Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:37:43
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Słaba CZ 350  (Przeczytany 13846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Słaba CZ 350
« dnia: Listopada 01, 2010, 18:42:51 »

Cuduję , cuduję i wycudować nie mogę a mianowicie CZ chodzi mi na 1.5 gara. Do 1500 rpm prawy gar nie daje oznak życia , powyżej jak nie pierdyknie w tłok i zaczyna chodzić , Jak już chodzą oba , z lewo gara idzie mocniejszy dym , i nie mówię o kopceniu tylko jak na 2t przystało normalnym dymku. ( Kiedyś było inaczej , z prawej mocniej kopcił ) Instalcję mam nową , cewki , kondensatory , platyny . Wszystko zamieniane , przekładane , przestawiane i bez zmian. Pozostaje kwestia czysto mechaniczna.
Ga¼nik ustawiałem , zakładałem Chiñczyka itp. Filtr, bez filtra to samo. Ostatnio patrzyłem na symering. Zobaczyłem pęknięcie przy gnie¼dzie łożyska. Wyczyściłem i zakleiłem poxyliną. Dalej poopa.
Zamieniałem nawet cylindry i tłoki , głowice , uszczelki i nic. Nie mam zielonego pojęcia co to może być  <crybaby>
Zastanawia mnie czy np. tulejka bliżej prawego gara w labiryncie nie przepuszcza czy coś takiego. A może jeszcze gdzieś przy gnie¼dzie ucieka. A może zrobić na 3 szlif ???
Jakieś pomysły ??
Dla pewności kiedyś silnik rozebrałem i go pokleiłem jeszcze raz żeby wykluczyć lewe powietrze.
Help !!!
Jak jadę też jest strasznie słaba , iglicę mam na 4 rowku , na 5 ciężko jej odpalić. Ga¼nik jak już pisałem kombinowałem ze 100 razy  ;]
PS. 1 rowek - mieszanka uboga , 5 - bogata .
Na 3 za bardzo szalał na wolnych obrotach , regulacja dyszami nie dawała
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2010, 19:08:39 wysłana przez Nightwish »
Zapisane
    Status GG

Jawsim

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 01, 2010, 20:46:38 »

Dyszami się nic nie reguluje -chyba,że masz ich spory zapas i zmieniasz średnice. Mi to leci słabym siorbaniem mieszanki.
Zapisane

Karol60

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 01, 2010, 21:37:12 »

Szczerze to tez kiedys tak miałem ze chodziła cos jak na 1,5 gara ..
I szukało się podobnie przyczyny, a jak się okazało (wiem że to może być głupie) ..ale była to szczotka  <mur>
Więc wymieniłem szczotki i było ok  <thumbup> ( nie wiem jakim cudem także nie krzyczcie ) ..ale warto sprawdzić, bo nie pisałeś ze były wymieniane szczoteczki   :D
Zapisane
Ahh Te Czeszki;D

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 01, 2010, 21:41:57 »

właśnie sprawa ładowania mierzyłeś na wolnych obrotach? a jak tam wkłady tłumika? może cewka na niskich obrotach szaleje,
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 01, 2010, 21:46:31 »

Szczerze to tez kiedys tak miałem ze chodziła cos jak na 1,5 gara ..
I szukało się podobnie przyczyny, a jak się okazało (wiem że to może być głupie) ..ale była to szczotka  <mur>
Więc wymieniłem szczotki i było ok  <thumbup> ( nie wiem jakim cudem także nie krzyczcie ) ..ale warto sprawdzić, bo nie pisałeś ze były wymieniane szczoteczki   :D
właśnie sprawa ładowania mierzyłeś na wolnych obrotach? a jak tam wkłady tłumika? może cewka na niskich obrotach szaleje,


No jasne- na wolnych może jakimś cudem brakować prądu. Mimo,że to alternator-warto zerknąć.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 01, 2010, 21:54:15 »

zawsze mi brak prądu przejawiał się rprzerywaniem lewego gara. oczko gaśnie zaraz po przekroczeniu 1000 rpm . wątpe ale naładuje aku i odpale bez ładowania , wtedy zobacze jak chodzi.
a co do nie równej kompresji , to prawy mi dzwoni tak konkretnie od 2500 rpm bo szlif do dupy

komin sprawdzałem , nawet kolanko dzisiaj czyściłem ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2010, 22:13:18 wysłana przez Nightwish »
Zapisane
    Status GG

Karol60

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 03, 2010, 16:35:32 »

I jak sprawdziłeś szczotki(szczotkotrzymacz) :D?
Zapisane
Ahh Te Czeszki;D

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 03, 2010, 19:50:37 »

Szczotko trzymacz na pewno jest w całości , nastawiam się tu bardziej na jakiś cud , lub wady ukryte w środku bąd¼ co bąd¼ po prostu złośliwość rzeczy martwych   :>
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2012, 10:56:35 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 03, 2010, 21:15:10 »

Podobny objaw kiedys miałem, chochodził tatak huhuj..wo, zeee straaaach...  ;)

Spróbuj zalac mu "doustnie" (przez otwór w swiecy) trochę wahy do prawego gara tak z nakretkę od Coca-Coli.
Jak na moment zagada normalnie, to szukaj w układzie ga¼nik, skrzynia korbowa.
Jak bedzie bez zmian - "eklektyka"...

O swiecach nic nie napisałes. Sprawdziles je?  :P

To nagłe dupnięcie w prawym może świadczyc własnie o problemie w "elkektyce"..
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 04, 2010, 07:43:30 »

Jak juz pisałem mam cały zapłon i elektrykę nową , na starej elektryce i na starym zapłonie było to samo. po za tym że jak wleję miarkę mixolu to przez chwilę kopci mocniej i dym się wyrównuje na obu garach , a jak wleję benzyny to po prostu przez chwilę tak jak by go zalewało ale raczej bym szukał problemu w skrzyni korbowej niż w ga¼niku bo ga¼nik czyściłem i dysze nowe zakładałem i bez zmian, na wet ostatnio kruciec uszczelniłem . Spróbuję wykąpać ga¼nik w occie , ale wątpie
Zapisane
    Status GG

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 04, 2010, 15:06:19 »

co ma do tego ga¼nik jak  na jednym garze chodzi dobrze
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Piankos

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 04, 2010, 15:14:24 »

Może to głupie ale świece ? Zmieniałeś i kombinowałeś z przerwami ?
Zapisane
Ogar 200
Jawa 350TS
Jawa 350 634
MZ ETZ 150

Jawsim

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 04, 2010, 15:26:20 »

Mi to i tak leci przedmuchami między komorami-jak se prawy nazbiera to załapie- na wolnych mu nie wychodzi.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 04, 2010, 17:14:35 »

i tu moje pytanie czy to może być że tulejka w labiryncie bliżej prawego gara przepuszcza , może gdzieś przy gnie¼dzie łożyska puszcza ?? Może już czoło dokonało żywota , chociaż ciasno weszło . Nie mam pojęcia. Dlatego planuję kupić nowe kartery i na nowo wszystko złożyć  :-/

EDIT:

idę zaraz akusia podłącze , niech się naładuję , pó¼niej zrobię ten test z góry spisany na lipe  <lol>


EDIT. Byłem teraz , podłączyłem ją i mówię a odpalę sobie , odpaliłem i chodzi tak samo jak bez prostownika więc nie ma co się łudzić że jak odpalę bez ładowania własnego to coś się poprawi. Trzeba bedzie piec rozbierać .
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2012, 10:58:29 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

Jawsim

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 04, 2010, 18:05:34 »

Odpaliłeś ją na aku podpiętym pod prostownik?
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 04, 2010, 18:15:05 »

prostownik ze sterowanym ładowaniem elektronicznie , 14V nie przekroczy z amperomierzem , po odpaleniu wskazówka od razu spada , jak by były jakieś wahania to by wskazał , BOSH nie do zdarcia


 Mi się w dalszym ciągu wydaję że to różnica ciśnieñ w garach bo tak mi się przypomniało że : miałem kiedyś korki w wale , oddałem gary do szlifu i po założeniu i odpaleniu prawy gar nie chodził a po chwili pękł pierścieñ . Potem rozebrałem silnik co by wał oddać do regeneracji i złożyć go już bez korków bo ciśnienie w garach już miałem . Od tamtej pory mam problemy z tym prawym garem a przed szlifem mimo progu że pierścieñ na 1 szlif normalnie wchodził , jak pchnąłem to prawy ładnie palił , świece były kawa z mlekiem a jak gazu dałem to i ciągnął . A teraz... W grudniu planuję oddać gary do szlifu ( na trzeci ) dam mu tłoki , niech pasuje , jak to nie pomorze będę szukał przyczyny głębiej


i pupa zimna , odpaliłem bez ładowania i nic , to co była to jest .

 
Może to głupie ale świece ? Zmieniałeś i kombinowałeś z przerwami ?

¦wice na pewno nie , ale przerwą się nie bawiłem chyba  ;)
Zmniejszyć , zwiększyć ?? Jak sugerujecie . Odpala dopiero przy wyższych obrotach więc chyba zmniejszyć ?? a może się mylę ??

EDIT:
przyklepałem trochę świecę i trochę się poprawiło ,. na niższych obrotach częściej się odzywa co nie zmienia faktu że dalej kuleje
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2012, 10:59:16 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 05, 2010, 13:43:05 »

Może te twoje nowe cewki sa jakieś nie halo.  Spróbuj dorwać jakąś od kaszlaka albo poldka. Tak żeby je wykluczyć.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 05, 2010, 15:38:44 »

na starych byłlo to samo, lewy grał , prawy nie. zamiana nic nie dawała . zmniejszyłem przerwe na swiecy , chodziła nawet lepiej , zdecydowanie równiej . mówię a przejadę się i padła mi świeca . wziąłem starą z deka ją przyklepałem i zrobiłem z 10 km . jak sobie jade powyżej 2500 rpm to ładnie równo pierdzi ale na niższych obrotach słychać jak kuleje i jest nieco osłabiona
Zapisane
    Status GG

radzisz

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 05, 2010, 15:43:28 »

Zmieñ przewody od cewek na nowe na przykład z poloneza to jest w 100% to ,miałem tak samo w teresie  <cheers>
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 05, 2010, 15:49:02 »

gdzieś mam przewody od cc 700 , założę te i obczaję sytuację . oby to było to :P
Zapisane
    Status GG

radzisz

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 05, 2010, 15:52:52 »

To na bank to, sam się męczyłem ze znalezieniem przyczyny aha i pamiętaj najlepiej gdy cewki maja taka samą lub zbliżoną oporność <cheers>
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 05, 2010, 15:54:18 »

cewkami mam te same nówka sztuk i , swiece n15c
Zapisane
    Status GG

radzisz

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 05, 2010, 15:57:26 »

cewkami mam te same nówka sztuk i , swiece n15c
Nie patrz na to,że są nowe czasami stare są leprze ,a jeśli o świece najlepiej ngk b6hs
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 05, 2010, 16:04:15 »

ale na nowych chodzi tak samo więc cewki nie grają tu roli
Zapisane
    Status GG

Krzysiek

  • Gość
Odp: Słaba CZ 350
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 05, 2010, 21:12:28 »

 :)...miałem podobną sytuację ze słabo pracującym garem W TS...o mało co nie rozkręciłem całego silnika... i okazało się że jest spalony przeciwzakłóceniowy bezpiecznik we fajce na świecy /iskra ,,skakała,, na przerwie a nie na elektrodach/  sprawdziłem ją mierząc opór elektryczy samej fajki /wykazało otwarty obwód/, na koniec experymentu rozbiłem ją młokiem i oto ukazała się cała awaria...proponuję zmienić fajki na świecach a wcześniej sprawdzić je pod względem przewodności elektrycznej... :)

...pozdrawiam  Krzysiek  <cheers>

ps...jeżeli fajka jest ebonitowa to mogła Ci się rozkręcić przy wejściu kabla WN do niej...
« Ostatnia zmiana: Listopada 05, 2010, 21:23:23 wysłana przez Krzysiek »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
4174 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 05, 2007, 19:44:01
wysłana przez tygrysek
8 Odpowiedzi
4757 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 31, 2014, 00:09:41
wysłana przez kubowoda
14 Odpowiedzi
5568 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 17, 2018, 13:39:45
wysłana przez Dragon on the Blue Sky