Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:37
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Silnik/okopcone, zatarte tłoki  (Przeczytany 14429 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« dnia: Lutego 27, 2010, 18:30:45 »

Witam
przy okazji innych prac przy Czesławie, z czystej ciekawości zdjąłem cylindry i oto co zobaczyłem <blink>
Silnik ma najechane nieco ponad 10tys a tłoki są już mocno okopcone i widać ślady zatarcia.
Iglica na 3 rowku od góry, zapłon 3mm przed GMP, mieszanka 1:50, motor zawsze palił od pierwszego kopnięcia.
Czym to jest spowodowane?
Zwróćcie uwagę na okno w tłoku, jest wykonane bardzo niestarannie, widać nierówności oraz nadmiar materiału.
Pytanie czy zostawiać to czy wyrównać?
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2010, 18:47:35 wysłana przez Krystian250 »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Silnik/okopcone tłoki
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 27, 2010, 18:46:49 »

Ten okopcony wygląda jakby miał za duży luz, drugi ten przytarty może miał za ciasno albo puchł.
Po nadlewach wyglądają na chiñszczyznę.
Albo wina puchnących tłoków, albo szlif ¼le zrobiony.

Jak cylindry wyglądają?
Czy rozkręcałeś bo coś ¼le działało czy z ciekawości?

Chyba ponownie nie ma sensu w tym stanie tego składać.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 27, 2010, 19:00:48 »

A silnik "ponoć" nie był nigdy rozbierany <sadwalk>
Jacu z czystej ciekawości to zdjąłem. Cylindry są w porządku żadnych poważniejszych rys, nawet progu wyczuwalnego nie mają.
Czeka mnie mierzenie...


Z instrukcji, może sie przyda komuś.
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2010, 22:50:53 wysłana przez Krystian250 »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 27, 2010, 19:08:25 »

Cylinder nominał 58, tłok nominał 57,94

Jak zdejmiesz tłoki to zważ je na wadze elektronicznej.
Powinny ważyć tyle samo.
To też powinno coś powiedzieć.

EDIT: nie zauważyłem że już znalazłeś  :)
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2010, 19:09:56 wysłana przez jacu frankensztajn »
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 27, 2010, 19:18:42 »

akurat w robotajet mam wagę z której korzystam także zważę, tylko że ona ma dokładność tylko co 5g.
Dobra a kto odgadnie zagadkę sworzni? Są zaślepione z jednej strony, z drugiej już nie. Po co to jest? ;]
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 27, 2010, 21:04:29 »

Co do szlifu zrób taki myk, Jawsim mi o nim powiedział.
We¼ cylki i odwróć "do góry nogami", połóż je na grubej szmacie. Tłok bez pierścieni posmaruj olejem dość solidnie, i włóż do cylindra tak jak ma pracować. Jeśli tłok powoli opadnei bąd¼ się zatrzyma, tłoki są dobre, jeśli tłok wpadnie są do dupy. U mnie też tak tłoki wyglądały, oprócz tego były ¼le pokołkowane, zamki pierścieni wypadały na oknach, dokładnei rzecz ujmując środkowy pierścieñ napierdzielał zamkiem po oknie wydechu. Teraz czekam na czas by poskładać TS- kowy silnik.
Aha te lipne tłoki przy tej próbie z olejem, wpadły do środka :>
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 27, 2010, 21:24:06 »

Ten sposób to już dosyć stary jest. Ale prawda taka że nie zawodny.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

Marek01

  • Gość
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 27, 2010, 21:53:24 »

Krystian ode mnie kupił tą CZ, i przysięgam ten silnik nie był nigdy rozpoławiany, miał czyszczony ga¼nik bak i kranik, wymienianą uszczelkę pod głowicą nic nie było robione poza tym. Jeszcze klosz lampy tylnej wymieniłem i pochromowałem tulejki od kierunkowskazów. Logicze że od tego się nie zatarł, lewy gar dzwonił od nowości, jak to możliwe że się zatarł na prawdę nie wiem, ale jestem ciekaw.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 27, 2010, 21:59:25 »

Dzięki Jawerzy sprawdzę w ten sposób. Po oględzinach wszystkiego, oznakowania się zgadzają tłoki i garnki grupy B, czyli polegając na oznakowaniu, wszystko powinno być dobrze spasowane <hammer>
Rozmawiałem z pierwszym właścicielem, mówił że w silniku nic nie wymieniał od nowości i jestem skłonny mu uwierzyć. Skoro to wszystko jest oryginalne, dlaczego te tłoki są tak badziewnie wykonane?
Mogę szukać związku tego zatarcia w iglicy zapiętej na drugi rowek od góry? Poprzedni właściciel tak je¼dził no i ja przez dłuższy czas. Jak podniosłem rowek wyżej, silnik się uciszył...
Marek spoko nie musisz się tłumaczyć <punk> Niezłą dyskusja wyszła z tego  <cheers>
« Ostatnia zmiana: Lutego 27, 2010, 22:01:52 wysłana przez Krystian250 »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Marek01

  • Gość
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 28, 2010, 19:49:27 »

Tak pomyślałem sobie, że to nie może być wina iglicy bo gdyby iglica była ¼le to albo by ci zalewało albo by gasła z niedoboru. Może filtr powietrza jest winny, albo zapomniałeś kiedyś wlać oleju?
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 01, 2010, 08:55:21 »

Nie tłoki sa badziewnie wykonane tylko się usmażyły. Brak regulacji ga¼nika i zapłonu doprowadził do tego stanu.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 01, 2010, 22:48:07 »

Hubert jak mogła być zła regulacja skoro silnik ciepły ładnie trzymał obroty, jeśli był zimny to trochę przygasał,
spalanie niecałe 5l, zapłon elektroniczny na 3mm <unsure>
Marek nie posądzaj mnie o takie zaniedbanie, o oleju to ja pamiętam.
Ale chyba jednak coś ¼le wyregulowałem bo po zdjęciu tłoków, pod denkiem, także były czarne...
Pytanie odnośnie kołków ustalających. Czy powinny one być usytuowane symetrycznie względem obu tłoków, oraz czy dużo mają wystawać ponad powierzchnie rowka? Na tych tłokach kołeczki niewiele wystają także nie wiem jakim cudem ustalić położenie pierścienia... :o
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:01:08 »

Odgrzebuje kotleta. Poprzez okna wydechowe, pooglądałem sobie tłoki w moim świeżym motocyklu. Są nowe, założone na szlifowany garnek, przejechane od remontu 3tys. Ostatnio narzekałem na zbyt wysokie spalanie i przyśpieszenia silnika, podczas odejmowania gazu. Chłopaki twierdzą, ze to zbyt bogata mieszanka. To ona tak zabarwiła tłoki? Prawy jest ciemniejszy niż lewy. Zostawiac tak, czy oczyszczać wszystko?














Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:05:52 »

jak ci tak kopci to ustaw iglicę na pierwszy rowek od góry albo zmniejsz poziom paliwa w komorze pływakowej, tak to nie powinno być
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:06:51 »

A ja miałem to samo :) Spier*** szlif, albo nie załamałeś krawędzi okien po szlifie :) i momentalnie starło Ci pierścienie.
Dodatkowo po rozebraniu silnika z skrzyni korbowej wylało mi się dużo nie spalonej mieszanki o konsystencji przypominającej olej.
Zdejmij cylki i luknij zamki pierścieni, i sprawdź tłoki czy nie są czasem za małe pod ten szlif :)
Odwracasz cylek na szmatce :) smarujesz olejem tłok i wpuszczasz do cylka :) znasz ten sposób?
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:07:54 »

Za dużo oliwy!! Ile i jaki olej lejesz??
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:14:19 »

Kurczę, tak sądziłem, że to ta oliwa. Staram się 1:40,  Olren Semisyntetyk.
Poziom paliwa na świeżym piecu musiałem podnosić bo nie trzymał wolnych. Teraz okazuje się, że rzeczywiscie trzeba go zmniejszyć bo motocykl zbiera się przy 5tys.
Iglice opuszczałem, ale wtedy piecyk sie grzał zbyt mocno.

Okna fazowałem, tłoki dobrze dobrane. Nie sprawdzałem tylko zamków. Umknęło mi to. Mogę na tym spokojnie ganiać?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 05, 2012, 21:16:07 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:39:24 »

Nie wygląda to tragicznie. Ale dobrze też nie.
Ściągaj cylindry - wyczyść wszystko - ... i  ja chyba bym dał nowe "ciasne" pierścienie.
Odpowiednie regulacje - obowiązkowe.
Na przyszłość, jeśli dasz radę wypróbuj syntetyka.
Po 3 kkm zdaj nową relację.
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 05, 2012, 21:44:08 »

Jak jedziłem na miksolu to podobny miałem tłok ale przeszedłem na olej do paliwa  stilhla i po wymianie pierścieni i czyszczeniu tłoków  było ok
« Ostatnia zmiana: Czerwca 05, 2012, 21:46:33 wysłana przez Matii-x »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 06, 2012, 14:52:10 »

Kurczę, tak sądziłem, że to ta oliwa. Staram się 1:40,  Olren Semisyntetyk.
Poziom paliwa na świeżym piecu musiałem podnosić bo nie trzymał wolnych. Teraz okazuje się, że rzeczywiscie trzeba go zmniejszyć bo motocykl zbiera się przy 5tys.
Iglice opuszczałem, ale wtedy piecyk sie grzał zbyt mocno.

Okna fazowałem, tłoki dobrze dobrane. Nie sprawdzałem tylko zamków. Umknęło mi to. Mogę na tym spokojnie ganiać?

Również jeżdżę na 2T semi z orlena, ale 1:50(po dotarciu oczywiście, ale takich tłoków nie mam.

Z pierścieniami też miałem ciekawą przypadłość.
Kupiłem w AG-Mocie niby czeskie. W porównaniu z polskimi wyglądały naprawdę dobrze. Przy składaniu oczywiście ustawiłem odpowiednie luzy na zamkach. Po jakiś 500km po remoncie stwierdziłem, że jednak muszę wymienić czoło wału n pełne. Wtedy zauważyłem, że luzy na zamkach są za duże. Ponad normę. Wymieniłem jeszcze raz pierścienie i od tamtej pory nie zaglądałem do nich.


Widać też, że pierścienie są nieszczelne. Są okopcone, czyli nie przylegają do gładzi cylindra.
Albo się nie dotarły jeszcze albo są tak kiepskie. Gdzie kupowałeś te pierścionki??
« Ostatnia zmiana: Czerwca 06, 2012, 14:54:41 wysłana przez Lopez »
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 06, 2012, 14:56:06 »

Ja jeżdżę na miksolu i nie mam takiego tłoka. Nie wiem jak Wy ale mi się wydaje że jak lejesz orlenowski olej w stosunku 1:40 to jest to za bogata mikstura. Po prostu ona nie spalała dobrze mieszanki. Wygląda też na to że pierścienie puszczały. Pierścienie wymień bo one też są troche temu winne
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 06, 2012, 16:39:10 »

Krycha ja na twoim miejscu zacząłbym robić mieszanke 1:50 ja jeźdze na tym orlenie czerwonym i jak robiłem 1:40 to jawa przyśpieszała strasznie słabo i miałem już szlifa robić zmieniłem stosunek mieszanki i chodzi dobrze i nie kopci powyżej 100km/h i co najważniejsze nie leje się prawie z wydechów
Zapisane

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 06, 2012, 17:09:35 »

gdzies na forum wyczytałem, ze po jakims oleju chyba na miksolu ze podczas zbyt duzym stosunkiem. On sie nie spala i czesc knedel wywala a reszta osadza sie na scianca cylindra i daje wlasnie taki efekt. procz okopceniar prowadzi do zatarcia.
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

maciek251

  • Gość
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 07, 2012, 21:16:18 »

Nie no ja też 1:40 daje 2t semi i aż taki sajgon by ten olej robił ??u mnie wszystko ok moc jest nigdzie się nie poci ani nic jak narazie a czułeś kolego jakieś straty w mocy ?
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 07, 2012, 21:25:40 »

orlen zawsze oszukiwał, oszukuje i będzie oszukiwał - przecież w polsce żyjecie to nie powinniście się dziwić - full syntetyk repsola albo castrola albo midland jak dostaniecie u siebie i zero problemów, ewentualnie stihl mineralny jak silnik jest mocno zjeżdżony albo husqwarna i nie kombinujcie z żadnymi poziomkami - ja jak nalałem do jawy benzyny z poziomką to aż mi okopciło na szaro tablicę rejestracyjną
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Tłoki - pomocy

Zaczęty przez Bosy Mechanika

16 Odpowiedzi
7316 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2006, 18:14:50
wysłana przez Traktorzysta
Tłoki

Zaczęty przez QTR Mechanika

14 Odpowiedzi
7221 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 23, 2007, 20:03:49
wysłana przez Jerry
podciete tłoki...??

Zaczęty przez Sobek{Marek} Mechanika

4 Odpowiedzi
3663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 28, 2007, 22:42:15
wysłana przez Sobek{Marek}
Zatarte/ Zapieczone tłoki.

Zaczęty przez KoSzU Mechanika

3 Odpowiedzi
3150 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 04, 2010, 16:28:11
wysłana przez dawidtysler209
12 Odpowiedzi
5238 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2014, 18:05:54
wysłana przez von_Majzel