" w regulatorze (nigdzie więcej nie powinien być puszczony?), z młoteczka kablem do cewki, z cewki z podpięcia pin-15 do "D" w regulatorze przez wyłącznik, z regulatora "D" do wejścia w prądnicy "D" oraz "M" z regulatora do "M" w prądnicy.

Gdzie mogłem popełnić błąd? Wydaje mi się że coś nie tak z tym +

Proszę o pomoc i wasze opinie
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 29, 2009, 13:54:43 »

Chyba nie powinienes podlaczac regulatora do zaplonu ... ale niech ci co maja 6-tki powiedza .
Wydaje mi sie ze cewka powinna byc podlaczona do plusa aku (przez stacyjke) i na drugim wyjsciu do platynki i tyle . A ukladu ladowania nie pamietam ...

A w razie czego ----> tu popatrz ----> http://www.jawacezet.pl/index/schematyelektJAWA.htm
I jak zrobisz to postaw piwo Breinowi za to archiwum =]
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 14:01:28 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 29, 2009, 14:13:00 »

15 na cewce idzie do B czyli plusa akumulatora , zapomniałeś o wzbudzeniu  prądnicy(żaróweczka-kontrolka) , ale to masz w schemacie, reszta wydaje się ok.
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 29, 2009, 14:25:49 »

Ok dzieki wam :) Ale prośił bym ciebie Gromie  zebys mi to mniej więcej na malował... :)i oco biega z tym wzbudzeniem zarówka kontrolka "ja chce to na krótko" podpiąć a z resztą sie męczyć pózniej :) byle zeby silnik odpalił :) Brein  <cheers> za archiwum :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 14:30:00 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 29, 2009, 14:34:49 »

żarówkę podłącz jak na schemacie czyli między plus akumulatora a zacisk D regulatora . ¯arówka 6V 2W.
Pamiętaj o rozłączeniu akumulatora po zgaszeniu silnika bo ci się rozładuje do zera i cewki się mogą zagrzać .
http://www.jawacezet.pl/index/schematy/250-623_350-633/02.gif
Panowie czy tu na schemacie nie ma kolejnego błędu skoro M regulatora jest podłączone do D prądnicy i D regulatora idzie do M prądnicy.
A jeśli chcesz tylko silnik odpalić to podłącz plus z akumulatora na cewki , zacisk 15 .
Podłącz masę na masę motocykla i ma palić , ładowanie ci nie potrzebne do odpalenia.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 14:44:28 wysłana przez GROM »
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 29, 2009, 14:45:55 »

Wiesz chciał bym z ładowaniem ... ;)
Zapisane

Wojt@s

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 29, 2009, 15:36:57 »

Kolego nie patrz na schemat tylko rób tak:
- z akumulatora dajesz wejście na stacyjkę ( przeważnie 30 oznaczenie )
- ze styku 15 dajesz przewód na wejście cewki napięciowe
- z cewki drugiego bieguna dajesz na przerywacz

I masz zapłon na krótko.

£adowanie działa na zasadzie: ( jak dobrze pamiętam plus na masie )
- ze szczotki minusowej dajesz przewód na regulator ( na wzbudzenie )
- ze szczotki plusowej przewód na masę
- do regulatora doprowadzasz plus po akumulatorze
- tak samo musi regulator mieć masę albo puszczasz dodatkowy przewód do punktu masowego.

To wszystko jak mnie pamięć nie myli, masz wtedy ładowanie i zapłon.
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 29, 2009, 16:53:25 »

nom ale w jawie 250 oryginalnie jest plus na masie a w prądnicy z cz 350 jest minus na masie
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 29, 2009, 16:55:35 »

Jak wsadziłeś tylko prądnice to chyba się tak nie da.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 29, 2009, 16:55:57 »

Hmm? Kolego W@jtas jesteś pewien że nie namieszałeś coś z tym ładowaniem.
Skoro plus na masie niech i będzie i tak, to wtedy masą regulatora jest plus , czyli do zacisku regulatora minus , do zacisku stacyjki minus, dobrze kombinuję?
Ale tak przegladam schematy 250-tek i nie widzę aby one miały plus na masie.

iroq2  rób wg schematu 350.

Zrób sobie minus na masie jaki to problem dla żarówek żaden. Podepnij prądnice z regulatorem 350 tak jak jest oryginalnie w 350.
Bones rozwiñ myśl dlaczego się nie da?

Jednak znalazłem jeden schemat z plusem na masie, Ale rób tak jak pisalem wg schematu 350 z minusem na masie i nie kombinuj tylko oczywiście z regulatorem 350.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 17:03:08 wysłana przez GROM »
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 29, 2009, 16:59:34 »

Bo regulator (czy inne ustrojstwo) chyba też miał + na masie i będzie nie za fajnie.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 29, 2009, 17:04:42 »

Tak bones ale wystarczy pozamieniać szczotki w prądnicy tak jak pisał W@jtas czyli plusową na masę itd i gra.
A najważniejsze pytanie , które nie padło przekładasz z regulatorem czy pozostaje oryginlany 250 z plusem na masie.
Bones pierwszy raz ci przyznam rację ale nie do koñca.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 17:08:15 wysłana przez GROM »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 29, 2009, 18:12:33 »

Matko Boska!!  <eek> Mieszajcie mu w głowie- mieszajcie- upali prądnicę i  będzie zabawa. Skoro założył prądnicę od np CZ 350 to jaki , kurde pytam, plus na masie? Bonie akysz- nie rób bajzlu- nie wiesz- milcz  <hammer>
Widziałeś kiedyś prądnicę org od kivacki? Widziałeś regulator? Jak coś Ci sie wydaje to zachowaj to dla siebie. Regulator jest wbudowany w stojan prądnicy -tzn jest na nim zamontowany. Ta stara, kivackowa wersja ma owszem, plus na masę- cała różnica w podpinaniu jest tylko w tym,że podłączając aku podpinamy masę do zacisku z plusikiem. Teraz tak:
- zakładasz prądnicę od tej 350- więc ma ona MINUS  na masie
-zakładasz też regulator od tej cezety czy jawy na piecu 634 6V- więc jest to juz osobny element- z tą puszką z alu. Całą instalację robisz jak w Cezet 175 typ jakikolwiek bąd¼ z tych z lat 80. Nie baw się w żadne "na krotko" bo fabrycznie cała instalacja jest na krótko - prostsze od niej jest tylko wyszczanie w śniegu dziury.
-podpinasz tak:
Minus z aku do masy gdziebąd¼ gdzie jest.
Plus z aku do zacisku 30 stacyjki ( są dwa obojętnie, który wybierzesz jest OK )
Teraz z tego drugiego zacisku 30 jedziesz kablem do zacisku B na regulatorze.
Zacisk M na stojanie prądnicy łączysz z zaciskiem M na regulatorze
Zacisk D na stojanie prądnicy łączysz z zaciskiem D na regulatorze
Teraz kontrolka ładowania - wzbudzenie prądnicy- z zacisku D z regla ( tak tak tego samego co wyżej pisałem )
jedziesz kablem do oprawki żarówki kontrolki ładowania- podpinasz pod dolny styk ( ten co łączy się z kołkiem a nie oprawką żarowki )
Do drugiego styku kontrolki ładowania podpinasz kabelek z zacisku 54 stacyjki- żadnego innego ani z żadnej masy. Na zacisku 54 w stacyjce typu Bosch ( czyli tej co jest w Jawie i CZ ) masz tzw masę pozorną. Mniejsza z tym co to jest- zaufaj mi na słowo.
Zacisk 15 stacyjki łaczysz z zaciskiem 15 cewki ( jakiez to logiczne- prawda ? )
Zacisk 1 Cewki wysokiego napiecia laczysz z przewodem podpinanym do młoteczka przerywacza- nie zawsze ma on łaczenie w ebonitowej kosce na stojanie-czasem idzie bezpośrednio- w każdym razie tak mozna go podpiąc i tak.
Mam nadzieję,że masz regulator odzielny- najlepiej Pal - Magneton ten z trzema stykami i aluminiową puszeczką. Nic nie kombinuj z żadnym adoptowaniem regulatora od pradnicy kivacki bo to jest bez sensu.
 W tej chwili masz już ładowanie i iskrę-pod warunkiem,że wszystkie urządzenia instalacji masz sprawne. Zeby sobie ładnie podpiąć światełka skorzystaj z tego schematu :
http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_175_typ_477/schema/novejsi_schema
Any questions??

PS. Schemat od 175 dlatego,ze ma prądnice taka samą podłączeniowo jak 350 a ma jeden gar i nie ma kierunków.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 18:28:14 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 29, 2009, 19:46:53 »

 piwo ci stawiam jawsim :)
 <cheers> ps : grom Przekładam z regulatorem z minusem na masie
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 22:58:41 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 29, 2009, 21:35:11 »

tylko ze kolejny kłopot stacyjka z amperomieżem w kvaczce jest inna niż stacyjka jawy \ cz i np nie ma zacisku 15 i 2ch zacisków 30 nie wiem co mam zrobic ... ;/ zamias kontrolki ładowania (żarówki) wpiołem w zacisk amperomierza;/

Ps: iskra juz jest :) terazczy ładowanie bedzie ;P
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 29, 2009, 22:59:12 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 30, 2009, 01:19:05 »

Fajnie,że nadmieniłeś,że masz 353.03. Kwestia stacyjki z amperomierzem jes troszke bardziej złożona. Jutro to przeanalizuję i opiszę.
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 30, 2009, 01:33:14 »

Sory nie wiedziałem , myślałem ze kivaczek jest jeden rodzaj . Napisz mi to jeszcze raz ja jutro sobie to podłącze i bedzie :) ale i tak ci bardzo dziękuje ;)  <cheers>
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2009, 01:35:58 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 30, 2009, 10:36:14 »

Kivacek w sumie było 27 wersji ;] a samej tylko 250 ccm - 6 wersji. Ty masz rok 58 czyli najprawdopodobniej już przejściówka- a więc wzmocniony silnik do 12KM, filtr powietrza tzw "róg obfitości " pod kanapą, wydechy cygara i krótkie kolanka. Ale właśnie bak ma jeszcze 12,6 litra i stacyjkę z amperomierzem.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 30, 2009, 13:19:19 »



Masz
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2009, 13:22:57 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 30, 2009, 14:35:34 »

Teraz mam mały dylemat :(czy czasem pradnica się nie uszkodziła ;/ troszke zaczeło sie z niej dymic kiedy włonczyłem zapłon ;/ jak sprawdzic czy nie uległa uszkodzeniu ;/ kurde;/ ?Gdzie mam mierzyć miernikiem ? :(
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 30, 2009, 16:22:20 »

£oo Matko,córko i dzieciątko Józef- po podłączaj wszystko jak należy i zobacz czy działa a nie szukasz sobie **uja do dupy. Może posłuchawszy wskazówek Boniego narobiłeś jakiegoś bigosu?  Zrób instalację wg mojego "zmodernizowanego" schematu albo wg innego,wedle uznania- i zobacz co jest halo- może na skutek lekkiej zwary zagrzaly sie uzwojenia i stopiły trochę lakieru na izolacji? ¯yję cichutką nadzieja,ze kładziesz okablowanie od nowa a nie lepisz starych kivackowych kabli z innymi jak tam i gdzie zabraknie to ciach i już <mur>
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 30, 2009, 21:31:55 »

Nie miałem jak sprawdzic majla.Nie było mnie w domu mechaty wiesz czemu ;p sprawdziłem :) dam rady :)
Zapisane

iroq2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
  • Jestem Ślązakiem nie Polakiem->jestem za Autonomią
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #22 dnia: Września 14, 2009, 22:43:30 »

Mam małe pytanie. Ponieważ teraz  mam brak regulacji zapłonu i zauważywszy ze w wirniku z cz 350  a w wirniku jawa250 nie zgadzają się miejsca na krzywkę  tylko ze te wirniki jeden jest z prądnicy + (jaswa250) a 2 gi z minusowej (cz 350 ) . I pytanie polega na tym czy mogę włożyć do - sowego stojana  + wy wirnik :) ? jeśli nie to zrobię taki myk ze sobie rozwierce zakres regulacji w płytce z przerywaczem (ale wiadomo lepiej by było mieć bez poszerzania );) wiadomo :D tzn poszerzę  Pozdrawiam .
« Ostatnia zmiana: Września 14, 2009, 22:45:43 wysłana przez iroq2 »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #23 dnia: Września 14, 2009, 22:56:49 »

" zauważywszy "  :>

A nie lepiej odwzorować miejsce na krzywkę z wirnika 250 i zrobić tak samo w tym minusmasowym?

Zaraz... one się chyba nie róznią... dziwne
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Instalacja elektryczna Jawa 250 / Prądnica cz-350
« Odpowiedź #24 dnia: Września 15, 2009, 07:49:59 »

Jeśli one nie różnią się wymiarami to ja bym zaryzykował podmianę , czy to z prądnicy plusowej czy minusowej po odpowiednim potraktowania wzbudzenia prąd popłynie tak jak trzeba.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
33 Odpowiedzi
14635 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2009, 17:14:03
wysłana przez Lopez
8 Odpowiedzi
4785 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 11, 2014, 14:49:27
wysłana przez SofCHJanek
4 Odpowiedzi
3087 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 24, 2015, 12:08:49
wysłana przez lelo98
2 Odpowiedzi
2910 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 19, 2017, 15:31:51
wysłana przez Blenders
6 Odpowiedzi
2863 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 24, 2019, 12:47:47
wysłana przez Lukas