Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:04:51
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Modyfikacje silnika  (Przeczytany 14318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Staruch

  • Gość
[all 350] Modyfikacje silnika
« dnia: Sierpnia 03, 2006, 11:04:19 »

Witam,

jestem nowy na tym forum. Chciałbym sie przywitać i poprosic o rade doświadczonych kolegów.

Jestem dumnym posiadaczem CZ-350 z 1987r z 12V instalacja. Kupiłem ja w stanie fabrycznym z przebiegiem 1400km.

Motor jest przygotowywany jako klasyk, jednak chciałbym go troche ulepszyć. Moje pomysły:

1. Czy jest zasadnosć w wymienieniu cylindrów na te z Jawy i założenia 2 ga¼ników? Myślałem o tych z MZ lub bezczelnie o 2 zwykłych, tylko skręconych na min. Ew. podparcie sie ga¼nikami z hondy CB 400 lub suzuki GS 500.

2. Założenie tłoka jednopierścieniowego wykonanego ze stali.

3. Powiększenie pojemności skokowej poprzez zwiększenie średnicy tłoka. Korzystajać np z produktów tej firmy: http://www.accralite.com/accralite/

4. Zmiana wielkosci okienek.

5. Zmiana wielkosci kanałów dolotowych i wylotowych.

6. Zastosowanie w pełni regulowanego zapłonu elektronicznego.

7. Zajęcie sie poważnie tym, co w dwusuwie najważniejsze - wydechem

8. Zmiana przełożenia głównego skrzyni lub samej zębatki.

9. Wzmocnienie sprzegła.

Z góry chciałbym też zaznaczyć, że nie chodzi mi o osiąganie prędkości 200km/h ani nawet 180. Bardziej zależy mi na przyśpieszeniu i elastycznosci. Nie bede używał tego motocyka do ścigania sie. Chce poprostu poprawic fabrykę.

Prosze o komentaże i ew. porady.

Z góry dziękuję

Staruch
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2012, 16:23:29 wysłana przez Bulo »
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 03, 2006, 11:19:37 »


1. Czy jest zasadnosć w wymienieniu
witam

według mnie niema w tym zasadności   jepiej kupić japoñczyka niż jawę na niego przerabiać.
ale w jakiejś małej części tego co piszesz?? <drool>

za duże koszty

temat był ze sto razy już wałkowany poszukaj na forum jest otym sporo
ale nikt tu chyba jeszcze tak daleko nie przerobił moto.
pozdrawim
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 03, 2006, 11:29:48 »

Szczerze mówiąc przeszukałem całe forum i nie wiele znalazłem. Jeżeli chodzi o koszty nie ma to absolutnie znaczenia. Zawsze chciałem mieć szybką CZ. Nie jest to mój jedyny motocyk, wiec wizja dochodzenia do efektu miesiacami prób i błędów zdecydowanie mnie nie przeraza. Szukam raczej porad, tropów:)

Gdybyście miel przyśpieszyć swoja jawe czy CZ to co byście zrobili?
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 03, 2006, 11:36:02 »


jeśli cena niegra roli na początek zapłon elektroniczny vape.

a potem poszukaj na forum linku do opracowañ Skała na temet silników dwósuwowych tam jest o tym co tylko da się z tych karterów wycisnąć wraz z dolotem i wylotem
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 03, 2006, 11:43:00 »

Zastanawaim sie nad VAPE, a co sądzisz o takim rozwiązaniu:
http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp

???
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 03, 2006, 12:13:49 »

no niezłe zabaweczki i dobra charakterystyka napięcia  ale w tym przypadku wraz zostaje felerna płytka do przesuwania i dwie cewki
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 04, 2006, 17:45:14 »

Jeżeli cena która tam się pojawia czyli 117 koron co wychodzi około 70 zł  to według mnie fajny bajer i się opłaca.O ile to są korony a nie EUR.
Zapisane

emzet

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 04, 2006, 23:34:39 »

nie wiem skąd wytrzasnąłeś koruny...

Price 117 EUR
czyli sie niebałdzo opłaca chyba :|
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 05, 2006, 12:07:06 »

Bajer fajny, tylko mało przydatny w praktyce. ¯eby w pełni wykorzystać możliwości jakie daje, trzeba by moto postawić na hamowni i wtedy dokonać idelanego ustawienia krzywej zapłonowej. Jest tylko jeden mały problem, ponieważ silnk jawy jest bardzo czuły na jakiekolwiek usterki, zapłon co prawda to ok 50% problemów z tym silnikiem ale pozostaje jeszcze 50% w których można wymienić: ga¼nik, fałszywe powietrze i czoło wału. Zatem nie ma sensu idealne dobieranie krzywej zapłonowej bo na dluższą mete ilość problemów jakie mogą się pojawić i tak spowoduje, że osiągnięty efekt nie będzie dużo lepszy niż przy zastosowaniu prostszych- a tym samycm tañszych- rozwiązañ, np. VAPE lub Prameti.
Ale patent super :D
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 07, 2006, 10:13:52 »

Zapadłą decyzja zwiazana z VAPE. Zakupiłem 2 ga¼niki od Hondy CB 400 o średicy 33mm. Porzuciłem pomysł zakładania tarczy z przodu. Teraz myśle o tłokach. Jaką największą pojemnosc mozna osiągnąć rozwiercając fabryczne cylindy? Tłoki i tak bedą inne ( 1-pierścieñ) chodzi mi o oto, ile mozna je zeskrobać:)

PZDR
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 07, 2006, 11:03:38 »

nie jestem pewny czy ci to coś pomoże bo cylinder jest obliczony na trzy szlify jak już ktoś podał to było co 0,25 mm więc max 0,75 mm będzie szerszy, a jeszcze sprawa utwardzenia ścianek bo tego nie wiem na jaką głębokość są utwardzane, a więc chyba wtopa albo zostaje azotowanie tak to się chyba nazywa :'(

ale nie przeczę że nie da się tego zrobić bo nóż widelec może ktoś ma lepsze wiadomości
 
więc powodzenia. <thumbup>
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 07, 2006, 16:59:24 »

Cylindry jawy poloczone są na 4-tery szlify czyli zebrać można 1mm, podobno w Czechach można kupić nawet 6-sty nadwymiar :D

Problemy przy ekstremalnym szlifowaniu cylindra są dwa. Pierwszy to uzyskanie wymaganej twardości - zazwyczaj materiał jest nawęglany i hartowany powierchniowo, ale powiem szczerze nei słyszałem żeby było to stosowane w cylindrach- one zazwyczaj są tak samo twarde w całej swoejej objętości. Po drugie nie można za bardzo zeszlifować scianek kanałów przepłukujących bo pod wpływem temperatury zaczną się dziać cuda, z zatarciem tłoka w tym miejscu włącznie.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 07, 2006, 22:48:16 »

CZ-350 z 1987r

Cz mają trzy łożyska na wale. Jawy nowsze TS mają cztery, tak? Jak ma cz 12V? Czy wał wytrzyma modyfikacje? Bo jak wiemy wały w Jawach suuuuper wytrzymałe nie są  <sadwalk>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 08, 2006, 10:08:56 »

Myślałem o tym sporo. Myśle, że EVO 1 będzie na seryjnym wale. Chociaż przygotowuje sie na niespodzianki:) Jest w Polsce człowiek, któy wykonuje wały stalowe na zamówienie. Za wał do wyścigowego fiata seicento wziął od nas 3000pln. Za JAWE chce 400pln, ale mam nadzieje, że w ramach testów pierwsze wersje otrzymam po cenie materiałów:) Narazie oddałem projekt wydechów do liczenia. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 09, 2006, 01:30:23 »

Co do obróbki cieplnej to w Jawie tuleje nie są napewno w zaden sposób obrabiane.W samochodach tuleje sa utwardzane powierzchiowo przez obróbkę podobną do azotowania jednak azotowanie to nie jest (za mało twardości HV).
Zapisane

emzet

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 09, 2006, 07:58:29 »

Narazie oddałem projekt wydechów do liczenia. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

mam nadzieje że się pochwalisz tym projektem... też sie rozglądam za wydechem rezonansowym, ale jakoś nie moge znaleść wymiarów.
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 09, 2006, 08:32:31 »

Oczywiście, że sie pochawale. Wydech liczy kolega, który od 20 lat zajmuje sie kartingiem. Zna sie na 2T całkiem nie¼le, ja to jestem laik. Poprosiłem go o wyliczenie wydechu, który będzie najbardzie efektywny w zakresie od 4-6000 obr (to jest EVO 1) oraz od 5-8000obr/mi (to EVO 2).

Co do utwardzania powierzchniowego, to zdecydowanie tak. W rachube wchodz albo przetulejowanie, albo obróbka cieplna. Azotowanie daje bardzo płytkie utwardzenie. Ja chyba postawie na tuleje.Szczerze mówiąc jeszcze do tego nei doszedłem:)

2 firmy z USA odpowiedziały na zapytanie w sprawie kutych korb, ale cena mnie troche zasmuciła, a czas wykonania jeszcze bardziej. Moze znacie kogoś w Eurobie, kto zajmuje sie wykonywaniem korb na zamówienie??
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 09, 2006, 10:49:32 »

jedno ma pytanie a wlasciwie dwa ....

nie prosciej kupic jakiegos japonca ???

i czy Ty sie do konca dobrze czujesz piszac to ze chcesz z jawy wykrecic dodatkowe koniki nie zakladajac jakiegos efektywniejszego hamulca niz bebenek ???   

pomysl  o swoim bezpieczenistwie
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 09, 2006, 14:04:30 »

Hmm, może masz racje. Po co robić z malucha mercedesa, którym nigdy nie będzie?

Powodów jest kilka:

1. Nie jest to jedyny motocykl w mojej rodzinie.
2. Dysponuje również hondą cb 400, która wkręca sie bez problemu na 13.000obr.
3. Od małego chciałem mieć jawe lub CZ. To poprostu spełnienie marzeñ z dzieciñstwa.
4. Chce mieć najlepiej przerobiona w sensie technicznym CZ w Polsce:)
5. Nigdy nie sprzedam swojej CZ. Jestem tego pewien na 100%
6. Cena dokonanych przeróbek nie ma wiekszego znaczenie ze względu na czas w którym sie rozłoży (mam nadzieje, że przyszły sezon będzie mój :) ), poza tym koszty nie są przerażające.

W temacie hamulca:
myślałem o tym sporo. Jednak wydaje mi sie to zbytnim odejsciem od oryginału i zamysłu konstruktora. Nie narzekam na dramatyczna jakosc hamulców. Nie zamierzam je¼dzić 180km/h. Chce poprostu mieć szybka CZ.


P.S. Hmm, naprawde uważacie mnie za wariata????
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 09, 2006, 15:24:03 »

a ja się bardzo cieszę że wreście ktoś z naszego forum to naprawdę zobi o czym wszyscy marzą!!!

trzymam kciuki ,!!!!
powodzenia

ps.pewnie kilku z nas po udanym debiucie się na to może zdecuduję. :>

Zapisane

lukasz85

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 10, 2006, 11:46:19 »

P.S. Hmm, naprawde uważacie mnie za wariata????


NIE. Pierwszy raz czytam że ktoś chce przerobić w ten sposób swój motocykl. Widać że chcesz zrobić to profesionalnie.  Powodzenia.
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 10, 2006, 12:26:48 »

Przyszły ga¼niki, moge wrzucić foto, tylko nie wiem gdzie :?
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 10, 2006, 12:48:00 »

Przyszły ga¼niki, moge wrzucić foto, tylko nie wiem gdzie :?

www.fotosik.pl a linka zapodaj na forum?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 10, 2006, 13:55:32 »

Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 10, 2006, 20:10:29 »

Tomek, a pomyślałeś o obudowach ?

łożyska wału wciskane są w aluminiowe odlewy karterów bezpośrednio, niestety trwałość piast łożysk jest podobna do wału, więc mogą nie wytrzymać zwiększonego obciążenia.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
23 Odpowiedzi
10134 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2013, 07:43:53
wysłana przez kamel88
10 Odpowiedzi
7062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 20, 2013, 17:23:08
wysłana przez Marcin_93
10 Odpowiedzi
4849 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2015, 18:54:32
wysłana przez pitterpan
45 Odpowiedzi
18371 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 19, 2020, 13:52:20
wysłana przez beduin929
3 Odpowiedzi
2968 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 20, 2015, 19:21:54
wysłana przez elkinio