Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:43
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Masa tłoka  (Przeczytany 14959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krzysiek 1201

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Jawa 350 TS ,88 r
Masa tłoka
« dnia: Stycznia 01, 2011, 19:25:40 »

O ile można bezpiecznie zmniejszyć masę tłoka? I w jakich miejscach  można zebrać naddatki materiału. Czy ktoś już to robił i jak mocno odbija się to na trwałości ?
Zapisane

radzisz

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 01, 2011, 19:31:01 »

Ale po co ci taki debilny temat? z jawy nie zrobisz ścigacza,wiec idż przemyśl ten temat a nie robisz tu Polską jazdę <mur>
Zapisane

D3JG4R4

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 01, 2011, 19:33:17 »

Zrobi z dżawy naprawde bardzo szybki motocykl ;)

Ale Widać że gosc nie ma jakiegokolwiek pojęcia na temat tuningu silników 2t i co z tego że sie mu to powie jak i tak ;] ciula będzie potem wiedział ;)
 
Ogolnie radził bym nie niszczyć motocykla i zostawić go takim jaki jest ;]
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 01, 2011, 19:36:17 »

Von majzel odchudzał tłok jest to chyba w tym temacie
http://www.demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,6090.0.html
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

radzisz

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 01, 2011, 19:37:40 »

Ale co zrobisz małolaty bez wiedzy wiedzą lepiej!
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2011, 19:39:14 wysłana przez radzisz »
Zapisane

modjo

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 93
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 01, 2011, 19:45:51 »

Chcesz mocy ? splanuj głowice  ;)

Chcesz mocy? Kup mocniejszy motocykl
Zapisane
Mechanika Pojazdowa 507-098-858 Zapraszam

radzisz

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 01, 2011, 19:54:33 »

Brawo  <cheers>
Zapisane

krzysiek 1201

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Jawa 350 TS ,88 r
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 01, 2011, 20:06:35 »

Trzeba stworzyć  nowy dział Loże Szyderców   <no>
Zapisane

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 01, 2011, 20:25:28 »

Kiedyś odchudzałem tłok w CZ, pozbyłem się nierówności odlewu wewnątrz tłoka, oraz wyskrobałem od wewnątrz płaszcz tłoka, by miał cieñsze ścianki.
Poza psychicznym komfortem że mam zajebisty tłok nic nie uzyskałem, ale jak tylko będę miał chęć i czas to zrobię tak teraz w mojej TS bo psychiczny komfort jest dla mnie bardzo ważny ;)
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

von_Majzel

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 01, 2011, 20:36:05 »

Hmmmm , samo podtaczanie tłoków niewiele da , może silnik się wkręci 500-1000 obr bardziej , ale nie zmienia to obrotów mocy maksymalnej , a samą moc oddawaną zwiększa bardzo niewiele . Natomiast daje to że silnikowi jest trochę lżej wkręcać się na wyższe obroty , lub wymaga mniej paliwa aby jechać z taką samą prędkością jak standardowy - czyli z tłokami nie "toczonymi" . W tym że tłoki się wytacza , najważniejsza jest redukcja masy tłoka , on wykonuje ruch posuwisto-zwrotny , niestety jest to najbardziej energochłonny rodzaj ruchu , więc im drgająca masa jest mniejsza tym mniej silnik pochłonie energii którą mógłby oddać na wale . Ale samo wytoczenie nie da bardzo widocznego efektu , to musi być bardziej kompleksowo przerabiany silnik aby wyra¼nie czuć różnicę .

W trwałości nie ma różnic , toczysz od środka , od spodu (płaszcz) aż do góry ile się da , tak żeby nie naruszyć gniazd sworznia . Ja pocieniłem ściankę o 1/3 , tłoki nie urwały się , ani nie pogięły aż do koñca przebiegu , tj. 33000 km .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2011, 20:42:23 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 01, 2011, 21:15:29 »

Oooo widzę że panowie za to od razu urodzili się wyśmienitymi znawcami silników dwusuwowych. Już w brzuchu matki tuningowaliście silniki tak? Chłopak pyta więc są dwie opcje:
1. odpowiadamy
2. milczymy.

Po co te brednie?

Faktycznie samo odchudzanie tłoków nie da zbyt wiele. Teraz pozostaje pytanie czy faktycznie chcesz z głową przeprowadzić modyfikacje wydając na to sporo pieniędzy i udowodnić światu że się da czy po prostu chcesz usprawnić nieznacznie silnik. Na oba tematy chętnie się wypowiem.
Zapisane

kamil

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 01, 2011, 23:27:08 »

Von_Majzel , rozumiem, że tłoki pracowały w silniku, który nie miał splanowanych głowic i kombinacji z oknami, tak?
Krzysiek, rozwiñ może temat, napisz co chciałbyś uzyskać z tego cherlawego pieca.  :) Jedziemy radykalnie?  <thumbup>
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 02, 2011, 01:28:05 »

Szajbus - "Na oba tematy chętnie się wypowiem." - a ja chetnie posłucham...   <yes>

Kamil! - radyklanie!!! - a co...  :)

Dawać chłopaki - będzie fajnie!!!!   :>
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 02, 2011, 09:35:59 »

Gdybym chciał usprawnić swój silnik Jawy zaczął bym od ga¼nika. Albo założył bym dwa ga¼niki z yamahy RD 350. Następnym krokiem było by planowanie głowicy i podkowa na wał. Silnik by po tych przeróbkach by był troszkę bardziej żwawy i chętny to wkręcania się na obroty. To tylko taka zabawa...

Prawdziwy Hardcore zaczyna się wtedy gdy właściciel chce zrobić coś innego niż wszyscy. Gdy właściciel nie będzie się przejmował że włoży w silnik kupę kasy a i tak nie poje¼dzi na nim za długo. Gdy właściciel chce zrobić rakietę warto pokusić się oooooooooooooooo...
Przeróbkę cylindra:) Nie wiem czy ktoś już na forum próbował robić to w Jawie, nie wiem czy da się w knedlach wybić tuleję cylindra (wiem że w jawie 50 jest to możliwe). Wybicie tulei otwarło by przed nami możliwość dorobienia dodatkowych kanałów płuczących, dodatkowego kanału wydechowego oraz powiększenie kanału dolotowego. Można to oczywiście zrobić też bez wybijania tulei tak jak zrobiłem to kiedyś w simsonie. Można też zniszczyć tuleję cylindra byle się jej tylko pozbyć i zamówić nową już z gotowymi kanałami (koszt jest wysoki i trzeba mieć rysunek techniczny) Jak Dorobił bym owe kanały? Nie wiem - pewnie patrząc na inne cylindry podobnej pojemności patrzał bym na ich rozmieszczenie i robił to doświadczalnie. W przypadku przeróbki kanałów należy pamiętać aby nie zrobić kanału w miejscu przez które przechodzi zamek pierścienia bo całość szybko nam się rozleci. Tak oto doszliśmy do tłoka - tłok najlepiej żeby był lekki, wytrzymały i stwarzał małe opory. W silnikach wyczynowych zazwyczaj stosuje się jeden pierścieñ by zmniejszyć tarcie a i masa tłoka jest dużo mniejsza od tłoków seryjnie stosowanych. Jeśli nie robić tłoka na zamówienie to można też wykonać modyfikacje na seryjnym. Można go odchudzić (o czym miał być właściwie ten temat ale jak zwykle na tym forum nie wyszło i zrobił się mały offtop) można też zmienić fazy rozrządu - skrócić płaszcz tłoka przez co napełnianie cylindra rozpocznie się wcześniej. Co następne bym popsuł? Dalej bym odchudzał - odchudzał bym korby wału a coo a niech maaa a niech się wkręca na obroty jak szalony. Co zrobić z dolotem? Sam nie wiem - obecnie wyczynowe silniki dwusuwowe mają stosowane te zawory płytkowe zwane membranami. Membrana to dobry patent bo silnik zasysa tyle mieszanki ile potrzebuje oraz nie może jej z powrotem "wyrzucić" do ga¼nika. A co jeśli pokusić się o stawidło? Dlaczego tego nie stosuje się w silnikach np. motocykli crossowych? Stawidło jest w Jawie 90. Po za tym nie słyszałem żeby jeszcze w jakimś cywilnym motocyklu się znajdowało. Stawidła pchają do silników gokartowych oraz modelarskich. Silnik ze stawidłem na niskich obrotach nie żyje - występuje cofanie mieszanki i w ogóle silnik zachowuje sie jak garfield przed telewizorem natomiast na wysokich obrotach...Matko, babko, córko...Nagle z garfielda robi sie tygrys. Gdzieś nawet czytałem że silniki modelarskie ze stawidłem z pojemności 3,5ccm potrafią osiągnąć 2,8KM! Następne co bym zrobił to zmienił zapłon na taki który stwarzał by małe opory. Nie wiem szczerze jak to rozwiązać w Jawie. W simsonie kolega zastosował zapłon bateryjny i silnik ładnie wkręcał się na obroty co można zresztą zobaczyć na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=h3ML3yv1wT8
Wydech a w sumie to dyfuzor - ważny element każdego dwusuwa. Odpowiednio skonstruowany pozwala zwiększyć moc i sprawność silnika. Obecnie w internecie można znale¼ć kalkulatory które obliczą nam wielkości poszczególnych stożków dyfuzora na podstawie podanych przez nas parametrów silnika. Przykładem może być Exhaust Calculator.

Te bzdety które tutaj opisałem to tylko szczątkowa wiedza na temat tuningu dwusuwowego silnika. To co zostało tutaj napisane nie pomoże nikomu przerobić jego silnika - może jedynie podrzucić pomysł. Gdyby zastosować te przeróbki w Jawie to na prawdę z tego silniczka mielibyśmy rakietę o niezłej mocy. Może przekroczyła by ona moc nawet 60-70KM.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 02, 2011, 11:31:37 »

Wow ,  <cheers> Szajbus !

Duzo dobrego , ale kilka rzeczy a propo's silników modelarskich :

1. Stawidło - to zawór obrotowy , pó¼niej przeniesiony z dodatkowej tarczy z tylu walu , na przód , w środku walu korbowego (kanał ssący został zintegrowany z wałem) . Te oba rozwiązania są po to , aby uczynić fazy otwarcia okna ssącego niesymetrycznymi . To znaczy otwiera się wcześniej , zamyka tez wczesnej , a nie jest "uwiązane" do ustawienia symetrycznie wokół 180 stopni OWK jak w rozrządzie ssania sterowanym przy pomocy tłoka , czyli tak jak my , jawerzy mamy . Bo tam okno ssące otwiera wal , lub tarcza , a nie tłok .

2. Silniki modelarskie są mocne - ale to z dwóch powodów - a) pracują na metanolu (lub kiedyś na eterze) , a to są paliwa o wyższej wartości opałowej . Częstym dodatkiem do paliwa jest nitrometan , on pozwala jeszcze bardziej wzbogacić mieszankę (ja do autka używam paliwa z 20% NM) . b) Mają bardzo małe pojemności - z co za tym idzie masa tłoka i korby jest naprawdę tycia . Te silniki potrafią się wkręęęęęęcac na olbrzymie obroty .(Znaczy się - samochodowe , bo lotnicze 2T mają obroty w granicach 15000 , powyżej tego śmigło traci sprawność . Lotnicze mają też całkiem inną charakterystykę mocy i momentu , bardzo , bardzo stromą) . Obroty mocy maksymalnej w moim TRX 3,3 to 35'000 . Obroty maksymalne 45'000 . Ze wzoru - moc = moment obrotowy x obroty , w tych silnikach to właśnie wysokie obroty dają duuużo mocy .
[EDIT] - no jeszcze jedna rzecz - znajd¼my zapłon który wyrobi przy +30'000 obr/min =) W tych silnikach na metanol zapłon jest od świecy żarowej , nie od iskry elektrycznej .

Tunning 350 : Ja zrobiłbym tak (gdybym miał kasę , maszyny i części - czyli marzenia ;P ) - lekkie tłoki , z najwyżej dwoma pierścieniami i turbo portami , lżejsze , odchudzone korbowody i sworznie , lekki wał korbowy , mocniejsze łożyska wału , wypełniacze w skrzyni korbowej gdzie się da , tylko tak żeby zapewnić odpowiedni przepływ mieszanki wewnątrz . Ssanie - chętnie dałbym zawory płytkowe , albo do tego jeszcze zmiana rozrządu na sterowany dwoma tarczami . Cylindry - z "turbo portami" , rozwiercone na najwyższy szlif , do jakiego tłoki są dostępne , kanały wyrównane jeśli jest słaba jakość z fabryki , a zmiany robiłbym nie w kanałach ale w tłokach - wcześniej otwierany wydech , i jeśli rozrząd ssania byłby bez zaworów to także ciut dłuższe ssanie . Dwa ga¼niki . Planowanie głowic to na koñcu , jak silnik będzie już chodził żeby to sprawdzić organoleptyczne , jaka komprecha i wartości zapłonu są dobrą parą . Większe żeberka chłodzące na cylkach i głowicach , może też jakieś dodatkowe na karterach , zapłon z możliwością programowania mapy , ah , no i - tarczowy hampel z przodu , koniecznie . Zmiana przełożeñ w skrzyni i redukcja masy motoru ... w sumie to by mi już całkiem wystarczyło . Potem strojenie tego cudu - dobór dysz , wydechów , dolotu ... no baardzo dużo czasu i środków nad tym by poszło , to teraz nasuwa się pytanie czy naprawdę jest sens robić z jawą takie rzeczy , czy nie taniej i prościej kupić i wprawić do ramy jawowskiej silnika z słynnej RD 350 ? Tylko czy podwozie to wytrzyma ? Bo ja szczerze bałbym się takiego pomysłu , żeby na to wsiąść i odkręcić manetę ...

Taaak , 60 KM jest do wyciśnięcia , ale żywot takiego precyzyjnego i bardzo obciążonego silnika to skoñczy się chyba w okolicy 5000-10000 km , oczywiście przy poprawnym dotarciu go . Remont takiego rękodzieła to ponowna , czasochłonna i kosztowna produkcja części . Nie mówiąc już o tym ile paliwa potrafiłby schapać na 100km =]

Całkowita przeróbka silnika na maksymalną moc nie ma sensu , najmniejszego . Ale różne poprawki , które nie tyle dadzą większą szybkość , ile np kulturę pracy , czy lepszy rozkład momentu obrotowego , mniejsze spalanie , masę wiedzy i zabawy czy inne korzyści z posiadania *własnego* motocykla są jak najbardziej wskazane . Radzę poczytać wstęp do artykułu p. Sałka "Rasowanie silników dwusuwowych" , tam jest bardzo dobrze opisana celowość poprawiania silników .

Kamil - tak , mój silnik miał standardowe głowice i cylindry . Nie ruszałem głowic , aby nie obciążać bardziej łożysk wału korbowego , który przejechał ten sam przebieg (33000km) i luzów na korbach nie ma . Obroty maksymalne jakie osiągnąłem to ok 7500 , (+-110km/h na 3-ce) , i moje tłoki wytrzymały .

[EDIT_2]
Trzeba stworzyć  nowy dział Loże Szyderców   <no>

Oj trzebaby chyba jakieś osty za offtopowanie dawać tym na początku tematu =P Bo chyba Wujo Samo Zło z Jawsimem już są całkowicie profesjonalną lożą szyderców . Anyway , prosiłbym o nie zajeżdzanie każdego nowego wątku , pomimo iż znam wiele takich które są bardzo banalne , to jednak tutaj chłopak się ładnie , grzecznie i rzeczowo pyta .

Proponuję następujący schemat działania :

1- jak wiesz dobrze , znasz temat - to napisz .
2- Jak nie znasz , a było na forum 100 razy - to znajd¼ i daj linka do tego .
3- jak nie pasuje pod powyższe , to nie pisz na forum tylko na shoutbox'ie .

PS. Jak coś to proszę "[EDIT_2]" przekleić do odpowiedniego wątku w dziale technicznym =)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2011, 13:49:23 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 02, 2011, 16:51:34 »

ciekawy artykuł  ale mówmy o metodach garażowych z wykorzystaniem pobliskiego warsztatu .

bez ingerencji w blok silnika:
- najlepsze łożyska na wał jakie będą
- wypełniacze wału
- ( podkowy )
- polerka kanałów
 
z ingerencją
-odchudzenie tłoka
- planowanie głowic
- wyrównanie kanałów

sam kiedyś wsadziłem korki w wał i była znaczna poprawa , silnik był elastyczniejszy i lepiej palił
Zapisane
    Status GG

krzysiek 1201

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Jawa 350 TS ,88 r
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 02, 2011, 19:46:40 »

Nie chcę  śrubować osiągów skracających żywotność silnika ,lecz tylko mu ulżyć. Metody dostępne garażowe ,ale w miarę bezpieczne.Zmniejszenie mas tłoka  polerowanie kanałów wylotowych  usuwanie uskoków w dolocie. Nie chcę przekombinować i za dużo zniszczyć. Dlatego chciałem skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych forumowiczów. Dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi.
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 03, 2011, 09:30:56 »

Nie chcę  śrubować osiągów skracających żywotność silnika ,lecz tylko mu ulżyć. Metody dostępne garażowe [...]
Schudnij...
,ale w miarę bezpieczne.
pod kontrolą lekarza...  :>


P.S.
Wypoleruj komore spalania i denko tłoka, porzadnie ustaw zapon i ga¼nik. Używaj dobrej jakości paliwa i oleju. Załóż filterek paliwa. Stosuj dobre jakościowo swiece, utrzymuj w nienagannym stanie instalację elektryczną zarówno WN jak i NN. Dbaj o dobry stan łañcucha, hamulców i prawidłowe ciśnienie w oponach. Dbaj o dobry stan filtra powietrza.
Miej zawsze dobrze wyregulowany ten nieszczęsny półautomat jawowski.
Tak najlepiej możesz pomóc swemu silnikowi.
Zapisane

radzisz

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 03, 2011, 10:27:36 »

Powiem coś ciekawego ,choć wiem,,że rozpocznie się burza dyskusji.
Polerowanie kanałów dolotowych pogarsza własności mocy silnika  <worship>  <punk>.
Gdy paliwo przepływa przez chropowaty kanał,rozbija się mocniej.Dzięki temu mamy moc,a gdyby wypolerować...?.Paliwo zacznie się lać w jedno miejsce i będzie podobny efekt jak we wsk przy ruszaniu.
Czyli tak zwane muaaaaaaaa, co nam daje efekt zamulający  <cheers>
Więc tak zwana polerka kanałów do niczego się nie nada w tym jawoskim piecu.Chcesz pogorszyć owe własności silnika to poleruj  :-/
Gdybym miał usprawnić owy silnik zastosowałbym ga¼nik od japoni,oraz zapłon el wraz ze sprzęgłem od cz 350.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2011, 10:35:37 wysłana przez radzisz »
Zapisane

SZAJBUS_SzeF

  • młody nie głupi
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 552
  • Jawy, Cezety i Cafe Racery - To lubię! :)
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 03, 2011, 14:02:40 »

Na konstrukcji pojazdów samochodowych uczyłem się że właśnie gładki dolot zapobiega zawirowaniu mieszanki  większa ilość mieszanki może napełnić cylinder.  <sadwalk>
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 03, 2011, 15:10:11 »

Ja tam wyznaje zasadę że na polerowanych rzeczach szybciej się ciecz skrapla i nie używam papieru o gradacji większej niż 1000
Ile ludzi tyle teorii, więc chyba pozostaje wierzyć dla opracowañ pana Sałka.
Się <offtopic> zrobił
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 03, 2011, 17:43:19 »

Jak  <offtopic> to  <offtopic>    :>
Kiedyś podawałem te linki. Starzy forumowicze z pewnością je znają.
Specjalnie dla niewiedzących tunerów "gotowe" przeróbki silnika 638 i dalsi:

http://www.kompletanew.tkmoto.cz/produkty/uprav_klika/klika_u.htm
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/produkty/kit_27/kit_27.htm
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/produkty/kit_30/kit_30.htm
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/produkty/koncovky_upr/konc_upr.htm
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/produkty/dva_karb/dva_karb.htm

Jak masz kasę to... wio Jawo  <lol> <lol> <lol>

ps.

Wypoleruj komore spalania i denko tłoka, porzadnie ustaw zapon i ga¼nik. Używaj dobrej jakości paliwa i oleju.... itd

He he FISie stara, dobra  szkoła  :>
 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2011, 18:05:19 wysłana przez jawol »
Zapisane

Lukass102

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 03, 2011, 19:32:26 »

Te miejsca o których mówisz są wskazane do polerki i nie ma wątpliwości, że to przynosi tylko korzyści. O skutkach ubocznych jest mowa w przypadku wszystkiego na drodze przed komorą spalania.
Zapisane

tormentor

  • 638
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
  • Motur jest wieczny
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 05, 2011, 09:16:55 »

jakie to skutk iwg Ciebie???

ja mam tak zrobioną TS-kę AD 90
opisze po krutce ten eksperyment :)

spalanie 8l przy je¼dzie często powyżej economic na zegarze do 5 tys max
ga¼nik oryginał , poz paliwa 11 mm, nowe dysze , pływak itp
na 3 szła 100 na 4  - 110
praktycznie od połowy manetki brak reakcji na gaz
po intensywnej regulacji w ga¼niku 120 na płaskim i 130  z lekkim wiatrem w plecy
świece kawa z mlekiem a proporcje ile kawy na ile mleka to pikuś

charakterystyka silnika jest taka ,że po wjechaniu w piasek do głębokości opony tylnej. Przedniej do połowy.
Nie chciała stamtąd wyjechać poniżej 3 tys obrotów. Nie ciągła. Totalny brak dołu - wtedy zapłon na 3mm
Dolne obroty były lekko mocniejsze na zapłonie 2,7 mm.
Ja wolałem jednak 3 mm gdyż....

I tak przechodzimy do milszej części opowieści ale w nagrzanym silniku występował moment takiej jakby zmiany głosu coś jak okresowe pukanie między 2 a 3 tysi.
Potem dostawała takiego kopa , że byłem w szoku
Inni też  :P
Im większe odkręcenie manetki tym lepsze brzmienie i te wibracje....
Braki mocy na 4 biegu zrekompensuję większą dyszą główną w ga¼niku. To na przyszły sezon
Pewnie spalanie wzrośnie do dyszki ale skoro silnik teraz kręci się tylko 4,5 tys na 4 przy 120 km/h
No po minucie ciśnięcia na manetę do koñca ma te 5000 obr.
Czytałem że wina za małej dyszy , a od skody ponoć pasuje :)

Nie je¼dziłem jawą przed tymi modyfikacjami więc trudno mi powiedzieć jak było wcześniej

Aha kiedyś tam daawno temu jechałem 634 kumpla
była elestyczniejsza i szła super a czy mniej to trudno powiedzieć - za duża rozbieżność czasu
to tyle moich obserwacji  <punk>


Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Masa tłoka
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 05, 2011, 09:27:45 »

8litrów ?  <lookaround> no to nie¼le
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
5043 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 27, 2010, 13:47:38
wysłana przez modjo
49 Odpowiedzi
19766 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 10, 2011, 09:37:42
wysłana przez maciekb
Przerywacz i masa

Zaczęty przez Laskos Mechanika

8 Odpowiedzi
5583 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 28, 2012, 21:54:26
wysłana przez Laskos
8 Odpowiedzi
6303 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 29, 2013, 00:22:28
wysłana przez lukasv00
1 Odpowiedzi
432 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 28, 2024, 04:52:00
wysłana przez azbescik2