Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:05:01
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Remoncik..hehe  (Przeczytany 15087 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adamnajawie

  • Gość
Remoncik..hehe
« dnia: Czerwca 10, 2006, 00:07:18 »

Moje pierwsze pytanie jest takie czy mógłby mi ktoś wysłać jakieś zdjęcia jak wyglądają te jakieś igiełki które ię daje zamiast łożyska sworznia, czytałem coś tam jak pytał o to NaczelnyFilozof ale nie za bardzo zrozumiałem to wszystko. Drugie pytanie to na czym polega regeneracja wału(prosiłbym o szerszy opis)?
Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 10, 2006, 09:32:11 »

A ja mam pytanie po czym rozpoznać, że silnik musi przeżyć remont ?
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 10, 2006, 10:31:55 »

A ja mam pytanie po czym rozpoznać, że silnik musi przeżyć remont ?

Jak robiłem lekki remont (szlif cylindrów i nowe tłoki...) to powodem było dzwonienie z cylindrów i luzy na nich  :-/
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

tokarz

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 10, 2006, 10:51:01 »

Ja dzwonienia nie mam. ¯adnych dziwnych d¼więków. Chciałbym zmierzyć kompresję, ale zupełnie nie mam pojęcia gdzie, ile to kosztuje i jaka powinna być... Może coś doradzicie ?
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 10, 2006, 21:50:26 »

kompresje możesz łatwo sprawdzić tym jaki opór masz podczas odpalania czyli z jakim oporem kopniesz jak lekko to słaba kompresja jak uzyjesz więcej siły to masz dobrą kompresje...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 10, 2006, 22:13:11 »

Tokarz na wiekszosci stacji diagnostycznych maja ten sprzecik do mierzenia kompresji ....
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 11, 2006, 08:47:36 »

regeneracja walu polega najczesciej na :
- rozebraniu go
wymianie zuzytych elementow
a moga to byc
- lozyska 2 w srodku walu
- uszczelnienie labiryntowe
- korbowody i ich czopy + lozyska
- ewentulanie czopy lewy (zebatki sprzeglowej malej) i prawy(alternatora)

no i trzeba teraz wal idealnie zlozyc z powrotem i wycentrowac
np. po to zeby wykrobienia byly dokladnie co 180 stopni
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

rumcajs251

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 11, 2006, 09:11:04 »

Da sie w warunkach "domowych" sprawdzic czy wykorbienia sa dokladnie co 180 stopni? czy jesli mamy elektroniczny zaplon i ustawimy iskre na 1 z cylindrow na danym poziomie przed GMP to mozemy dzieki temu sprawdzic na jakim poziomie przeskoczy iskra na 2 cylindrze i porownania miary i tym sposoben sprawdzenia czy wal jest dobrze zlozony?? Troszke to zagmatwalem ale mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi.
Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 11, 2006, 10:42:47 »

Ile może kosztować takie badanie kompresji ?
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 11, 2006, 15:55:44 »

badanie kompresji nie powinno duzo kosztowac w samochodzie chyba ok 50 zl kosztuje

co do sprawdzenia wykorbien to widze to tak:
trzebaby bylo pod srube od krzywki wkrecic sobie kawalek tarczy takiej jak przy zaplonie elektronicznym i znalezc GMP jednego cylindra nastepnie zaznaczyc sobie kreske wzgledem jakiegos punktu odniesienia
potem znalezc GMP drugiego cylindra i zrobic to samo potem sciagasz tarcze i badasz na stole np kontomierzem albo na oko :-)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

tokarz

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 11, 2006, 21:04:47 »

Dobry pomysł, ale 180 stopni to idealna linia prosta, a więc...  :>


...linijka wystarczy...
Zapisane

lukasz85

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 12, 2006, 14:54:19 »

Ja też się zastanawiałem nad remontem. Napisze jak ja to sprawdzam.

Cylindry:

Po zdjęciu cylindra wkładamy pierścieñ od góry 20mm i mierzymy szczeline. Dopuszczalna jest 0.4-0.8mm. Jeżeli jest ponad 1mm to cylindry do szlifu. Wymiana pierścieni nie ma sensu jednak luz lepiej sprawdzić na nowym pierścieniu. Cylindry nie mogą mieć progu a tłoki śladów przedmuchów (pół tłoka jest czarne lub żółte).

Wał.
Wał nie może wyć. Jest to bardzo głośne i każdy usłyszy. Szczególnie przy przyspieszaniu. Wtedy łożyska kulkowe do wymiany. Korbowody nie mogą mieć luzu pionowego jeżeli mają to wał do regeneracji. Wał wtedy stuka lub dzwoni.
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 12, 2006, 16:39:58 »

Po zdjęciu cylindra wkładamy pierścieñ od góry 20mm i mierzymy szczeline. Dopuszczalna jest 0.4-0.8mm. Jeżeli jest ponad 1mm to cylindry do szlifu.

mozecie sie smiac ale zima-wiosna złożyłem silnik na tłokach które zostały ręcznie dopasowane do cylindrów (cylindry bez rys, próg minimalny). Moto chodzi, pali fajnie, moc ma. Tylko przy docieraniu trzeba bylo uważać bo tłoki "łapały". Ale już się ułożyło. Brat jezdzi i nic się nie dzieje  :P
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

tokarz

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 12, 2006, 20:53:18 »

W sumie nie mam żadnego z w/w objawów. Czyli mój silnik jeszcze działa dobrze :) Fakt faktem, że silnik ma dobre przyspieszenie, jest silny i nie wydaje d¼więków innych niż te standardowe w Jawie ;)
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 13, 2006, 14:07:18 »

badanie kompresji nie powinno duzo kosztowac w samochodzie chyba ok 50 zl kosztuje

za 60 70 zl kupisz nowy czujnik zegarowy do sprawdzania cisnienia sprezania

pozdr
M4riush
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 27, 2006, 20:12:28 »

wcześniej miałem zwykłe łożyska na sworzniu(te co piszecie że do dupy)
a teraz jak składam to chce od razu założyć te igiełki, ile trza ich kupić(naczelny pisał o chyba 26 sztukach ale nie pamiętam) i czy tylko te  igiełki potrzebne są bo chyba ktoś pisał o jakich ogranicznikach czy dystansach?
Zapisane

bryllu

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 27, 2006, 20:38:05 »

łozyska w koszyczku to porażka kompletna... wytrzymają góra 1000km przynajmniej u mnie.. a ich zywot w jednym garze w CZ zakonczył sie popekaniem koszyczka i wysypaniem do skrzyni korbowej... kup sobie igiełki, w sklepie motoryzacyjnym specjalnie od jawy powinni miec juz w małej torebeczce odliczone razem z pierscieniami ograniczającymi wypadnięcie ich z korbowodu, co do zakładania igiełek kiedys juz był temat na forum... ale gdy powkłądasz igiełki na stały smar to wsad¼ w otwór jakis przycięty wałek na rozmiar np. od nici albo sam se z kartoniku powycinaj :) potem jak bedziesz zakładał tłok to sworzen ma wypchnąc ten wałeczek i gotowe :)
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 27, 2006, 22:26:09 »

nie jest powiedziane ze koszyczki sa do dupy bo mi juz wytrzymały 2 tys. i nie słychac nic(po za wałem w dolnej czesci) a tych igiełek powinno być 18 na jednej stronie a ja jak zakłądam takie zeczy to na smar i jest git  <thumbup>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

bryllu

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 28, 2006, 00:45:42 »

Moze nie jest wprost powiedziane ze koszyczki to shit ale napewno duza czesc jawowiczów się ze mną zgodzi... JA więcej kasy na to g.. nie wydam.. trzeba było cały silnik wyjmowac i przepłukiwac skrzynie korbową z kawałków tego szajsu, trwałosc na pewno jest mniejsza bo ma połowe mniej igiełek niz oryginał gdzie są ciasno upakowane. W koncu Tajwan chciał tylko umilić ludziom zycie przy zakładaniu sworznia  <drool> ...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 28, 2006, 00:49:09 wysłana przez bryllu »
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 28, 2006, 10:34:10 »

witam
czy ktos mógłby napisać ile mam kupić tych igiełek na jeden sworzeñ?
czy to są te pierścienie do igiełek http://www.agmot.pl/foto/6260.jpg ??
trza chyba po dwa na każdy tłok nie ?
napisałbym do ruszczyka ale coś nigdy nie chce odpisać...
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 28, 2006, 13:32:06 »

to są te pierścionki i po dwa na jeden sworzeñ, ilość igiełek podał gustaw chyba 18 na jeden sworzeñ

poadr
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 28, 2006, 17:41:48 »

Książka serwisowa jawy ts podaje że na jeden sworzeñ przpada 28 igiełek i tego się trzymajmy.
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 29, 2006, 07:03:02 »

sorry, Jonny ma rację 28 igiełek - sprawdziłem
Zapisane

£ugol

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #23 dnia: Września 04, 2006, 23:03:46 »

A gdzie można kupić te igiełki?
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Remoncik..hehe
« Odpowiedź #24 dnia: Września 07, 2006, 07:47:59 »

w ag mocie - sprzedaż wysyłkowa poszukaj w internecie albo w dobrym sklepie motoryzacyjnym ale dobrym
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
40 Odpowiedzi
9956 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 04, 2008, 18:17:52
wysłana przez natal007
7 Odpowiedzi
4870 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2008, 09:13:30
wysłana przez KondziorR
Remoncik silnika

Zaczęty przez fragles10003 Mechanika

13 Odpowiedzi
6469 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 05, 2011, 18:35:51
wysłana przez Strażak