Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:13:10 *
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Modyfikacje silnika  (Przeczytany 14335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 10, 2006, 21:16:16 »

Wszystko fajnie, ale czy wziąłeś pod uwagę, że cały ten silnik nie był pomyślany pod taką dużą moc? Przecież sprzęgło, skrzynia, łożyska a nawet kartery, są tak dobrane i zaprojektowane aby poprawnie działały przy fabrycznej mocy.
Nie wróżę długiej żywotności temu silnikowi  :(
Lepiej już było by pomyśleć nad wstawienim do tej ramy silnika z innego motoru.
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 11, 2006, 09:16:51 »

Myślałem też o tym. Po pierwsze myśle rozsądnie, wieć nie bede chchiał wyciskać z tego motoru 50KM :) W EVO1 cel to 30KM -32KM i jakiś korzysny przebieg momentu, w EVO 2 może przekrocze 35KM. Jeśli chodzi o żywotność innych podzespołów, konstruktorzy obliczyli motor na moc powiedzmy w przedziale 24-27KM. Przy takiej mocy i należytej eksploatacji załóżmy, ze żywotność takiego motoru w optymistycznej wersji wynosi 20-25.000km. Ja w sezonie normalnie latajać nie robie wiecej niż 10.000. CZ myśle, że max 5.000. Zakładam, że przy zwiększonej mocy i obniżonej żywotności 2 sezony powinienem zrobić.

Sprzęgło troche mi spędza sen z oczu. Gadałem z Pan z Pl. Hallera, który zajmuje sie produkcja i regeneracja sprzęgieł i podobno on ma jakiś patent. Wszystko wyjdzie w fazie testów. Ze skrzynia mysle, że nie będzie problemu. Gdy sie pojawia, w Toruniu jest Pan, który dorabiał mi juz dziesiatki przełozeñ głównych do samochodów. Może EVO 2 będzie miało juz mocniejszą skrzynie.

Wszyskie łożyska i tak planuje zmienić na SKF lub KOYO.

Wstawienie motoru to droga na skróty:) 
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 12, 2006, 20:20:57 »

jesli wrosnie ci ilosc konikow to wzrosnie tez temperatura silnika.Jak masz zamiar sobie z tym poradzic.Ten silnik juz w takiej formie jest dosyc cieply.No a chcesz zastosowac jeszcze tlok z jednym pierscieniem? pierscienie spelniaja tez role posrednika w odprowadzaniu ciepla z tloka na cylinder.Zmniejszysz ilosc pierscieni tlok bedzie jeszcze cieplejszy a co za tym idzie lozysko na korbowodzie dostanie powaznie w dupe.No ale powodzenia.Czuje ze lepiej to bedzie wygladalo niz jezdzilo.
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 13, 2006, 09:41:54 »

rumcajs ma dużo racji... poza tym jeden pierścieñ  <scared>utrzyma i tak już dość silną kompresję w cylindrze?
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 16, 2006, 09:19:51 »

Myślałem o przedłużeniu ożebrowania, coś na kształt CZ cross. Wykonanie nie nastręczy zbyt dużo problemu. Koncepcja tłoka jednopierścieniowego jest dosć prosta: owszem odbiera mniej ciepła, ale produkuje też mniej ciepłą poprzez tarcie. Z drugiej strony, fakt, że nie jest to uszczelnienie tak silne jak w 3 pierścieniach, ale straty ciśnienia są stosunkowo niewielkie, a powyżej 4000obr/min prawie niezauważalne. W rachunku zysków i strat, 1 pierścieñ ma przewage. Z łożyskiem na korbowodzie wogóle sie nei martwie, nei zamierzam uzywać standardowego:)

Ga¼niki zostały wyczyszczone i otrzymały nowy kpl uszczelek i dysze. Teraz trwaja prace nad flansza pomiędzy ga¼nikami a cylindrami.
Zapisane

munkifunek

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 23, 2006, 22:04:44 »

Bardzo ciekawy temat!!!

Czy są jakieś postępy w pracach??
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 23, 2006, 22:32:39 »

Na http://forum.motocyklistow.pl/ jest kolo który twierdzi, że cytuje "A z tym 150 km/h to nie przesadziłem bo moja Jawa jedzie nawet 160 km/h, bo mam dwa ga¼niki + dwa filtry stożkowe i większe cylindry i tłoki i przerobiony korbowód   I co powiesz ?? A zbiera się superancko Pozdro!" w co jednak raczej nie wierze.


pzdr
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 24, 2006, 10:36:20 »

Postępy w pracach są następujace:
1. zdjąłem przednie koło :), poszło do sprawdzenia i jak wszystko bedzie ok, to nowe szprychy i polera bębna
2. Wyciagnąłem amory ( idą na Pl. Teatralny na mały upgrade)
3. Wyciągnąłem slnik, ale zacząłem rozmyślać, czy nie kupic silnika jawy i jego nie przerabiac. Szkoda mi ruszyć mój motor, który ma 1800km przebiegu.
4. Szukam też licznika z dziennym przebiegiem.
5. Okazało sie, że ga¼niki są troche od siebie za bardzo oddalone. Pomogło im dorobienie nowej poprzeczki przytrzymujacej.
6. Flansza sie wytoczyłą, ale EVO1 flanszy sie nei nadaje:)

Co do tego czy jawa pojedzie 160km/h to nie podchodziłbym do tego aż z takim sceptycyzmem.  Ciezko w to uwieżyc ,ale uważam, że jest to w pełni realne. Z drugiej strony, trzeba byćwariatem, żeby tyle je¼dzić jawą:)

PZDR

Zapisane

bryllu

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 24, 2006, 17:35:24 »

co do takiej mocy jaką chcesz wyciągnąc poszukaj lepszego zawieszenia od jakiegos starszego japonczyka z tarczami- napewno bedzie sztywniejsze. Co do licznika dziennych id¼ na złom i wymontuj ze skody 110:) A co do silnika to lepiej zostaw sobie oryginała i kup na allegro czy gdziekolwiek idelane kartery -> bo to podstawa a reszte i tak bedziesz pewnie nową zakładał... cylindry i reszta grosze kosztuja jak i pozostałe elementy...   pewnie rozwiercisz na 400ccm to szkoda nominalnych cylinderków:P

Pozdr!
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 31, 2006, 07:35:31 »

ja się bardziej zastanawiam nad tłokami ;) - tak jak rumcajs - chyba będzie musiał być ¼dziebko lu¼niejszy żeby sie nie zatarł  bo będzie tylko jeden pierścieñ i co wtedy z kompresją czy jeden pierścieñ ją utrzymie??  :>
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 31, 2006, 10:11:01 »

jesli bedzie chodzic na wysokich obrotach to utrzymie.Gorzej na niskich z obciazonym silnikiem.
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpnia 31, 2006, 11:28:01 »

e a o zaworze membramowym na wlocie mieszanki myślełeś może? tak chyba we wszystkich sportowych dwusówach jest
Zapisane

Staruch

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #37 dnia: Września 22, 2006, 11:47:54 »

Relacjonuje postęp prac:

Skala przeróbek troche sie rozrosłą. Doszedłem do wniosku, że jak szaleć to szalec. Moto zostaje rozebrane do zera. Rana trafia do piaskowania. Zastanawaim sie nad ponownym malowanie baku. Niby nie ma rys, ani nic, ale jest delikatne wgniecenie wielkosci 5zł i głębokości 3-4mm. Będzie mnie to denerwowało. Pytanie: malować?? Na jaki kolor? Czy był jakiś kolor typu racing CZ ?? :)
Koła zostały rozebrane i rozplecione.  20 letnie dętki posżły do kosza, opony powiesiłem w piwnicy na pamiątkę, ew. czarną godzinę:) bęben idzie do delikatnego przeszlifowania, bo zauważyłem pewne niedostatli produkcyjne. Okłądziny szczęk są betonowe. Wywalam je i zakłądam produkt firmy ferodo. Pasuja od citroena AX:) bębny trafiaja do chromowania, szukam szprych anodyzowanych. Opony chyba zastosuje takie jak fabryka. Podobaja mi sie, zdają egzamin. Nie podoba mi sie CZ na nowoczesnych takich głądkich nacinanych oponach.
Zastanawaim sie co zrobić z przednim światłem? Czy jest jakaś konwersja, która pozwala zastosowac żarówkę halogenową? Niby ta od malucha nie jest złą, ale dość szybk osie przepala. Nie podobaja mi sie kable które wystaja ze wska¼ników, tak sobie wystaja. Coś z tym zrobie jak bede zmieniał instalacje. Zastanawiam sie nad kierownicą. Tą bardzo lubie, jest super wygodna i szeroka, ale chyba nie pasuje do spotowego charakteru. Co o tym myślicie? Silnik wyjęty, odłożony na półkę. Szukam silnika od TS, ale nie śpieszy mi sie. To ostatni element. Przyjemnosci na koniec. Przyszedł do mnie katalog z kemotu, maja tam super zawieszenia od skuterów. Regulowane ze zbiorniczkami. Nawet nie drogo. Zastanawaim sie czy nie zarzucić na tył.

Narazie to tyle.

Czekam na porady

TOmek
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #38 dnia: Września 22, 2006, 12:38:18 »

jestem pod szczerym wrażeniem..... Możliwe że niedługo będziesz znany jak Milimetr ze swoją jawą....  <thumbup>

Co do świateł polecam kompletny wkład na żarówki H4 od łady nivy..... Pasuje idealnie
Zapisane

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #39 dnia: Września 22, 2006, 13:28:21 »

Jeśli chodzi o wkład to chyba pasują różne, znalazłem firmę co takie wkłady robi, koszt około 20 zł. Myslę że najlepszy z ich ofrety będzie ten: http://www.wesem.com/halogen.php?halogen=skoda-105&pl.
Jakbyś go chciał zamówić u nich, to zgłoś się do mnie bo z tego co pamiętam jesteś z Wawy. Ja też bym sobie taki wziął to byśmy się kosztami przesyłki podzielili to by taniej wyszło  ;)
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: NIE TUNING - SPORT
« Odpowiedź #40 dnia: Września 22, 2006, 16:01:35 »

co do lampy to pasuje również wkłąd z MZty (oczywiście H4)> Można również kupić oryginalne jawowskie - były montowane seryjnie w nowszych modelach.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
23 Odpowiedzi
10136 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2013, 07:43:53
wysłana przez kamel88
10 Odpowiedzi
7065 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 20, 2013, 17:23:08
wysłana przez Marcin_93
10 Odpowiedzi
4854 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 12, 2015, 18:54:32
wysłana przez pitterpan
45 Odpowiedzi
18387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 19, 2020, 13:52:20
wysłana przez beduin929
3 Odpowiedzi
2977 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 20, 2015, 19:21:54
wysłana przez elkinio