Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:53:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: 4 tys obrotów i basta.....  (Przeczytany 17201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
4 tys obrotów i basta.....
« dnia: Września 24, 2010, 20:46:00 »

taka mała zagadka, jawa ts 350 silnik po kapitalce konkretnej wał od Ruszczyka wszystko nowe,dobrze złożone, zapłon elektronik z zmiennym katem testowany w 4 motocyklach, nawet na klasycznym bez zmian, a silnik nie wkręca więcej jak 4,1 do maks 4,2 tys obrotów, ga¼nik niby ok słabo reaguje na regulacje, wymiana na inny nic nie zmieniła,


 ma ktoś pomysł co to i dlaczego??????
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

D3JG4R4

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #1 dnia: Września 24, 2010, 20:52:01 »

Fajnie ale co sie dzieje dokładniej ?

Buczy? sika? prycha? kaszle? he ? :D

Opisz jak wyglada proces wchodzenia silnika na obroty...

Przy okazji mozesz napisać jak z odpalaniem itd ;)


Filtr Powietrza wymieniłeS?
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #2 dnia: Września 24, 2010, 20:52:33 »

Zatkany airbox przy akusiu?

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #3 dnia: Września 24, 2010, 20:55:54 »

Mienki a jak że tak spytam przepływ paliwa ze zbiornika do ga¼nika?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #4 dnia: Września 24, 2010, 21:29:29 »

heh jest dokładnie tak; na 3 biegu wkręcę ja na 5 ale juz na 4  biegu maks 4 tysie, odkręcenie manetki czy na 3/4 czy na maksa nic nie zmienia po prostu tak jakby brakowało jej jakieś od polowy odkręcenia manetki powera...

pudło z  airboxem, airbox bez znaczenia, z reszta domino jak pisałem wszystko jest nowe  a i bez gumy na ga¼niku nie wkręcała wyżej, paliwo dobrze spływa sprawdzane kilka razy, pali i je¼dzi ok nic nie prycha nie buczy, chodzi zdrowo tylko do 4 tys obrotów, maksymalnie rozpędza się do 115 km/h

te zagadkę próbowałem już rozwiązać na wiele sposobów i nie tylko ja i nic nie uradziliśmy wiec może tutaj ktoś na coś wpadnie
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #5 dnia: Września 24, 2010, 21:32:00 »

a na luzie wkręca się na normalne obroty?
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #6 dnia: Września 24, 2010, 21:33:26 »

dotarliście silnik jak trzeba?
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #7 dnia: Września 24, 2010, 21:41:04 »

na postoju wkręca jak trzeba ba nawet na biegu na stopka z kołem w gorze wkręca na 4 4prawie 5 tysi, silnik dotarty, hmmm  zależy jak kto to rozumie bo na pewno ten silnik nie był używany  w zakresie prędkości do 70 tylko 80-90 na zwiększonej mieszance, czasem wkręcił wyższe obroty ale nie był obciążany nie wiadomo jaką jazda,
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #8 dnia: Września 24, 2010, 21:44:27 »

kurcze to jak się kręci na postoju to wychodziłoby coś z powietrzem, tak po mojemu

A czasem nie stał trochę?? Na krótkich odcinkach nie je¼dził?
« Ostatnia zmiana: Września 24, 2010, 21:48:58 wysłana przez Jerry »
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #9 dnia: Września 24, 2010, 22:03:52 »

trasy jakie pokonuje to około 40- 50 km w obie strony tzn garaż punkt a -  garaż, trasy po 100 i  100 z górka tez pokonywała, także nie była jeżdżona od tak kółko po miasteczku, zastanawia mnie trochę stosunek mieszanki spróbuje lac jej nie 1:50 a 1:35 (olej sthil, orlen) mam podejrzenie ze silnik cz który wylatał już swoje nie  potrzebuje bogatszego paliwa bo jest "lu¼ny"a tutaj ts ciasno spasowana przy 1:50 może dostawać zadyszki" choć nie jestem jakoś mocno przekonany ze mogłoby mieć to istotny wpływ na obroty

z powietrzem, tez tak kombinowalismy ze np.dostaje lewe powietrze simeringiem, wymieniłem i jedyna poprawa to taka ze wkręca z 4 tysi na 4,2 tys obstawialiśmy koślawy ga¼nik wymiana na nowy czeski starej produkcji zasadniczo poprawiła kulturę pracy ale nie podniosła wskazówki obrotów, tak motocykl odpala za pierwszym ustawienia ga¼nika rowek na środku, podnoszenie iglicy nic nie daje, jak pisałem zapłon jest pewny


Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

BoNes

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #10 dnia: Września 24, 2010, 22:10:46 »

Ja tam się nie znam, ale bym zdjął górę, może coś z tłokami.
Zapisane

D3JG4R4

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #11 dnia: Września 24, 2010, 22:31:46 »

Jak masz silnik na dotarciu to podnieś igłe o 1 rowek i guma łącząca ga¼nik z airboxem musi być :)

Jak nie będzie gumy to ga¼nik za lekko zasysa i może dostawać mniej paliwa :)

czyli Na jałowym biegu silnik sie pięknie wkręca a przyjdzie 4tym biegiem gniesc to brakuje mocy :)


ajeś ja śłitąśny jeśtem :*:*:*
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotÃłw i basta.....
« Odpowiedź #12 dnia: Września 24, 2010, 22:42:19 »

Jaka opona z tylu oraz przednia zebatka?

D3JG4R4

  • Gość
Odp: 4 tys obrotÃłw i basta.....
« Odpowiedź #13 dnia: Września 24, 2010, 23:07:47 »

Jaka opona z tylu oraz przednia zebatka?

no bez jaj na oponie 4,50 co ledwo wlaza w wahacz wkręciłem wyżej cz 350 ...

Tak samo jak bym zapytał o to że może jego owiewka nie jest ajerodynamiczna i hantluje motor ...
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotÃłw i basta.....
« Odpowiedź #14 dnia: Września 24, 2010, 23:12:44 »

Twoj temat?to nie pierdol jak nie chcesz pomoc.

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1155
  • Mustang EBE
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #15 dnia: Września 24, 2010, 23:22:25 »

a może cewki?
(kiedyś nie mogłem osiągnąć wysokich obrotów tego powodu, a na jałowym dało radę)
Zapisane

dawidtysler209

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #16 dnia: Września 24, 2010, 23:47:59 »

Lewizna na ga¼niku? We¼ może kawał szyby papier wodny i planuj, u mnie nie było wolnych obrotów, splanowałem ga¼nik i jest gitara  :)

Dysza od mieszanki? Może się przylewa? Jaki kolor mają świece?

Oba cylindry równą są ciepłe?
 
Silnik na dotarciu jak ma mały przebieg to wrzuć mu 1:40 , jak większy to 1:45 zależnie też od jakości oleju.

"nihil novi" brak pomysłów dalej.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #17 dnia: Września 25, 2010, 04:03:40 »

Mienki sądzę,że to przez 'wchujacięcie" :>
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2010, 04:05:12 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #18 dnia: Września 25, 2010, 07:57:50 »

domino już pisałem podnoszenie iglicy nic nie daje, spalanie ma świetne świece ceglane, niczego złego na nich nie zauważyłem, prędzej cz mi niedopalała opona z tylu to 120/ 110 łysek z pokładu idy metzeler, tutaj tez kombinuje ale prędzej niż obroty spadła by prędkość maksymalna, zębatka nie wiem nie liczyłem zębów ziałem stary "nowy czeski" zapas i zapakowałem, cewki odpadają założona jest cewka z malucha do zapłonu nawet zmiana na klasyczny zapłon (przerywacze i stare cewki nic nie dała). Dysze i  ga¼nik już 3 - krotnie czyszczony, wygotowany w occie przedmuchiwany, nawet jak wsadziliśmy nowy czeski gazik poprawiła się tylko kultura pracy obroty się nie zmieniły.


jakieś  pomysły??


 Jawsim cokolwiek ta diagnoza znaczy zagadka jest prawdziwa
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Piankos

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #19 dnia: Września 25, 2010, 09:12:43 »

A tłumiki czyste ?
Zapisane
Ogar 200
Jawa 350TS
Jawa 350 634
MZ ETZ 150

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #20 dnia: Września 25, 2010, 10:11:33 »

£añcuch przy obciażeniu nie haczy o cokolwiek? Miałem tak w Dinksie lat temu ze 100...
Choć w Dżawie jest wiecej miejsca dla łañcucha....
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #21 dnia: Września 25, 2010, 10:33:00 »

na postoju wkręca jak trzeba ba nawet na biegu na stopka z kołem w gorze wkręca na 4 4prawie 5 tysi, silnik dotarty

żebyś nie powiedział że wszystko nowe to bym się upierał że kompresja za słaba i nie ma siły na biegu się wkręcić.
Po przeczytaniu tez kolegów przychodzą mi tylko 2 pomysły, a raczej 3.

1. Zajrzyj w układ wydechowy i poszukaj tam zdechłego szczura

2. Poszukaj niesprawności w dawaniu iskry pod obciążeniem

3. I ten mi się wydaje najracjonalniejszy po 1 a mianowicie : przestaw kąt początkowy zapłonu , bo zapłon się zmienia zależnie od obrotów, więc może na wyższych nie pasuje mu takie wyprzedzenie, lipny wybuch to i siły nie ma  ;)
Zapisane
    Status GG

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #22 dnia: Września 25, 2010, 10:34:26 »

a moim zdaniem to elektroniczny ogranicznik obrotów jest wszystkiemu winien  :P
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #23 dnia: Września 25, 2010, 12:09:20 »

Co do słabej kompresji,z tego co piszesz silnik po generalce-czy przed składaniem zrobiłeś fazki w oknach cylindrów? jeżeli nie to może pierścienie się starły,piszę o tym ponieważ mnie to spotkało i to na nowym silniku ,jak zmierzyłem luz pierścionków to wyszło od 0,8 do 1 mm po ok 9 -10 tys km jazdy.( dla pewności zobacz tą zębatkę przednią,w TS powinna być 17,ja u siebie z oponą 4,0 dałem 16 gdyż na 17 na 4 biegu obroty wchodziły na max 5 tys,a teraz prawie 6)

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #24 dnia: Września 25, 2010, 13:15:03 »

1. tłumiki sa bankowo czyste bo przy remoncie byly myte rozbierane pozatym ej tez juz sprawdziłem
2. Kąt zapłonu nic nie zmienia zmienialiśmy już na bardzo drastyczne ustawienia i nic nie pomaga mapa jest w pełni dobra.
3.iskra jest jak trzeba, z reszta pisałem nawet na klasycznym zapłonie problem nie zniknał
4. Holger to jest myśl ale cylindry odsyłałem do Ruszczyka i zapewniał mnie ze krawędzie będą obrabiane.
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Słaby dół obrotów.

Zaczęty przez lukasv00 Szybka interwencja

15 Odpowiedzi
6282 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2013, 17:20:34
wysłana przez lukasv00
5 Odpowiedzi
4257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2014, 23:09:46
wysłana przez von_Majzel
5 Odpowiedzi
3628 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 29, 2014, 16:19:45
wysłana przez Lukasv
3 Odpowiedzi
2381 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2015, 09:42:11
wysłana przez RocketQueen
30 Odpowiedzi
8123 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 17, 2017, 08:48:21
wysłana przez muczacz