Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:28:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Silnik/okopcone, zatarte tłoki  (Przeczytany 14430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 411
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 07, 2012, 22:44:58 »

"to aż mi okopciło na szaro tablicę rejestracyjną"
U mnie to standard, tylko jeszcze do tego są czarne kropki na niej. A jeżdżę na poziomce  w proporcji 1:41

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 07, 2012, 23:01:03 »

dobra i poziomka nie każdego stać na castrola ;) mi tablicy nie okopciło w kropki jeszcze, chyba że jak wyciągam po zimie to nie wiem czemu ale wtedy tak;)
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 07, 2012, 23:04:48 »

ludzie to jest 15 zł na litrze - na litrze oleju przejeżdżacie 700 KM
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 07, 2012, 23:08:47 »

Mostasz jakbym robił jawą w ciągu roku 1000km to może bym kupił lepszy olej ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 08, 2012, 07:09:31 »

To nie lać orlena? Dopiero co kupiłem butelkę malinowego syropu... Wszyscy wszędzie tak go zachwalają, to jak jest?

Mam tylko dwie opcje, bo u mnie nie można normalnie w mieście dostać castrola czy mobila, nigdzie cholera nie ma oleju do dwusuwa w takim dużym mieście jak Wrocław...

Mam półsyntetycznego repsola i teraz malinkę. Malinkę kupiłem, bo mnie za bardzo nie było stać na kolejną butelkę  oleju 35+ zł/1L.


Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 08, 2012, 07:52:06 »

Mostasz jakbym robił jawą w ciągu roku 1000km to może bym kupił lepszy olej ;)

To samo pomyślałem, nie mam zamiaru kupować 4l repsola na sezon, bo mój budżet tego nie wytrzyma :)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 08, 2012, 11:35:58 wysłana przez Mathini »
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 08, 2012, 09:09:37 »

Jawolotmen, lej orlena bo teraz jak byś robił mieszankę z syntetykiem to rozpuści ci nagar i będzie klapa bo może co zatrzeć.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 08, 2012, 09:32:38 »

Jawolotmen, lej orlena bo teraz jak byś robił mieszankę z syntetykiem to rozpuści ci nagar i będzie klapa bo może co zatrzeć.

Nic się nie zatrze.
Sprawdziłem.


Podczas wypadu do Francji nie mogłem dostać niczego innego jak Fullsyntetyk a wcześniej latałem na półsyntetykach i mineralnym od czasu do czasu.
Teraz jeżdżę już od roku niemal tylko na syntetyku.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 08, 2012, 09:34:36 wysłana przez Hubertus »
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 08, 2012, 11:12:50 »

no to chyba krotko jeździłeś bo kumpel do nsrki zalał syntetyka castrola i po 200km złapało. Tak samo kumplowi w etz 250 ;) Ja tam wole i tak nie mieszać chyba że po remoncie to zacznę testować syntetyka ;)
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 08, 2012, 11:31:41 »

Wracając do tematu, tłoki i pierścienie mam oryginały, więc teoretycznie nie powinno być z nimi problemu. Silnik był docierany na ostro, nie widać śladów zatarcia, więc tłok nie puchł.
Sprawdzę luzy na zamkach, wyszoruję wszystko i wyreguluję gaźnik. Musi chodzić! :)
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 08, 2012, 11:34:31 »

no to chyba krotko jeździłeś bo kumpel do nsrki zalał syntetyka castrola i po 200km złapało. Tak samo kumplowi w etz 250 ;) Ja tam wole i tak nie mieszać chyba że po remoncie to zacznę testować syntetyka ;)

Jeżdżę już rok, czyli jakieś 7 000 km. I nic się nie dzieje.


Też się nasłuchałem wstrząsających opowieści, co to się nie wydarzyło w silniku wujka brata sąsiada po zalaniu okropnego syntetyku...
Ja nie miałem wyboru-i wlałem. I nic się nie stało. Silnik miał wtedy jakieś 32 000 km, cylindry nominał jeszcze, tłoki oryginalne, nie wymieniane. Dziś ma już nieco ponad 40 000 i śmiga pięknie na Castrolu Fullsyntetic i nadal nic się nie dzieje złego.


Jeśli taki dinozaur, pamiętający jeszcze Luxa i Mixol, wytrzymał bez problemów syntetyk, to co trzeba zrobić aby zatrzeć sprzęty o mniejszym przebiegu?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 08, 2012, 11:52:48 wysłana przez Hubertus »
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 10, 2012, 11:54:09 »

A ja bym powiedział że tłoki są za małe bo u mnie w Jawie podobnie jest, tylko nie tak bardzo jak tu  , kupiłem nowe cylindry i tłoki nominał tylko że cylindry selekcja ,,B,, a tłoki ,,A,,
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 11, 2012, 22:19:14 »

Misiaczki w końcu pomierzyłem luz na zamkach.
Prawy garnek, mierzone 20mm od górnej krawędzi, 0.60mm, mierzone od dołu - 0.65mm.
Lewy garnek, mierzone 20mm od górnej krawędzi, 0.55mm, mierzone od dołu - 0.60mm.
I co Wy na to? Wg serwisówki tolerancja jest od 0.4-08mm ale chłopaki  dają ciasniej. Nie wyczuwam też luzów tłoka w garnku na boki. Nie dzowni, więc jest spoko.Generalnie to wszystko było dobierane na trzeci szlif, a tu taka niespodzianka. Zostaje kupić pierscienie na czwarty i piłować







« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2012, 22:36:31 wysłana przez Krycha »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 11, 2012, 22:26:50 »

Tłoki wyglądają na 30 tys przebiegu na mixolu. Sprawdź najpierw nowe pierścienie na ten sam wynmiar.
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 11, 2012, 22:29:02 »

u mnie po 27 tysiach nie ma takich tłoków ;) dokładnie zmień pierścionki .
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 21, 2012, 08:13:34 »

Przy okazji może napiszę, że moje pierwszy zestaw pierścieni był na mniejszy szlif niż potrzeba. Zbyt mocno zaufałem sprzedawcy i nie sprawdziłem ich przed montażem. Kupując nowy zestaw, bacznie pomierzyłem wszystko, dobrałem prawidłowy luz na zamku, górny pierścień przeszlifowałem, aby miał ciut więszy luz w rowku, pozbyłem sie nagaru, złożyłem, olej dalej poziomkowy 1:50,  tamtej pory nawiniete 1500km. Narazie pracuje.
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Silnik/okopcone, zatarte tłoki
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 21, 2012, 13:13:56 »

Cytuj
Jawolotmen, lej orlena bo teraz jak byś robił mieszankę z syntetykiem to rozpuści ci nagar i będzie klapa bo może co zatrzeć.

Nie zatarło się... Piękne tłoki :D




No i jako, że nie mam łożyskowania sworznia i na nie czekam to:


Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Tłoki - pomocy

Zaczęty przez Bosy Mechanika

16 Odpowiedzi
7316 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2006, 18:14:50
wysłana przez Traktorzysta
Tłoki

Zaczęty przez QTR Mechanika

14 Odpowiedzi
7221 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 23, 2007, 20:03:49
wysłana przez Jerry
podciete tłoki...??

Zaczęty przez Sobek{Marek} Mechanika

4 Odpowiedzi
3663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 28, 2007, 22:42:15
wysłana przez Sobek{Marek}
Zatarte/ Zapieczone tłoki.

Zaczęty przez KoSzU Mechanika

3 Odpowiedzi
3150 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 04, 2010, 16:28:11
wysłana przez dawidtysler209
12 Odpowiedzi
5238 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 06, 2014, 18:05:54
wysłana przez von_Majzel