Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:27:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ściąganie koła zębatego  (Przeczytany 14688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 969
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 15, 2010, 22:15:55 »

¦ciągacz ściągaczem, moją zębatkę złożyły czeskie rączki w fabryce i żaden ściągacz nie pomagał jedynie połamał zębatkę. Wystarczyło naciągnąć ściągacz podgrzać walnąć konkretnie młotkiem i poszło.
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

Jelcz626

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • Jawa 350 634-7 Suzuki DR 650, CBR 1100XX
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 03, 2011, 15:42:06 »

Witam mam właśnie taki sam problem dwa ściągacze połamane, zakupiona lampa lutownicza do podgrzewania, młotek też był używany. I nic kur.. nie chce używać szlifierki kątowej ażeby nie uszkodzić wału. Fakt wał ma iść do regeneracji ale po co komu następne koszty. Może wy forumowicze macie jakieś konkretniejsze podpowiedzi.
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 03, 2011, 16:03:18 »

Skoro zębatka jest twarda to trzeba być twardszym  :>
Polecam grillowanie albo palnik, podgrzać tak że by stal się prawie topiła i pierdyknąć młotkiem w czop tak by prawie wbił się w przeciwwagę.
Kiedyś też przez to przechodziłem, żadna gimnastyka, psikacze i super ściągacze nie pomagały, dopiero jak palnikiem się to podgrzało, pierykło młotem to ledwo co zlazła.
Tylko uważaj na gwint i aby się nie poparzyć.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 03, 2011, 17:28:36 »

Jedyne sensowne rozwiązanie - zrób z dobrego materiału taki ściągacz:


Jakiś czas temu znajomy tokarz wytoczył mi takie ustrojstwo i zapomniałem o problemach przy ściąganiu.
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 03, 2011, 17:47:58 »

A mieści się to na zębatke z łańcuszkiem? Bo u mnie za pierona nie chce zejść łańcuszek z koła zębatego :-/
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Jelcz626

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • Jawa 350 634-7 Suzuki DR 650, CBR 1100XX
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 03, 2011, 18:44:18 »

Właśnie takiego ściągacza używałem i pękł a był ze stli 3,5mm , spróbuje może jakimś samochodowym.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 03, 2011, 19:33:59 »

Mój jest troche grubszy niż 3,5mm i wygląda tak:



Pokrętło śruby ma drobny gwint i ramię o długości ponad 30cm a i tak trzeba było naprawdę mocno pokręcić aby ściągnąć fabrycznie założoną zębatkę  <scared>



Ściągacz bez problemu wchodzi na zębatkę z założonym łańcuchem:

« Ostatnia zmiana: Maja 03, 2011, 19:48:17 wysłana przez jawol »
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 03, 2011, 21:12:18 »

Muszę coś takiego zrobić, naprawdę solidne. Dzięki Jawol  ;)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Jelcz626

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • Jawa 350 634-7 Suzuki DR 650, CBR 1100XX
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 03, 2011, 22:17:19 »

pierwsza klasa ten twój ściągacz, możesz napisać z czego jest wykonanyi jak jest umiejscowiona śruba do odpychania od wału, bo nie wiedze nigdzie gwintu ani tym podobnych.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 04, 2011, 11:09:35 »

Tokarz wytoczył z tego co miał najlepsze - tak powiedział  :>
Śruba z "korkiem" i płaszcz zewnętrzny leżą w zasypanym śniegiem garażu  <scared>
Na rysunku jest mniej więcej pokazane jak to wygląda.
Fotki wrzucę jak śniegi stopnieją  <sadwalk>
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 04, 2011, 11:22:48 »

Bardzo dobra konstrukcja Jawolu.

Nie widac jak jest chronione czoło czopa głównego wału (a powinno być).

Jak ktoś chce to robić to niech powie, zeby mu to tokarz wykonał ze stali 45 ulepszanej cieplnie do 30 HRC +-2.

Jak nie bedzie takowej pod reką to może być stal 18G2A bez obróbki już wtedy.

Stale 55 i 65 też sobie powinny z tym poradzić ale im szybko rośnie twardość a tymsamym rośnie też kruchość.
Stale narzedziowe są drogie, więc ich nie polecam.
Jednak jakby ktoś chciał - NC10 - jest dobra - tylko że powinno się ją hartować np. do 50HRC. Ale w tym gatunku to trzeba się liczyć z kosztami rzędu 3 stów za narzędzie (obróbka cieplna bedzie sporo kosztować). Zaś 45 mozna już kupić ulepszaną więc wyjdzie taniej.

Srubę pociągową można wykonać za śruby gatunku 12.9.
Wielkość gwintu M12 lub nawet M16.
Nakretka powinna mieć grubosć 2d gwintu aby coś tam trzymała.
Prosze smarować gwint smarem podczas sciągania, aby nie zajechać przyrządu...
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2011, 14:39:48 wysłana przez Święty Piotr »
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 04, 2011, 11:35:48 »

Śruba "wypychająca" czop jest zatoczona w stożek - to wystarczająco chroni gwint.
Fotki wrzucę później.
Co do materiałów to jak najbardziej
Zapisane

Jelcz626

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • Jawa 350 634-7 Suzuki DR 650, CBR 1100XX
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 04, 2011, 21:43:31 »

Dzięki wielkie za fachowe odpowiedzi, to się nazywa pomoc <worship>
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 04, 2011, 22:26:57 »

Śruba "wypychająca" czop jest zatoczona w stożek - to wystarczająco chroni gwint.


To za mało. Rozwalisz nakiełek na czopie i będziesz miał potem problem z wycentrowaniem wału.
Ochrona powinna być w formie pewnego rodzaju "naparstka" nałozonego na czop.
Już to przerabiałem w młodości... ;]
Moge zrobic szkic jak wyjasnienie nie jest jasne.. <lookaround>
Zapisane

Jelcz626

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • Jawa 350 634-7 Suzuki DR 650, CBR 1100XX
Odp: ściąganie koła zębatego
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 05, 2011, 07:11:50 »

Dobrze więc poproszę o szkic  :D
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
7337 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 22, 2006, 13:26:50
wysłana przez gustaw
1 Odpowiedzi
3872 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2012, 08:05:54
wysłana przez muczos
21 Odpowiedzi
11686 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 09, 2012, 13:12:33
wysłana przez Bulo
17 Odpowiedzi
7457 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 06, 2014, 00:44:45
wysłana przez michal_kuna
11 Odpowiedzi
1724 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 30, 2023, 15:14:08
wysłana przez blackrain720