Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:01:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: 4 tys obrotów i basta.....  (Przeczytany 17202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #25 dnia: Września 25, 2010, 14:23:44 »

Zapewniał ale czy zrobił? nie sprawdzałeś przed złożeniem ? Ja jak swoje cylki zdjąłem to golić się można było  :D , a teraz na nowych pierścionkach śmiga że aż miło,jednak u mnie bardzo dużo dała wymiana zębatki na 16 ( opona 4,0),na 4 czuć że silnik ciągnie-przelicz rozmiar opony którą masz w stosunku do oryginału ( jaka różnica) i sprawd¼ tą zębatkę,w 634 była 18,więc może taką dałeś ze starych zapasów ?

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #26 dnia: Września 25, 2010, 15:26:08 »

Proponował bym postawić to cudo na stopkach centralnych na jakiejś desce tak by tylne koło było w górze.
I na luzie zakręcić kołem, jeśli koło będzie się ładnie obracać to moja teoria nie jest słuszna.
Możesz też odkręcić sprzęgło i w ten sam sposób obracać kołem na każdym biegu.
Według mnie coś jest nie tak ze skrzynią biegów, albo zębatka o coś obciera albo hamulec za bardzo naciągnięty.
Sugeruje się tym że zrozumiałem że na biegu jałowym jawa ma normalne obroty a na włączonym biegu tylko 4,2.
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #27 dnia: Września 25, 2010, 18:46:22 »

specjalnie dla holgera sprawdziłem raz jeszcze;
 cylindry krawędzie maja pozaokrąglane nie ostre no może jedna od kanału dolotowego jest bardziej zadziorna ale nie jest ostra także  można by się nią golić, po szlifie tez sprawdzałem i ostre nie były także nic się tutaj nie zmieniło btw, pod głowicami wszystko wygląda bardzo ładnie,zębatkę tez sprawdziłem 18z, opona tylna 110/90 kiedyś wylatała swoje na cz i tam takich problemów nie było, stad eliminuje ja na wstępie.

laszlo skrzynia hmmm wiesz ona ma to do siebie ze na 3i 4 trochę sobie wyje, fakt wszystkie łożyska są tam nowe a igiełki zastąpiłem koszyczkami stad zapewne wycie, skrzynia przeszła próbę ognia w 40stp. na  1 i 2 podczas zlotu wtedy olej tak się nagrzał ze ciężko było zbić bieg na luz, w cz miałem podobnie poza tym skrzynia chodzi jak w  Japończyku żadnych charków zgrzytów biegi wchodzą bardzo sztywno...


poważnie panowie mam ta zagadkę już z 3 miesiące zasadniczo w niczym mi to nie przeszkadza ale cos spokoju nie daje
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2010, 18:49:06 wysłana przez Mienki »
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Ciechu

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #28 dnia: Września 25, 2010, 18:52:24 »

Mierzyłeś ciśnienie sprężania? Przy okazji zaglądania do cylindrów sprawdzałeś luzy na zamkach pierścieni? Czy tylko głowice zrzuciłeś?

Takie niedomaganie nijak nie przeszkadza w użytkowaniu bo i tak więcej niż 120km/h bardzo rzadko się je¼dzi jednak leży to trochę na sercu że dałoby się szybciej :)
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #29 dnia: Września 25, 2010, 18:59:17 »

specjalnie dla holgera sprawdziłem raz jeszcze;
 cylindry krawędzie maja pozaokrąglane nie ostre no może jedna od kanału dolotowego jest bardziej zadziorna ale nie jest ostra także  można by się nią golić, po szlifie tez sprawdzałem i ostre nie były także nic się tutaj nie zmieniło btw, pod głowicami wszystko wygląda bardzo ładnie,zębatkę tez sprawdziłem 18z, opona tylna 110/90 kiedyś wylatała swoje na cz i tam takich problemów nie było, stad eliminuje ja na wstępie.

laszlo skrzynia hmmm wiesz ona ma to do siebie ze na 3i 4 trochę sobie wyje, fakt wszystkie łożyska są tam nowe a igiełki zastąpiłem koszyczkami stad zapewne wycie, skrzynia przeszła próbę ognia w 40stp. na  1 i 2 podczas zlotu wtedy olej tak się nagrzał ze ciężko było zbić bieg na luz, w cz miałem podobnie poza tym skrzynia chodzi jak w  Japoñczyku żadnych charków zgrzytów biegi wchodzą bardzo sztywno...


poważnie panowie mam ta zagadkę już z 3 miesiące zasadniczo w niczym mi to nie przeszkadza ale cos spokoju nie daje

Zmieñ koło na oryginalny rozmiar i zębatkę na 17,zrób testy i napisz- jak to nie pomoże to będziemy dumać dalej.

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #30 dnia: Września 25, 2010, 19:50:08 »

no to skoro wszystko jest nowe i działa to nie ma problemu  <hammer>
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #31 dnia: Września 25, 2010, 20:07:49 »

holger ta opona jest tylko 0,5 cala szersza niz oryginalna,  z reszta w cz ja uzytkowałem i nie wpływała na obroty, cisnienie w cylindrach trzeba mieć czym zmierzyć.....
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #32 dnia: Września 25, 2010, 20:27:54 »

holger ta opona jest tylko 0,5 cala szersza niz oryginalna,  z reszta w cz ja uzytkowałem i nie wpływała na obroty, cisnienie w cylindrach trzeba mieć czym zmierzyć.....

Nie szerokość a wysokość jest ważna,choć w przypadku tego rozmiaru nie ma dużej różnicy,może jestem upierdliwy jednak spróbuj zmienić zębatkę-w TS fabrycznie jest 17, i jeszcze jedno ( ktoś już pytał ) mierzyłeś luz pierścieni ?

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #33 dnia: Września 26, 2010, 10:20:40 »

Mieenki ja mam ten sam problem... silnik był po remoncie, cylindry po szlifie i też miałem, wróć mam 4 tyś na 4 biegu i do tego v max 105 km/h zmieniałem tłoki pierścienie zębatki, i nie pomogło. Na początku była opona z tyłu 4.25 zmieniłem na 100/90/18 i jest to samo... nawet pozbawiłem ją hamowników i nic to nie dało. Jakoś pod koniec pa¼dziernika będe kombinował z pierścionkami itp

http://www.demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,5354.0.html tu masz mój wątek może coś Cię naprowadzi.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #34 dnia: Lipca 23, 2011, 03:05:24 »

Nie to, zebym mial parcie na jakies odgrzewanie sucharow ale jesli przynajmniej dwie osoby ma ten sam problem, sa aktywnymi forumowiczami,  znaja sie na motocyklach i co... temacik wygasl tak bez rozwiazania? Tez mam ten problem, zasadniczo mi to nie przeszkadza ale fajnie byloby znac rozwiazanie o ile zostalo odkryte :)
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

von_Majzel

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #35 dnia: Lipca 23, 2011, 08:35:58 »

Mieenki ja mam ten sam problem... silnik był po remoncie, cylindry po szlifie i też miałem, wróć mam 4 tyś na 4 biegu i do tego v max 105 km/h zmieniałem tłoki pierścienie zębatki, i nie pomogło. Na początku była opona z tyłu 4.25 zmieniłem na 100/90/18 i jest to samo... nawet pozbawiłem ją hamowników i nic to nie dało. Jakoś pod koniec pa¼dziernika będe kombinował z pierścionkami itp


Jak cylki są po szlifie , to to musi się DOTRZEĆ . I więcej niż 80 km/h na dotarciu nie poleci , zwłaszcza jak silnik jest ledwie co poskładany . Nie wiem czy <mur> czy nie , ale pamiętajcie o docieraniu ... Bo ktoś składa silnik , ma poskładany ok , tylko mu sie maszyna nie wkręca , a potem grzebie i kombinuje , bo to lewe powietrze , bo zapłon itp , a powinien spokojnie nawijać kilometry dbając o temperaturę silnika . Dobrze dotrzeć silnik to najważniejsza sprawa . Dopiero +-3000 km po poskładaniu silnik będzie się wkręcać jak powinien .
« Ostatnia zmiana: Lipca 23, 2011, 08:38:33 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

radzisz

  • Gość
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #36 dnia: Lipca 23, 2011, 08:42:56 »

Mi się wydaje ,ze to nie chodzi o docieranie.
Ja nigdy nie docierałem tylko śmigałem z prędkościami 80-100kmh i nic go nie zamuliło.
Ciekawi mnie tylko stan gładzi cylindrycznej... może ma dość?
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #37 dnia: Lipca 23, 2011, 10:05:27 »

Juz się tłumaczę..
 problem został rozwiązany:
 Okazało się ze zakładając zębatkę zdawcza wsadziłem tę z cz-tki a nie z jawy ts, stad parę zębów różnicy nie pozwalało przeskoczyć tych 4 tys obrotów, także tutaj Holger miał świętą rację ale poprawa osiągów nastąpiła też przez zmianę opony z 120 na 3,5 cala mitasa i już dzięki zmianie opony obroty wskoczyły o pół tysiąca w górę. Sprawa zasadniczo banalna, ale dziwne jest to ze bezpośrednio po remoncie wkręcała się na wysokie obroty bez problemu a po dotarciu już nie wskakiwała więcej jak na 4 tys.  Tutaj też chyba znalazłem odpowiedz na te dziwne zjawisko a przyczyna była wymiana sprzęgła na cz-towskie.
 Oryginalne sprzęgło mimo nowych tarcz i oringu miało dziwną tendencje do szarpania i terkotania przy wciśnięciu klamki, oględziny kosza czy jest prosty, nie powydzierany nic nie dały. Wymieniliśmy więc sprzęgło na cz-towskie i gdzieś po wymianie okazało się ze nie idzie więcej jak te 4 tysie. W mojej opinii sprzęgło ts lekko ciągnęło i pozwalało na wkręcenie motocykla na wyższe obroty bez wyraźnego wzrostu mocy.

Chyba tyle z mojej strony w razie jakichś pytań odpowiem na wszystkie
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #38 dnia: Lipca 23, 2011, 11:25:41 »

No niestety,ale nasze silniki mają określoną moc i  określony moment obrotowy przewidziany do konkretnych przełożeń,zmiana czy to zębatki czy to opony zwiększa opory,które na niższych biegach jeszcze można przełamać,jednak najwyższy czyli 4 bieg weryfikuje szybko nasze zmiany.Pogarsza się prędkość max,elastyczność,zmniejsza się żywotność silnika oraz całego napędu.Mam w dalszym ciągu oponę 4,0 na tyle przy zębatce 16,jednak zmienię tą oponę albo na oryginalny rozmiar 3,5 /18 ,albo na 100/90/18 która jest tylko 2 mm wyższa od 3,5 .Pamiętać należy także, że szersza opona zwiększa także zużycie paliwa.

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #39 dnia: Lipca 23, 2011, 14:43:58 »

Kupilem moja ts na zebatce zdawczej 18 czyli nie jest ona oryginalna? Ma byc 17z?
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 23, 2011, 14:54:30 »

Mirku to zależy mi np. pasowało jak ts była silniejsza  a nie szybsza ale Młody ma na to inny pogląd i wolał mieć 17.
 Zasadniczo wszytskie zębatki są aoryginalne pytanie tylko czy moto ciągnął zaprzęg czy był solówką
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 23, 2011, 14:58:03 »

Na razie trzymam 18 bo jezdze nia na wycieczki z predkoscia 80km/h wiec im nizsze obroty tym spokojniej, chociaz jakby sie okazalo, ze na 18 sie meczy to zostawie 17. Za tydzien chcialbym poleciec w Bieszczady to jeszcze na 18.
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 23, 2011, 20:47:48 »

Mirek,wszystko zależy od roku produkcji oraz ilości zębów na walku pośrednim,jawy TS z niskimi wydechami,638/5 ,638/0 miały wałek 12 zębów i 18 zębatkę ( podobnie 634 i CZ 472-5 i 6),natomiast TS z podniesionymi,638/1,639,640 oraz nowsze bez wozu mają wałek 13 zębów i zębatkę 17.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #43 dnia: Lipca 23, 2011, 20:58:25 »

Mirek,wszystko zalezy od roku produkcji oraz zębów na walku pośrednim,jawy ts z niskimi wydeciami,638/5 ,638/0 miały wałek 12 zębów i 18 zębatke,ts ,638/1,639,640 oraz nowsze bez wozu maja wałek 13 zębów i zębatkę 17.

A to ciekawostka... Czyli skrzynie z 638.0 będą inne niż w późniejszych wersjach??
To już wiem, dlaczego miałem 18z w 638.0


Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #44 dnia: Lipca 24, 2011, 01:16:51 »

Chyba lekkie przegiecie powyrzucac nasze dywagacje ne temat osiagow i osiaganych obrotow na roznych zebatkach. Moda to nie interesuje to pewnie mu licznik nie dziala albo nie jezdzi jawa.
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

Motórzysta

  • Kierownik zamieszania wesołego miasteczka
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 187
  • Remoncik w pełni-40%
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #45 dnia: Lipca 24, 2011, 01:22:18 »

ja nie mówię ze jak jest tyle na liczniku to tyle musi być :) licznik wskazał 150 z lekkiej górki :) przypiłowałem ją trochę ale poszła ;) wezmę ze sobą nawigację i sprawdzę prędkość rzeczywistą nie licznikową :) większość posiadaczy jaw, albo byłych posiadaczy mówi mi ze moja tereska ma niezłego buta jeśli tak mówią, tak musi być
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: 4 tys obrotów i basta.....
« Odpowiedź #46 dnia: Lipca 24, 2011, 03:13:50 »

 :>  ;)
Tak dla ścisłości - drobna korekta prędkości:



...Jeśli ktoś jest ciekaw jak dokładnie to wygląda to proszę bardzo:
OK - obwód koła w metrach
ZT - Ilość zębów zabieraka tył
ZZ - ilość zębów zębatki zdawczej
PWT - przełożenie wtórne
PWG - przełożenie wałek główny
PWP - przełożenie wałek pośredni
PSB - Przełożenie skrzyni biegów
ZSP - ilość zębów zębatki kosz sprzęgłowego
ZW - ilość zębów zębatki wału
PP - Przełożenie pierwotne



Gdy ktoś wkręci Jawę na 8137 obrotów na zębatce 18z i oponie H 03 Mitas 3.50 to dwiesta poleciiii  :> :> :>

Jak ktoś chce się pobawić w przeliczenia na różnych biegach i zębatkach to mogę gdzieś wrzucić plik exelowski - a potem tylko wystarczy zmierzyć obwód swojego kółka i podstawiać dane.
Pogrubionych danych nie zmieniamy.



http://www.jawacz.pl/index.php/topic,7933.0.html
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Słaby dół obrotów.

Zaczęty przez lukasv00 Szybka interwencja

15 Odpowiedzi
6282 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 16, 2013, 17:20:34
wysłana przez lukasv00
5 Odpowiedzi
4257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2014, 23:09:46
wysłana przez von_Majzel
5 Odpowiedzi
3628 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 29, 2014, 16:19:45
wysłana przez Lukasv
3 Odpowiedzi
2381 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2015, 09:42:11
wysłana przez RocketQueen
30 Odpowiedzi
8123 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 17, 2017, 08:48:21
wysłana przez muczacz